2x16GB ddr4 b die, flera 2TB hdds mm

Permalänk

2x16GB ddr4 b die, flera 2TB hdds mm

2x16GB Corsair Vengeance lpx 3000mhz cl15 v4.31, dvs b-die minnen

Jag köpte dem för 2 månader sedan av en snubbe här på swec och fick med ett pdf kvitto. Min Ryzen cpu har varit extremt känslig och jag fick aldrig dessa att lira vettigt tillsammans. Jag köpte några helt andra minnen nya som dock inte funkade heller, men nu på tredje paret har jag hittat några minnen min ryzen klarar. Om du inte ska köra Ryzen eller vill chansa så säg 1300kr. De har livstidsgaranti så funkar det inte bör det gå att ta kontakt med sweclockarn jag. Jag orkar inte testa mer.

Det är de nedan, fast v4.31 och b-die vilket de nya inte är:
https://www.inet.se/produkt/5301255/corsair-32gb-2x16gb-ddr4-...

6st 2TB WD green interna hdd
Dessa har gått väldigt länge i en raidarray på en hemambyggd NAS. De har dock gått väldigt konstant och i lagom temp med ganska få omstarter vilket verkar vara det som påverkar livstiden mer. Head parking justerades från första början med wdidle också. Jag håller på att bygga ny nas men dessa kommer bli tillgängliga inom en snar framtid. Jag tror jag kommer behöva ha kvar en av dem.

Moddat chassi preppat för DIY NAS
Kommer likt diskarna ovan antagligen att bli tillgängliga inom en snar framtid. Den har 9st lots för 5,25 tums enheter där jag riggatelastiska band med klammer och skruv så man kan hänga 9st diskar bakom fläktar. Vibrationsfritt, tyst, diskarnas virbrationer påverkar inte heller varandra och de blir svala.

DIY NAS resten av hårdvaran
Strömsnål AMD cpu som klockar nedåt finfint (x240e tror jag), 2x2GB ECC ram, ett ASUS matx mobo med 8 SATA portar samt något extra korta för några till sata portar. Integrerad gpu finns om man inte vill köra headless.

ASUS RT-N66U
Helt okej router. Byttes ut mot en AC variant i hopp om att få bättre täckning men har hitills inte märkt någon större skillnad. Inte bitter alls.

AKG K240 studio MKII
Ytterst lite använda och i originalkartong med alla tillbehör. Det ska finnas både läder och velourkuddar osv.

EK Supremacy block
Jag har ett rött vattenblock helt oanvänt i obruten förpackning med AM4 bracket. Jag har annars ett begagnat clear. Jag har diverse brackets till dem så ev köpare kan få välja ett valfritt om jag har den hemma. s2011, s1366, s775, AM3, AM4 tror jag finns liggandes, kollar efter behov. Fritt fram att välja vilken om du precis börjat med vattenkylning.

Diverse hardtube fittings finns nog över också

Antec Fusion Remote MAX
htpc-chassi med fjärr och display som passar bra in med andra hifi-grejer. Just nu sitter det en komplett htpc i den som jag kört XBMC/Kodi/OpenElec på med bland annat Intel E8400 och ett Geforce 210 helpassiv gpu.
700kr för chassit
500kr för innanmätet (måste kolla att jag inte norpat någon del sedan den blev lagd på hyllan)

samt ett mindre kaos i förrådet om det önskas

Allt finns i Göteborg.
Buda fritt?

Läs hela annonsen här

Permalänk
Avstängd

Pris för 1st - 2TB WD green? + frakt

Visa signatur

Frågor frågor....

Permalänk
Skrivet av ASwedeLune:

Pris för 1st - 2TB WD green? + frakt

https://www.tradera.com/item/301837/361309013/wd-green-2tb-ha...
Ovanstående kändes rätt överdrivet ändå

250kr/st?
200kr/st vid köp av alla?

Eller bud

Frakt antar jag blir runt 50kr så oklart hur värt det är att bara köpa en. Jag ska fylla alla diskar i min nya nas helt en gång för att undvika DOA diskar och flytta över data från förra NASen innan jag säljer dem bara.

Permalänk
Avstängd

Hm okay, jag tänke på pris för ett styck runt 150kr + frakt
Tack

Visa signatur

Frågor frågor....

Permalänk
Medlem

1100 kr ink. frakt för 6x2 TB.

Permalänk
Medlem

Kan lägga ett bud på 500:- + hämtning för Antec Fusion Remote MAX (utan inälvor).

Permalänk
Skrivet av TMG:

1100 kr ink. frakt för 6x2 TB.

Jag kommer som det ser ut nu få alla 10 över, och jag kommer nof rösökasälja dem allihop monterade i nasen som ett komplett paket. i första hand. Ev, vill du ha allihop? En av dem är en samsung, resten wd green.

