Permalänk
Medlem

Svart/koppar bygge, förslag?

Hej!

Som titeln lyder tänkte jag sätta ihop ett nytt bygge med svart- och koppar-färgat tema. Har suttit och grubblat över det här ett tag och kommit fram till att det skulle passa min hörna ganska bra! Har försökt spana runt lite på diverse svenska sidor men utan några jättebra resultat.
Har för tillfället några delar som jag tycker är okej och inte behöver köpas nya, som med lite färgning kan passa in ganska bra. Har ett Geforce GTX 1060 6gb som jag tänkte sprayfärga, en processorkylare från CoolerMaster i silvrig/koppar färg och ett nätaggregat från Corsair på 650 watt som jag tror borde räcka(?). Har även ett par diskar som fungerar tills vidare.

Är alltså på jakt efter ett nytt chassi, förslagsvis ett lite mindre svart, en ny processor, ett nytt moderkort och ramminnen. Min förhoppning är att jag ska kunna matcha alla delar med varandra och det är lite där ni kommer in i bilden. Jag själv har inte riktigt hängt med och har därför väldigt dålig koll på marknaden och på vad som är bäst just nu. Datorn kommer att användas till att främst spela spel som PUBG, CS:GO och WoW.

Målet med datorn är att den ska prestera bra och se bra ut, utseende är viktigt och förstår därför att det kommer kosta lite mer än ett "vanligt" bygge. Posta era bästa förslag, gärna genom länkar!

Tveka inte att fråga om ni undrar något, svarar så snabbt jag kan!

Permalänk
Medlem

Bygg öppen vattenloop med hårda 12mm kopparrör och posta resultatet!

Visa signatur

5800x3d, 32 GB G.SKILL Trident Z RGB @ 3800 MHz CL16, X570i Strix, RX 6900 XT Waterforce, Samsung 990 2TB, CM V850w, EK Magnitude CPU block, 240+120 PE rad, 2x240 PE extern radiator, stadig ström av kaffe (till mig, inte datorn...)

Permalänk

du kan ju köra allt svart och alla detaljer i koppar, tek vattenkylning med koppar fittings och koppar block med genomskinlig vätska. bara fantasin som sätter gränser men less is more

Permalänk
Medlem

Svart Louqe Ghost + Koppargrillen kanske? Kanske är för litet dock

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Har målat komponenter med koppar-färg från Jula med bra resultat trots uselt förarbete. Men rekommenderar inte att göra som jag. Använd sandpapper på alla ytor, tvätta bort slip-rester och ett lager grundfärg är alltid bra.

Visa signatur

Citat från en studiekamrat:
Kommer bli en mikroprofessor om jag läser mer digitalteknik idag.

Permalänk
Medlem

Man kan också göra detaljer med koppartejp. Obs att det leder ström.

Självklart ska systemdisken vara en NVMe-SSD. Det finns kylflänsar i koppar för dem.

Sprejfärga aldrig kylflänsar bara, för då presterar de sämre.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.