Black Friday 2019 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Estanjoni:

Jag trodde det var som förr att den enda skillnaden mellan C och B var att B-modellen hade en kromad kant vilket är en dealbreaker för mig?

För 2019 års modeller så är det relativt stora skillnader.
Se jämförelse här.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av fujitsus:

Fanns några NC hörlurar såna buds har jag för mig iallafall ifall något har sätt bra pris på hörlurar vill byta ut mina AirPods (skit)

Skickades från m.sweclockers.com

NC hörlurar, vad betyder NC?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

@Ratatosk: Noise Cancelling. Nice avatar by the way.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Super Älg:

@Ratatosk: Noise Cancelling. Nice avatar by the way.

Tack!
Din med, fast huvudet ser lite konstigt ut...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ness:

För 2019 års modeller så är det relativt stora skillnader.
Se jämförelse här.

Alla andra test jag sett är eniga om att det är väldigt små skillnader.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Tack!
Din med, fast huvudet ser lite konstigt ut...

Jag skulle säga att bakändan ser konstig ut? 😀

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Alla andra test jag sett är eniga om att det är väldigt små skillnader.

Ja det beror väl på vad man anser vara små/stora skillnader.
Som du ser i videon så är det saker som gemene man antagligen aldrig skulle lägga märke till.

Men ja det är helt enkelt ett bättre/nyare chip. Förutom bättre bildkvalité så kan det nog vara andra "dolda" förbättringar som snabbare menyer osv. En polare med förra årets LG OLED klagade över att hans TV hade problem att streama 4K-material via PLEX. Någonting jag antar skulle fungera bättre med C9:an. Menmen, oavsett vilken man köper så kommer man nog bli nöjd.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ness:

Ja det beror väl på vad man anser vara små/stora skillnader.
Som du ser i videon så är det saker som gemene man antagligen aldrig skulle lägga märke till.

Men ja det är helt enkelt ett bättre/nyare chip. Förutom bättre bildkvalité så kan det nog vara andra "dolda" förbättringar som snabbare menyer osv. En polare med förra årets LG OLED klagade över att hans TV hade problem att streama 4K-material via PLEX. Någonting jag antar skulle fungera bättre med C9:an. Menmen, oavsett vilken man köper så kommer man nog bli nöjd.

TV'n ska vara skärm, menyer och uppspelning finns bättre enheter för

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

TV'n ska vara skärm, menyer och uppspelning finns bättre enheter för

Kanske.
Gör inte mitt uttalande mindre sant dock.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Medlem

https://www.lacoste.com/se/lacoste/men/clothing/sweatshirts/m...

VAR RIKTIGT SNABB - DET FINNS EN (1st) TRÖJA KVAR I VITT FÖR 115kr. SKYYYYYNDA.

i storlek 4XL dock..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

https://www.lacoste.com/se/lacoste/men/clothing/sweatshirts/m...

VAR RIKTIGT SNABB - DET FINNS EN (1st) TRÖJA KVAR I VITT FÖR 115kr. SKYYYYYNDA.

i storlek 4XL dock..

Jösses vilka larviga originalpriser på de tröjorna över 1000 Kr för en enkel jumper (det mesta är nog märkespremie lol). Snacka om vinstmarginal, inte konstigt de kan rea ut för 115 kr!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Jösses vilka larviga originalpriser på de tröjorna över 1000 Kr för en enkel jumper (det mesta är nog märkespremie lol). Snacka om vinstmarginal, inte konstigt de kan rea ut för 115 kr!

Så kan man säga om alla kläder, skor osv dock.

Har du aldrig sett dyrare kläder? 1000kr är inte ens dyrt om du kollar märkeskläder lol

Sen om det är värt det är en annan sak.

Permalänk
Skrivet av Floristen:

Elgiganten är ett riktigt bluff-företag. Går ut med e-mail och information på hemsidan om att Black Friday kampanjen är förlängd men håller inte vad de säger angående en av deras mest eftertraktade erbjudanden på LG 65" C9.

28k nu istället för 20k. Och de vägrar att hedra den utlovade prissänkningen.

Falsk marknadsföring.

https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/24388/lg-65-4k-o...

