Övriga Fynd – Diskussionstråd

Permalänk
Moderator
Forumledare

Övriga Fynd – Diskussionstråd

Här kan ni diskutera fynd som det skrivs om i övriga fynd-tråden

#fynd

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Här kan ni diskutera fynd som det skrivs om i övriga fynd-tråden

Trevligt!

Skrivet av Belzader:

Tele2 har kampanj på Mobilt bredband där man får dubbel datamängd fram till 4:e maj 2020.
Gäller dock endast vid nytecknande eller uppgradering av datamängd.

Mobilt bredband

Angående detta erbjudande - är det inte bättre att köra med Tele2 Unlimited för 549 kr/mån, d.v.s. 50 kr mer än erbjudandet på 800 GB/mån?

https://www.tele2.se/abonnemang/abonnemang-utan-telefon?subsc...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Angående detta erbjudande - är det inte bättre att köra med Tele2 Unlimited för 549 kr/mån, d.v.s. 50 kr mer än erbjudandet på 800 GB/mån?

Unlimited är inget mobilt bredband utan ett (mobilt) telefon abonnemang och även om Tele2 är fullt medvetna om att folk använder det som ett mobilt bredband, så är det inte avsett för det och om man har sim-kortet i en router så är det inte alla routrar som har möjlighet att kunna ta emot och skicka SMS vilket gör att man bara får 20GB/dag (är visserligen 50GB numera men det är inte officellt ändrat till det ännu då Tele2 kör med det i en test period).

20GB/dag i 30 dagar blir visserligen 1200GB så in princip ja Unlimited är billigare om man ser på datamängden men om man skulle gå över 20GB en dag så blir man av med internet tills midnatt då det nollställs om man inte kan svara på SMS'et.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michael1:

Stort tack för det här tipset, @Michael1!
Kängorna kom med hemleverans via UPS för en halvtimme sedan.
Helt galet! 90% rabatt - det är nästan så att man skäms.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeSun:

Stort tack för det här tipset, @Michael1!
Kängorna kom med hemleverans via UPS för en halvtimme sedan.
Helt galet! 90% rabatt - det är nästan så att man skäms.

Ja det var årets Black Friday deal för min del. Glad att jag kunde hjälpa till 😊

Permalänk
Medlem

@JoeSun: Jäklar det hade man ju gärna nappat på, synd man missade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michael1:

Ja det var årets Black Friday deal för min del. Glad att jag kunde hjälpa till 😊

Jag fick dom för en timme sedan och ja, jag skäms nästan jag med. Galet att de levererade. 239 spänn med hemleverans inkluderat.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset gällande Morbergs stekpannorna och Timberland- skorna, knep ett par, kommer antagligen imorgon. Hur är storleken? Passar dom som er vanliga skostorlek.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OJJE:

Tack för tipset gällande Morbergs stekpannorna och Timberland- skorna, knep ett par, kommer antagligen imorgon. Hur är storleken? Passar dom som er vanliga skostorlek.

Skickades från m.sweclockers.com

Storleken stämmer bra med min vanliga. Kollade deras storlekstabell innan jag beställde och det stämde finfint

Permalänk
Medlem

Oh yes, it did!

Det blir lätt att känna igen sweclockare på stan framöver. All heder åt Timberland som faktiskt skickade ut kängorna!

Permalänk
Medlem

På tal om felaktigt pris:
Lacoste tröjor 115:- stycket
Dock enbart i 4 XL (Tack till den person på Swec som tipsade om det, minns ej vem det var )

Gick rätt bra att krympa till ca 2XL i tvätt + torktummlare dock

Vart sugen på timberland skorna men har aldrig tyckt om sådana skor, men man kanske skulle köpt om man ska ut i skogen eller något

Permalänk
Medlem

@p.lindblom: Otroligt fynd för den summan. Snygga kängor.

Permalänk
Bussovi_ by XHI

@p.lindblom:

Wait what??
Vad hände?

