Permalänk
Medlem

Streama filer från HTPC

Jag måste börja med att säga att jag har inte haft så bra koll på utvecklingen och vad det kommit för nya intressanta prylar de senaste åren. De saker jag har haft har bara tuggat på och alltid fungerat så därför har jag totalt skitit i vad det senaste på marknaden är.

Men nu har jag ett problem, Jag vill kunna streama filmer/serier som jag har på en HTPC till mitt sovrum. Där har jag en äldre TV utan smart funktioner och inte möjlighet att köra med nätverkskabel utan endast wifi. Har tidigare haft en "The Little Black Box v2" som har fungerat, hyfsat som bäst. Men för ett tag sedan så uppgraderade jag min HTPC (står i vardagsrum) med nyare komponenter och körde då in Windows 10 och sedan dess har jag inte lyckats hitta filerna på min HTPC med boxen.

Tänkte därför höra med er vad den mest smärtfria lösning är? Skulle helst vilja ha någon enhet som kan streama filer från HTPC och även använda Netflix/Amazon Primevideo/HBO etc. Och för att klargöra så vill jag kunna se filerna från HTPC utan att behöva gå till min HTPC och starta någon typ av casting eller liknande innan.

Visa signatur

dIZT_90

Permalänk
Medlem

@dIZT_90:
Sätt upp en Plex server i HTPCn och skaffa dig en Chromecast samt där med får du också tillgång till Netflix osv utan större ingrepp eller omständigheter, det tror jag är smidigast.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc