AMD presenterar Intel NUC-konkurrent

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Då bör man helst titta på Sequoia-varianterna eftersom de kör med Intel NIC istället för Realtek som sitter i de två andra.

Har kört med Realtek NIC:s och har inga som helst problem med dem vare sig när det gäller hastigheten eller tillförlitligheten, mycket möjligt att de avlastar mindre. Dock, vill man köra Pfsense så är ju det mycket mer kinkigt när det gäller hårdvarustöd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Även om dessa är riktade till företag så är det ändå trevligt med en till aktör. Skulle vilja ha en (tyst) mini pc till TVn istället för en specifik kodi maskin. Skulle självklart även vara trevligt att kunna köra lättare spel på den istället för att behöva veva igång kärnreaktorn.

@kelthar: Du menar väl 8c/16t?

Du måste citera när du skriver! Jag har ingen aning vad jag skrev innan ... Då mitt svar blir KANSKE.

EDIT: Ok, nu var det bara två sidor inlägg ... men du! Nästa gång så får du minsann ...!

Och yes ... absolut 8c/16t. Har varit intressant att se upplägget på en 8t/16c dock.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

@ToddTheOdd:
Det är sant, just dessa är kanske inte avsedda för tvbänken, men det finns inte heller någon annan "barebone Ryzen" som ser vettig ut.