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

https://i.imgur.com/55IGuRo.jpg

https://i.imgur.com/hRA3cfC.jpg

Oh yes, it did!

Det blir lätt att känna igen sweclockare på stan framöver. All heder åt Timberland som faktiskt skickade ut kängorna!

Med tanke på marginalerna inom klädbranschen skulle jag inte bli förvånad om de ändå gör vinst för det priset. Bra kap!

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bussović:

@p.lindblom:

Wait what??
Vad hände?

Timberland sänkte priset på kängorna, från 2999 till 239kr, @Michael1 tipsade i Övriga fynd-tråden och ett gäng med sweclockare blev lyckliga. Strax därefter justerades priset till 2399kr, dvs. 20% i stället för 92% rabatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpaatkins:

Ica maxi säljer audio Pro Addon T3 bärbar högtalare för 899 kr, närmsta at prisjakt är 1126.kr.

De har även Harman cardon studio 4 för samma pris, 899.

Skickades från m.sweclockers.com

Vilken butik? För det verkar inte som att alla butiker har det erbjudandet. Tänker främst på Onyx 899 då Addon T3 även fanns i min butik för samma pris.

Permalänk
Skrivet av Ugga:

Vilken butik? För det verkar inte som att alla butiker har det erbjudandet. Tänker främst på Onyx 899 då Addon T3 även fanns i min butik för samma pris.

Detta var i flygstadens Ica maxi i tylösand utanför halmstad. Hmm, vi närmare eftertanke kanske priset på studio 4 var 999? Minns inte exakt då jag var mer intresserad av audio Pro.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Medlem

Nu har även jag fått hem kängorna. Trodde att de skulle vara stora i storleken baserat på en google-sökning men det verkar bara gälla om man går efter US-storleken, EU43 stämde överens med det jag är van.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Skrivet av Ugga:

Vilken butik? För det verkar inte som att alla butiker har det erbjudandet. Tänker främst på Onyx 899 då Addon T3 även fanns i min butik för samma pris.

Priset är 999, och finns även på Ica maxi Ängelholm. Så ut o leta Ica maxi!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michael1:

Hej Allihopa!

Av 100 tips som finns på fynd-tråden så nappar jag till på kanske 2-3 och sparat 100-tals kronor per gång och det är väldigt kul, framförallt tacksam för den tid ni lägger på att dela med er av fynden....eller prismiss.

Jag tycker att det är viktigt ge er all creds inte bara tar alla fina tipsen för givet.

MEN! En av tipsen har gjort mig nåt så in i h****e glad är dessa Timberlands-skorna.

Michael1! TACK! Kan du PM:a mig med ditt nummer. Jag vill bjuda dig på lunch i form av en swish-överföring för det otroliga fyndet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nacud:

Hej Allihopa!

Av 100 tips som finns på fynd-tråden så nappar jag till på kanske 2-3 och sparat 100-tals kronor per gång och det är väldigt kul, framförallt tacksam för den tid ni lägger på att dela med er av fynden....eller prismiss.

Jag tycker att det är viktigt ge er all creds inte bara tar alla fina tipsen för givet.

MEN! En av tipsen har gjort mig nåt så in i h****e glad är dessa Timberlands-skorna.

Michael1! TACK! Kan du PM:a mig med ditt nummer. Jag vill bjuda dig på lunch i form av en swish-överföring för det otroliga fyndet!

Bra att tipset var så uppskattat! Jag uppskattar tanken men nöjer mig givetvis med ett tack då även jag har ett par nya fina Timberlands-skor i hallen

Permalänk
Skrivet av Nivity:

På tal om felaktigt pris:
Lacoste tröjor 115:- stycket
Dock enbart i 4 XL (Tack till den person på Swec som tipsade om det, minns ej vem det var )

Gick rätt bra att krympa till ca 2XL i tvätt + torktummlare dock

Vart sugen på timberland skorna men har aldrig tyckt om sådana skor, men man kanske skulle köpt om man ska ut i skogen eller något

https://i.imgur.com/RmNRONl.png

Härligt att de kommer till användning ^^, beställde själv till farsan som present, men då det inte var ull var han inte intresserad hehe..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Expertgissare

Ja Timberlands-skorna måste ha varit årets bästa fynd, grattis till alla er som fick ett par, själv missade jag det.
Väldigt tacksam för alla fynd/tips som kommer upp i dessa två trådar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av anon36896:

Visst verkar det trevligt med alla medietjänster och -appar man kan köpa?
Men, gratis är godare, eller hur …?

