Extern kamera till mobil för facetime

Permalänk
Medlem

Extern kamera till mobil för facetime

Hej!
Har ett problem som jag behöver lösa.
Det är som så att jag vill kunna koppla en externkamera till min mobil för att sedan kunna ha ett videosamtal ( FaceTime, Skype ).
Anledningen till detta är för att jag vill kunna ha ett videosamtal med en kollega medans jag arbetar med något som jag behöver hjälp med (rörmokare). Vill alltså kunna få direkthjälp med en kamera på huvudet som livesänder samtidigt som en kollega pratar och hjälper mig från sin mobil.

Har hittat en sådan här kamera. https://cdon.se/accessoarer/inspektionskamera-1m-se-tranga-ut...

Skulle de funka? Kan man koppla in en sådan och sedan starta FaceTime och då byta över till externkamera? Vill inte ha mobiltelefonen på huvudet så därför på jakt efter en mindre

Permalänk
Rekordmedlem

Jag har svårt att tro att det kan gå att få de funktioner du frågar efter, du vill ju ha stöd för 2 videoenkodningar samtidigt och ansluta 2 kameror till en app och appar brukar inte ha nån möjlighet att välja kamera även om kameran kan fungera via telefonen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Okej! Du skulle inte råka ha en annan idé på hur man skulle kunna lösa ett sådant här problem?
Vill ju gärna att de ska vara som att göra ett FaceTime samtal fast med en mindre kamera på huvudet.

Tacksam för alla svar

Skrivet av mrqaffe:

Jag har svårt att tro att det kan gå att få de funktioner du frågar efter, du vill ju ha stöd för 2 videoenkodningar samtidigt och ansluta 2 kameror till en app och appar brukar inte ha nån möjlighet att välja kamera även om kameran kan fungera via telefonen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Frixor:

Okej! Du skulle inte råka ha en annan idé på hur man skulle kunna lösa ett sådant här problem?
Vill ju gärna att de ska vara som att göra ett FaceTime samtal fast med en mindre kamera på huvudet.

Tacksam för alla svar
Skickades från m.sweclockers.com

En dator kan hantera 2 kameror men frågan är om man kan använda dem direkt i Skyp/Facetime eller om man behöver gå via en bildmixer.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe:

Han skulle väl inte ha två kameror?

En vanlig liten laptop med en extern USB-kamera som du sätter på kepsen borde väl fungera. Jag bara antar att man kan välja den externa kameran i Skype istället för den (säkerligen) inbyggda. Så ställer du laptopen bredvid dig så att du kan se din polare och så ser han bilden från kepskameran (med lång USB-kabel).

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Så länge du kör Android och appen du tänkt använda har stöd för USB Camera så borde det inte vara något problem. Bara koppla in och byta till rätt videoinput.

Exempelvis:
https://www.youtube.com/watch?v=NklID6NP73s

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Varför inte bara sätta telefonen på kepsen eller huvudet och använda valfri earpiece för att prata med din kollega? Han/hon får då se det du ser och du behöver väl inte se din kollega medan du jobbar?