Valve Index säljer slut – toppar Steams bästsäljarlista

Permalänk
Medlem

Åksjuka beror på en konflikt mellan sinnen. Balans organen känner att man är i rörelse men ögonen känner att man är still för man läser eller vice versa eller en blandning av fler sinnen som ska vara med och ha en annan åsikt 😀
Blir ett dyrt spel så jag hoppar det tills vr blir mer prisvärt. Ska jag köpa nått för 5-15k eller mer är det daglig användning som gäller för att kunna motivera priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Åksjuka beror på en konflikt mellan sinnen. Balans organen känner att man är i rörelse men ögonen känner att man är still för man läser eller vice versa eller en blandning av fler sinnen som ska vara med och ha en annan åsikt 😀
Blir ett dyrt spel så jag hoppar det tills vr blir mer prisvärt. Ska jag köpa nått för 5-15k eller mer är det daglig användning som gäller för att kunna motivera priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Känslighet är olika från person till person men många säger att deras illamående försvinner efter de har vant sig. Personligen kände jag ingenting när jag testade VR hos en vän i ungefär en timme. Det var ett spel med full locomotion (ganska långsamt dock). Däremot tror jag vissa spel är värre än andra. T ex Dirt Rally kan nog skapa åksjuka och rekommenderas inte till folk nya till VR.

Sen hjälper 120/144hz mycket mot illamående också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Denkis:

Känslighet är olika från person till person men många säger att deras illamående försvinner efter de har vant sig. Personligen kände jag ingenting när jag testade VR hos en vän i ungefär en timme. Det var ett spel med full locomotion (ganska långsamt dock). Däremot tror jag vissa spel är värre än andra. T ex Dirt Rally kan nog skapa åksjuka och rekommenderas inte till folk nya till VR.

Sen hjälper 120/144hz mycket mot illamående också.

Jag har testat lite vr och verkar klara mig bra, bara telefon vr sån där man sätter telefonen i. men jag tror de flesta tycker vr är lite för dyrt och utbudet av "spel" mest känns som demos. får se om detta ändrar på det?
dessutom är teknologin i tidigt skede med tunga och klumpiga glasögon som kan kännas besvärande efter en kort stund för att inte tala om kablarna som många har som man nog kan trassla in sig i om man tex går runt i ett rum. tekniken är häftig men måste bli billigare och mer mainstream.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

@Triton242:

Du skulle kunna testa åksjuketuggumin från apoteket. Receptfritt såklart.
Fungerade riktigt bra för mig i kräksimulatorn "Ridge racer" till Playstation VR.
Nu ska man ju förvisso kanske inte behöva ta läkemedel för att köra VR, men det är ett alternativ om man verkligen vill spela något som t.ex Half life
Nackdelen är att man kan bli lite trött av dom, men effekten sitter inte i så värst länge för det mesta.

Permalänk
Medlem

Jag gissar på att, om man lägger ner en massa tid och pengar på att utveckla ett VR headset och det inte säljer som förväntat.
Så kan man ju koda sina storsäljande spel så att dom inte går att spela utan VR headset och på så vis öka försäljningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Denkis:

Är det någon som har köpt ett Index på senaste tiden som kan berätta hur lång tid leveransen tog?
Steam har sagt att det förväntas förseningar på alla beställningar.

Jag fick mitt mail idag precis att de hade skickat min beställning. Jag beställde dock bara headset och controllers. Beställningen gjorde jag 28:e November

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition | Asus ROG STRIX B550-F | AMD Ryzen 9 5900X | Intel 660p SSD M.2 NVMe 1TB + Samsung 850 EVO SSD 250GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | XFX 6800 XT | MSI Optix G27CQ4 2560 x 1440 166Hz | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Pro

GPU och CPU kyls med custom loop byggt av EKWB delar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ntiselle:

Jag fick mitt mail idag precis att de hade skickat min beställning. Jag beställde dock bara headset och controllers. Beställningen gjorde jag 28:e November

Skickades från m.sweclockers.com

Det var fort. För mig är det fortfarande Processing.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Denkis:

Det var fort. För mig är det fortfarande Processing.

Oh fan när beställde du då? Spårar min beställning så ser den rör på sig, få se hur lång tid det tar innan de är framme. Skickas från Holland

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition | Asus ROG STRIX B550-F | AMD Ryzen 9 5900X | Intel 660p SSD M.2 NVMe 1TB + Samsung 850 EVO SSD 250GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | XFX 6800 XT | MSI Optix G27CQ4 2560 x 1440 166Hz | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Pro

GPU och CPU kyls med custom loop byggt av EKWB delar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ntiselle:

Oh fan när beställde du då? Spårar min beställning så ser den rör på sig, få se hur lång tid det tar innan de är framme. Skickas från Holland

Skickades från m.sweclockers.com

Nu har dom skickat min! Det känns som julafton ho ho. Hoppas den kommer innan helgen. Jag beställde också den 28:e.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Denkis:

Nu har dom skickat min! Det känns som julafton ho ho. Hoppas den kommer innan helgen. Jag beställde också den 28:e.

Härligt! Kommer bli as Nice

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition | Asus ROG STRIX B550-F | AMD Ryzen 9 5900X | Intel 660p SSD M.2 NVMe 1TB + Samsung 850 EVO SSD 250GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | XFX 6800 XT | MSI Optix G27CQ4 2560 x 1440 166Hz | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Pro

GPU och CPU kyls med custom loop byggt av EKWB delar

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Finns ju en VR-version/mod av Half-Life 2 som är riktigt bra och som ger det nytt liv, körde det för något år sedan och var riktigt kul.

Vad heter den modden?

Permalänk
Medlem

Detta är roligt för VR och dess framtid tänker jag, samtidigt undrar jag vad för kvantiteter som sålts slut? Är det 3000 enheter, är det 3 miljoner enheter osv?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

H-L 2 VR, hittar bara detta?
Half-Life 2: VR https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=923491...

Vänta lite, måste vara denna https://www.reddit.com/r/hlvr/comments/e8gvtz/detailed_guide_...
Men den kräver Garry's Mod.

Skrivet av Marlowe:

För er som tycker att Index är för dyr så kan jag varmt rekommendera Rift S. Fungerar mycket bättre än vad man kan tro med den inbyggda "inside-out-trackingen" Skönt att slippa att dra kablar och skruva upp basstationer.
Jag är definitivt nöjd med mitt köp och gav ca 4500.

Skaffade Rift S, för Alyx.
Bara testat lite hittills, men än så länge funkar den bra.
Oculus var lite seg att skicka tracking info. Ett par timmar innan jag fick paketet av UPS, så stog det fortfarande att den inte skickats.

Visa signatur

-<[ Trust No One ]>--<[ Deny Everything]>--<[ The Truth Is Out There ]>-