Halo: Reach släpps till PC/Windows

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Yatagarasu: Halo: Reach ska bara spelas med handkontroll, som det var tänkt från början. Nu när jag dessutom har en finfin Elite Wireless Series 2 tänker jag inte ansätta mina leder med mindre ergonomiskt trevliga alternativet mus och tangentbord (och nej det är inte för att ursäkta köpet av en dyr kontroll)

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Så mycket spel, så mycket tid och så lite ork att spela.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@Yatagarasu: Halo: Reach ska bara spelas med handkontroll, som det var tänkt från början. Nu när jag dessutom har en finfin Elite Wireless Series 2 tänker jag inte ansätta mina leder med mindre ergonomiskt trevliga alternativet mus och tangentbord (och nej det är inte för att ursäkta köpet av en dyr kontroll)

Ska det spelas i 30 Fps också så att farbrorn hinner uppfatta vad som händer på skärmen?

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av voffen1:

Ska det spelas i 30 Fps också så att farbrorn hinner uppfatta vad som händer på skärmen?

Nej 60 fps+ kan utan problem avnjutas med handkontroll också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Äntligen! Kommer spela det på Gamepass till en början, jag litar inte på att detta är en bra port när man såg hur de misshandlade det på xboxen.

Permalänk
Medlem

Har lirat någon av de tidigaste på PC för jädrans många år sedan, då man har ignorerat konsoler totalt så har man helt enkelt fått vänta tills nu. Blir att lira igenom hela collectionen när man har tid...

Permalänk
Medlem

klockan är 19 och spelet startar men det är bara ett litet fönster med maste chief collection bild. Sen händer det inget mer. För någon annan med?

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

klockan är 19 och spelet startar men det är bara ett litet fönster med maste chief collection bild. Sen händer det inget mer. För någon annan med?

Startade om Xbox appen sen började den ladda ner.

Visa signatur

Det finns ingen licenspliktig utrustning i mitt hushåll

Permalänk
Medlem

Har aldrig spelat nåt i Halo-serien, ska man börja med reach eller ursprungliga ettan?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkelimokk:

Har aldrig spelat nåt i Halo-serien, ska man börja med reach eller ursprungliga ettan?

Skickades från m.sweclockers.com

Storymässigt är Reach det första så har man inte spelat något halo alls är det perfekt att börja med.

Visa signatur

Det finns ingen licenspliktig utrustning i mitt hushåll

Permalänk
Medlem

@Wingren: Det gjorde jag med nu. Trodde att jag hade förinstallerat...

För de som är intresserade så finns halo lore story här

https://www.youtube.com/watch?v=y6DtLNPet0k

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Jag hade också förinstallerat men får göra om det igen, dessutom verkar de ska skalningsproblem, får bara ca 1Mb/s när jag har 100Mb/s i hastighet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

@Wingren: Det gjorde jag med nu. Trodde att jag hade förinstallerat...

För de som är intresserade så finns halo lore story här

https://www.youtube.com/watch?v=y6DtLNPet0k

Där var tyvärr ingen förinstallation det var bara någon licens fil på några mb.

Visa signatur

Det finns ingen licenspliktig utrustning i mitt hushåll

Permalänk
Medlem

@Wingren: Har instellerat men spelet ville inte starta. Så nu håller jag på att installera om den.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

@Wingren: Har instellerat men spelet ville inte starta. Så nu håller jag på att installera om den.

Jag behövde installera Xbox-mjukvaran för att spelet skulle starta.

Permalänk
Medlem

Tyvärr så kraschar spelet redan på första banan. Ganska få grafikalternativ och ljudet är konstigt mixat. Rösterna är jättehöga medan man knappt hör vapnen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Jag hade också förinstallerat men får göra om det igen, dessutom verkar de ska skalningsproblem, får bara ca 1Mb/s när jag har 100Mb/s i hastighet...

Gick med 100-300 Mb/s här...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Gick med 100-300 Mb/s här...

Hastigheten gick upp om jag startade och pausade nedladdningen några gånger. Tycker Microsoft store är väldigt rörigt ibland

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har någon fått Reach att funka?

Installerat via MS store och XPG eller vad det nu hete.
Händer inget?!?

Visa signatur

LianLi O11XL 3900x RTX3090 TUF OC under ekwb + (under service)
[Phantek P600s 5800x3D EKWB 4090]
[Tower900 5600x 2x3090 Aorus xtreme allt med EKWB] obyggd

Permalänk
Medlem
Skrivet av BNEA02:

Installerat via MS store och XPG eller vad det nu hete.
Händer inget?!?

NEJ! Det funkar inte här. Installerade om och då startade spelet men datorn kraschade direkt. Så jag skiter i den och spelar något annat istället.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

NEJ! Det funkar inte här. Installerade om och då startade spelet men datorn kraschade direkt. Så jag skiter i den och spelar något annat istället.

Tack bra då skiter jag i detta också, nya banor till COD släpptes just nu. Skuttar dit istället.
Fan här trodde man att MS skulle satsa på spel på PCn men det lär bli steam på denna HALO release för mig.

Visa signatur

LianLi O11XL 3900x RTX3090 TUF OC under ekwb + (under service)
[Phantek P600s 5800x3D EKWB 4090]
[Tower900 5600x 2x3090 Aorus xtreme allt med EKWB] obyggd

Permalänk

funka fin fint för mig när man installerade nyaste drivrutinerna, där imot så är servrarna väldigt överbelastade konstigt nog så de laggar ganska fint till och från, men som nån sa innan ljudet är väldigt doft inte punch eller nått alls låter som man har hörselkåper på sig me passthrow sound.
Annars så är de gött, spelat halo 1 2 3 och lite reach så är skoj att få spela igenom igen i rätt ordning.

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

@wingman92: installerade nya drivrutiner, fortfarande vill spelet inte starta. Man trycker på "Spela" men sen händer inget.

Läste på reddit

"For those on PC try launching it from the windows search bar. type in Halo and launch from there, worked for me immediately." Det funkade för mig men det fryser i menyn.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Att starta spelet via Xbox appen fungerade inte för mig heller. Startade via genvägen i Start-menyn.
För mig har spelet fungerat felfritt än sålänge. Inte direkt tungdrivet men kanske lite dåligt optimerat. Pendlar mellan 150-700fps. Hade väl hoppats på lite fler inställningar att pilla på men jag är nöjd att jag får uppleva Reach igen

Visa signatur

Åbäke: R7 3700X | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 32GB RAM | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | GTX 1660 Super | 16GB RAM |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii

Permalänk
Skrivet av Kenneth:

Det ingår i Game Pass om du är sugen på att prova. Då får du även Sea of Thieves som är riktigt bra lir med kompisar.

Skrivet av AppleMuffin:

Det är värt att påpeka att du just nu kan köpa 3 månader för 10kr (black friday-bihang?), och om du gör det kan du även köpa Halo: TMC för 320 kr ist för 400.

Tackar för tips!

Har faktiskt tre månader ”gratis” Xbox Game Pass i och med köp av Radeon 5700 XT!

Om jag nu ska behålla kortet – gillar inte att det verkar innehålla bly. 😕

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Fruktansvärda recensioner på steam. Bra tips med game pass.

Permalänk
Medlem

Blev ett köp via steam, bara testat att starta spelet och kom in i menyn så så långt inga buggar.

Har alla spelen till 360 förutom 2:an som aldrig kom?
Snart ersatt hela min 360 samling på runt 45+ spel så kan snart pensionera den helt då.

Ne blir att testa så fort man sövit lite tror jag.

Permalänk
Medlem

Funkade utan problem för mig via steam. Satt igår och körde nån timme. Aldrig haft möjlighet att riktigt sträckköra Halo förut, då vi aldrig haft någon xbox. Bara kört lösryckta delar hemma hos polare.
Insåg rätt snabbt att man inte kan spela Halo som man spelar Doom eller Destiny. Satan vad squishy man är på Legendary.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Funkade utan problem för mig via steam. Satt igår och körde nån timme. Aldrig haft möjlighet att riktigt sträckköra Halo förut, då vi aldrig haft någon xbox. Bara kört lösryckta delar hemma hos polare.
Insåg rätt snabbt att man inte kan spela Halo som man spelar Doom eller Destiny. Satan vad squishy man är på Legendary.

Skickades från m.sweclockers.com

När du känner dig bekväm med legendary kan du ge dig på att köra igenom det på SLASO (Solo Legendary All Skulls On)

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av mmarks:

När du känner dig bekväm med legendary kan du ge dig på att köra igenom det på SLASO (Solo Legendary All Skulls On)

Saknar gamla beskrivningen för Legendary. "This is suicide."