Black Friday 2019 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem

PS4 slim 500gb med två handkontroller för 2490:-, är det en bra deal?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zleikir:

PS4 slim 500gb med två handkontroller för 2490:-, är det en bra deal?

Skickades från m.sweclockers.com

Inte direkt. https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3866011

Permalänk
Medlem
Skrivet av zleikir:

PS4 slim 500gb med två handkontroller för 2490:-, är det en bra deal?

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle säga att det är en helt OK deal om du strikt vill ha till en extra handkontroll!
Dualshock kostar utanför BF cirka 550:-, nu nedsatt till cirka 400:-

Webhallen kör PS4 Slim för 2190:- (1 handkontroll)
Vill du spara någon ytterligare hundring, kolla Amazon.de!

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Skulle säga att det är en helt OK deal om du strikt vill ha till en extra handkontroll!
Dualshock kostar utanför BF cirka 550:-, nu nedsatt till cirka 400:-

Webhallen kör PS4 Slim för 2190:- (1 handkontroll)
Vill du spara någon ytterligare hundring, kolla Amazon.de!

Extra handkontroll antar jag att jag kan köpa begagnat, det är inte så noga. Vill mest spela single player. Ska titta på Amazon, tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TornFalken:

Blev ett inköp av denna. Verkar funka perfekt och trevligt att kunna lägga sitt Steambibliotek på SSDn istället för den långsamma vanliga hårddisken.
Sedan köpte jag en sådan där musmatta QCK prism. Vete fan varför egentligen. Den var nedsatt mycket, men är ju egentligen bara en vanlig Qck med lite lampor :D. Fint i mörkret såhär till jul dock.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Jag har inte Bahnhof, men det är väl rimligt att anta att chatten är stängd klockan 23.50 en fredagkväll.

Självklart, men det är ibland problem med webbläsaren som blockerar t.ex chattbubblor från tredjepartskällor och då inte syns. Att ingen bemannar supporten vid det klockslaget är jag helt med på, men avsaknaden av någon meny eller benämning av chattfunktionen över huvud taget var en källa för förvirring.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Hej!

Är det nån som kan tipsa om den bästa portabla BT högtalaren som går att få tag på runt 1000:- eller neråt?
Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av okey:

Hej!

Är det nån som kan tipsa om den bästa portabla BT högtalaren som går att få tag på runt 1000:- eller neråt?
Tack!

Vad är din definition på bästa?

Jag gillar UE Boom som finns precis under tusenlappen nu:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4923989

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Lockande med xbox för 1k 🤔🤔

Do eet. Dooo eeet!!

Permalänk
Medlem

@Alejandro_mm: Jag chattade med banhof och vill säga upp mitt avtal för att gå till telia 500Mbit, de prismatchade direkt. (tom lite billigare för att jag slapp telias 399:- i startavgift.)

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av okey:

Hej!

Är det nån som kan tipsa om den bästa portabla BT högtalaren som går att få tag på runt 1000:- eller neråt?
Tack!

Ica Maxi säljer fortfarande Harman Kardon Onyx Studio 4 för 999kr, var och köpte 2st igår och tycker de är riktigt bra. Dock negativt att de inte är supersmidiga, men bra batteritid och fantastiskt ljud (tar upp lite extra plats bara).

Extra + att man kan parkoppla flera stycken utan problem, så man kan få samma musik i flera delar av huset!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon295058:

Nytt BIOS löser problem #1 och Kompletts erbjudande kombinerat med ASUS' kampanjer löser problem #2!

Tack, mycket bra info! Visste inte om varken bioset eller cashback, så i går beställde jag!
Problemet med kontakten för VRM mot heatsink bör jag kunna lösa själv. Bara man inte hamnar i garantitrubbel pga det....

Visa signatur

3700X : Gigabyte Aorus Pro : 4x8 Gb FlareX @ 3600 C16 : 500Gb 970 Evo Plus : Seasonic 760 Platinum : Nitro + 5700 XT: Define R6

Permalänk
Medlem

Inet har en saftig rea på en riktigt bra skärm just nu. Jag har själv ett exemplar, och är riktigt nöjd.

https://www.inet.se/produkt/2210434/benq-32-pd3200u-4k-ips

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

BF-sidan här på SweC verkar ha gått sönder under natten. Ser väldigt konstig ut...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

ComHem har 50% på sina bredbandsabonnemang vilket skulle vara rätt schysst men det gäller givetvis bara nya kunder. Vi som har varit kunder i flera år får inte ett skit. Ringde kundtjänst och hade jag sagt upp mitt abonnemang för en månad sen hade jag kunnat teckna nytt nu men nu när jag inte har gjort det så är det bara surt för mig. Coolbeans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

ComHem har 50% på sina bredbandsabonnemang vilket skulle vara rätt schysst men det gäller givetvis bara nya kunder. Vi som har varit kunder i flera år får inte ett skit. Ringde kundtjänst och hade jag sagt upp mitt abonnemang för en månad sen hade jag kunnat teckna nytt nu men nu när jag inte har gjort det så är det bara surt för mig. Coolbeans.

