Permalänk
Medlem

MW crashar hos brorsan men inte hemma

Hej, som rubriken lyder!
Min bror har haft problem med att hans dator crashar hela tiden helt oförutsägbart i spelet Modern Warfare. Han har en ganska gammal burk så jag köpte en ny åt mig själv i helgen och så fick han ta min gamla.

En Lenovo Legion Y720 med i7-6700, 16gb och gtx 1060.

Den har fungerat för mig att spela på hemma men så fort vi kopplade in den hemma hos honom så kan han inte ens starta MW utan att det crashar!

Visa signatur

Jhoglind
PC: i9-9900k | RTX2080 Ti
Skärm: Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem

Högst osannolikt att det skulle bero på strömmen. Mer sannolikt att det är uppkoppling eller dyl. Men förklara mer utförligt vad det är för krasch, några felmeddelanden?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem

Har ni provat flytta tillbaka burken till dig och sett att den fortfarande fungerar galant där? I annat fall är det väl rimligare att anta att någonting hänt under transporten och börja felsöka på plats.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

@rabiesekorre: Tack för svar!
Spelet fryser och sen stängs det ned ganska omedelbart!
Jag har 1000/1000 hemma och brorsan har 100/100, båda har fiber!
Det slog mig just att han eventuellt använder en sådan( Wi-Fi extender )
Till den platsen han har datorn och nätverkskabel från extendern till pc.

Troligtvis felet med extendern UPDATE: så var inte fallet
Visa signatur

Jhoglind
PC: i9-9900k | RTX2080 Ti
Skärm: Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem

@twit: japp det är testat!

Visa signatur

Jhoglind
PC: i9-9900k | RTX2080 Ti
Skärm: Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem

Vet sedan innan att Modern Warfare är rätt gnälligt då det endast fungerar online för mig. Oavsett man bara tänkt spela single player eller inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem

@jhoglind: Kolla upp vad ni behöll från gamla dator och testa att byt ut / ta bort dom också oavsett hur oviktigt ni tror dom är.

Mus, tangentbord, USB kablar, USB prylar, kringutrustning, andra kablar mm har orsaka allvarliga fel. Tex var det ett fall där en trasig mus kraschade en dator så hårt att den inte startade normalt förrän de tog bort musen och nollställde bios. Musen hade orsakat andra fel på en annan dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhoglind:

@rabiesekorre: Tack för svar!
Spelet fryser och sen stängs det ned ganska omedelbart!
Jag har 1000/1000 hemma och brorsan har 100/100, båda har fiber!
Det slog mig just att han eventuellt använder en sådan( Wi-Fi extender )
Till den platsen han har datorn och nätverkskabel från extendern till pc.

”Kanske kan konstatera att det är troligtvis felet”

Det är det första jag testat att koppla bort.. Köp en lång sladd och dra direkt från router till PC

Visa signatur

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | MSI 3070ti | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar :)

Har testat utan ”extender” nu och det fungerade 1 game utan problem. Sen var det back in business igen!
Ska testa att byta mus så får vi se om det kan hjälpa! Testar såklart att byta andra saker också fall musen inte hjälper!
Grymma svar och trevligt bemötande är alltid härligt

Visa signatur

Jhoglind
PC: i9-9900k | RTX2080 Ti
Skärm: Samsung C27HG70