BT lurar för träning, max 1000kr om möjligt.

Permalänk
Medlem

BT lurar för träning, max 1000kr om möjligt.

Är ute efter ett par bra BT lurar som kan passa för träning (gym).

Jag vill kunna blocka ut så mycket av gymmets dåliga musik och slamrande vikter hos andra.
Antar velour är bästa för läder/fakeläder blir så satans varmt har jag märkt, och svettigt för den delen.

Har bara ett par gamla on ear nu som inte kan isolera prat ens.

Vill inte behöva tokhöja musiken då jag har tinnitus, vill jag kunna ha det på normal nivå men ändå blocka ute det ovan.

OBS: Inte in ear, utan vanliga hörlurar endast.

Någon som har något bra tips ?

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Nivity:

Någon som har något bra tips ?

Träna med hörselproppar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Träna med hörselproppar.

Fast jag vill ha min egen musik

Permalänk
Medlem

Vill du inte ha inear och bara lägga 1000 kronor och isolera bort ljud känns det svårt. Jag kommer då inte på något på rak arm.

Permalänk
Medlem

AWEI T8 kör jag å är ruskigt nöjd

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Soundsurge 46 skulle kunna vara något om du vill kombinera trådlöst+blockera ljud (med ANC) samtidigt som dom kostar under 1000kr.
har dock inte testat dom under träning så har tyvärr ingen aning om dom blir svettiga, och dom kan kanske kännas lite väl stora? i övrigt sitter dom bra på mig, ingen risk att dom faller av och dom blockerar ljud väldigt bra med tanke på priset.
annars är det svårt att få några okej hörlurar som blockerar ljud under 1000kr.

dom finns såvitt jag vet inte i sverige, jag köpte mina från amazon UK (ingen extra tull eller så)

https://www.amazon.co.uk/Cancelling-Bluetooth-Headphones-TaoT...

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Antar velour är bästa för läder/fakeläder blir så satans varmt har jag märkt, och svettigt för den delen.

OBS: Inte in ear, utan vanliga hörlurar endast.

Någon speciell anledning till att du måste ha vanliga hörlurar? Kan inte se någon fördel med detta förutom att vissa kanske tycker att det är "häftigare" (inte ovanligt man ser folk på gymmet som dragit huvan över huvudet och satt hörlurarna ovanpå). Annars med in-ear får du smidigare, mindre känsligt för värme/svett och rätt bra utestängning av ljud från andra - till ett bättre pris.

Exempelvis dessa:
Anker Soundbuds Slim

Annars får du väl köra på några Over-ear med Noise cancelling, räkna med minst 2k?

Permalänk
Medlem

https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/horlurar/tradlosahorlur...

Dessa är fenomenalt bra för priset. Otrolig batteritid.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ericobarco:

Någon speciell anledning till att du måste ha vanliga hörlurar? Kan inte se någon fördel med detta förutom att vissa kanske tycker att det är "häftigare" (inte ovanligt man ser folk på gymmet som dragit huvan över huvudet och satt hörlurarna ovanpå). Annars med in-ear får du smidigare, mindre känsligt för värme/svett och rätt bra utestängning av ljud från andra - till ett bättre pris.

Exempelvis dessa:
Anker Soundbuds Slim

Annars får du väl köra på några Over-ear med Noise cancelling, räkna med minst 2k?

Häftigt vet jag inte, tycker snarare det är fult med hörlurar

Jag vill inte ha in ear pga min tinnitus, upplever en helt annan "eftersmärta" när jag har in ear än vanliga hörlurar. (Provat sådant tidigare för stan osv, då det är så mycket smidigare).
Har även problem med hörselgångarna klåda osv, därför jag inte kan ha hörselproppar länge heller.

Men visst, för träning kanske det går, då det är typ 1h bara.

Skrivet av Dreijer:

https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/horlurar/tradlosahorlur...

Dessa är fenomenalt bra för priset. Otrolig batteritid.

Kollat på dessa då de var många som hade dom på rea nu och kanske kommer i mellandagarna.
Sitter de bra på skallen när man rör sig om du nu testat dessa.

Skrivet av Tauc:

Soundsurge 46 skulle kunna vara något om du vill kombinera trådlöst+blockera ljud (med ANC) samtidigt som dom kostar under 1000kr.
har dock inte testat dom under träning så har tyvärr ingen aning om dom blir svettiga, och dom kan kanske kännas lite väl stora? i övrigt sitter dom bra på mig, ingen risk att dom faller av och dom blockerar ljud väldigt bra med tanke på priset.
annars är det svårt att få några okej hörlurar som blockerar ljud under 1000kr.

dom finns såvitt jag vet inte i sverige, jag köpte mina från amazon UK (ingen extra tull eller så)

https://www.amazon.co.uk/Cancelling-Bluetooth-Headphones-TaoT...

Ser intressanta ut, tackar för tipset.

Finns också något liknande för ännu billigare
https://www.amazon.de/dp/B07R4LSR1G/ref=sr_1_5?keywords=TaoTr...

440:-, verkar vara samma saker med ANC, BT5 osv.

Permalänk
Medlem

Mycket tips här, tackar så mycket alla

Kan väl säga att ANC är nog inget måste då det är svårt med lite budget.
Men just nu har jag dessa, som man ser så är det knappast isolerande någonstans, och ljudmässigt är nog de flesta lurar idag bättre

Jag kan nog öka min budget lite.
Har även hittat ett par JBL som ser rätt bra ut, det är ju viktigt att de sitter bra på skallen så de inte glider av när man böjer sig fram osv.
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5070801

Lite dyrare dock.

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vad Adidas RPT-01 SPORT ON-EAR HEADPHONES går att få tag på via rabatter men jag tycker de verkar vettiga med ca 40 timmars batteritid och bluetooth 5.0
https://m3.idg.se/2.1022/1.724502/adidas-rpt-01-horlurar-spor...

Jag köpte FWD-01 (Adidas nya in-ear) för drygt 1000 lappen under black friday, 16 timmars batteritid (1 timmes laddtid) och BT 5.0, måste vara bland det vassaste som finns för in-ear lurar lämpade för tex löpning just nu även om de inte är true wireless utan de har en kabel emellan (vilket jag snarare tycker är en fördel för sportlurar).

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Vet inte riktigt vad Adidas RPT-01 SPORT ON-EAR HEADPHONES går att få tag på via rabatter men jag tycker de verkar vettiga med ca 40 timmars batteritid och bluetooth 5.0
https://m3.idg.se/2.1022/1.724502/adidas-rpt-01-horlurar-spor...

Jag köpte FWD-01 (Adidas nya in-ear) för drygt 1000 lappen under black friday, 16 timmars batteritid (1 timmes laddtid) och BT 5.0

Ser faktiskt riktigt bra ut, tackar för tipset ska kika vidare på dom.

Permalänk
Medlem

Köpte https://www.amazon.de/gp/product/B07R4LSR1G/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Blev 440:-, hittade lite youtube reviews på denna uppdaterade med 5.0.
Verkar som ANC fungerar rätt ok så får testa.

Är de crap så har jag en julklapp till någon yngre i släkten
Eller om de inte går o träna i kan jag ha de på tåget.

Adidas lurarna och JBL är dock några jag kommer prisbevaka, ser väldigt trevliga ut för svettig träning.

Permalänk
Medlem

Blir det inte svettigt med on ears på gymmet? Själv köpte jag Anker Surge på Amazon, helt ok för priset. Isolerar riktigt bra och har hyfsad batteritid och bt5.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Blir det inte svettigt med on ears på gymmet? Själv köpte jag Anker Surge på Amazon, helt ok för priset. Isolerar riktigt bra och har hyfsad batteritid och bt5.

Skickades från m.sweclockers.com

Anker Surge ser bra ut (sannolikt väldigt prisvärda), bör vara bra för tex löpning och liknande stil som tex Jaybird X4 och Adidas FWD-01, det är verkligen en djungel bland hörlurar. En tveksamhet är dock Bluetooth 4.1 för Anker Surge lurarna.

Som jag ser det när det gäller lurar för sport: Ligger mobilen still någonstans i närheten brukar det sällan vara problem. Däremot när mobilen är i rörelse är det en helt annan sak, det är då som lurarna verkligen sätts på prov och risk för sporadiska störningar (små hack i ljudet) finns. Vissa lurar kan hacka lite om man har mobilen liggande i byx/shortsfickan tex... ett exempel på lurar som inte är helt hundra i signalen är Jaybird X4 även om mobiltelefonen har stor betydelse för bluetooth signalen också, tex Samsung S8a tror jag haft en del strul. Kan också beror på var man har mobilen medan man rör sig, ju närmare lurarna och ju mer stilla den är desto bättre. Jaybird X4 är ett bra exempel eftersom de har gediget rykte men läs reviews ska ni se att ganska många klagar på svag bluetooth signal med risk för små hack i ljudet (ljudkvalitén är dock väldigt bra).

Jag gissar (men vet inte med säkerhet) att de större on ears lurarna oftast har lite starkare bluetooth signal än de små in-ears modellerna. Själv gillar jag inte on ears lurar när jag blir riktig svettig, men tror att Adidas on-ears modell skulle fungera (skönt material). Beror det så klart på hur man tränar också. Vid hård träning och när man blir riktigt svettig jämfört med att lulla runt på gymmet och ta rejält med pauser, att man knappt blir svettig.

Permalänk
Medlem

köpte ett par Skullcandy Crusher Wireless, sjukt ljud om man gilla massvis med bas, perfekt på gymmet för att bli extra pumpad. priset på dessa brukar svaja lite. köpte mina på black friday förra året, gav 750:-

Permalänk
Medlem

Ni tycker det fungerar bra med on ear lurar för konditionsträning, blir det inte varmt, svettigt och kladdigt?

Permalänk
Medlem

Blir väll lite varmare, men stänger ute allt störande gym ljud , sen är det ju bara att torka av dom med tvättservett efteråt så blir fräscha igen, kan inte ha in-ear, ploppar alltid ut och måste justera hela tiden

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av cooldfs:

Blir väll lite varmare, men stänger ute allt störande gym ljud , sen är det ju bara att torka av dom med tvättservett efteråt så blir fräscha igen, kan inte ha in-ear, ploppar alltid ut och måste justera hela tiden

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det här om man vill ha allt ljud helt utestängt eller inte under träning är kanske lite personligt. Själv gillar jag lite ljudinsläpp under träning (hur mycket justeras enkelt med musikvolymen), i synnerhet vid träning utomhus, däremot hemma tex vid datorn är det en helt annan sak.

Permalänk
Medlem

Dessa har jag och som löpare kan det inte bli bättre, tycker att man bör kunna höra lite ljud utifrån som utryckningsfordon och andra trafikanter för min säkerhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M_X_E_Q:

Dessa har jag och som löpare kan det inte bli bättre, tycker att man bör kunna höra lite ljud utifrån som utryckningsfordon och andra trafikanter för min säkerhet.

I skogen kan det ju komma en uppretad varg, björn eller älg också.

Permalänk
Medlem

Då blir det fina intervaller när de mötena sker....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Häftigt vet jag inte, tycker snarare det är fult med hörlurar

Jag vill inte ha in ear pga min tinnitus, upplever en helt annan "eftersmärta" när jag har in ear än vanliga hörlurar. (Provat sådant tidigare för stan osv, då det är så mycket smidigare).
Har även problem med hörselgångarna klåda osv, därför jag inte kan ha hörselproppar länge heller.

Men visst, för träning kanske det går, då det är typ 1h bara.

Kollat på dessa då de var många som hade dom på rea nu och kanske kommer i mellandagarna.
Sitter de bra på skallen när man rör sig om du nu testat dessa.

Ser intressanta ut, tackar för tipset.

Finns också något liknande för ännu billigare
https://www.amazon.de/dp/B07R4LSR1G/ref=sr_1_5?keywords=TaoTr...

440:-, verkar vara samma saker med ANC, BT5 osv.

Jag hade den tidigare modellen av Plattan och gymtränade och sprang med dessa, utan bekymmer.

Visa signatur

It’s more fun to compute.