Bilder på ditt senaste inköp (2019) [inga produktbilder]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LightForz:

5,2?! det låter hyfsat
Då kanske det går 5,3 med 9700k
Gamla 6700k gick i 4,7 med 1,31V med en Fractal Design Celsius S24 240mm
tills vattenpumpen gick sönder 1 månad efter garantin gick ut. Givetvis gick cpun och mammakortet (för att det blev för vart, tydligen) också med i "skäret".
3e vattenpumpen som går Nu blir det bara luft.

Fan vilken trist utgift. Har själv ett AIO i min Corsair 280X men börjar bli nojjig att det en vacker dag ska svika mig och i samma veva förstöra massa annat i datorn som i ditt fall. Skulle gärna haft en fläskig Noctua men är tveksam på att något sånt får plats i ett mITX-chassi

Permalänk
Medlem

2 x Stringhylla och Vitra DSW. Fick inte plats med ett riktigt skrivbord längre så detta var en platseffektiv lösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

https://i.imgur.com/2rmye4j.jpg
2 x Stringhylla och Vitra DSW. Fick inte plats med ett riktigt skrivbord längre så detta var en platseffektiv lösning.

Det ser lite tight ut för benen! Du kanske kan flytta datorn till vänster om hyllan?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Brekker:

Det ser lite tight ut för benen! Du kanske kan flytta datorn till vänster om hyllan?

Det funkar faktiskt helt okej. Datorn fick inte plats till vänster om hyllan, mätte noggrant innan jag satte upp den, men tji fick jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Det funkar faktiskt helt okej. Datorn fick inte plats till vänster om hyllan, mätte noggrant innan jag satte upp den, men tji fick jag.

Tydligen inte noggrant nog 😉
Mäta tre gånger och borra en är reglerna vid finlir har jag lärt mig genom alla mina misstag.

Fint med String dock!
Gillar trä-looken, frugan skulle absolut ha den vita hemma.. ☹️

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av RetarDeD:

Tydligen inte noggrant nog 😉
Mäta tre gånger och borra en är reglerna vid finlir har jag lärt mig genom alla mina misstag.

Fint med String dock!
Gillar trä-looken, frugan skulle absolut ha den vita hemma.. ☹️

Skickades från m.sweclockers.com

Menar alltså att jag mätte ut att det inte skulle passa, så det blev ingen otrevlig överraskning när jag var färdig.

Permalänk
Musikälskare

En av dom bästa filmerna och soundtrack! 🤠

Mesh-Head: If I were you, I'd run!
Buddy: If you were me, you'd be good-looking.

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Menar alltså att jag mätte ut att det inte skulle passa, så det blev ingen otrevlig överraskning när jag var färdig.

Fast nu har du ju de exakta måtten för ett nytt chassi som får plats! Utmärkt tillfälle att, om inte uppgradera, så sidogradera(?)

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

https://i.imgur.com/vj5OyG5.jpg

En av dom bästa filmerna och soundtrack! 🤠

Mesh-Head: If I were you, I'd run!
Buddy: If you were me, you'd be good-looking.

Väldigt länge sen jag såg den men minns den som väldigt bra och väldigt annorlunda.

Permalänk
Medlem

Blev nya vintersulor. Hakkapeliitta 9. Grymt bra fäste även i såphala backar ute på vischan Synd bara att all fin snö försvann så snabbt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nom nom nom

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Inaktiv

En Wellputt putting mat på 3 meter. Vintern går i putträningens tecken.

Permalänk
Medlem

Najs! Hur är whiskeyn? Har in sett den på hylla på bolaget men inte vågat köpa den hittills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanp67:

Apple TV 4K. Min Samsung UE40ES6535 från 2012 verkar inte få några uppdateringar längre och när netflix slutade fungera blev det en apple tv, nu är netflix/cmore/viaplay och alla play kanaler och youtube tillbaka igen

https://i.imgur.com/DAp6mc0.jpg

Kul, på min ATV 4K så har Netflix slutat fungera sedan några månader tillbaka. Kan inte logga in, nåt jävla fel

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Skrivet av svalle:

Kul, på min ATV 4K så har Netflix slutat fungera sedan några månader tillbaka. Kan inte logga in, nåt jävla fel

Testa uppdatera den till senaste tvos om du inte redan har det och prova ta bort netflix appen och lägg till den igen, en factory reset kan ju heller aldrig skada

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

@Stefanp67:
Har gjort allt förutom factory, relativt vanligt tydligen. Följt guiden på Netflix-sida men inte hjälp. Så är väl bara en FR kvar

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mauk:

Najs! Hur är whiskeyn? Har in sett den på hylla på bolaget men inte vågat köpa den hittills.

