Permalänk
Medlem

Z370 moderkort på i5-9600k bootar inte

Hej,

Jag har haft ett z370 moderkort liggandes som jag köpte en ny i5-9600k till. Fläktarna går igång och den lyser till men jag får ingen display.
Enligt Asus så ska den klara av i5-9600 så gissar att det krävs en biosuppdatering.

Frågan är bara om jag måste hitta en gammal 8:e generationens Intel cpu för att komma igång, eller om det är minnena som spökar. Såg att det kommit uppdateringar för "optane memory" men vet inte vad innebär i praktiken..

Minnena är: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance
Moderkortet: Asus TUF Z370-PLUS GAMING

Vet tyvärr inte vilken bios version som sitter i men jag har aldrig använt moderkortet så det lär väl vara äldre än 2017-11 då jag köpte den.

Här är biosuppdateringarna för moderkortet: https://www.asus.com/us/Motherboards/TUF-Z370-PLUS-GAMING/Hel...

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

Hej,

Jag har haft ett z370 moderkort liggandes som jag köpte en ny i5-9600k till. Fläktarna går igång och den lyser till men jag får ingen display.
Enligt Asus så ska den klara av i5-9600 så gissar att det krävs en biosuppdatering.

Frågan är bara om jag måste hitta en gammal 8:e generationens Intel cpu för att komma igång, eller om det är minnena som spökar.

Det torde vara CPU:n som är boven i dramat: kollar du cpu-support sidan så supportas 9600K från och med BIOS 1803, som verkar dykt upp i april i år.
"Updated uCode for the latest Intel processor."

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Det torde vara CPU:n som är boven i dramat: kollar du cpu-support sidan så supportas 9600K från och med BIOS 1803, som verkar dykt upp i april i år.
"Updated uCode for the latest Intel processor."

Tack, missade nog den texten
Nu behöver jag bara hitta en 8:a serie, hmmm..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

thank you, come again