Skrivet av skrock:

Kan lägga ett bud på 500:- + hämtning för Antec Fusion Remote MAX (utan inälvor).

Ok, om ingen vill köpa hela htpcn komplett imorgon kan du få hämta det under veckan. Du har adress på PM så länge.

Permalänk
Medlem

Hej har du kvar router? Jag är beredd att betala 300 för den om det är intressant?

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_moggo:

Jag kommer som det ser ut nu få alla 10 över, och jag kommer nof rösökasälja dem allihop monterade i nasen som ett komplett paket. i första hand. Ev, vill du ha allihop? En av dem är en samsung, resten wd green.

Jag är främst intresserad av 4-5 diskar för 200 kr/st efter frakt men jag är öppen för att köpa fler till bättre pris.

Permalänk
Medlem

Får man fråga om Moddat chassi preppat för DIY NAS sväljer vanliga ATX-plankor? Kan isf ev vara intresserad av chassit och ett antal diskar.

Permalänk
Medlem

Hej!

Har du några diskar kvar?

Permalänk

Hej, ber om ursäkt till alla som skrivit. Vi har haft ett dödsfall i familjen och varit upptagen med detta.

Skrivet av johanandersson:

Hej har du kvar router? Jag är beredd att betala 300 för den om det är intressant?

Jag kommer åka upp till Umeå igenom om en vecka. Den är din för det om du kan komma förbi och hämta den. Jag körde factory reset och uppdaterade till senaste Asus firmware på den innan allt detta hände. You got PM

Skrivet av skrock:

Får man fråga om Moddat chassi preppat för DIY NAS sväljer vanliga ATX-plankor? Kan isf ev vara intresserad av chassit och ett antal diskar.

Det gör den. Ett tips är att köpa godtyckligt chassi med hela fronten fylld av externa 5,25slots och hänga upp diskarna i elastiska band, en i varje slot. Om du köper kabelklämmor formade som P kan du sätta dessa runt banden så att diskarna kan skruvas loss rätt smidigt.

Skrivet av TMG:

Jag är främst intresserad av 4-5 diskar för 200 kr/st efter frakt men jag är öppen för att köpa fler till bättre pris.

Skrivet av Marida:

Hej!

Har du några diskar kvar?

Bytet/uppgradering av NAS är lagt på is pga ovanstående så kommer tyvärr inte vara till salu tills dess att jag hunnit ta tag i det vilket lär dröja då jag har mycket annat att stå i. Jag kan ju spara era nick och ev skriva senare om det blir av och fortfarande är aktuellt.

HTPC chassit hann bli upphämtad innan och är såld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skrock:

Får man fråga om Moddat chassi preppat för DIY NAS sväljer vanliga ATX-plankor? Kan isf ev vara intresserad av chassit och ett antal diskar.

Skrivet av lord_moggo:

Det gör den. Ett tips är att köpa godtyckligt chassi med hela fronten fylld av externa 5,25slots och hänga upp diskarna i elastiska band, en i varje slot. Om du köper kabelklämmor formade som P kan du sätta dessa runt banden så att diskarna kan skruvas loss rätt smidigt.

Redan löst mitt projekt av en ren slump.
Har för ganska länge sedan borrat isär, kapat ner och nitat ihop ett gammalt Fractal Design Arc-chassi som jag slängt in 2 burar i, men har plats för 2 burar till som ligger i sin låda här hemma och väntar på att skruvas in.

När jag skrev min förfrågan till dig så var min plan att jag skulle klippa isär och förlänga SATA-strömkablar som skulle gå från serverlådan till "hårddiskracket" som jag knåpat ihop men det fastnade lite på att jag inte vågade klippa de sladdar jag har i dag och jag hittade inga extra kablar till ett bra pris någonstans. Å då verkade ditt projekt ganska så lockandes då det verkade vara en mycket enkel lösning på mitt dilemma.

Men, helt plötsligt här om dagen så fick jag ett PSU över här hemma som jag nu lagt på "hårddiskracket" och kopplat in med de tillhörande SATA-strömkablarna som nu då faktiskt räcker utan att förlängas

Så lång story short, nu letar jag efter billiga hårddiskar istället

Permalänk
Medlem

Oj, jag beklagar verkligen...

Har full förståelse för att du inte har möjlighet att hålla på med annonsen nu. Återkom när du känner att du kan, så kan vi ta det då om det fortfarande är aktuellt. Ta hand om dig och familjen.

Permalänk
Medlem

Oj, jag missade den första meningen i TS sista post.
Nu känner man sig bra dum och okänsligt.

Ber om ursäkt för detta och beklagar sorgen.