Permalänk
Hedersmedlem

Julkalendrar 2019

Jag lånar mallen från @SunQ som gjort ett fenomenalt jobb tidigare år.

God jul alla Sweclockare!

Här är årets version av tråden som försöker samla samtliga julkalendrar, tävlingar och erbjudanden under december månad. Har kopierat in fjolårets texter här. Jag kommer försöka hålla det här uppdaterat så gott jag kan, kanske tillsammans med övriga mods.

Hur funkar det? Om ni skulle hitta en julkalender i någon nätbutik, så är det bara att lägga en kommentar i den här tråden med en länk till kalendern, så samlar vi dem här i det första inlägget. På så sätt har vi en fin samling av länkar för alla.
Det finns inga krav på att det måste vara teknikrelaterat, även om det säkert föredras av de flesta här.

Låt jakten börja!

PS. Här är Prisjakts "Dagens deals" som samlar massa erbjudanden på samma sida.

Teknikrelaterade erbjudanden
Sweclockers Julkalender
CDON
Inet
Loh Electronics
Webhallen

Ej teknikrelaterade erbjudanden
Airsoft.nu
Apoteket
Cellbes
Clas Ohlson
Discshop
Eon
Gents
Greatdays
Hudoteket
Indiska
Jula
Kicks
Kronans Apotek
Makita
MQ
Nordic Feel
Nordic Nest
Royal Design
SAS
Smartasaker.se
Ur & Penn
Åhléns

Teknikrelaterade tävlingar
Direktronik
Gamereactor
Komplett
Proshop

Ej teknikrelaterade tävlingar
Bagaren och Kocken
Circle K
Contour Design
Eva Solo
Hemmets Journal
Hemtex
Jysk
Kitch´n
Le Creuset
McDonald's (endast i appen)
Ole Lynggaard
Resia
Sembo
Tretti.se
Vi i Villa

Tidigare julkalendrar
Julkalendrar 2018
Julkalendrar 2017
Julkalendrar 2016
Julkalendrar 2015
Julkalendrar 2014
Julkalendrar 2013
Julkalendrar 2012
Julkalendrar 2011
Julkalendrar 2010
Julkalendrar 2009
Julkalendrar 2008
Julkalendrar 2007

#fynd #julkalendrar #julkalender #rabatt #rea

Permalänk
Medlem

Tack, Clas Ohlson verkar ha Dagens kalenderdeal. https://www.clasohlson.com/se/

Permalänk
Medlem

"Ej teknikrelaterade erbjudanden
Clas Ohlson"

Dagens lucka Google home mini nest, hmm

"Teknikrelaterade erbjudanden
CDON"
Dagens lucka CDON: Ett brädspel

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk

Verkar som man kan se hela maxgamings julkalender om man klickar på bilderna så kommer man till produkten vilket redan är nedsatt på det flesta

https://www.maxgaming.se/julkalender

Är det meningen? Jag tolkar inte det som en julkalender haha, står ju ny loot varje dag kl 12.00

Permalänk
Medlem

@UrbanHazard: Haha märkte samma sak, antingen ska en webmaster ha sparken eller så är det något fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UrbanHazard:

Verkar som man kan se hela maxgamings julkalender om man klickar på bilderna så kommer man till produkten vilket redan är nedsatt på det flesta

https://www.maxgaming.se/julkalender

Är det meningen? Jag tolkar inte det som en julkalender haha, står ju ny loot varje dag kl 12.00

Ännu mer lol att första luckan man fick i mail var en skärm och på den länken är det headset

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av UrbanHazard:

Verkar som man kan se hela maxgamings julkalender om man klickar på bilderna så kommer man till produkten vilket redan är nedsatt på det flesta

https://www.maxgaming.se/julkalender

Är det meningen? Jag tolkar inte det som en julkalender haha, står ju ny loot varje dag kl 12.00

Luckorna 16, 17, 18 och 23 funkar inte, så bevisligen är något inte helt rätt.

Men i ärlighetens namn, Maxgamings julkalendrar har aldrig funkat som den ska.
Något år slutade dom öppna luckor den 20:e, något år öppnades aldrig någon lucka, etc.

Det är egentligen det mest spännande med deras julkalender; Att se på vilket sätt det blir fel denna gången.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Tack @Andreaz1 för att du tog tag i det.
Har själv inte riktigt tid pga kaos på jobbet inför årets slut.