Håller med om att det är trist, men som redan konstaterats så är det inte en fungerande affärsmodell att låta 100% av kundbasen halvera sitt pris över en natt...

Kolla mobiloperatörerna, dom verkar ju inte ge nada nemas på abbonemangen?

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av cyklonen:

BF-sidan här på SweC verkar ha gått sönder under natten. Ser väldigt konstig ut...

Hm, vad ser konstigt ut? Kan du posta en bild? Tycker den ser ut som vanligt i min ände, men sitter på mobil så svårt att se detaljerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Jag är också intresserad av en något mindre mobilhögtalare, står mellan JBL Clip 3 och UE Wonderboom. Wonderboom har tyvärr ingen mic, vilket är lite irriterande. Någon annan som har ett bra tips?
Libraone Too säljs ut för 700kr på Elgiganten i Norrköping men tyckte den var lite tung och otymplig. Sen tyckte jag Sony XB22 hade bättre ljud än den. XB22 är lite för stor annars hade den varit perfekt.

Är någon av "Amazon" högtalarna något att ha? Typ Tribit eller Anker?

Visa signatur

Ryzen 2700x, Nvidia 2080, 32gb 3200CL14 B-Die, 970 Evo
"Limbo" burk: I52500k, Nvidia 560 ti, 16gb Ram.
Server: FSC PI 2664. Quad core, 4gb minne, lite hårddiskar och en hel del damm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

ComHem har 50% på sina bredbandsabonnemang vilket skulle vara rätt schysst men det gäller givetvis bara nya kunder. Vi som har varit kunder i flera år får inte ett skit. Ringde kundtjänst och hade jag sagt upp mitt abonnemang för en månad sen hade jag kunnat teckna nytt nu men nu när jag inte har gjort det så är det bara surt för mig. Coolbeans.

Ring/maila och säg upp det nu.
De kommer undra varför, säg då att priset är för högt.
När jag hotade med att säga upp mitt fick jag nykundserbjudandet, fast slapp startavgiften.

Permalänk
Medlem
Skrivet av okey:

Hej!

Är det nån som kan tipsa om den bästa portabla BT högtalaren som går att få tag på runt 1000:- eller neråt?
Tack!

Mitt lokala euronics har jbl charge 4 för 990. Kanske gäller alla euronics.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Hm, vad ser konstigt ut? Kan du posta en bild? Tycker den ser ut som vanligt i min ände, men sitter på mobil så svårt att se detaljerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Relik 📜

Öh, okej. Sådär har jag det absolut inte, haha. Får dra en ping till @Klorixx och @jreklund där, tror jag!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Bahnhof

För Bahnhof kunder som är intresserade av 299kr/mån för 500/500 i 12 månader,
här har ni min chat med kundservice:

Du: God morgon! Telia, Telenor, Comhem och Viasat kör Black Week erbjudanden på fiber denna veckan.
Du: Telia (299kr/mån 500mbit/500mbit) Telenor (299kr/mån 500mbit/500mbit) Comhem (299kr/mån 600mbit/50mbit) Viasat (99kr/mån 500mbit/100mbit)
Du: Riktigt bra pris! Är det något ni matchar? Vi skulle föredra att vara kvar som kund hos er, men priset gör att det blir attraktivt att byta.
Joyce: Vi kan absolut matcha detta pris mot en bindningstid på 12 mån, är det något du skulle vara intresserad av?
Du: Ja
Joyce: Jag fixar det på en gång, finns det något annat jag kan hjälpa dig med?
Du: Perfekt, kan du skicka en bekräftelse till oss? mail@bahnhof.se
Joyce: Absolut, jag behöver lägga ett ärende mot vår avdelning som har hand om dessa erbjudanden så det kan dröja ett tag.
Du: Det blir toppen. Tack för hjälpen! Ha en bra dag.