Vad många missar av bara farten är att det finns ett antal riktigt trevliga tjänster tillgängliga HELT GRATIS via bibliotek över hela Sverige. Det enda du oftast behöver är ditt lånekort och din PIN-kod!
Här nedan ger jag exempel på några av de tjänster som finns tillgängliga via Stadsbiblioteket i Göteborg, men många av tjänsterna finns även tillgängliga på många andra bibliotek. Det är alltså bara att höra med ditt eget bibliotek om du råkar tillhöra de mindre lyckligt lottade som inte bor på Sveriges framsida …

Jag har postat några av de här tipsen tidigare, men de tål nog att upprepas några gånger om året eftersom de är fynd i ordets verkliga bemärkelse! De flesta söker sig nog inte särskilt långt tillbaka i dessa trådar.

Pressreader ger dig tillgång till både dagstidningar (GP, SvD, Aftonbladet m.fl.) och ett mycket stort antal tidskrifter (främst utländska) direkt i din dator eller via Pressreader-appen.
Om du använder Pressreader-appen måste du besöka en av deras ”hotspots” (de finns lite överallt) en gång i månaden, men det verkar gå lika bra att logga ut och logga in igen.
Mer information finns hos ditt bibliotek.

Cineasterna är en ruskigt bra filmtjänst som finns tillgänglig via ett stort antal bibliotek och innehåller närmare 2 000 kvalitetsfilmer!
Du kan se upp till två filmer i veckan och det kostar alltså inte ett öre. Om ni är flera filmgalna i hushållet finns det inte heller något som hindrar att ni skaffar varsitt konto. Även här behöver du bara ditt lånekortsnummer och din PIN-kod.
https://www.cineasterna.com/sv/

Nationalencyklopedin ger dig inte bara tillgång till uppslagsverket utan även till en mängd olika ordböcker och massor av annat material för alla vetgiriga:
https://0-www.ne.se.www.gotlib.goteborg.se/

Stadsbiblioteket har även språkkurser från uTalk.

Alla tjänsterna på Stadsbiblioteket i Göteborg finns listade här:
https://goteborg.se/wps/portal/start/kultur-och-fritid/biblio...

God jul alla Swecare!

Mycket bra tips, kommer ihåg att du tipsat om Cineasterna tidigare, som min lilla kommuns bibliotek faktiskt var med i
De andra tjänsterna var dock nya tipsa för mig. Tack igen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Edvin-89:

Mycket bra tips, kommer ihåg att du tipsat om Cineasterna tidigare, som min lilla kommuns bibliotek faktiskt var med i
De andra tjänsterna var dock nya tipsa för mig. Tack igen

Skickades från m.sweclockers.com

Kul att tipset uppskattades!

Om det finns en närliggande kommun som erbjuder fler tjänster via biblioteket är det inget som hindrar att du skaffar dig ett lånekort även där. Man brukar kunna skaffa sig ett lånekort var som helst i Sverige, men det måste oftast göras personligen och på plats.
Själv åker jag med jämna mellanrum förbi Borås och skaffade mig ett lånekort där för att kunna använda Cineasterna innan tjänsten hade kommit till Göteborg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Visst verkar det trevligt med alla medietjänster och -appar man kan köpa?
Men, gratis är godare, eller hur …?

