Vilket TV-märke har bäst operativsystem och uppdateras

Permalänk
Medlem

Vilket TV-märke har bäst operativsystem och uppdateras

Eftersom man köper en TV och har den en stund är det bra om operativsystemet inte är kasst och jag vill att det kommer uppdateringar ett bra tag framöver, det är inte som en mobil som man byter varje år .

Så vilka är det bästa och vilka ska man undvika?

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av jan-banan:

Eftersom man köper en TV och har den en stund är det bra om operativsystemet inte är kasst och jag vill att det kommer uppdateringar ett bra tag framöver, det är inte som en mobil som man byter varje år .

Så vilka är det bästa och vilka ska man undvika?

Motfrågan som alltid hör hemma när man frågar efter "bäst" är "Bäst på vad?". Mängden appar? Snabbhet/respons? Funktioner/finesser?

Retoriskt frågat då: jag har aldrig haft tiden att fördjupa mig i smartsystemet. Men det varierar ordentligt från apparat till apparat. AndroidTV är till exempel läskigt segt på Sony-modeller som endast är ett par år gamla. Medan det fortfarande kan vara ok rappt på en lika gamma Philips. Så det är en kombination av egenskaper.

Liknelsen med en mobiltelefon är annars ganska bra. Det är vad man försöker få till. Få folk att köpa ny TV oftare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jan-banan:

Eftersom man köper en TV och har den en stund är det bra om operativsystemet inte är kasst och jag vill att det kommer uppdateringar ett bra tag framöver, det är inte som en mobil som man byter varje år .

Så vilka är det bästa och vilka ska man undvika?

Inga TV producenter uppdaterar sina apparater särskilt länge, jag köper TV efter bildkvalitet, och funktion så som antal HDMI portar/version, ARC/eARC sedan tror jag dom flesta skulle rekommendera att använda AppleTV, Shield TV eller liknande som faktiskt uppdateras relativt länge.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Inaktiv

Har bara tv för bilden, raderat alla appar, kör allt via Nvidia Shield.

Permalänk
Medlem

Alla tv-apparater har ju någon typ av mjukvara insignså att hitta en utan funktioner blir svårt eller dyrt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lego Master

@jan-banan:
Det går ju i mångt och mycket att ignorera hela klabbet. Koppla aldrig upp den mot nätet, och använd den bara som skärm för andra enheter. Om du inte uppdaterar den så bör den ju i teorin alltid vara lika snabb som när du köpte den.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av jan-banan:

Alla tv-apparater har ju någon typ av mjukvara insignså att hitta en utan funktioner blir svårt eller dyrt

Svara på den frågeställningen här: #18178946