Förmodligen för att den är slut... Rean fortsatte på det som fanns kvar på huvudlagret.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Floristen:

Elgiganten är ett riktigt bluff-företag. Går ut med e-mail och information på hemsidan om att Black Friday kampanjen är förlängd men håller inte vad de säger angående en av deras mest eftertraktade erbjudanden på LG 65" C9.

28k nu istället för 20k. Och de vägrar att hedra den utlovade prissänkningen.

Falsk marknadsföring.

https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/24388/lg-65-4k-o...

Utskicket jag har står att den fortsätter och att man kan har chansen att fynda, inte att alla produkter som var med från början omfattas.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Så kan man säga om alla kläder, skor osv dock.

Har du aldrig sett dyrare kläder? 1000kr är inte ens dyrt om du kollar märkeskläder lol

Sen om det är värt det är en annan sak.

Klart jag sett dyrare kläder! Jag reagerade mest på att dessa är så plain, finns ju ingen större ansträngning vad gäller design eller materialval så blir ju då bara ett "märkesval" betala för krokodilen, det är en dyr patch det där!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Skrivet av Joakim Ågren:

Sennheiser Momentum M2 är definitivt inte tråkiga tvärtom är de spelglada. Det är en egenskap de har gemensamt med tex Audio Technica ATH-M50X. Kul att lyssna på modern pop och dance musik i dem men har ändå egenskaper som gör de bra för att lyssna på mer finsmakad musik. Mångsidiga således. Dessutom snygg design och väldigt bekväma (uppskattar särskilt deras lätthet väger endast 190 gram vilket är nästan hälften av MW60) och har visat sig vara väldigt hållbara också. Ditt tips i tråden för MW60 är dock ett mycket bra tips och de låter säkert också mycket bra. Funderar faktiskt på att slå till på de också för att kunna jämföra men har inte bestämt mig ännu. Vet dock att den trådlösa aspekten av MW60 inte betyder så mycket för mig då dessa lurar nästan enkom kommer användas vid datorn.

Vart hittar man MW60 för 1200:-?
Jag har Sennheiser Momentum M2 och de låter helt överlägsna för musiklyssning i mina öron, något som recensionsmakarna verkar känna också av vad jag kan se. Funderar på nya M3 varianten när slantarna trillar in, fast de ligger närmare 5 lakan.
Noise cancelling är väl inte riktigt i nivå med närmaste konkurrenter, men jag hör hellre på bra musikljud så jag skiter i NS om jag måste välja mellan.
Har dom uppdaterat den trådlösa varianten av MW60 eller har jag missat någonting för vad jag kunnat se hela helgen har den trådlösa varianten legat 5000:-, om någon ÅF verkligen har MW60 för 1200:- någonstans kanske man skulle köpa ett par att ha i garaget om man donar. Var hittar man MW60 till samma reapris som M2:orna runt 1200:-???

Visa signatur

47" LG 1920x1080 2ms, i7 920 2,66 @ 4,418 HT Enabled (Not lapped, Arctic Silver 5), Asus Rampage II Extreme (Bios 2101), 12GB 1600 8-8-8-24 OCZ GOLDEN SHOWER, Corsair HX1000W, SLI 2 x MSI 760 Gaming OC, Samsung EVO 500gb, Cyborg R.A.T. 9, and Logitech G7 Backup, 1 x Thermochill PA120.4, 1 x Laing DDC 18w with Leaking XSPC Reservoir Top, 1 x Watercool Heatkiller Rev 3, Copper CPU Block, 1 x 1366 Backplate, 16 x Yate Loon D12SH-12

Permalänk
Medlem

Klickade hem en TV under helgen men kunde inte bestämma mig för en soundbar. Kollar man på priserna på Komplett idag jämfört med i helgen så ligger de ju på dubbla priset på vissa, hur länge tror ni det dröjer innan produkterna går ned igen? Brukar mellandagsrean hålla samma klass?

Permalänk
Medlem

@Silverbullit: MW60 gick för 150 euro på Master and dynamics egna hemsida under gårdagens CyberMonday.