Visa signatur

Monitor: ASUS SWIFT PG279Q 27" 2560x1440 @ 144hz G-SYNC Moderkort: ASUS ROG STRIX Z270H GAMING CPU: INTEL CORE i7-7700K RAM: VENGEANCE LPX RED DDR4 3200MHZ CL16 2x8GB GPU: EVGA GEFORCE RTX 3070 XC3 ULTRA HD: SAMSUNG SSD PRO 960 512GB PSU: CORSAIR RM850X 850W, 80+ GOLD Chassi: LIAN LI PC-O11DXL DYNAMIC XL

Permalänk
Medlem

Produkt: Logitech G MX518
Länk: https://www.elgiganten.se/product/gaming/gamingmus/18032/logi...
Kategori: Möss
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5050130
Pris: 333kr

ordinarie runt 500kr

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Är på jakt efter en en bärbar surfdator till min mamma. Har snappat upp två tips från tråden som fortfarande finns tillgängliga. Skulle uppskatta feedback på vilken som är mest prisvärd (har ni något bättre förslag tas de väldigt tacksamt emot också).

https://www.komplett.se/product/1131393/datorer/datorer-barba...

https://www.webhallen.com/se/product/303286-Asus-VivoBook-15-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lithium81:

För Bahnhof kunder som är intresserade av 299kr/mån för 500/500 i 12 månader,
här har ni min chat med kundservice:

Du: God morgon! Telia, Telenor, Comhem och Viasat kör Black Week erbjudanden på fiber denna veckan.
Du: Telia (299kr/mån 500mbit/500mbit) Telenor (299kr/mån 500mbit/500mbit) Comhem (299kr/mån 600mbit/50mbit) Viasat (99kr/mån 500mbit/100mbit)
Du: Riktigt bra pris! Är det något ni matchar? Vi skulle föredra att vara kvar som kund hos er, men priset gör att det blir attraktivt att byta.
Joyce: Vi kan absolut matcha detta pris mot en bindningstid på 12 mån, är det något du skulle vara intresserad av?
Du: Ja
Joyce: Jag fixar det på en gång, finns det något annat jag kan hjälpa dig med?
Du: Perfekt, kan du skicka en bekräftelse till oss? mail@bahnhof.se
Joyce: Absolut, jag behöver lägga ett ärende mot vår avdelning som har hand om dessa erbjudanden så det kan dröja ett tag.
Du: Det blir toppen. Tack för hjälpen! Ha en bra dag.

Vilket nät ligger du i? Öppen fiber eller något stadsnät?

Jag har följt de olika försöken att förhandla detta sista dagarna, men som jag förstått det är förutsättningarna extremt olika i olika nät, där ISP:n egentligen står för en liten total del.

Permalänk
Skrivet av ingulf:

Vilket nät ligger du i? Öppen fiber eller något stadsnät?

Jag har följt de olika försöken att förhandla detta sista dagarna, men som jag förstått det är förutsättningarna extremt olika i olika nät, där ISP:n egentligen står för en liten total del.

Öresundskraft. Stadsnät. Bor hyreslägenhet hos Helsingborgshem

Visa signatur

Monitor: ASUS SWIFT PG279Q 27" 2560x1440 @ 144hz G-SYNC Moderkort: ASUS ROG STRIX Z270H GAMING CPU: INTEL CORE i7-7700K RAM: VENGEANCE LPX RED DDR4 3200MHZ CL16 2x8GB GPU: EVGA GEFORCE RTX 3070 XC3 ULTRA HD: SAMSUNG SSD PRO 960 512GB PSU: CORSAIR RM850X 850W, 80+ GOLD Chassi: LIAN LI PC-O11DXL DYNAMIC XL

Permalänk
Medlem

Även jag fick Bahnhofs prismatchning, väldigt skönt att inte behöva byta leverantör!

Nu behöver jag dock en ny router, är denna okej för en 500/500 uppkoppling?

https://www.inet.se/produkt/5406223/d-link-exo-dir-878-ac1900...

Permalänk
Medlem

Jag chattade nyss med Bahnhof också, dom var initialt inte med på noterna, men när jag bad om att få avsluta mitt nuvarande abonnemang (ångerrätten, då jag inte haft tjänsten i 14 dagar) så ändrade dom sig. Men det var nog att personen jag talade med inte visste om dealen eller att dom ens matchade.

Nu väntar jag bara på ett mail som bekräftar min beställning, hur lång tid tog det för er att få?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ch|CkeN:

Jag chattade nyss med Bahnhof också, dom var initialt inte med på noterna, men när jag bad om att få avsluta mitt nuvarande abonnemang (ångerrätten, då jag inte haft tjänsten i 14 dagar) så ändrade dom sig. Men det var nog att personen jag talade med inte visste om dealen eller att dom ens matchade.

Nu väntar jag bara på ett mail som bekräftar min beställning, hur lång tid tog det för er att få?

Tog väl ungefär 5 minuter eller mindre för mig att få mailet.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C