Vad många missar av bara farten är att det finns ett antal riktigt trevliga tjänster tillgängliga HELT GRATIS via bibliotek över hela Sverige. Det enda du oftast behöver är ditt lånekort och din PIN-kod!
Här nedan ger jag exempel på några av de tjänster som finns tillgängliga via Stadsbiblioteket i Göteborg, men många av tjänsterna finns även tillgängliga på många andra bibliotek. Det är alltså bara att höra med ditt eget bibliotek om du råkar tillhöra de mindre lyckligt lottade som inte bor på Sveriges framsida …

Jag har postat några av de här tipsen tidigare, men de tål nog att upprepas några gånger om året eftersom de är fynd i ordets verkliga bemärkelse! De flesta söker sig nog inte särskilt långt tillbaka i dessa trådar.

Pressreader ger dig tillgång till både dagstidningar (GP, SvD, Aftonbladet m.fl.) och ett mycket stort antal tidskrifter (främst utländska) direkt i din dator eller via Pressreader-appen.
Om du använder Pressreader-appen måste du besöka en av deras ”hotspots” (de finns lite överallt) en gång i månaden, men det verkar gå lika bra att logga ut och logga in igen.
Mer information finns hos ditt bibliotek.

Cineasterna är en ruskigt bra filmtjänst som finns tillgänglig via ett stort antal bibliotek och innehåller närmare 2 000 kvalitetsfilmer!
Du kan se upp till två filmer i veckan och det kostar alltså inte ett öre. Om ni är flera filmgalna i hushållet finns det inte heller något som hindrar att ni skaffar varsitt konto. Även här behöver du bara ditt lånekortsnummer och din PIN-kod.
https://www.cineasterna.com/sv/

Nationalencyklopedin ger dig inte bara tillgång till uppslagsverket utan även till en mängd olika ordböcker och massor av annat material för alla vetgiriga. Den här tjänsten är ruskigt bra om du har barn i skolåldern!
https://0-www.ne.se.www.gotlib.goteborg.se/

Stadsbiblioteket har även språkkurser från uTalk.

Alla tjänsterna på Stadsbiblioteket i Göteborg finns listade här:
https://goteborg.se/wps/portal/start/kultur-och-fritid/biblio...

God jul alla Swecare!

För att fylla på tipset lite så kan vi på vårat biblotek och säkerligen på många andra även låna xbox one, ps4 och switch spel på stans biblotek. Perfekt om man har barn och lite tajt budget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Elektron: För att klargöra är det 50% rabatt på provisionsavgiften de tar. Normalt 10% med ett maxtak på 200kr. Med koden istället 5%, vet ej om det påverkar maxtaket. Ger inte rabatt på tillägg som highlight, reservationspris osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

@Elektron: För att klargöra är det 50% rabatt på provisionsavgiften de tar. Normalt 10% med ett maxtak på 200kr. Med koden istället 5%, vet ej om det påverkar maxtaket. Ger inte rabatt på tillägg som highlight, reservationspris osv.

Maxtaket är givetvis också halverat dvs max 100kr per annons.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Mycket bra tips, kommer ihåg att du tipsat om Cineasterna tidigare, som min lilla kommuns bibliotek faktiskt var med i
De andra tjänsterna var dock nya tipsa för mig. Tack igen

Skickades från m.sweclockers.com

Legimus finns även för de som gillar ljudböcker. Det verkar dock vara lite olika kvalitet på uppläsare.
Jag testade det lite förut men det var så dålig inlevelse på de som talade att jag gav upp och fixade böckerna via andra medel. Min svärmor är dock väldigt nöjd så de har det mesta.

Permalänk
Medlem

Någon som hittat en prisvärd mikrovågsugn på rean?

Visa signatur

Main: i5-6600k - 2x8GB DDR4-3200 - AMD FURY Tri-X - Corsair MP510 960 GB M.2
pfSense: GA-J1900N-D3V - SK Hynix 2x2gb
unRAID: Xeon E3-1230v2 - 16 GB DDR3 (ECC) - Dell PERC H310 - 8x4TB