Plex lanserar tjänst för strömmande film

Permalänk
Melding Plague

Plex lanserar tjänst för strömmande film

Plex börjar erbjuda strömmande film och TV kostnadsfritt genom en helt reklamfinansierad modell.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Keeper of Traditions

Och så var vi tillbaks till reklampauser under tittandets gång. Cirkeln är sluten

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Och så var vi tillbaks till reklampauser under tittandets gång. Cirkeln är sluten

Fast gratis kontra att du på TV får betala för att få reklam.

Jag tror inte jag kommer använda plex till den funktionen. Jag har det till privat kollektion.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Nja jag tror jag föredrar mitt utbud

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Onödig påtvingad funktion. Måste stängas av per användare/klient också.. serveradmin kan inte inaktivera för alla sina användare

Permalänk
Medlem

Så länge det inte tvingas på sitt eget som det står att det inte gör så är det ju bara bra.
Alltid bra med mer val på utbud.

Permalänk
Medlem

Prova igår. Utbudet är ju inget att hänga i granen precis. Funka väl ok annars det lilla jag prova.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Fast gratis kontra att du på TV får betala för att få reklam.

Jag tror inte jag kommer använda plex till den funktionen. Jag har det till privat kollektion.

TV kan man iofs också få gratis, men ja...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Kul idé, hoppas dom lägger till en massa gamla skräckfilmer så småningom. Tills dess så håller jag mig nog till "mitt eget" utbud.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Försvinner reklamen om man te.x använder Pi-hole, eller strömmas den direkt från samma ställe som filmerna?

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Utbudet var väl ingen höjdare i dagsläget, men det kan ju ändras framöver. Ett roligt initiativet i alla fall.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Har helt slutat att titta på TV3, TV4 och alla andra kanaler som visar reklam mitt i programmen, så tänker heller inte skaffa en tjänst som visar reklam, och skulle det kosta finns det redan för många sådana redan, ända gångerna jag idag ser reklamfilm är när jag går på Bio

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Nej tack.

Tjänster med reklam går bort. Att det också är regions baserat är träligt, ingen lätt nöt att knäcka men det ska inte heller vara kundens problem att bekymra sig över.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Försvinner reklamen om man te.x använder Pi-hole, eller strömmas den direkt från samma ställe som filmerna?

Jag loggade in och drog igång en film lite snabbt för att se hur mycket reklam de körde i början. Men jag såg ingen reklam. Hade adblocker i webbläsaren och kanske det hjälpte.

Snabb koll på utbudet visade nog mest äldre saker just nu och en del dokumentärer. Men, är det gratis så har jag svårt att klaga på det så länge de inte kör 10 minuter reklam innan en 60min dokumentär eller något sådant dumt.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Testade snabbt oxå. Innehållet va inget vidare. Men jag såg ingen reklam i appen. Använder iPhone utan jailbreak fast med systemwide adblocker.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem

Skit kvalite och stereo ljud inget jag vill titta på reklam för.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Bra idé och tjänst för de som kan acceptera reklam för att slippa betala.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Uppskattar den kursiva smileyn i citatet...

Men tjänsten låter inte så intressant när man försöker undvika reklam så gott det går (Swec är ju ett undantag för de har relevant reklam...)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Enda som stör mig är detta borde vara opt-in och inte opt-out. Vet att min gamla morsa kommer bli förvirrad i sin stuga. En ny meny, reklam och ingen Svensk text.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har tappat intresset för Plex då de på senare tid enbart verkar fokusera på att göra Plex till en strömningtjänst för deras värdelösa innehåll som jag inte alls är intresserad av. Det hade inte varit något poblem om man själv var tvungen att lägga till det, men istället blir man påtvingad skräp som man inte vill ha. Förstår att de försöker anpassa Plex till en ny tid där folk inte laddar ner och tittar på eget material i samma utsträckning, men vill man streama så finns det ju tusen andra tjänster som är bättre än Plex.

Permalänk
Medlem

Det dyker inte upp i Plex-appen för Tizen (Samsung Smart TV) men funkar i webbläsaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dravond:

Uppskattar den kursiva smileyn i citatet...

Skickades från m.sweclockers.com

Eller hur! Visste inte att det gick. 😉 😉 😉

Ni som har testat är det med hjälp av VPN?

Hulu började väl som ett fritt reklamdrivet alternativ vill jag minnas.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Fanns inte detta för typ 10 år sedan? Minns inte namnet men kommer ihåg färgschemat som var lila.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

"If you're not paying for the product, you are the product."

Alltså, jag är generellt för att det ska finnas gratis reklamfinansierade alternativ så långt det går, men jag gillar verkligen inte företagens dolda informationsmarknad och påtvingad riktad reklam. Det ger en obehagskänsla. Tyvärr är informationshandel generellt ett mycket mer lukrativt sätt att tjäna pengar på idag än att bara visa oriktad reklam. Men man får ändå hoppas att Plex lyckas hålla fingrarna i styr och erbjuda en tjänst utan att i smyg sälja ut kunderna.

Då ska det nog bli ett lysande alternativ för alla oss som inte streamar tillräckligt ofta för att det ska bli värt att ha en prenumeration, eller alla som inte har råd av andra skäl

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt dålig uppdatering..

Det går att stänga av den för sitt konto, men inte för de plex användarna man har på servern. De måste själv logga in på en dator/mobil, gå till inställningar->Online media sources->Stänga av.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Fanns inte detta för typ 10 år sedan? Minns inte namnet men kommer ihåg färgschemat som var lila.

Skickades från m.sweclockers.com

Gissar att du tänker på Voddler. Kvaliten på utbudet är liknande men skulle säga att Voddler's var lite bättre.