Behöver hjälp o "Jerry Rigga" en M.2 disk

Permalänk

Behöver hjälp o "Jerry Rigga" en M.2 disk

Hej!
Jag köpte nyligen en Samsung 970 Evo Plus M.2 disk, och såg då att det inte följde med någon skruv till moderkortet, kollade i lådan där moderkortet kom i, men där var det tomt, eller försvunnen. Det verkar behövas en 2.0 x 3mm (CM2x3-3.3) skruv och distans enligt Google.
Till mitt problem, vad kan jag göra för att få dit M.2 disken så den sitter säkert utan skruven, eller hur jag kan få tag på skruven och distansen? Vad hade ni gjort? Moderkortet är ett Asus X370 Pro. Just nu sitter den med en tejpbit, men känns inte som en särskilt bra lösning i längden
Tacksam för hjälp.

Permalänk
Permalänk

@MuffinManxD
Du har PM

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium
Grafikkort: palit 1070 Jetstream
Nätaggregat: Silver Power SP-SS500 500W
CPU: Intel Core i7-2700K Processor 3500 MHZ
Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem

@MuffinManxD: Lägg upp ett ärende hos ASUS att du saknar dessa, andra har fått dom skickade till sig.

Permalänk
Medlem

Om du måste ha igång det nu... Isolerande material på SSD-disken och sedan stripe genom hålet på moderkortet för att säkra med en stripe på baksidan? Stripehuvudet agerar skruvhuvud.

Tripes var vanlig lösning för 15-20 år sedan i datorer för att fästa fläktar och kylflänsar. Ersätta chipsetfläkten eller fläkten på grafikkortet med stor kylfläns. Stripes fungerade toppen.

Permalänk
Skrivet av Micke_Trenne:

Det var häftigt pris för 2st skruvar..

Skrivet av Bacon-Matte:

Tack!

Skrivet av MacAllan:

@MuffinManxD: Lägg upp ett ärende hos ASUS att du saknar dessa, andra har fått dom skickade till sig.

Ska göra det.

Skrivet av Leoms:

Om du måste ha igång det nu... Isolerande material på SSD-disken och sedan stripe genom hålet på moderkortet för att säkra med en stripe på baksidan? Stripehuvudet agerar skruvhuvud.

Tripes var vanlig lösning för 15-20 år sedan i datorer för att fästa fläktar och kylflänsar. Ersätta chipsetfläkten eller fläkten på grafikkortet med stor kylfläns. Stripes fungerade toppen.

Det kan ju vara värt ett försök så länge tills jag får tag på skruvar.