Tråden för oss som beställt Ryzen 3950X

Permalänk
Medlem

Komplett har 3950X som förväntas skickas 2 dec (osäkert datum), tametusan att det är osäkert när det är 3 dec idag.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Komplett har 3950X som förväntas skickas 2 dec (osäkert datum), tametusan att det är osäkert när det är 3 dec idag.

Japp, beställde för ett par dagar sedan hos komplett. Står att dom skall få in 100+ dessutom, det tror jag lika mycket på som att jultomten finns. Väntar med att beställa bräda och minne till CPUn är skickad.

Permalänk
Medlem

Idag smäller det för min del.
Plockar hem en 3950x, X570 Moderkort, 64GB DDR4 3200MHz, 1 TB M.2 SSD samt kylning.
Har inte gjort såhär stor uppgradering på väldigt länge.
Wish me luck!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir_Manfred:

Idag smäller det för min del.
Plockar hem en 3950x, X570 Moderkort, 64GB DDR4 3200MHz, 1 TB M.2 SSD samt kylning.
Har inte gjort såhär stor uppgradering på väldigt länge.
Wish me luck!

Då vill vi se att du spränger 5GHz gränsen på "all cores" utan kylare.

Kom ihåg att CPUn ska in i ena USB uttaget, det ser omöjligt ut men det är bara trycka så ger den med sig till slut.

Lycka till.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir_Manfred:

Idag smäller det för min del.
Plockar hem en 3950x, X570 Moderkort, 64GB DDR4 3200MHz, 1 TB M.2 SSD samt kylning.
Har inte gjort såhär stor uppgradering på väldigt länge.
Wish me luck!

Var även du en av de 6 som fick en från Inet, eller hur har du fått tag i din 3950X?

Har nämligen inte sett en enda annan butik som ens hade launch stock. Satt och refreshade alla sidor när försäljningen började och då var det endast Inet som hade någonting alls.

Kanske bara var jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Etie:

Var även du en av de 6 som fick en från Inet, eller hur har du fått tag i din 3950X?

Har nämligen inte sett en enda annan butik som ens hade launch stock. Satt och refreshade alla sidor när försäljningen började och då var det endast Inet som hade någonting alls.

Kanske bara var jag?

Jag bokade prollen på Webhallen så fort jag såg att den dykt upp i sortimentet på releasedagen den 25:e November.
De hade ju inga i lager på releasedagen men beställningen dök upp igår så då bestämde jag mig för att tuta och köra

Skrivet av BooliBoo:

Då vill vi se att du spränger 5GHz gränsen på "all cores" utan kylare.

Kom ihåg att CPUn ska in i ena USB uttaget, det ser omöjligt ut men det är bara trycka så ger den med sig till slut.

Lycka till.

Haha, självklart! Och musen ska in i CD-spelaren!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir_Manfred:

Jag bokade prollen på Webhallen så fort jag såg att den dykt upp i sortimentet på releasedagen den 25:e November.
De hade ju inga i lager på releasedagen men beställningen dök upp igår så då bestämde jag mig för att tuta och köra

Haha, självklart! Och musen ska in i CD-spelaren!

Självklart ska musen in i CD spelaren, detta kommer gå bra känns det som. Skicka bild på bygget när du är klar.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av BooliBoo:

Självklart ska musen in i CD spelaren, detta kommer gå bra känns det som. Skicka bild på bygget när du är klar.

Stackars liten!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Helvete vad snabbt den compilar shaders i Unreal Engine nu

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

Fick allt ett mail från Inet om att 3950X "nu finns i lager igen!" och tänkte då att min order som jag lade precis vid lansering måste ha skickats iväg, i och med att det uppenbarligen finns så många att de har fler som behövs säljas.

Visar sig självklart att de inte hade fått något överskott av processorer, och att alla de fick åkte iväg på andra beställningar.

Allt detta trots att de tidigare påstått att jag låg långt fram i kö och "definitivt kommer få en processor vid nästa leveranstillfälle". Också skitigt när de vägrar säga hur långt fram i kö man faktiskt är, bara ett "ja du ligger nog ganska långt fram i kö".

Permalänk
Medlem

Webhallen skickade iväg min i eftermiddags. Då beställde jag ändå inte fören i fredags.

Permalänk

@SexMachine: Vet du ungefär hur dags? Jag beställde sent på fredagen, men nu får man ju hopp om att man kanske inte behöver vänta allt för länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galen Gurka:

@SexMachine: Vet du ungefär hur dags? Jag beställde sent på fredagen, men nu får man ju hopp om att man kanske inte behöver vänta allt för länge.

De flesta säger att de får in dem i mitten eller slutet av december........ dvs blir väl januari för de har säkert glädje kalkyler. Alla sidor har det som "osäkert datum" men men så länge tomten finns så finns det hopp.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

@Galen Gurka: Jag beställde 2019-11-29 10:30

Permalänk

@SexMachine: Tack!

Jag beställde en Webhallen Custom Config vid 20:30 i fredags och nu listas inte 3950x:en som en av komponenterna som inte är i lager (vilket den gjorde imorse), så det verkar som min är redo att monteras så fort de fått in resten av prylarna. Trodde inte det skulle gå så här fort!

Permalänk
Medlem

@Galen Gurka: Grattis! Hypad?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

3950X verkar fin inget illa menat. hoppas få se en överkloknings tråd just för denna cpu med dock synd att dom på youtube får coldbug med torris/kväve på denna 3950X

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk

@Sir_Manfred: Haha tack, och ja, väldigt! Nu ska man bara hålla ut till den tolfte då grafikkorten kommer in i lager hos Webhallen så den kan bygga ihop maskinen också. Men det blir en fin julklapp när den väl dyker upp!

Permalänk
Medlem

Nu! Förvånad men fick ett meddelande klockan 16 idag och Inet har skickat min processor!

Bara att vänta på mitt RAM nu då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Och nu har Komplett uppdaterat datumet, låter tveksamt om man kommer få innan jul, eller ens i år.
"Inte i lager. 100+ st. förväntas att skickas 19.dec.2019 (osäkert datum)"

Permalänk
Medlem

Beställde från komplett den 25 och idag uppdaterades ordern till att 3950x bekräftad leverans 11 dec....... är det 11 dec 2019 skrivs dock ej så kan vara 2020. 🙈

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

Beställde från elgiganten idag, stod att det fanns under 5 st i webblager... men när jag hade beställt min försvann den från hemsidan och går inte att hitta längre....

EDIT: kom nyss ett mail med att den är skickad idag....

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Feffi:

11st 👍

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feffi:

Fortfarande 8st kvar så ingen större rusning med tanke på att den varit slut länge.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

9500kr för en CPU är det inte många som är beredda att betala kan man nu konstatera då dessa CPUer inte tar slut direkt. finns fortfarande 6st kvar.

Även marknaden för 3900x en CPU för +6000kr börja bli mättad då det är många butiker som har dessa CPUer i lager nu.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Jag ska köpa en 3950X men tänkte vänta till i vår så att AMD har hunnit fixa små fel som dykt upp. Har det skrivits något om eventuella felaktigheter?

Permalänk
Medlem

Avbeställde min på Komplett, och beställde på Inet, blir intressant att se om dom faktiskt har någon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

9500kr för en CPU är det inte många som är beredda att betala kan man nu konstatera då dessa CPUer inte tar slut direkt. finns fortfarande 6st kvar.

Även marknaden för 3900x en CPU för +6000kr börja bli mättad då den är många butiker som har dessa CPUer i lager nu.

Sant, trodde den skulle ta slut på någon timme men verkar inte som det.
Finns fortfarande i lager om någon är intresserad

Skrivet av ddelin:

Avbeställde min på Komplett, och beställde på Inet, blir intressant att se om dom faktiskt har någon.

Beställde min idag och den är redan ivägskickad och ska anlända imorgon, så du behöver nog inte oroa dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feffi:

Sant, trodde den skulle ta slut på någon timme men verkar inte som det.
Finns fortfarande i lager om någon är intresserad

Beställde min idag och den är redan ivägskickad och ska anlända imorgon, så du behöver nog inte oroa dig

Fortfarande 3 kvar i lager så man kan konstatera att AMD inte tappar några större volymer på att vänta med att släppa 3950X

eddit nu 8 i lager

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090