Permalänk

Glömt lösenkod iPhone!

Hej!
Detta kanske är en dum fråga men vill verkligen försäkra mig! Jag har en iPhone 5s som jag inte använt på 2 år, och under den senaste månaden har jag försökt komma in på den, men har glömt lösenkoden..Finns det verkligen inget annat sätt att komma in på den förutom att fabriksåterställa den? Förstår ifall det är enda sättet, har fått återställa en mobil en gång tidigare. Men hoppas bara på att det kan finnas något annat sätt? Det går inte att använda sig av något program som låser upp? Är inte särskilt teknisk och undrar om den går att lämna till ett teknikproffs? Har säkerhetskopierat den sen innan, men det finns bilder m.m som jag inte har säkerhetskopia på.. Läste nånstans att man kan kontakta Apple och bevisa att man är ägaren till mobilen, kan dom göra något utan att återställa? Känns som att det måste vara hur vanligt som helst att man glömmer bort lösenord, fabriksåterställning kan väl inte vara enda sättet??
Tack på förhand

Permalänk
Medlem

@Tressin_4: när man skapar koden skall man också skapa 3 frågor med 3 svar. Det är så Apple produkter fungerar. Det räcker ibland att du kan frågorna och svaren på 1 av 3 och lite andra svar som Apple frågar dig om så kan faktiskt Apple supporten hjälpa dig att låsa upp din telefon. Ring supporten och var envis så hjälper de dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tressin_4:

Hej!
Detta kanske är en dum fråga men vill verkligen försäkra mig! Jag har en iPhone 5s som jag inte använt på 2 år, och under den senaste månaden har jag försökt komma in på den, men har glömt lösenkoden..Finns det verkligen inget annat sätt att komma in på den förutom att fabriksåterställa den? Förstår ifall det är enda sättet, har fått återställa en mobil en gång tidigare. Men hoppas bara på att det kan finnas något annat sätt? Det går inte att använda sig av något program som låser upp? Är inte särskilt teknisk och undrar om den går att lämna till ett teknikproffs? Har säkerhetskopierat den sen innan, men det finns bilder m.m som jag inte har säkerhetskopia på.. Läste nånstans att man kan kontakta Apple och bevisa att man är ägaren till mobilen, kan dom göra något utan att återställa? Känns som att det måste vara hur vanligt som helst att man glömmer bort lösenord, fabriksåterställning kan väl inte vara enda sättet??
Tack på förhand

Vad jag vet, nej, det enda är o återställa telefonen. På vissa telefoner (t.ex Xiaomi) får man en varning om att man behöver återställa telefonen om man glömmer koden.

Skrivet av dl380g7:

@Tressin_4: när man skapar koden skall man också skapa 3 frågor med 3 svar. Det är så Apple produkter fungerar. Det räcker ibland att du kan frågorna och svaren på 1 av 3 och lite andra svar som Apple frågar dig om så kan faktiskt Apple supporten hjälpa dig att låsa upp din telefon. Ring supporten och var envis så hjälper de dig.

Det där är iCloud som du får säkerhetsfrågor, inte när du skapar en lösenkod till telefonen.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Rekordmedlem

Jo det går med en Graykey, de går att köpa från $15 000 eller så köper man upplåsning som tjänst för $ 5000 per upplåsning.
https://graykey.grayshift.com/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.