Rösta om SweClockers jullogga 2019

Permalänk
Hedersmedlem

Rösta om SweClockers jullogga 2019

Lägg din röst på det bidrag du anser ska få äran att pryda SweClockers i jul. Omröstningen pågår fram till den 8 december 2019 klockan 23:59.59. Observera att man måste använda röstningsknapparna som finns längst ner i det här inlägget. Det räcker inte att enbart skriva ett eget inlägg i tråden.

Finalister

1 (nedan)

2 (nedan)

3 (nedan)

4 (nedan)

5 (nedan)

Antagligen är det väl bara jag som saknar bakgrunden från 2010 som användes t.o.m. 2017, men den finns i alla fall också här om någon vill ha lite nostalgikänsla.

1 (nedan)

2 (nedan)

3 (nedan)

4 (nedan)

5 (nedan)

Dold text
Permalänk
Medlem

Kul med genomgående hög kvalitet och också väldigt olika teman/stilar på bidragen

Edit: Also, borde inte omröstningen länkas på framsidan kanske?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag
(Har gjort alla 3D modeller själv)

Logo:

Preview:

Making-of:

"Easter Eggs":

1# På CRT skärmen: hur sweclockers såg ut för typ 20 år sedan (år 2000)

#2 Gamla fredagspanelens maskot.

3#...

Dold text
Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patan77:

Mitt bidrag
(Har gjort alla 3D modeller själv)

Logo:
http://www.patan77.com/download/sweclockers_jullogga_2019.png

Preview:
http://www.patan77.com/download/sweclockers_jullogga_2019_preview_.png

Making-of:
http://www.patan77.com/download/sweclockers_jullogga_2019_makingof_.png

"Easter Eggs":

1# På CRT skärmen: hur sweclockers såg ut för typ 20 år sedan (år 2000)
http://www.patan77.com/download/sweclockers_2000.png

#2 Gamla fredagspanelens maskot.
http://www.patan77.com/download/benett_2011.PNG

3#...

Dold text

Är det inte lite sent att lämna in bidrag nu?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Tror också att det är försent men om inte så tycker jag lätt att Patan77's bidrag är bäst!

Visa signatur

Dator Privat: None
Dator Arbete: Macbook pro 13" M1, 2020
Telefon: Nothing phone (1)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Är det inte lite sent att lämna in bidrag nu?

Skrivet av simlazer:

Tror också att det är försent men om inte så tycker jag lätt att Patan77's bidrag är bäst!

Tack

Jag har redan lämnat in mitt bidrag tidigare igår (20:59) innan tävlings "deadlinen (21:00)" var slut men p.g.a att mitt bidrag inte hade transparent bakgrund vid inlämning (vilket jag fixa 20 min senare) så valde de att diskvalificera mitt bidrag, så tänkte att jag re-postar det här så att folk kan åtminstone se det annars känns det som lite bort kastad tid.

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Skrivet av Patan77:

Tack

Jag har redan lämnat in mitt bidrag tidigare igår (20:59) innan tävlings "deadlinen (21:00)" var slut men p.g.a att mitt bidrag inte hade transparent bakgrund vid inlämning (vilket jag fixa 20 senare) så valde de att diskvalificera mitt bidrag, så tänkte att jag re-postar det här så att folk kan åtminstone se det annars känns det som lite bort kastad tid.

Samma här. Satte bakgrunden i samma kulör som befintlig bakgrund i början och ändra till transparent efter deadline.

Permalänk
Medlem

Bidrag 4, en bock som inte brinner är ingen julbock.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk

Bidrag 1 kommer vinna :)!

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Medlem

Oj, svårt som vanligt...gillar att alla bidrag såg väldigt olika ut ändå. Inte bestämt mig än, ska känna lite på't innan jag röstar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av BooliBoo:

Bidrag 4, en bock som inte brinner är ingen julbock.

Kommentaren räckte för att veta att även du bor i Gävle

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Röstade #5, gillade den subtila tonen. Ibland är lite mindre mer.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Kommentaren räckte för att veta att även du bor i Gävle

Japp så nu väntar man på Julens största högtid igen, frågan är när den kommer bara? 😉

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patan77:

Tack

Jag har redan lämnat in mitt bidrag tidigare igår (20:59) innan tävlings "deadlinen (21:00)" var slut men p.g.a att mitt bidrag inte hade transparent bakgrund vid inlämning (vilket jag fixa 20 senare) så valde de att diskvalificera mitt bidrag, så tänkte att jag re-postar det här så att folk kan åtminstone se det annars känns det som lite bort kastad tid.

Ditt var riktigt snyggt, hade fått min röst!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Japp så nu väntar man på Julens största högtid igen, frågan är när den kommer bara? 😉

Ni har ju lämnat oss i resten av Sverige besvikna de senaste åren! Jag känner att ni, som ansvarsfulla Sweclockare belägna strategiskt till rent geografiskt, får se till att styra upp det här i år.

Bock-bål är ju fasen en viktigare tradition än Kalle klockan tre! 😶

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Bara ett bidrag sticker inte ut på ett obekvämt sätt, självklar röst på den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av BooliBoo:

Japp så nu väntar man på Julens största högtid igen, frågan är när den kommer bara? 😉

Skrivet av Gorian:

Ni har ju lämnat oss i resten av Sverige besvikna de senaste åren! Jag känner att ni, som ansvarsfulla Sweclockare belägna strategiskt till rent geografiskt, får se till att styra upp det här i år.

Bock-bål är ju fasen en viktigare tradition än Kalle klockan tre! 😶

Bockjäveln är ju så hårt bevakad numera.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Bockjäveln är ju så hårt bevakad numera.

Är du en sån där som sänker svårighetsgraden när det tar emot lite?
Knepet är att byta taktik om allt annat inte går vägen
Sen kanske jag ska förtydliga att jag inte uppmanar till brott, men som nämndes ovan, det är ju lite av en tradition kan jag tycka..

Vad gör de med bocken om den inte brinner? För inte sparas den till nästa år eller?

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Medlem

@50Spaenn: Den visas upp för resten av världen. Ett sätt att håna svenskarnas misslyckande!
https://www.arbetarbladet.se/artikel/gavlebocken-tar-baten-ti...

Visa signatur

---

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Albert:

Lägg din röst på det bidrag du anser ska få äran att pryda SweClockers i jul. Omröstningen pågår fram till den 8 december 2019 klockan 23.59.59. Observera att man måste använda röstningsknapparna som finns längst ner i det här inlägget. Det räcker inte att enbart skriva ett eget inlägg i tråden.

Skrivet av Patan77:

Mitt bidrag
(Har gjort alla 3D modeller själv)
3#...
[/spoiler]

Trevliga bidrag som alltid och självklart lagt en röst redan! Men nu kommer den här men...
Det finns några som ändå lagt ner lite tid utöver dessa bidrag (ink mitt på ca 6-7 timmar och Patan77 vill jag inte veta ). Kan ni inte lägga till under ”röst delen” eller en alternativa tråd där andra bidrag ligger med motivering till varför de inte kom med?

Vore bra att få lite feedback om man nu vill delta fler gånger

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av 50Spaenn:

Är du en sån där som sänker svårighetsgraden när det tar emot lite?
Knepet är att byta taktik om allt annat inte går vägen
Sen kanske jag ska förtydliga att jag inte uppmanar till brott, men som nämndes ovan, det är ju lite av en tradition kan jag tycka..

Vad gör de med bocken om den inte brinner? För inte sparas den till nästa år eller?

Något år monterade de ned bocken och skeppade den till Kina. Vad som hänt andra gånger minns jag inte så här på rak arm.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon186265:

Trevliga bidrag som alltid och självklart lagt en röst redan! Men nu kommer den här men...
Det finns några som ändå lagt ner lite tid utöver dessa bidrag (ink mitt på ca 6-7 timmar och Patan77 vill jag inte veta ). Kan ni inte lägga till under ”röst delen” eller en alternativa tråd där andra bidrag ligger med motivering till varför de inte kom med?

Vore bra att få lite feedback om man nu vill delta fler gånger

En hel tråd vore kanske att ta i, men självklart kan jag ge dig lite feedback här. Ditt bidrag var #18184543. Eftersom du inte gjorde bakgrunden transparent, blev kanterna väldigt skarpa. Det gjorde tyvärr att den inte riktigt smälte in på webbplatsen. Dessutom hade du ändrat teckensnittet på texten "20 år". Det var tillåtet att ändra färgen på den texten, men inte teckensnittet.

Det är alltid tråkigt när vi inte kan godkänna bidrag. Jag brukar försöka ge löpande feedback i tråden där bidragen lämnades, men konstaterar att jag inte kommenterade ditt andra inlägg efter att du hade gjort vissa ändringar. Det borde jag förstås ha gjort.

Tycker du för övrigt att det finns något i tävlingsinstruktionerna som till kommande år kunde göras tydligare eller annorlunda? Även vi uppskattar naturligtvis feedback.

Permalänk
Medlem

Lite OT, men när koras vinnaren i julkalender lucka 4?

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

Jättefina allihopa. Blir svårt att rösta. Men jag lutar mot ettan. Den kändes "juligt"

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patan77:

Tack

Jag har redan lämnat in mitt bidrag tidigare igår (20:59) innan tävlings "deadlinen (21:00)" var slut men p.g.a att mitt bidrag inte hade transparent bakgrund vid inlämning (vilket jag fixa 20 min senare) så valde de att diskvalificera mitt bidrag, så tänkte att jag re-postar det här så att folk kan åtminstone se det annars känns det som lite bort kastad tid.

Du fuckade i alla fall inte upp lika mycket som jag gjorde som inte kunde läsa reglerna om att arbetsprocessen skulle vara med Snyggt bidrag du fick till i alla fall

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av anon186265:

Trevliga bidrag som alltid och självklart lagt en röst redan! Men nu kommer den här men...
Det finns några som ändå lagt ner lite tid utöver dessa bidrag (ink mitt på ca 6-7 timmar och Patan77 vill jag inte veta ). Kan ni inte lägga till under ”röst delen” eller en alternativa tråd där andra bidrag ligger med motivering till varför de inte kom med?

Vore bra att få lite feedback om man nu vill delta fler gånger

Tar också gärna feedback. Fina bidrag inte bestämt mig riktigt än vilken som får min röst.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kaptenbeaver:

Tar också gärna feedback.

Om du menar att du vill ha feedback rörande varför ditt bidrag inte gick vidare till omröstningen, kan jag bekräfta att det berodde på att du ändrade till transparent bakgrund först efter kl. 20.00.

Permalänk
Skrivet av Albert:

Om du menar att du vill ha feedback rörande varför ditt bidrag inte gick vidare till omröstningen, kan jag bekräfta att det berodde på att du ändrade till transparent bakgrund först efter kl. 20.00.

Okej, sparade det som en transparent png först och fyllde ut alla pixlar som uppgiften krävde. Gjorde bakgrunden i mitt bidrag i samma färg som befintligt logga så det hade fungerat ändå och sett likadant ut om jag inte hade ändrat mitt bidrag.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Albert:

En hel tråd vore kanske att ta i, men självklart kan jag ge dig lite feedback här. Ditt bidrag var #18184543. Eftersom du inte gjorde bakgrunden transparent, blev kanterna väldigt skarpa. Det gjorde tyvärr att den inte riktigt smälte in på webbplatsen. Dessutom hade du ändrat teckensnittet på texten "20 år". Det var tillåtet att ändra färgen på den texten, men inte teckensnittet.

Det är alltid tråkigt när vi inte kan godkänna bidrag. Jag brukar försöka ge löpande feedback i tråden där bidragen lämnades, men konstaterar att jag inte kommenterade ditt andra inlägg efter att du hade gjort vissa ändringar. Det borde jag förstås ha gjort.

Tycker du för övrigt att det finns något i tävlingsinstruktionerna som till kommande år kunde göras tydligare eller annorlunda? Även vi uppskattar naturligtvis feedback.

Nej! Haha den missade jag helt med 20 år texten... Tack då vet jag tills nästa gång! och transparent bakgrunden var en chansning från min sida.

Självklart måste ni kunna sätta krav på oss som medlemmar eftersom ni trots allt gör så mycket för oss alla. Med allt från tävlingar till höger och vänster. Vrider upp och ner på alla komponenter som finns där ute för att ge oss allt från prestandaindex till bästa upplösning. vilket nog inte bara jag uppskattar!

För ”övrigt” tycker jag att det är bra instruktioner från eran sida så det hade jag inga problem med så. Det enda jag kan lägga till är väl om just som du skrev att någon (hos er blir tilldelad en tråd och har hand om den tills tävlingen är klar) kan ge feedback direkt i tråden till folk som laddar upp saker! Uppskattas om man nu ändå tar sig tid

God jul på er så ses vi i nästa tävling! Skam den som ger sig!

Skrivet av Kaptenbeaver:

Tar också gärna feedback. Fina bidrag inte bestämt mig riktigt än vilken som får min röst.

Bra kämpat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Ni har ju lämnat oss i resten av Sverige besvikna de senaste åren! Jag känner att ni, som ansvarsfulla Sweclockare belägna strategiskt till rent geografiskt, får se till att styra upp det här i år.

Bock-bål är ju fasen en viktigare tradition än Kalle klockan tre! 😶

Skrivet av Jacob:

Bockjäveln är ju så hårt bevakad numera.

Men tillsammans är vi starka. Men först måste vi på sweclockers bestämma ett datum som vi satsar pengar på. Sen får vi i samlad grupp gå dit med pilbågar och rada upp oss. Sen tänder vi våra eldpilar och avfyrar för kommer det 20 pilar och 3 träffar så vet de inte vems pil som träffade vilket gör att vi blir fria. Sen är det väl mindre bra att skjuta pilbåge mitt i stan men ska bocken brinna så ska den.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.