Dayz Standalone - Nyöppnad 1PP 24/7 server

Permalänk
Medlem

Servern har nu ändrat namn och discordlänk. Vi heter numera Analog Milita och den gamla discordservern kommer fortfarande att vara aktuell. Men main base of operation kommer att ske på vår nya discord.

https://discord.gg/PRvkh7W

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Avstängd

@Tekanna218:

Hur ska man göra för att joina servern? När jag försöker gå in på den står det bara dayz version mismatch (server 1.05.152627 vs client 1.5.152636

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiirozu:

@Tekanna218:

Hur ska man göra för att joina servern? När jag försöker gå in på den står det bara dayz version mismatch (server 1.05.152627 vs client 1.5.152636

Fan spelar du halv sju på morgonen? 😁
Jag ska kolla hur det står till med servern.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiirozu:

@Tekanna218:

Hur ska man göra för att joina servern? När jag försöker gå in på den står det bara dayz version mismatch (server 1.05.152627 vs client 1.5.152636

Sådär. Uppdaterad

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem

Blir lite sugen då jag har en lång historik med modden till Arma2. Hur ser det ut på servern rent aktivitetsmässigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

Blir lite sugen då jag har en lång historik med modden till Arma2. Hur ser det ut på servern rent aktivitetsmässigt?

Det är rätt dött tyvärr. De servrar som ser mycket trafik är de som varit igång sen alfan osv. Till och från dyker det in en del människor på servern och vi som hostar brukar vara inne rätt ofta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem

Uppdatering:

Vi är tillbaka på Chernarus då DeerIsle modens senaste uppdatering inte fungerade för oss. Vi har lagt till Simple Base Mod för enklare basebuilding och hoppas folk tittar in!

/teapot

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem

Servern är nu uppdaterad med nya mappen. Det står att mappen heter Enoch tills vidare, vet inte hur man ändrar det. Inga mods för tillfället då ingen verkar uppdaterad för de nya serverfilerna!

Edit: Mods körs igen. Se första sidan.

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem

hej ny och tänkte börja lira igen

@Tekanna218: skulle man kunna be om en mod som gör att man kan se kartan och bjuda in varandra till en grupp?
det enda jag hatar med dayz är att man kan springa kartan runt och dö innan man hittqar sin kompis man vill spela med

skuille logga in efter alla mods är tillagda och då står det

Bad vertion, server rejected connection

Permalänk
Medlem
Skrivet av zluty:

@Tekanna218: skulle man kunna be om en mod som gör att man kan se kartan och bjuda in varandra till en grupp?
det enda jag hatar med dayz är att man kan springa kartan runt och dö innan man hittqar sin kompis man vill spela med

skuille logga in efter alla mods är tillagda och då står det

Bad vertion, server rejected connection

Vi har för tillfället skalat ned modsen till endast fyra mods. Har inte haft tid att uppdatera här och i discord. Ska göra det nu. Kan kolla på det där med kartan men vill som sagt hålla modsen till ett lågt antal då modsen har strulat en del senaste tiden.

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk

@Tekanna218 : Varför får man en varning när man skriver i chatten? servern dillar nått om global chat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasaduras:

@Tekanna218 : Varför får man en varning när man skriver i chatten? servern dillar nått om global chat.

För att man inte ska använda den. Det du skriver kan ingen läsa.
Man ska använda mikrofonen för kommunikation.

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem

Servern körs nu helt vanilla, förutom att looten har ökats på lite.

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem

Hallå Survivors!

Vi har börjat smida planer på en mer omfattande remake av servern och detta är vad vi har kommit fram till hittills:

Kartan:
Vi går tillbaka till Chernarus. DeerIsle och Livonia har inte imponerat på oss och för att få tillbaka den gamla goda DayZ-känslan så kör vi den gamla mappen.

Nya regler:
Vi kommer införa en "No Kill/Raid" regel för starkare PVE spel. Frukta ej, det är fortfarande tillåtet att "boka in" strider med rivaliserande folk MEN detta måste annonseras i chatten vart och när det ska ske så oskyldigt folk inte springer rakt in i en eldstrid.

Två dagar i veckan kommer det även att finnas en lucka att släcka sin blodtörst då vi kör en gammal hederlig PURGE. Purgen kommer hålla i sig i två timmar där det är fritt att raida, döda, kidnappa osv.

Vi har även pratat lite om en Whitelist.