Permalänk

Harman Kardon Onyx 4 för 999 på ICA Maxi

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpetsnaZ97:

Harman Kardon Onyx 4 för 999 på ICA Maxi

Skickades från m.sweclockers.com

Nu är väl ändå BF över för denna gång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Nu är väl ändå BF över för denna gång?

Kanske det kanske. Men har du hört talas om BLACK YEAR!!!1

Permalänk
Medlem

Någon som handlat på CDON i helgen? Loggade in och kikade nyss men mitt paket har fortfarande inte skickats iväg. Lite nyfiken på hur det ser ur för andra som köpt saker där? Säkert massor att göra på lagret men har fått alla andra paket från andra ställen. Ska man räkna med en arbetsvecka till kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Kanske det kanske. Men har du hört talas om BLACK YEAR!!!1

Hahaha epic 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matheeeew:

Klickade hem en TV under helgen men kunde inte bestämma mig för en soundbar. Kollar man på priserna på Komplett idag jämfört med i helgen så ligger de ju på dubbla priset på vissa, hur länge tror ni det dröjer innan produkterna går ned igen? Brukar mellandagsrean hålla samma klass?

Tycker vissa butiker håller samma klass medan andra inte gör det. Helt klart värt att vänta då det inte är så långt kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Nu är väl ändå BF över för denna gång?

Fast inte 100%! Vissa varor tex ett chassi hos Inet, liksom ett par Sennheiser Momentum M2 hörlurar hos Dustin som jag köpte ligger fortfarande kvar på sitt BF pris (jag antar de vill köra slut på lagret, hörlurarna finns fortfarande kvar 4 exemplar av! ) https://www.dustinhome.se/product/5010821687/momentum-i-m2

Hos MaxGaming ligger också några priser kvar tex priset på denna Razer Ryggsäck: https://www.maxgaming.se/ryggsackar/rogue-backpack-156-2

Bara några exempel, så lite Black Friday kvar ändå!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Skrivet av mgsrex:

Någon som handlat på CDON i helgen? Loggade in och kikade nyss men mitt paket har fortfarande inte skickats iväg. Lite nyfiken på hur det ser ur för andra som köpt saker där? Säkert massor att göra på lagret men har fått alla andra paket från andra ställen. Ska man räkna med en arbetsvecka till kanske?

Mitt sista paket från cdon skickades idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klingen78:

Mitt sista paket från cdon skickades idag.

Var det en lagerförd vara? I så fall tycker jag du ska lämna negativt omdöme hos Prisjakt, 5 vardagar för att skicka är jävligt dålig service!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Var det en lagerförd vara? I så fall tycker jag du ska lämna negativt omdöme hos Prisjakt, 5 vardagar för att skicka är jävligt dålig service!

Herregud............................

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Herregud............................

Vad är herregud? Ska man inte klaga på dålig service? Alla beställningar jag gjorde under BF har kommit fram de flesta redan under måndagen (en från inet kom fram redan under lördagen vilket var unikt för mig). Det sista kom fram igår men var ju från Tyskland. Jag tycker i alla fall det är dåligt att behöva vänta över en vecka på lagerförd vara inom Sverige! Men som sagt jag vet ju ej om just denna vara ej var lagerförd....

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Vad är herregud? Ska man inte klaga på dålig service? Alla beställningar jag gjorde under BF har kommit fram de flesta redan under måndagen (en från inet kom fram redan under lördagen vilket var unikt för mig). Det sista kom fram igår men var ju från Tyskland. Jag tycker i alla fall det är dåligt att behöva vänta över en vecka på lagerförd vara inom Sverige! Men som sagt jag vet ju ej om just denna vara ej var lagerförd....

Denna hysteri att alltid lämna negativt omdöme för minsta lilla sak är så löjligt.
Jag väntar fortfarande på paket ifrån vissa ställen, vilket jag inte bryr mig om, BF är stressigt för vissa företag och lager.
Inte alla företag har robot lager med maskiner som packar allt osv heller.

Men, det är väl typiskt Sverige idag, alla ska ha allt direkt, och gud nåde om det tar minsta lilla tid.
Sen att anställda på företagen och speditörerna är sönderstressade spelar ingen roll, så länge folk får sina saker