För det priset blev jag väldigt positivt överraskad faktiskt

Helt klart värd ett köp i mina smaklökar.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Lego Master

@MyRus:
Den fanns inne i lokala bolaget med, så det blir ett test på den ikväll!

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

@MyRus:
Den fanns inne i lokala bolaget med, så det blir ett test på den ikväll!

Berätta gärna vad du själv tyckte. https://www.sweclockers.com/forum/trad/871393-traden-for-oss-... Kanske bättre posta där dock så vi slipper så mycket offtopic här

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Big Box utgåva i fint skick.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem

Min stereobänk började ge vika, så jag behövde desperat hitta något nytt men det var inte enkelt. Jag tittade på lösningar upp till 10k, men ingen som var någorlunda snygg var specat så att det skulle hålla för min förstärkare. Som tur är hittade jag badrumsbänken Molger på IKEA som ska klara 100 kg. 299 kronor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Det funkar faktiskt helt okej. Datorn fick inte plats till vänster om hyllan, mätte noggrant innan jag satte upp den, men tji fick jag.

Ifall det är listen som sätter stop kanske du kan fixa en träsockel i ek look som lyfter upp chassit över den, borde ge lite bättre skydd från dammet som trivs nere vid golvet med.

Permalänk
Jubileumsmästare

Luftfjädring till bilen.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Medlem

Älskar risgrynsgröt men då jag är laktosintolerant kommer magen lite i otakt om jag köper färdig gröt. Visst det finns laktosfri gröt men den kostar galet mycket samt smakar underligt. Så brukar alltid göra egen såhär i juletider. Läste om någon som gjorde gröt i en slow cooker och ville prova. Detta är en multi coocker då den även kan koka under tryck. Detta kommer självklart testas. Hört bla från youtubern Matgeak att det blir helt magiskt på väldigt kort tid. En thaigryta på ca 20 minuter låter ju galet nice

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Grace/THX stack äntligen komplett. Fick hem 789:an idag efter evigheters väntan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Älskar risgrynsgröt men då jag är laktosintolerant kommer magen lite i otakt om jag köper färdig gröt. Visst det finns laktosfri gröt men den kostar galet mycket samt smakar underligt. Så brukar alltid göra egen såhär i juletider. Läste om någon som gjorde gröt i en slow cooker och ville prova. Detta är en multi coocker då den även kan koka under tryck. Detta kommer självklart testas. Hört bla från youtubern Matgeak att det blir helt magiskt på väldigt kort tid. En thaigryta på ca 20 minuter låter ju galet nice

http://minabilder.online/albums/userpics/10001/3/IMG_20191207_101236.jpg

En lite uppdatering. Lyckades göra gröt med tryckkokarläget och fick då 8 kalassmarriga portioner gröt på under en timma. Kan inte annat än å rekommendera denna mackapär

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Då har ett paket/pall med lite saker anlänt.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Då har ett paket/pall med lite saker anlänt.
https://i.imgur.com/fIeMyfM.jpg

"Är det stjärnor i paketet?"
- "Ja, solar!"

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem

Dyson V10

Klippte till och köpte en Dyson V10 på Black Friday. Min gamla trogna Dyson V8 har tyvärr gått åt batteridöden ett bra tag. Har använt den löjligt mycket (har tre katter på 75kvm) så det är ganska förväntat. V8:an funkar fortfarande men batteritiden är nere på runt 10-15 minuter och det duger inte riktigt om man vill dammsuga hela lägenheten (den överlevde två år och två månader). Därav nyinköp.

V10 vs V8:

+ Bättre sugförmåga, går klart snabbare att fixa till äkta mattan under soffbordet. Dessutom sugs de extra jobbiga sandkornen och bitar av torrfoder mycket snabbare/enklare upp.
+ Bättre batteritid även jämfört med nyskick.
+ Betydligt lättare att tömma.

- Tyngre, vilket en del kan tycka vara jobbigt.
- Låter mer eller kanske annorlunda, fortfarande inget som skrämmer katterna.

V10 vs Electolux Ultra Power Lithium:

+ Bättre på allt och jag menar extremt mycket bättre på allt. Electrolux borde ta en kurs...
- Inget utbytbart batteri

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

@Bascule666: Dyson gör bra grejer. Synd bara att deras dammsugare är skitfula, kan de inte göra dom i samma stil som deras fläktar?