Hittar jag några erbjudanden bidrar jag givetvis!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Gud vad kul att ni håller igång traditionen Det värmer i juletider.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Julkalendrar 2019

Lista över julkalendrar med erbjudanden och tävlingar 2019

Åhlens
Bagaren och Kocken
Cdon
Cellbes
Clas
Discshop
Gents
Inet
Kicks
SweC
Greatdays
Hemtex
Hudoteket
Indiska
Apotek

Permalänk
Medlem

Erbjuden, inte teknik:
Nordic Nest: https://www.nordicnest.se/

Permalänk
Medlem

Hej hej!
Tävling, ej teknik.
Le Creuset: lecreusetse.julkalender.org

Visa signatur

//Hallon

Intel i5 4690K - ASUS Z97-A - KFA2 GeForce GTX1080 EX OC 8GB - 8GB Cruicial BallistixSport - Samsung 128GB SSD PRO - EVGA Super Nova 750W

Permalänk
Hedersmedlem

Tackar för tipsen @hakke87, jag har sammanfogat din tråd med den vi redan hade.

Permalänk
Medlem

@Andreaz1 : Superkul att traditionen lever vidare Sökte efter den igår morse, och så löser du det

Tretti har en julkalender med tävling.
Tretti

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Det här är definitivt ett av årets bästa initiativ.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

@Wolfmoose: Tack själv för att du delade med dig av alla länkar, de är tillagda nu.

Permalänk
Medlem

Nintendo Festive Gaming Calendar(behöver ett Nintendo konto för att delta):

https://www.nintendo.co.uk/News/Festive-Gaming-Calendar/Festi...

Dag 2:
"It’s Day 2 of Nintendo's Festive Gaming Calendar and we’ve got a prize perfect for would-be adventurers! We’re giving away 20 download codes for DRAGON QUEST XI S: Echoes of an Elusive Age – Definitive Edition!"

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 | Moderkort: Asus Z97-A | Processor: Intel i7 4790k @ 4.0GHz | RAM: Crucial Ballistix Sport 2x4GB DDR3 1600mhz | Grafikkort: MSI GTX 970 Gaming 4GB | SSD: Crucial MX100 256GB | Nätagg: EVGA SuperNOVA 750 G2 | Kylning: CoolerMaster Hyper 212 Evo

Permalänk
Hedersmedlem

@Gamer5: Det saknas en del av länken där så den fungerar inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

@Gamer5: Det saknas en del av länken där så den fungerar inte.

Nu ska det funka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 | Moderkort: Asus Z97-A | Processor: Intel i7 4790k @ 4.0GHz | RAM: Crucial Ballistix Sport 2x4GB DDR3 1600mhz | Grafikkort: MSI GTX 970 Gaming 4GB | SSD: Crucial MX100 256GB | Nätagg: EVGA SuperNOVA 750 G2 | Kylning: CoolerMaster Hyper 212 Evo

Permalänk
Inaktiv

Fungerar maxgamings luckor för er andra? Gårdagens gick att öppna väldigt sent för mig och dagens har ännu inte gått att öppna. Tycker mig minnas att det krånglade även förra året med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Fungerar maxgamings luckor för er andra? Gårdagens gick att öppna väldigt sent för mig och dagens har ännu inte gått att öppna. Tycker mig minnas att det krånglade även förra året med.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma problem för mig. Gårdagens lucka öppnades inte kl 12.00 utan ett par timmar senare.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Fungerar maxgamings luckor för er andra? Gårdagens gick att öppna väldigt sent för mig och dagens har ännu inte gått att öppna. Tycker mig minnas att det krånglade även förra året med.

Skrivet av Derix:

Samma problem för mig. Gårdagens lucka öppnades inte kl 12.00 utan ett par timmar senare.

Som sagt, något av det mest spännande med julkalendrarna varje år är att se på vilket sätt Maxgamings kalender kommer bråka i år.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Som sagt, något av det mest spännande med julkalendrarna varje år är att se på vilket sätt Maxgamings kalender kommer bråka i år.

I söndags och igår kunde jag till och med gå in på alla luckor och se erbjudandet, hittills har det stämt med vad jag såg då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

https://www.lohelectronics.se/jul-och-nyar

Verkar vara mest lite erbjudande med lite smått och gott.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Permalänk
Medlem

Maxgaming har problem med att släppa luckan i tid i år igen.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."