Dåligt intryck av Budbee "leverans"

Permalänk
Medlem

Dåligt intryck av Budbee "leverans"

Inet har många olika leveransalternativ och ett av dem är Budbee. Jag har fått väldigt dåligt intryck av Budbee.

* Tisdag 2019-11-26: Jag beställer en sak av Inet
* Onsdag 2019-11-27: Det kommer till Budbee
* Torsdag 2019-11-28: Budbee skickar SMS om att det ska levereras på fredag 2019-11-29
* Fredag 2019-11-29: Budbee skickar SMS runt kl. 12 att varorna ska levereras idag mellan 17-22. Jag åker hem lite tidigare så jag är hemma kl. 17 ifall de kommer tidigt.
* Fredag 2019-11-29: Budbee skickar SMS innan kl. 18: "Tyvärr har din leverans från Inet blivit avbokad då varorna sorterats till fel terminal". Ingen leverans.
* Måndag 2019-12-02: Budbee skickar SMS runt kl. 12 att varorna ska levereras idag mellan 17-22. Jag åker inte hem tidigare denna gång.
* Måndag 2019-12-02: Budbee skickar SMS innan kl. 18: "Tyvärr har din leverans från Inet blivit avbokad då varorna sorterats till fel terminal". Ingen leverans.
* Tisdag 2019-12-03: Budbee skickar inga SMS längre...

Först och främst, om det är högt tryck och Budbee inte kan leverera, då får de faktiskt skriva det. Jag har inga problem med att vänta om jag får klara besked. Att skicka SMS två gånger med samma meddelande om att det blivit felsorterat på terminal ger intryck av att Budbee ljuger. Speciellt när jag tittar på deras omdömen på Trustpilot och hittar flera andra som klagar över multipla SMS med just "Leverans avbokad då det sorterats till fel terminal".

Deras fraktsida är undermålig
När man kommer in på fraktsidan dyker en fullskärmsbild som täcker fraktloggen och har två sidor med frågor om hur leveransen ska hanteras. Jag ville bara kolla fraktstatus. Svarar jag på frågorna så slutar det med en helt vit sida. Laddar jag om så kommer jag till samma vita sida igen utan fraktstatus synlig.

Det går inte att kontakta någon form av support på Budbee
För att kontakta deras support ska man gå in på fraktsidan, och sen klicka på en "chatt" ikon uppe i hörnet. Där finns en knapp "Öppna chat". Denna länk/knapp fungerar inte. Jag har provat både i Firefox och i Edge. Jag till och med tillät popuppfönster i Edge och laddade om sidan. Knappen fungerar ändå inte.

Permalänk
Medlem

Jo, sådan leveransservice verkar ju aldrig fungera, oavsett företag. Varje gång man har testat blir det att de inte kommer eller att de tydligen var där fast man satt och väntade. Hur de fortfarande finns kvar och inte konkurreras ut av någon som faktiskt bryr sig är för mig oförståeligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tråkigt. Själv har jag bara bra erfarenheter av dem.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att det fungerade dåligt.

Själv har jag handlat av Inet just för att kunna välja leverans av Budbee. Har fungerat riktigt bra för mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

Jo, sådan leveransservice verkar ju aldrig fungera, oavsett företag. Varje gång man har testat blir det att de inte kommer eller att de tydligen var där fast man satt och väntade. Hur de fortfarande finns kvar och inte konkurreras ut av någon som faktiskt bryr sig är för mig oförståeligt.

Mycket enkelt - ingen av konkurrenterna bryr sig heller. Det är inte mottagaren som är deras kund, utan avsändaren, så de bryr sig inte så mycket om mottagaren blir olycklig - det är ändå inte de som betalar.
Observera att det här främst gäller leveranser till privatpersoner, där chaufförerna vet av erfarenhet att det oftast inte är någon hemma som kan ta emot paketet, så de skiter ofta i att ens försöka leverera för att spara tid.

Permalänk
Medlem

För mig har det varit ett lotteri med Budbee. En gång kom de aldrig upp och ringde på (väljer alltid de kan ringa på dörren) utan jag fick ett SMS att "Beställaren var inte hemma/öppnade inte dörren"

Efter det väljer jag alltid vanligt postombud eller instabox eller vad den heter. Rätt skönt att kunna gå och hämta själv när man orkar, den ligger kvar någon vecka eller två.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Ogillar det också. Vissa butiker tillåter inte att man får välja fraktsätt och det blir oftast långt från optimalt med budbee.

Jag bor 150 meter från ett postombud och jag slipper passa tider. Så känner alltid en suck när posten inte går att välja

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Budbee är perfekt om man inte bor i lgh, lämnar utanför och skickar fotobevis, så skönt att slippa vara hemma och passa leverans.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Om de levererar som de ska antar jag att det inte finns något att klaga över. Men när de nu inte levererade, upptäckte jag följdproblem som att de är väldigt svåra att få kontakt med. Jag hittade också en e-postadress men de har inte svarat än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Om de levererar som de ska antar jag att det inte finns något att klaga över. Men när de nu inte levererade, upptäckte jag följdproblem som att de är väldigt svåra att få kontakt med. Jag hittade också en e-postadress men de har inte svarat än.

Jag skulle tagit det med Inet, det är deras ansvar att leverera och de har kontaktinfo till budbee.

Permalänk
Medlem

Budbee och liknande har alltid funkat utmärkt för mig.

Får en karta där man ser var föraren är samt hur många leveranser det är till personen kommer till mig. Kan välja att paketet skall lämnas vid dörren. Kommer alltid på dagen och tidsspannet de sagt sedan innan.

5/5 från mig.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Budbee och liknande har alltid funkat utmärkt för mig.

Får en karta där man ser var föraren är samt hur många leveranser det är till personen kommer till mig. Kan välja att paketet skall lämnas vid dörren. Kommer alltid på dagen och tidsspannet de sagt sedan innan.

5/5 från mig.

Ja men nu handlar det ju om att när du får problem med leveransen, då får dom nog inga 5 av 5 cpu-kylare av dig. Stört omöjliga att få tag i.

För övrigt så kör deras bud som svin, hastighetsregler, pffft vad är det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Ja men nu handlar det ju om att när du får problem med leveransen, då får dom nog inga 5 av 5 cpu-kylare av dig. Stört omöjliga att få tag i.

För övrigt så kör deras bud som svin, hastighetsregler, pffft vad är det?

Ja, problemet är vad som händer när de inte leverar. Svåra att få tag på (ingen e-post eller telefon angiven på sin hemsida), ickefungerande chattfunktion (avstängd?), SMS-meddelanden som är förvirrande eller i värsta fall falska.

Andra fraktföretag har ofta telefonnummer man kan ringa för att fråga om problem med leveranser men det finns inte hos Budbee. Tittar jag på en konkurrent som t.ex. Best har de telefon och e-post direkt på sin sida https://www.besttransport.se/privat/kundtjanst-hemleverans/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Ja men nu handlar det ju om att när du får problem med leveransen, då får dom nog inga 5 av 5 cpu-kylare av dig. Stört omöjliga att få tag i.

För övrigt så kör deras bud som svin, hastighetsregler, pffft vad är det?

Nu har jag aldrig haft problem med något utav dessa företag och ger därför 5/5 utifrån mina erfarenheter.

Är det otydligt eller svårt att förstå?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Har bara använt Budbee en gång och jag har inget negativt att säga. Men kanske bara haft tur.

Permalänk
Medlem

Kör alltid Budbee när jag beställer från Proteinbolaget.. fungerar så jävla bra, helt lysande med tracking.
I detta fallet kan det ju vara Inet.. det är lite av ett klantarselbolag.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Inet har många olika leveransalternativ och ett av dem är Budbee. Jag har fått väldigt dåligt intryck av Budbee.

Skrivet av versions:

Jo, sådan leveransservice verkar ju aldrig fungera, oavsett företag. Varje gång man har testat blir det att de inte kommer eller att de tydligen var där fast man satt och väntade. Hur de fortfarande finns kvar och inte konkurreras ut av någon som faktiskt bryr sig är för mig oförståeligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Tråkigt att ni haft så dåliga erfarenheter av dem. För mig har de fungerat över förväntan, även från andra företags beställningar. Jag har flertalet gånger fått levererat saker (tunga dessutom) hela vägen till dörren, även på helger utan problem. Tror den bästa var helgen innan jul förra året, då jag trodde jag skulle behöva ge en "kommer i posten" jul-klapp, men till min förvåning fick paketet i tid.

Att deras support skulle vara omöjlig att nå är ett problem som de inte borde ha dock. Och tills man fått problem antar jag man inte ser detta. Så där är något de måste förbättra.
Dock har de ju kontakt formulär som jag skulle tro går till E-mail iaf:
https://budbee.com/se/faq_category/contact-sv/

Frågan är ju också varför de sorterar ditt paket fel 2 gånger? Känns som en otydlig/felaktig adress eller sorteringshantering för den adressen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik_T:

Mycket enkelt - ingen av konkurrenterna bryr sig heller. Det är inte mottagaren som är deras kund, utan avsändaren, så de bryr sig inte så mycket om mottagaren blir olycklig - det är ändå inte de som betalar.
Observera att det här främst gäller leveranser till privatpersoner, där chaufförerna vet av erfarenhet att det oftast inte är någon hemma som kan ta emot paketet, så de skiter ofta i att ens försöka leverera för att spara tid.

Jo, det stämmer förvisso, men i slutändan är det mottagaren som väljer leveransalternativ.

Personligen väljer jag aldrig hemleverans om leverans till serviceställe finns som alternativ, just på grund av hemleveransalternativens inflexibilitet, och att de inte ens klarar av att hålla sina tämligen lättuppfyllda löften om leveranstillfälle. Jag kan omöjligen vara ensam om att tänka så, givet hur dåligt hemleverans i allmänhet fungerar.

Tidigare hade vi Aptuslås med RFID-bricka i min förening. Är helt övertygad om att speditionsfirmorna har fullkoll på detta. Vid flera tillfällen då jag tvingats välja hemleverans i brist på andra alternativ, har de inte ens dykt upp på min gata, men ändå flaggat leveransen som misslyckad. Gissningsvis skiter de i att ens försöka, helt oavsett att det faktiskt finns envisa jävlar som jag, som kan tycka det är rimligt att i princip sitta och glo ut genom fönstret en hel dag.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Bor i ett hus med nr 9 och grannen har nr 12. På något sätt lyckas Budbee leverera frugans paket till 12:an och då lyckas chauffören även ta bild där man klart och tydligt ser att det är hus nr 12 han har levererat till, trots att det tydligt står hus nr 9 på avi:n.
Detta har dem lyckats med 2 gånger.
Som tur kommer man bra överens med grannen så det är bara att traska dit och hämta...

Annars är det ju en smidig tjänst när det väl fungerar.

Beställde en router i helgen och den levererades till Instabox. Det var riktigt smidigt!

Permalänk
Medlem

Såg att Budbee hade serverproblem igår, därför det inte kom några SMS. De skrev om det på Facebook.

Permalänk
Medlem

Idag fick jag ett nytt SMS: Leverans bokad 2019-12-06... alltså på fredag först.

Det är tredje gången de lovar leverans, de två föregående var fiasko från dem. Tredje gången gillt? Intressant är också de tre dagar som bara verkar ha försvunnit i deras hantering. Tisdag, onsdag och torsdag denna vecka då de inte verkar göra något alls.

Permalänk

Hej Fulci,

Jag heter Simon och jobbar på Budbee.

Först och främst vill jag verkligen be om ursäkt för den upplevelse du beskriver nedan, självklart är detta helt oacceptabelt och inte alls så vår leveranstjänst skall gå till. Direkt efter black friday finns det en risk att paket ibland kan levereras med lite längre ledtid, men precis som du säger skall vi då alltid vara helt öppna med detta, vilket vi normalt alltid är!

Jag skulle gärna gräva lite djupare i din order för att dels se till att vi gör rätt nu, men även se vad som gått snett så jag se till att samma sak inte skall hända igen. Har du möjlighet att skicka mig ett email eller DM (simon@budbee.com) så att jag kan få lite mer detaljer kring ordern?

Verkligen ledsen att du inte fått den upplevelse vi normalt levererar!

Skrivet av Fulci:

Inet har många olika leveransalternativ och ett av dem är Budbee. Jag har fått väldigt dåligt intryck av Budbee.

* Tisdag 2019-11-26: Jag beställer en sak av Inet
* Onsdag 2019-11-27: Det kommer till Budbee
* Torsdag 2019-11-28: Budbee skickar SMS om att det ska levereras på fredag 2019-11-29
* Fredag 2019-11-29: Budbee skickar SMS runt kl. 12 att varorna ska levereras idag mellan 17-22. Jag åker hem lite tidigare så jag är hemma kl. 17 ifall de kommer tidigt.
* Fredag 2019-11-29: Budbee skickar SMS innan kl. 18: "Tyvärr har din leverans från Inet blivit avbokad då varorna sorterats till fel terminal". Ingen leverans.
* Måndag 2019-12-02: Budbee skickar SMS runt kl. 12 att varorna ska levereras idag mellan 17-22. Jag åker inte hem tidigare denna gång.
* Måndag 2019-12-02: Budbee skickar SMS innan kl. 18: "Tyvärr har din leverans från Inet blivit avbokad då varorna sorterats till fel terminal". Ingen leverans.
* Tisdag 2019-12-03: Budbee skickar inga SMS längre...

Först och främst, om det är högt tryck och Budbee inte kan leverera, då får de faktiskt skriva det. Jag har inga problem med att vänta om jag får klara besked. Att skicka SMS två gånger med samma meddelande om att det blivit felsorterat på terminal ger intryck av att Budbee ljuger. Speciellt när jag tittar på deras omdömen på Trustpilot och hittar flera andra som klagar över multipla SMS med just "Leverans avbokad då det sorterats till fel terminal".

Deras fraktsida är undermålig
När man kommer in på fraktsidan dyker en fullskärmsbild som täcker fraktloggen och har två sidor med frågor om hur leveransen ska hanteras. Jag ville bara kolla fraktstatus. Svarar jag på frågorna så slutar det med en helt vit sida. Laddar jag om så kommer jag till samma vita sida igen utan fraktstatus synlig.

Det går inte att kontakta någon form av support på Budbee
För att kontakta deras support ska man gå in på fraktsidan, och sen klicka på en "chatt" ikon uppe i hörnet. Där finns en knapp "Öppna chat". Denna länk/knapp fungerar inte. Jag har provat både i Firefox och i Edge. Jag till och med tillät popuppfönster i Edge och laddade om sidan. Knappen fungerar ändå inte.

Permalänk

Tjena,

Tack för era kommentarer <3
Budbees hela tanke är att göra leveranser från e-handlare mkt smidigare, så man får mer tid till annat (typ Sweclockers).

I 99+% av fallen så lyckas vi (snittbetyg från mottagare av den senaste miljonen leveranser är 4,9/5,0) men nu verkar ju något gått riktigt snett kring leveransen till @Fulci: - vilket är sjukt tråkigt att höra! Vi får lära oss och hela tiden försöka bli lite bättre!

Skrivet av ....:

Tråkigt. Själv har jag bara bra erfarenheter av dem.

Skrivet av twk:

Tråkigt att det fungerade dåligt.

Själv har jag handlat av Inet just för att kunna välja leverans av Budbee. Har fungerat riktigt bra för mig!

Skrivet av Mindfighter:

Budbee är perfekt om man inte bor i lgh, lämnar utanför och skickar fotobevis, så skönt att slippa vara hemma och passa leverans.

Skrivet av frong:

Budbee och liknande har alltid funkat utmärkt för mig.

Får en karta där man ser var föraren är samt hur många leveranser det är till personen kommer till mig. Kan välja att paketet skall lämnas vid dörren. Kommer alltid på dagen och tidsspannet de sagt sedan innan.

5/5 från mig.

Skrivet av _niko_:

Kör alltid Budbee när jag beställer från Proteinbolaget.. fungerar så jävla bra, helt lysande med tracking.
I detta fallet kan det ju vara Inet.. det är lite av ett klantarselbolag.

Permalänk
Medlem

Jag har över 150 leveranser från Budbee på mitt samvete. Det har precis som ovan nämnt oftast fungerat väldigt bra. Men tyvärr så har tjänsten blivit lite sämre på slutet där det varit strul med paket, förseningar, trasiga och till och med borttappade paket (Växtvärk?).

Oftast så har det löst sig på ett riktigt bra sätt, men vid ett par tillfällen så har jag fått kontakta butiken och be dom hitta en annan lösning, speciellt om det gått 3-4 dagar utan återkoppling från Budbee.

Ett färskt och tyvärr tråkigt exempel är att jag nyligen flyttade och måste skriva en C/O-adress på mina leveranser. När chauffören kom till dörren var han otroligt otrevlig och irriterad på mig. Detta trots att jag skrivit C/O + namn och följt Budbees instruktioner. När jag påpekade och till och med visade det för chauffören så muttrade han bara och vände ryggen till. Självklart så förstår jag att deras chaufförer har ett otroligt tight schema och måste leverera sin rutt enligt ett tidsestimat, men detta föranledde att jag numera väljer andra alternativ då det uppenbarligen verkar vara problem med att läsa vad som står i instruktionerna.

Har testat alla som kör ut i Stockholmsområdet och de som i min mening fungerar bäst just nu är Airmee, Budbee och Best (i den ordningen).

Permalänk
Medlem

Tyvärr, iallafall runt mitt område, så anlitar budbee nästan bara klåpare, har bara fungerat någon enstaka gång. Folk som röker i bilen så paketet luktar extremt mycket rök(vissa är faktiskt luktallergiker), ett paket som lämnas framför dörren till ladan bredvid huset(lär er att läsa husnumret och lär er vanligt vett som att folk inte normalt sett bor i en liten hästlada utan ringklocka, utan husnummer och med fönster som har stålgaller över, seriöst?) och ofta när det väl fungerar så tycker dom det är roligt att ställa paketet så du slår till det med dörren när du öppnar den, för det är o så svårt att fatta att man inte ska placera paketet PRECIS framför dörren utan på sidan av. Finns också klassiker som att ta bild på garaget och ställa paketet där som om det vore huset och att ringa för att man inte "kommer in" när grinden är stängd trots att det bara är att putta på den för att öppna.

Men med den normalt sett snabba kvällsleveransen som man får när man beställer "samma dag" leverans om något skickas från närheten, så brukar jag acceptera såna fel och se det som acceptabelt så länge som jag får det leveransalternativet utan extra kostnad. Alla är vi väl lite otåliga av oss att få nya prylar även om servicen är dålig.

Men nu är jag grymt trött på dom. Köpte några paket från inet p.g.a. black week/black friday reor. Det första beställdes 04:00am på torsdagen förra veckan och kom på fredagen, det är ok även om det inte är samma dag, kan tänka mig en fördröjning som det p.g.a. black week. Men jag beställde 3st saker till från inet sent på fredagen som packades och skickades mellan sen söndag och innan 8:00am på måndagen, men har nu inga uppdateringar överhuvudtaget från budbee mer än att det är hämtat 8:15 på måndagen. Realistiskt så borde jag ha fått leveransen iallafall på tisdagen eller senast igår på onsdagen, men jag har fortfarande inte hört något från dom överhuvudtaget nu, och det finns inga statusuppdateringar alls.

Som jämförelse så har jag under den här tiden brukat postnord, schenker, ups och best transport, alla med bra resultat även under black friday/mardrömsveckan. Med schenker kom paketet fram inom 2 dagar, med best transport tog det 1 dag, med ups tog det 3 dagar(paketet var från danmark) och med postnord så skickade dom paketet 17:40 på black friday och det kom fram på lördagen, sen var tyvärr varan defekt så jag skickade tillbaka den med postnord i tisdags kl 14:30 och paketet kom fram 10:10 till butiken i onsdags, mindre än en dag igen. När postnord är långt mycket mer effektivt och snabbare än ett hemleveransföretag vars affärsmodell bygger runt att erbjuda snabbaste frakten på marknaden och endagsleveranser så vet man att något gått förjäkligt snett.

Black week/black friday är absolut ingen ursäkt för dom här extrema förseningarna och klantmisstagen, det är något fraktföretag förbereder sig för, anställer extrapersonal och ökar arbetstiderna för att inte hela systemet ska stannas upp med såna här problem, gör man inte det så är företaget inte seriöst nog, att det är felsorterat låter som en standardursäkt som dom rabblar upp när saker inte går som det ska även om felet säkerligen ligger med något annat.

Så, definitivt ett fraktföretag jag kommer undvika hädanefter när det är något av värde eller som behöver levereras pålitligt. Även om det är något mindre som jag måste ha snabbt så kommer jag inte välja budbee om det inte är gratis. Nu ska vi se hur många dagar det tar innan jag får det jag skulle ha fått i tisdags eller senast igår. Blir förvånad om grejerna kommer fram imorgon, säkert att man får dom först någon gång nästa vecka. Skamlöst dåligt att man inte ens får någon uppdatering när det försenas så här mycket.

Men vem vet, kanske är bättre om man inte bor där jag gör? Kanske har otur och avdelningen runt haninge/västerhaninge är en av dom sämsta? Har beställt säkert 30+ paket med budbee som fraktalternativ och av dom så har bara 3-4 varit såpass bra att jag inte har något som inte ska hända att klaga på. 10-20% bra leveranser är inte direkt bra statistik.

Sen att jag inte kan kontakta kundtjänst utan att skicka mail(lär ta tid innan man får svar och kommer inte kunna förvänta mig att få det svaret jag vill ha när man inte kan prata med dom direkt, blir bara copy-paste svar) gör inte mitt intryck av dom bättre.

Ångrar mig otroligt mycket att jag inte valde ett vanligt fraktalternativ, tänkte att budbee skulle vara snabbare än t.ex. postnord, är grymt besviken, hade jag valt postnord hade jag fått grejerna senast igår...

Permalänk
Medlem

Problem här med.
La två ordrar från inet ihelgen, första kom med vanlig post i tisdags. Den från budbee väntar jag än på, skulle ha kommit igår enligt deras sida.

Ironiska är ett det enbart är ett litet paket med ram minnen som jag nu fått vänta på i 2dagar. Man borde ju få bestämma leverans sätt själv via Inet.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grobar:

Bor i ett hus med nr 9 och grannen har nr 12. På något sätt lyckas Budbee leverera frugans paket till 12:an och då lyckas chauffören även ta bild där man klart och tydligt ser att det är hus nr 12 han har levererat till, trots att det tydligt står hus nr 9 på avi:n.
Detta har dem lyckats med 2 gånger.
Som tur kommer man bra överens med grannen så det är bara att traska dit och hämta...

Snacka om att ha ett serviceställe nära till hands

Skrivet av Fulci:

Idag fick jag ett nytt SMS: Leverans bokad 2019-12-06... alltså på fredag först.

Det är tredje gången de lovar leverans, de två föregående var fiasko från dem. Tredje gången gillt? Intressant är också de tre dagar som bara verkar ha försvunnit i deras hantering. Tisdag, onsdag och torsdag denna vecka då de inte verkar göra något alls.

Får hålla tummarna för detta lyckas då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Nu har jag aldrig haft problem med något utav dessa företag och ger därför 5/5 utifrån mina erfarenheter.

Är det otydligt eller svårt att förstå?

@frong

Første gang jeg brukte Budbee, så gikk det bra, men denne gang venter jeg på en stor skjerm og måtte kontakte dem igår og da var det kun chatten en kunne nå dem på. Epost virke å ha problem fra den side en vil bli linket til fra Inets Mina Sidor>Order.

Nå handler det med andre ord ikke om når ting funker som det er tenkt, Frong, uten de ganger det faktisk vil oppstå problemer.

Fra det jeg fikk beskjed igår (via chatten) har de ikke ens scannet pakken fra Inet ennå (altså Budbee vet ikke ens hvor pakken befinner seg for tilfellet) og det enda jeg kan se er at Inet leverert til Budbee og Budbee har ikke mer info en min portkode og at jeg må vente på SMS, et SMS jeg ikke fått ennå....med tanke på at jeg også har andre varer der jeg planlegge hjem kjøring og henting på respektive plass, så er det veldig frustrerende å vite når Budbee faktisk skal komme med min skjerm (har ikke selv bil). Det er altså snakk om en 35 tum skjerm, så det er ikke en liten pakke som kan forsvinne på veien.

Testet chatten nå kl 14:30 5. des. og den virker ikke heller fra Firefox, så enten er den blitt lukket ned eller så vil de ikke bli kontaktet i hele tatt....kanskje fordi har så mange kunder der lurer på hva det er som skjer?

Virker som det er noe der ikke funker når en bruker FF på Windows, men på Android funker chatten med ca 40 i kø....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigantrix:

@frong

Første gang jeg brukte Budbee, så gikk det bra, men denne gang venter jeg på en stor skjerm og måtte kontakte dem igår og da var det kun chatten en kunne nå dem på. Epost virke å ha problem fra den side en vil bli linket til fra Inets Mina Sidor>Order.

Nå handler det med andre ord ikke om når ting funker som det er tenkt, Frong, uten de ganger det faktisk vil oppstå problemer.

Menar du att enbart folk med dåliga erfarenheter skall bidra i tråden? Tycker jag är orättvist. Jag skulle självklart också kritiserat om jag haft sämre upplevelser men det har jag inte utan utgår från mina egna erfarenheter. Lite nyans.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Fra: Budbee på FB

3. des. rundt kl 21:00 publisert

Citat:

Hej. Under kvällen har vi tyvärr haft störningar i delar av vårt system. Störningarna har lett till att länken du fick i smset av oss periodvis inte har fungerat som den ska. Om du inte skulle ha fått din leverans innan klockan 22:30 ikväll så kommer paketet istället att levereras i morgon kväll. Vi beklagar och hoppas du får en fin kväll.

Vi ber verkligen om ursäkt för detta!
Kramar, Budbee.