Rekommendera ett bra spel.

Permalänk
Medlem

Har man inte spelat Half-Life 2 med tillhörande Episod 1&2 är detta ett måste.
Tycker fler också borde testa Dungeon Siege 2, ett mkt kul spel.
Båda spelen är ju rätt gamla så de är billiga.

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem

Pathfinder: Kingmaker om man gillar isometriska RPG's.

Permalänk

Binding och Isaac: Rebirth. Har alldeles för många timmar i det spelet. Otroligt beroendeframkallande och roligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennni:

Skulle rekomenderar Destiny 2, fint & skönt spel!

Bästa spelet jag inte köpt och ett av de vackraste spelen jag sett, någonsin.
Kan bli lite monotont dock. Var fast på 350 men kunde efter flytten till Steam avancera till 950 vilket var trevligt.. ett tag. Nu krävs DLC för att ta det vidare ytterligare ett par nivåer men vet inte om jag ska haka på med tanke på all grinding man måste stå ut med....

För den som är intresserad så tror jag det fortfarande går att ladda ner första säsongerna gratis från Steam.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

WoW-classic.. hade glömt hur skoj det var.

Permalänk
Medlem

3D Tetris som heter BlockOut

Det finns ett 3D Tetris spel som heter BlockOut.
Finns för browser idag.
Googla: BlockOut online
Så hittat ni flera att prova.
Jag har gjort en Youtube film om hur man sätter upp svårast level .

https://www.youtube.com/watch?v=SxJfcCYs7bM

MagI

Visa signatur

"Frågan är om tillståndet i världen någonsin kommer att bli beviljat"
Är Svensk Mästare i BlockOut2 på level: Out of control , https://blockout.nu

Permalänk

Parkasaurus finns på Steam.

Jag rekommenderar detta indiespel eftersom du kan driva din egen dinosauriepark.
Det är ett mycket gulligt spel, dinosaurierna har stora överdimensionerade ögon och du kan sätta hattar på dem om du vill.

Du bygger inhägnader till dinosaurierna, slår upp korvkiosker, gräver fram nya fossil för att kunna kläcka fler dinosaurieägg, samtidigt som du försöker göra både besökare och djur nöjda.

Bland annat måste man se till att djuren har "private areas" som de kan dra sig undan till om besökarna blir för påträngande. Då spelet är under utveckling läggs det till nya saker efterhand.

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor, NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti, Corsair Vengeance DDR3 16GB på ett gammalt P8Z77V-PRO.
Samt dålig humor.

Permalänk

Jag kan starkt rekommendera Observer. Kassette-futurism/ cyberpunk detektivspel.

https://store.steampowered.com/app/514900/observer/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Deep Rock Galactic

Permalänk
Medlem

Subnautica. En härlig blandning av harmoniskt och spännande.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Går även att köra idag om man gillar den typen av spel, tidlöst

Permalänk
Medlem

Outlast 2

Permalänk

Hades

Permalänk

Slay the spire

What is Slay the Spire?
Slay the Spire is a deck-building roguelike made by Mega Crit.

Slay the Spire is a game in which you climb The Spire, ascending its floors through three acts, encountering many enemies, bosses, and events along the way. The paths through each act all lead to a final floor where a challenging boss encounter awaits. The content of each floor and the available paths through each act are procedurally-generated, so each run will be a different experience.

Slay the Spire is a game primarily about survival, collecting cards, and building a powerful deck to wipe out your foes. Good luck and happy deckbuilding!

This game also has mods that you can download and play with via Steam Workshop.

Permalänk

Rocket League!
Blir F2P i slutet av månaden och har stort esport community redan nu. Det kan se/låta lite larvigt med bilar och fotboll kombinerat men det är så sjukt kul. Oavsett om du plöjt ner 1000h eller precis har börjat så finns det alltid nya mekaniska manövrar att lära sig eller tajta matcher att vinna.
Perfekt för den som tröttnat lite på samma klicka för att skjuta spel som varit populära under lång tid.

Permalänk

Jag rekommenderar äventyrsspelet Detroit: Become Human. Mycket välskrivet och välgjort. Har postat lite screenshots.

Permalänk
Medlem

3D Tetris BlockOut

----

Gillar ni Tetris kan ni ju prova 3D Tetris som heter BlockOut.

https://gamereality.se/blockout/index.php

MagI

Visa signatur

"Frågan är om tillståndet i världen någonsin kommer att bli beviljat"
Är Svensk Mästare i BlockOut2 på level: Out of control , https://blockout.nu

Permalänk
Medlem

Dark souls. Antingen hatar man eller älskar det

Permalänk
Medlem

Jag har nyss spelat metro exodus. Det är ett riktigt riktigt bra spel. Jag har inte spelat ett så bra och atmosfäriskt fps på flera år. Jag tyckte mycket om karaktärerna också. 4 av 5 får det av mig lätt.

Spelet är enligt mig det bästa i serien.

Permalänk
Medlem

Kan varmt rekommendera Warhammer Vermintide 2, för de som undgått titeln kan det enklast beskrivas som left 4 dead i Warhammer med svärd, pilbåge, magi osv. Sjukt häftigt spel om man kan skrapa ihop en grupp att spela med.

Ska släppas en uppföljare i år baserat på 40k, så lite automatvapen och handgranater blandat med svärdsaction

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Transistor gillade jag, inkl soundtracket.

Fran Bow och Layers of Fear för att de är bitvis rätt dystra och handlar om mentalt mörker.

Spelar Disco Elysium nu och ..well. Apropå mörker : ) Gillar det verkligen so far.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Samsung Sverige

Two point hospital! Det ger en stor nostalgitripp tillbaka till de många timmar som lades ned på Theme Hospital i slutet av 90-talet.
Enkelt att komma in i tack vare bra tutorials, och precis lagom högt tempo. Har kommit 6-7 sjukhus in, så det finns nog en del kvar att upptäcka.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Just nu spelar jag Trine 4, riktigt roligt.

Permalänk
Medlem

Har man en gammal laptop och är ute och reser så finns det 2 spel som jag har tröttnat på mer än ett dussin ggr men efter ett tag så kommer man alltid tillbaka till dom, sååååå lätt att fastna i dom... Colonization och Master of Orion 2... rätt så retro men har DEN goa speciella strategikänslan!!!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Rekommenderar STARKT It Takes Two! Utan tvekan en av de bästa spelen jag spelat. Funkar för alla, stora som små.
Stort plus är att bara en av de två som spelar spelet behöver äga det, den andra kan bara ladda ner ett så kallat friends pass.

https://www.youtube.com/watch?v=GAWHzGNcTEw

Permalänk

Jag kan starkt rekommendera Dugout-Online.com det är ett fotbollsmanagerspel på nätet som påminner lite om Managerzone, Hattrick, Football Manager osv.

Det är mindre komplext än Football manager men lika roligt (om inte roligare)

Permalänk
Medlem

Farcry 1. Tycker att det är för mycket jaga och bygga med de nya Farcry.

Det var enklare och enligt mig roligare och hade gärna sett en riktig uppföljare. Crysis var väl på sätt och vis mera uppföljare är de andra i Farcry-serien.

Om någon vet en mod som känns som en uppföljare får ni gärna tipsa.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag har nyligen spelat Eastshade (steam). Mycket trevligt och annorlunda spel.

Permalänk
Medlem

Ett skräckspel som ska komma ut nästa år verkar lovande och precis den genren jag gillar.

Demo finns.

They Are Here: Alien Abduction Horror