Halo: Reach släpps till PC/Windows

Permalänk
Melding Plague

Halo: Reach släpps till PC/Windows

Bungies sista spel i Halo-serien släpps i uppdaterad form till Windows/PC ikväll i Steam-butiken och som del i Xbox Game Pass.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fick såklart lov att köpa paketet, nu hoppas jag bara att tidens tand inte gått alltför hårt åt serien

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Ska lätt köra igenom The Master Cheif Collection på PC. Kommer kännas så konstig att styra Spartans med mus och tangentbord och kunna sikta på riktigt nu.

Permalänk
Medlem

Vart har ni köpt då? Steam eller Microsoft Store?

Själv köpte jag från Store ist för Steam.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Vart har ni köpt då? Steam eller Microsoft Store?

Själv köpte jag från Store ist för Steam.

Skickades från m.sweclockers.com

Har fortfarande relativt mycket tid kvar på gamepass så kommer nog köra på det 😁

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

Äntligen! Har väntat i nästan tio år på detta

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Vart har ni köpt då? Steam eller Microsoft Store?

Själv köpte jag från Store ist för Steam.

Skickades från m.sweclockers.com

Blev Steam för mig

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant och se hur spelet blir. Halo Reach har efter originalet varit min favorit i serien genom sin gedigna presentation med bra ljuddesign, för Xbox 360 bra och effektiv grafik med antagligen de bästa "skybox:rna" (himlalådorna?!) jag någonsin sett - och att man bemödat sig animera spelet ordentligt. Allt som allt, utmärkt presenterat med bara så många saker som stör. Lagom lång kampanj och bra multiplayer-läge.

Det märks att Bungie lade ned ordentligt med energi, och fick en adekvat budget, när de gjorde spelet för att kunna släppa IP:n på topp. Vilket gör 343 Industries dikeskörningar i seriens fortsättning extra olyckliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Vart har ni köpt då? Steam eller Microsoft Store?

Själv köpte jag från Store ist för Steam.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Kilrah:

Blev Steam för mig

Jag har deras Game Pass så det blir Store för min del!

Permalänk

Kommer det att vara möjligt att spela multiplayer i Halo Reach direkt? Det verkar vara rätt så intressant och påminner lite om q3!

https://www.youtube.com/watch?v=fnyTd7tIY2k

Permalänk
Medlem

Har spelat väldigt få Halo-spel, men ser fram emot det här. Väldigt trevligt att få spelen till PC

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Så om jag förstått det rätt - All armor, stats m.m. som man har unlockat på Xbox versionen kommer INTE att medfölja PC-versionen?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

O där aktiverade man gamepass från 3700x köpet från releasedagen :>

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Mr.Borka: exakt samma för mig, håller Halo Reach på nivå med Combat Evolved och blev likt dig hänförd av hur visuellt imponerande och detaljerade miljöerna blev tack vare bland annat skybox-lösningen. Reach på Xbox 360 var grymt imponerande när det kom ur visuell synvinkel, det kommer kännas aningen daterat till PC men det spelar igen roll, ska bli jädra kul att köra igenom det igen.

Och till skillnad från @Kenneth ska jag spela det med gamepad som det ska upplevas, med den överlägsna Xbox Elite Wireless Controller Series 2 (det namnet är för övrigt inte supersmidigt).

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av loevet:

Och till skillnad från @Kenneth ska jag spela det med gamepad som det ska upplevas, med den överlägsna Xbox Elite Wireless Controller Series 2 (det namnet är för övrigt inte supersmidigt).

Vi kan köra en 1v1 så får vi se vem som är överlägsen

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Kenneth: Tsss, multiplayer är för suckers, story-kampanj är det enda spelguldet!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Ifall någon är sugen på att spela, men är helt lost på Halo-canon så kan man kika på den här. Varning för spoilers!

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

17:00 smäller det på steam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molly:

17:00 smäller det på steam

19:00 enligt artikeln. Har du hittat något på steam om annan tid?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Geeks Gaming

Köpte de dag ett man kunde pre-ordra på steam. Älska Halo 1 och 2 på pc.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Lego Master
Skrivet av loevet:

[...]Xbox Elite Wireless Controller Series 2 (det namnet är för övrigt inte supersmidigt).

Jag brukar bara kalla min "Elite 2an". Smidigt nog. Och tydligt för de invigda.

ALL HAIL ELITE 2!

Also, jag kommer spela Halo på mitt gamepass jag fick med till Elite 2an.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Shudnawz: ja jag brukar kalla den Elite Series 2, att använda det fullständiga korrekta produktnamnet hela tiden är helt enkelt inte rimligt Den ska verkligen få bekänna färg i Halo: Reach, suverän kontroll det där!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Aldrig spelat Reach så det ska bli intressant!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Köper nog längre fram när det blir rabatterat. Har bara spelat Halo: Combat Evolved (dock testat några av de senare spelen lite kort på Xbox) och det har varit mycket skoj i flerspelarläge och även kört igenom solokampanjen en gång i tiden. Kul att det och de övriga spelet får nytt liv på datamaskiner!

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av star-affinity:

Köper nog längre fram när det blir rabatterat. Har bara spelat Halo: Combat Evolved (dock testat några av de senare spelen lite kort på Xbox) och det har varit mycket skoj i flerspelarläge och även kört igenom solokampanjen en gång i tiden. Kul att det och de övriga spelet får nytt liv på datamaskiner!

Det ingår i Game Pass om du är sugen på att prova. Då får du även Sea of Thieves som är riktigt bra lir med kompisar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@Kenneth: Tsss, multiplayer är för suckers, story-kampanj är det enda spelguldet!

All Hail the Great Leader!

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Själv har man spelat Halo 2, lite av 3:an och ODST. Detta kommer bli väldigt intressant. Har ju en ny dator som jag skaffade vid början av oktober och den ny skärmen (köpte en i fredags och hämtade den i går). Här är en bild på mitt setup (skärmen till vänster är den nya skärmen):

Permalänk
Medlem

Har väntat ett tag med att spela det på xboxen sen jag fick veta att det kommer i "enhanced" version.

Permalänk
Testpilot

Är riktigt taggad!

@loevet Dock kan man inte vara såpass casual att man lirar med en kontroller när spelet och serien äntligen kommer till PC! Lär ju avnjutas med mus och tangentbord hur bra eller horribla kontrollerna nu än visar sig vara

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Avstängd
Skrivet av star-affinity:

Köper nog längre fram när det blir rabatterat. Har bara spelat Halo: Combat Evolved (dock testat några av de senare spelen lite kort på Xbox) och det har varit mycket skoj i flerspelarläge och även kört igenom solokampanjen en gång i tiden. Kul att det och de övriga spelet får nytt liv på datamaskiner!

Skrivet av Kenneth:

Det ingår i Game Pass om du är sugen på att prova. Då får du även Sea of Thieves som är riktigt bra lir med kompisar.

Det är värt att påpeka att du just nu kan köpa 3 månader för 10kr (black friday-bihang?), och om du gör det kan du även köpa Halo: TMC för 320 kr ist för 400.