Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Rambo - last blood - Rambo slaktar kartellnissar. Lite tunn förutsägbar story och sen tyckte jag att musiken var för "på". 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Ready or not

Helt ok, man måste såklart uppskatta den typen av film

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

The Irishman " Netflix "
Ett mästerverk! 3tim 30 min och jag reste mig inte ur soffan en enda gång , bästa filmen jag har sett detta år.
Betyg 5/5

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

The boy who harnessed the wind - baserad på en sann berättelse, lågmäld men väldigt bra.
Se den!!
8 av 10 propellrar

Permalänk
Medlem

Tog mig tid att kolla på "The Irishman".
Massor av kända, och en del bra, skådisar med det räddar inte detta sömnpiller.
Och jag vet inte riktigt vad dom tänkte på när dom gav DeNiro John Wayne's ögon, såg ju fördj*vligt ut lol.
Riktigt distraherande tyckte jag, hoppas på en remake inom kort som fixar till denna fadäs.

Gissar på att den kommer kamma hem en hel radda oscars, akademin törs väl inte något annat när så stora namn är med (och knappast en slump att den släpps just nu, lagom så att den kan landa ordentligt).
Men inte var det någon ny "The Departed" eller "Goodfellas" direkt.
F.ö. kan man ju undra vad Ray Liotta gjort som inte fick plats i Irishman? resten av hollywood verkar ju vara med

Permalänk
Avstängd

Dr Sleep. Rätt trist och inte direkt skrämmande. Borde ha kollat upp vem som gjort filmen innan jag betalade för att gå på bio, det är samma som gjort The Haunting of Hill House 4/10

rHambo - Last Blood. Som om han glömt allt vad militärtaktik heter (förutom slutet då som blir Home Alone för vuxna) 4/10

Official Secrets. Mycket bättre, handlar om en visselblåsare som läcker information om lögnerna som startade Irak-krig fiaskot 7.5/10

Once Upon a Time in Hollywood. Rätt så händelsefattigt, bra skådisar och bitvis bra musik. På tok för lång med meningslösa scener. Inga egentliga intressanta dialoger heller 4.5/10

Alita Battle Angel. Årets stora överraskning, slår Marvel och DC filmer med lätthet, hon har mer personlighet än de flesta och filmen har både hjärta och handling utan att slösa tid på t.ex. ett meningslöst pod race a la Phantom Menace #alitaarmy 7.7/10

It Chapter 2. Tappar väldigt mycket p.g.a. att den blandar komedi in i skräck, men finns en minnesvärd scen med Bev. Precis som Tarantinos rulle alldeles för lång film. 4/10

Child's Play. Bättre än väntat, lite moderna twister och kul med Mark Hamill som gör dockans röst. 5.5/10

Midsummer. Något stort händer (utan att spoila) och få tycks reagera. Stor "what the hell just happened känsla". 5.5/10

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Såg nyss Once upon a time in Hollywood. Herregud vilket händelselöst sömnpiller, definitivt Tarantinos sämsta film. 3h jag inte får tillbaka. Snyggt foto var väl det ända positiva.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Marriage story på Netflix, tycker den var riktigt bra.

Permalänk

Ford v Ferrari

Helt sjukt bra film! Kan nog vara årets bästa tillsammans med Once Upon a Time in Hollywood. 10/10

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Tog mig tid att kolla på "The Irishman".
Massor av kända, och en del bra, skådisar med det räddar inte detta sömnpiller.
Och jag vet inte riktigt vad dom tänkte på när dom gav DeNiro John Wayne's ögon, såg ju fördj*vligt ut lol.
Riktigt distraherande tyckte jag, hoppas på en remake inom kort som fixar till denna fadäs.

Gissar på att den kommer kamma hem en hel radda oscars, akademin törs väl inte något annat när så stora namn är med (och knappast en slump att den släpps just nu, lagom så att den kan landa ordentligt).
Men inte var det någon ny "The Departed" eller "Goodfellas" direkt.
F.ö. kan man ju undra vad Ray Liotta gjort som inte fick plats i Irishman? resten av hollywood verkar ju vara med

Verkligen vattendelare denna film. Sällar mig till din version. Ingen katastrof men alla skådisar plus regissör har ju gjort detta bättre förr så vad är det att hylla egentligen?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

6 underground. Michael Bay action från början till slut. Lite lätt överdriven på sina ställen men gillar man action är den sevärd, det är i alla fall min åsikt 😁

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Ghostbusters 2 på Netflix , så jävla bra

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv

Jag såg just The Lighthouse på bio. Riktigt unik skum film som lämnade en helt vimmelkantig när man stapla ut ur biografen.