Detta är bara framspawnade ideér och det kommer mer info om dessa nya regler. Ingenting är satt i sten än så länge och har ni några ideér så skriv gärna det här i tråden!

Mods:
Traders, interaktiv karta, valuta, GPS, killfeed och vapen. Många vill ha det som Arma II-modden hade och vi förstår helt och hållet varför man vill ha detta. Vi ska försöka tillgodose det men ändå bibehålla det som "nya" DayZ har, t.ex så kommer staminan antagligen vara oförändrad.

Tanken med traders är att vissa vapen endast ska kunna köpas och de ska även kosta mer än vad man kanske vill lägga. Just för att införa lite mer "end game-känsla".

Infosida:
Vi kommer lansera en hemsida med information om servern och länkar till discord och liknande. Detta för att förhoppningsvis få in mer folk till servern.

Skriv gärna ned vad ni tycker om detta och vad ni vill se servern utvecklas till. Vi är öppna för ideér!

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem

Måste joina så fort jag får tid...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem
Skrivet av fidde66:

Måste joina så fort jag får tid...

Skickades från m.sweclockers.com

Vad tror du om förändringarna vi har planer på? Servern kör ju ren vanilla nu och vi har inte sett en enorm ökning av trafik så vi tänkte testa nåt nytt.

/T

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem

Verkar lovande. White list system är nog måste om man ska få folk att följa regler. Mods är kul, gärna fordon och camp grejer.

Svår balansgång med PvP / PvE, kan bli bra med sk purge events.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem
Skrivet av fidde66:

Verkar lovande. White list system är nog måste om man ska få folk att följa regler. Mods är kul, gärna fordon och camp grejer.

Svår balansgång med PvP / PvE, kan bli bra med sk purge events.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det va det vi tänkte. Alternativt så kör man fritt på döda/raida men under purge tiden stänga av saker som disablebasedestruction för att göra purgen mer intressant och händelserikt.

/T

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem

Se till att hålla efter spelare som kos så blir nog dom flesta nöjda 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem

Nu har vi börjat en ny era på servern med saker som folk har frågat efter! Bland annat har vi lagt på modden VanillaPlusPlusMap, som är en interaktiv karta där du kan sätta waypoints och markers och lättare hitta dina kompisar. Utöver det så ska vi öppna globalchat för samtliga spelare och vi ska även implementera "The Purge" som kommer släppa på saker som DisableBaseDestruction under ett par timmar ett par dagar i veckan.

Lättaste sättet att joina är att använda sig av DZSA Launcher!

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Avstängd

Jag hittar då ingen server med namn "Friendly milita"

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiirozu:

Jag hittar då ingen server med namn "Friendly milita"

Work in progress Glömde ändra namnet igår kom jag på. Så tills jag kommer hem idag är det Analog Milita! xD

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tekanna218:

Work in progress Glömde ändra namnet igår kom jag på. Så tills jag kommer hem idag är det Analog Milita! xD

Är det meningen att den ska vara online nu? För jag hittar varken den med namnet "Friendly Milita" eller "Analog Milita" via dayzsa launcher..

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiirozu:

Är det meningen att den ska vara online nu? För jag hittar varken den med namnet "Friendly Milita" eller "Analog Milita" via dayzsa launcher..

Hmm.. det e inte omöjligt att en mod uppdaterats under dagen. Ska höra med en admin som e hemma om han kan kolla

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiirozu:

Är det meningen att den ska vara online nu? För jag hittar varken den med namnet "Friendly Milita" eller "Analog Milita" via dayzsa launcher..

Det var en mod som hade uppdaterats. Allt är åtgärdat nu

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem

hmpf hittar den inte via dzsa launcher

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk

Jag hittar den inte heller när jag skulle spela i helgen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vet inte hur petig dzsa launcher är. Jag hittar den om jag söker på friendly militia. Men vi har [SE] i början av namnet. Pröva sök på det 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Avstängd

Okej. Jag kan bara hitta den om jag söker på "[SE]". Detta eftersom servern heter "[SE]FriendlyMilita|LowPing|Modded|High Loot|Short Nights|Trader".

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiirozu:

Okej. Jag kan bara hitta den om jag söker på "[SE]". Detta eftersom servern heter "[SE]FriendlyMilita|LowPing|Modded|High Loot|Short Nights|Trader".

Det var det som, behövdes ! Tack

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual