Permalänk
Medlem

Ni som har en S10e.

Är ni nöjda med köpet? Hur är kameran och batteritiden?

Jag och sambon har varsin Honor 8 som börjar bli till åren nu med dålig batteritid m.m, så börjar bli dags för ett byte. Prio ligger på Formatet, batteri och kamera. Antar att S10e är bättre än Honor 8 på alla punkter. Vet att många klagade på batteritiden när S10e lanserades, men har det blivit bättre med nya uppdateringar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag använder den inte så mycket så batteritiden är inga problem och vad gäller kameran så används den heller inte så mycket men kolla gärna Youtube för att få en uppfattning,den duger till mig.
Köpte den för den platta skärmen och för storleken och kamerapunkten stör inget.Samsung Pay är smidigt med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leifn:

Jag använder den inte så mycket så batteritiden är inga problem och vad gäller kameran så används den heller inte så mycket men kolla gärna Youtube för att få en uppfattning,den duger till mig.
Köpte den för den platta skärmen och för storleken och kamerapunkten stör inget.Samsung Pay är smidigt med.

Har kollat på en del klipp, men det säger inte så mycket hur den fungerar idag 9 månader efter lansering, och det är olika chip i telefonen här emot Usa. Så antar att uppdateringar av programvaran m.m påverkar batteritiden på olika sätt. Vet att chippet som sitter i telefonerna här inte är lika batterisnåla.

Ingen annan som har mer erfarenhet av telefonen här?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har haft en S10e sedan Augusti, bytte dock till iPhone XS nu för någon vecka sedan. Av den enkla anledningen att jag inte gillar Android. Samsungen ligger här på marknaden till salu.

Formatet är perfekt. Den sitter perfekt i handen. Just därför jag köpte den. Finns väl inte så mycket mer att säga om det.

Batteritiden är väl OK. Varken bättre eller sämre än tidigare telefoner jag använt. Beror väl dock på hur man använder telefonen. Jag använder den mest till att ringa med på jobbet, och sen när man sitter på toa
Hade väl 50-60% kvar efter en full dag gissar jag på. Precis som alla andra telefoner som jag haft.

Kameran tycker jag tog rätt så bra bilder. Speciellt inomhus och i mörker. Betydligt bättre där än iPhone XS. Däremot händer det att svärtan på bilder inomhus kan få en grön hinna över sig. Men inte alltid.

Det är nog bästa Android köpet om man gillar storleken/formatet. Samsung One UI är ganska stiligt och enkelt. Skärmen gör sig bra med Dark Mode.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Jag funderade på S10e ett tag men insåg att batteritiden är för dålig, speciellt när man haft den ett år eller två.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Jag har haft en S10e sedan Augusti, bytte dock till iPhone XS nu för någon vecka sedan. Av den enkla anledningen att jag inte gillar Android. Samsungen ligger här på marknaden till salu.

Formatet är perfekt. Den sitter perfekt i handen. Just därför jag köpte den. Finns väl inte så mycket mer att säga om det.

Batteritiden är väl OK. Varken bättre eller sämre än tidigare telefoner jag använt. Beror väl dock på hur man använder telefonen. Jag använder den mest till att ringa med på jobbet, och sen när man sitter på toa
Hade väl 50-60% kvar efter en full dag gissar jag på. Precis som alla andra telefoner som jag haft.

Kameran tycker jag tog rätt så bra bilder. Speciellt inomhus och i mörker. Betydligt bättre där än iPhone XS. Däremot händer det att svärtan på bilder inomhus kan få en grön hinna över sig. Men inte alltid.

Det är nog bästa Android köpet om man gillar storleken/formatet. Samsung One UI är ganska stiligt och enkelt. Skärmen gör sig bra med Dark Mode.

Skrivet av Treant:

Jag funderade på S10e ett tag men insåg att batteritiden är för dålig, speciellt när man haft den ett år eller två.

Tack för era svar, både positivt och negativt. Saken är den att vi brukar ha våra telefoner kvar väldigt länge. Sambon körde sin Samsung S2 i säkert 4 år medans jag köpte en S4 efter 2 år ungefär. Honor 8 har vi haft i några år nu.

Batteriet är med andra ord en sak som är väldigt viktigt, men även kameran då det oftast endast är telefonen som hänger med på familjeaktiviteter m.m.

Synd att Både S10 och P30 Pro är så pass mycket större. Kändes åtminstone spontant så när vi tittade på olika telefoner i butik, alla andra kändes klumpiga emot S10e.

P30 Kan ju annars vara en kandidat, snarlik S10e, men mycket bättre batteritid, i vissa fall bättre kamera och bra pris.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Frun har en s10e och hon lyssnar på ljudböcker, via bt, större delen av dagen och jag har inte hört henne gnälla eller sett den ligga på laddning mer än på kvällen som vanligt. Det har varit så sen hon fick den för ett år sen, så jag skulle nog inte säga att den har dålig batteritid direkt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem

Jag kör den, en kanontelefon enligt mig. Batteriet räcker iaf bra för mina behov. Laddar bara på natten. Om man skulle behöva toppa upp så snabbladdar den jäkligt fort, men det är väl standard.

Kameran är super, dock ingen tele, men vidvinkeln är grym!

Köpte den pga lagom storlek, ingen "edge display", och bra stöd för dubbla sim. Hörlursuttaget är också en bonus. Fingeravtrycksläsaren på powerknappen funkar kanon också.

Kör både jobbnummer och privat på den, funkar klockrent. Överlag noll saker jag stör mig på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Jag köpte en på black friday, är väldigt nöjd. Var också inne på Huawei, men tycker AIn i deras kameror är för aggressiv.
Batteritiden var också nåt jag var orolig för i s10e, men tycker den är bra för att ha så litet batteri. Laddade i förrgår kväll senast, har 34% batteri kvar. Då har jag surfat, messenger, Spotify, Youtube använt blåtand osv.
Ganska vardaglig användning helt enkelt. Hur länge det håller får vi se, men tror inte det blir dåligt förrens om kanske två år.
Min huawei p9 hade mindre batteri, det höll i omkring två år innan det blev dåligt.
Kameran är bra, men inte hunnit ta så mycket bilder än.
Man får mer än man tror, iallafall jag som inte spelar alls eller strömmar film så mycket.

Skickades från m.sweclockers.com