Permalänk
Medlem

Star Wars: The Rise of Skywalker.
Betydligt bättre än 7:an och 8:an, velade mellan 8 och 9... Men får nog säga att det blir 9/10 ändå. Gjorde sig riktigt bra på Imax!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Star Wars: The Rise of Skywalker.
Jag blev positivt överraskad men efter att ha The last Jedi i minnet så var det völ inte så svårt. Visst är den påskyndad men tycker att de lyckas reda ut rätt mycket och det var ett par härliga överraskningar.

Jag håller med den här recensionen till fullo.

https://www.senses.se/star-wars-rise-of-skywalker-recension/

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk

Såg idag Parasite på bio. Fyfan vilken rysande film. Den missleder en till att tro att filmen är en komedi genom halva filmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luksenburg:

Såg idag Parasite på bio. Fyfan vilken rysande film. Den missleder en till att tro att filmen är en komedi genom halva filmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med den var verkligen skum

, speciellt när gamla hushållerskan kommer tillbaka och *har glömt något*.

Dold text
Permalänk
Medlem

The Irishman - Gangsters, Scorcese, robert deniro, al pacino. Ganska dystert men välgjort. 7/10
Ad Astra - Brad pitt åker ut i rymden för att hitta sin pappa. Snygg film dock realativt händelselös. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd

Såg precis - Star Wars - Rise of skywalker.

Ger denna 3,5/10. Riktigt sömnpiller, jag brukar väldigt sällan somna i soffan till dåliga filmer, denna somnade jag i bio salongen.

Inte riktigt Star Wars längre, absolut inte värt att gå på bio för.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Inaktiv

Office Space (1999), 10/10 ekorrar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Baxtex:

Såg nyss Once upon a time in Hollywood. Herregud vilket händelselöst sömnpiller, definitivt Tarantinos sämsta film. 3h jag inte får tillbaka. Snyggt foto var väl det ända positiva.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tycker den var bra.

Permalänk
Medlem

Jexi 2019
Visste inget om den inte läst eller sett nåt om den heller.
Men beskrivningen lät rolig och den var rätt ball
betyg vetifanken

EDIT: glömde visst en gammal rulle med.
Mixed Nuts 1994 - komedi med Steve Martin med jultema lite sent men men.

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem

Parasite - Bra koreansk film om en fattig familj som nästlar in sig hos en rik. Den börjar som en komedi men förvandlas efter ett tag till ett mörkt drama. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Star Wars: The Rise of Skywalker, helt ok, 9/10

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

World war Z genom bigscreen Cinema och min Oculus rift. Riktigt bra bild har inte använt bigscreen sedan senaste uppdateringen men det såg väl så bra ut som bluray trots 3Dn. Utan referenspunkter så blev 3dn lite mindre effektfull men mer naturlig.

Andra gången jag såg den den är ok 3,5/5

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av teanox:

Såg precis - Star Wars - Rise of skywalker.

Ger denna 3,5/10. Riktigt sömnpiller, jag brukar väldigt sällan somna i soffan till dåliga filmer, denna somnade jag i bio salongen.

Inte riktigt Star Wars längre, absolut inte värt att gå på bio för.

Kan bara hålla med , det va läääängesedan jag va så besviken på en Star Wars rulle! Disney har verkligen sabbat allt som har med Star Wars att göra. Skönt att det är över

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mangee75:

Kan bara hålla med , det va läääängesedan jag va så besviken på en Star Wars rulle! Disney har verkligen sabbat allt som har med Star Wars att göra. Skönt att det är över

Ja tyvärr, mandalorian är ju extremt bra men EP 9 var enbart besvikelse

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem

Robin Hood(2018)
1/10
Sämsta skiten jag sett på länge, funkar inte ens som barnfilm!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Kingdom of Heaven DC - Hade missat att det kommit en längre DC av denna och jävlar vad den var omgjord. Mycket bättre plotlinje och bättre byggda karaktärer. Kan rekommenderas även om du sett den vanliga och tyckt meh. Denna är riktigt bra. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av teanox:

Ja tyvärr, mandalorian är ju extremt bra men EP 9 var enbart besvikelse

Skickades från m.sweclockers.com

Vad har man missat va inte EP 8 sista avsnittet för säsong 1?

Såg ochså Star Wars rise of skywalker på bio igår och jag ångrar mig djupt. Tur så blev man bjuden men jag kunnat göra något betydligt roligare under den tiden. jag skulle klassa den som sämsta filmen som jag har sett som är gjord 2019.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan