Black Friday 2019 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Avstängd
Skrivet av etoo:

Produkt: Gainward GeForce RTX 2070 TwinX
Länk: https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...
Kategori: Grafikkort
Prisjakt:
Pris: 4479kr

Igen! Är det samma som tidigare?

Gick in på sidan två sätt funkar för att slipa kö, stopfunktion och företag och sen vidare eller stop och login på nytt sen kategorier inte bf och lägg i kassan sen blir det 2-34 minuters kö till betalning,fuskade igenom 1 timmas kön så på middagen och det blev ett 2070 super oc evo.

Permalänk
Skrivet av lusvig:

vårda ditt språk 😨😨

Haha jag tyckte det var så himla härligt sagt av honom

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem
Skrivet av EddAa:

Lyckades precis få en beställning på ett ASUS 2080 oc och ett corsair 750w psu , trodde jag ALDRIG med 45 min kötid !

Någon mer som fick tag i ett 2080 innan dem tog slut?

Orkade inte vänta kl 22 och med meddelandet om några timmars kö så gick och lade mig. Har inte köpt något på BF ännu. Däremot två månader innan och förlorat 10 000 kr på 2 saker med att inte väntat men å andra sidan är grejerna monterade och på plats. Var en OLED C9 55 tum 17000-13000 kr och Samsung Q96R 13 000 - 8000 kr. Trodde faktiskt inte att prylarna skulle falla så mycket. Trodde TV:n skulle landa på 15 000 och Soundbaren på 10 000 kr.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Alejandro_mm:

Gav det ett ytterligare försök med att få Bahnhof prismatchning gentemot Telia och denna gång gick det hem via chatten. Ska bli kontaktad av en handläggare inom de kommande dagarna!

Har Telia öppen fiber.

Pratade också Bahnhof's chatt, det skulle inte vara några problem sa Andreas och så skulle jag bli kontaktd, dock så han inte när... Jag som går och väntar. Inom de kommande dagarna så finns nog inte Telias erbjudande kvar.
Jag ringer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Haha man måste köa för att komma in på en hemsida jaja bättre det kanske än att den kraschar.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Nädu, bojkottade Felgiganten nu, först kö till hemsidan sedan ny kö för att komma till varukorgen, usch va tarvligt

Blir Webhallen och osram led strip istället

Skickades från m.sweclockers.com

Elchimpansen passar bättre tycker jag

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Skrivet av Trut-N:

@jonasstenstrom: Designmässigt gillar jag deras mer retrostil på t20 och t30 så det är mest därför jag är tveksam, tack för hjälpen!

Fast T2 är mer retrostukad med fysiska reglage för bland annat ISO. Jag har fotat en hel del analogt, och T2 påminner en hel del om den känslan.

T20/T30 är väl lite enklare för nybörjare då det finns dedikerat autoläge. T30 är dessutom bättre för video om det är något du kommer syssla med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Helt sjukt att de fortfarande vågar ha kö på hemsidan trots att de flesta troligtvis redan handlat färdigt. Nu är det väl ändå garanterat att detta var en bluff, innan var man misstänksam, men nu är det väl ändå svart på vit

Permalänk
Medlem

Angående grafikkort, vad hade ni föreslagit om jag idag sitter på ett GTX 980, 16gb ram, 6700k i7, och tänker skaffa Valve Index för VR?

Värt att hugga bara ett grafikkort typ 5700XT eller 2070? Vettigare att bygga nytt kanske?

Permalänk
Medlem

Har någon sett en bra deal på antingen en bra wokpanna eller möjligtvis lite större tavlor?

Permalänk
Medlem

Angående Bahnhof prismatchning - kontaktade kundservice via chat, inga problem enligt personen jag pratade med och fick ett mail drygt 30 min senare där jag skulle bekräfta erbjudandet.

Tack för tipset!

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Skrivet av Edvin-89:

Pratade också Bahnhof's chatt, det skulle inte vara några problem sa Andreas och så skulle jag bli kontaktd, dock så han inte när... Jag som går och väntar. Inom de kommande dagarna så finns nog inte Telias erbjudande kvar.
Jag ringer

Skickades från m.sweclockers.com

@Edvin-89: Bra att höra! Jag frågade faktiskt när jag skulle bli kontaktad och svaret jag fick var att det förmodligen skulle ske via e-post inom de kommande dagarna, då handläggarna hade många kunder att hantera på grund av Telias kampanj.

Skrivet av Exydia:

Angående Bahnhof prismatchning - kontaktade kundservice via chat, inga problem enligt personen jag pratade med och fick ett mail drygt 30 min senare där jag skulle bekräfta erbjudandet.

Tack för tipset!

@Exydia: När var det du kontaktade Bahnhof? Har tyvärr inte fått något mail :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alejandro_mm:

@Exydia: När var det du kontaktade Bahnhof? Har tyvärr inte fått något mail :/

För en timme sedan, fick mail drygt 45 minuter efter jag hade chattat med supporten.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Skrivet av Exydia:

För en timme sedan, fick mail drygt 45 minuter efter jag hade chattat med supporten.

Ojdå, får helt enkelt vänta och i värsta fall får man ringa på måndag. :/

Permalänk
Medlem

Produkt:MSI GeForce RTX 2080 Ti Ventus grafikkort 11G
Länk: https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4974499
Pris: 10999kr

Permalänk

Vet inte om denna varit med, men testar ändå.
Kategori: Tangentbord
Produkt: Logitech G Pro (Nordisk layout)
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/307919-Logitech-G-Pro-Me...
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5198616

Edit: Glömde pris. Nedsatt från 1390 till 999 kr hos Webhallen.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Inaktiv

Produkt: PowerColor AMD Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil
Länk: https://www.proshop.se/Grafikkort/PowerColor-AMD-Radeon-RX-57...
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/product.php?p=5174173
Pris: 5 199 kr

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Alejandro_mm:

@Edvin-89: Bra att höra! Jag frågade faktiskt när jag skulle bli kontaktad och svaret jag fick var att det förmodligen skulle ske via e-post inom de kommande dagarna, då handläggarna hade många kunder att hantera på grund av Telias kampanj.

@Exydia: När var det du kontaktade Bahnhof? Har tyvärr inte fått något mail :/

Jag ringde som sagt, efter att jag knappat in mitt personnummer och väntat i 1 min så fick jag ett automatiskt svar från dom. Tror inte det var ett sammanträffande dock.
Jag svarade snabbt

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Åkte förbi Elgiganten i Södertälje köpte ett Xbox one S för 990kr säkert 50+ kvar, har ett som jag beställde igår men inte kommit än och ett från cdon för 1290kr som jag inte hämtat ut 🤭. Var även ute efter google home mini men det var slut åkte förbi Ica maxi där man hade man ganska många kvar för 299kr.

Permalänk
Medlem

Nöd!
Behöver tips fort!
Bästa färdigbyggda datorn för 8k?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rospigg:

Nöd!
Behöver tips fort!
Bästa färdigbyggda datorn för 8k?

Du kan ju börja med att förklara vad datorn skall användas till, och om du redan har essentiella delar som skärm.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Liknande på bredband2, ringde för att säga upp och fick 30% i 8 månader och sedan sänkt till 295 för 100/100. Dock ett års bindning, men nappade på det, så sugen var jag inte på att byta telia trots 500Mbit

Har också Bredband2.

Vad betalade du innan rabatten och för vilken hastighet?
Vad betalar du efter rabatten och för vilken hastighet?
Börjar din bindningstid nu eller efter 8 månader?

Skall försöka att justera mitt pris också så vore bra att veta

Förhoppningsvis fungerar chatten även nu i helgen då jag inte kan ringa.

Skrivet av Ph4st:

295:-/mån för 100/100 lär dyrt? Jag har också Bredband2 men betalar 159:-/mån för 250/100 (fick 79:-/mån i 6 mån sedan 150:-/ i 6 mån om jag band upp mig i ett år)

Betalar 315:-/mån för 100/100 som obunden. Tycker det är i högsta lag. Är intresserad av att veta hur du fick sådant bra pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rospigg:

Nöd!
Behöver tips fort!
Bästa färdigbyggda datorn för 8k?

8K är det verkligen ditt max? Vad ska du ha datorn till? Vilka delar saknar du? Rent generellt tycker jag man får kompromissa för mycket i prisklassen 8K.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Inaktiv

ASUS Radeon RX 5700 XT ROG Strix OC

Skrivet av TraXx:

Black Friday verkar vara en besvikelse för mig som hoppades på ett bra pris på ett vettigt 2070 Super eller 5700 XT.

@TraXx: Kompletts erbjudande om RX 5700 XT ROG Strix för 4899:- är enligt mitt tycke en bra affär. Kortet i sig är ett av de bästa 5700 XT (kom bara ihåg att uppgradera kortets BIOS) och är nedsatt med nästan 1000kr, dessutom har ASUS just nu två olika kampanjer igång som man kan utnyttja för ytterligare mervärde:

  1. ASUS/AMD Radeon Game Bundle: Köp ett ASUS AMD grafikkort och välj mellan 3 olika spelpaket på Gamesplanet. Du kan välja mellan Code Vein, Pro Evolution Soccer 2020 eller Iratus och Barotrauma.

  2. ASUS AMD Cashback/Raise the Game: Köp ett berättigat grafikkort från ASUS mellan 25:e november 2019 och 5:e januari 2020 hos din medverkande återförsäljare och få upp till 45 € Cashback samt ditt val av Borderlands 3 eller Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint, plus 3 månader av Xbox Game Pass för PC och spela Gears 5. Lös in din Cashback genom att registrera dig och ladda upp din information och faktura på ASUS' hemsida - mellan 9:e december 2019 och 19 januari 2020. Efter en kort kontroll kommer vi att överföra cashbacken till ditt bankkonto.

"Medverkande återförsäljare" i Sverige är: Elgiganten, Inet, Komplett, NetOnNet, Proshop och Webhallen. 45€ motsvarar i dagsläget ~473kr. Med cashbacken inräknad blir priset för kortet alltså 4426:- och då får du även två gratis spel samt tre månader gratis Game Pass. Det är inte så pjåkigt ändå!

Skrivet av Groggkungen:

Precis vad jag själv var ute efter, kan bara konstatera miserabel fail för min egen del.

Enda erbjudandet är kompletts Asus Strix 5700 XT för 4900, men det kortet sågade ganska rejält av Hardware Unboxed. Blir att åka och köpa ett Nitro+ till fullpris idag verkar det som.

Proshop körde Nitro+ för 4999 mellan 03 och 06 i natt typ, trodde det skulle vara kvar under dagen, hade nog blivit det då.

@Groggkungen: Att RX 5700 XT ROG Strix skulle ha "sågats ganska rejält" av Hardware Unboxed tycker jag är något av en överdrift. I HUB:s video var det både ris och ros. Nedan följer ett utdrag:

@1:50: "Around on the backside of the card we find a full-length backplate and again this is the typical version that you'll find on a Strix graphics card. However, unlike the previous versions that we've already looked at (such as the RTX 2080 Ti Strix) this Radeon model makes better use of the backplate by turning it into a heatspreader with a number of strategically placed thermal pads."

@2:12: "Taking the cooler off for a better look, we find a massive heatsink that weighes in at 845g with the plastic shroud removed. For context, the MSI Gaming X heatsink tipped the scales at 780g, 694g of Powercolor's Red Devil and just 483g for Sapphire's Nitro+. That means you're essentially getting 75% more metal with the Strix version when compared to the Sapphire Nitro+."

"And this isn't just a big, heavy heatsink - it's actually quite well designed and it features a large, nickel-plated copper baseplate that feeds into half a dussin nickel-plated 6mm copper heatpipes. ASUS is also doing an excellent job by maximising fin density with some interestingly placed heatpipes - it's a really cool design and they've crammed as many fins as they possibly can into it. The VRM is also cooled by using an aluminium baseplate which connects to the main heatsink, though interestingly it only extracts heat from the powerstages and not the alloyed chokes."

@3:12: "Moving on over to the PCB, we find an interesting heatspreader/structural support that is designed to not just cool the GDDR6-memory but also stop the card bending under the weight of that absolutely massive heatsink that we just looked at. ASUS has created small ripple-strips over the key components to maximise surface-area for increased thermal dissipation. It's an impressive looking design [...]. On the naked PCB we find 8 Micron GDDR6-memory chips along with a 10+3-phase VRM. It has to be said: power delivery on this card is extreme overkill. Given the overkill VRM design, you won't be surprised to hear ASUS is using a pair of 8-pin power connectors to feed power into the graphics card."

Kritik riktades dock mot ett för högt varvtal på fläktarna och hög temperatur jämfört med likvärdiga kort, till följd av att Strix-kortet drog väldigt mycket ström jämfört de andra (nästan ~30% mer i deras test). Det i sin tur berodde på att ASUS överklockat/ställt in basvärdena för kortet på tok för högt i syfte att försäkra sig om 5700 XT-prestandatronen.

ASUS tog dock kritiken till sig och släppte den 19:e november ett nytt "Efficiency mode BIOS for users would like more power efficiency and better temperature or acoustic" vilket kan laddas ner: här.

HUB avslutar recensionen av kortet @9:50: "At the end of the day, the Strix is a very high quality 5700 XT - it's just tuned way too aggressively out of the box and it's heavily overpriced. I'd much prefer to see an emphasis on efficiency rather than chart-topping performance because this model really could run considerably cooler and quieter while only dropping 1-2 FPS and you're obviously not going to notice a 1-2 FPS drop in performance but you will notice the card running much quieter."

Nytt BIOS löser problem #1 och Kompletts erbjudande kombinerat med ASUS' kampanjer löser problem #2!

@SuperFlugan: Gigabytes kort har absolut fått bra resultat i tester. Jag är dock lite mer skeptisk efter att mitt tidigare GTX 760 från Gigabyte helt plötsligt fick för sig att inte vilja fungera längre efter 5 år (hemska skärningar i bilden, pixlar vars färger ändrades när man rörde muspekaren, krascher när vissa spel öppnades). Förvisso var det kortet rätt gammalt och i en annan prisklass jämfört med 5700 XT, men ändå.

Strix-kortet verkar också vara bättre sett till designen på kylarlösningen/PCB (även om ASUS ställt in det horribelt ur boxen med deras OC-BIOS - nytt bios här) och har ett antal förmånliga mervärdeskampanjer igång (se ovan) vilket gör det till en bättre affär om du frågar mig.

Skrivet av mattey92:

Tänkte ta tillfället i akt om fråga om råd på 2 olika grafikkort.

ASUS Radeon RX 5700 ROG Strix OC
https://www.komplett.se/product/1135919/datorutrustning/dator...
VS ASUS Radeon RX 5700 XT ROG Strix OC
https://www.komplett.se/product/1135920/datorutrustning/dator...

XT är ju bättre helt klart men värde per krona kanske går till standard modellen?

@mattey92: Personligen skulle jag välja XT-modellen då det endast skiljer 400kr. Historiskt har skillnaden mellan 5700/XT varit högre.

Skrivet av bloodshed:

@mattey92: Jag har läst lite att just 5700 STRIX-kortets kylning inte fungerar som det ska. Någonting om att skruvarna gör så att inte kyldelen kommer hela vägen ner till det som behöver kylas. Tåls att tänkta på innan du köper.
Även läst att många har problem med drivrutinerna för 5700-serien. Men det är tydligen något som är mer regel än undantag när det kommer till AMD's grafikkort.. Jäkligt tråkigt då jag var väldigt nära att slå till på ett 5700 xt själv.

Titta gärna på den här videon om just prestandan i de olika korten. Verkar vara en rätt bra boost ändå.
https://www.youtube.com/watch?v=yXv3Zwd16hk

@bloodshed: Var någonstans läste du det där med skruvarna? Länka gärna!

Vad gäller drivrutiner så stämmer det att det initialt var lite problem med drivisarna för 5700-serien då de bygger på en ny underliggande arkitektur, RDNA, som ersätter den tidigare GCN-arkitekturen. Som jag förstod det påverkade det dock främst överklockare då vissa relevanta inställningar för detta vägrade sparas. Tror dock det är löst nu?

I övrigt är AMD:s drivrutiner mycket bättre idag än vad de var för några år sedan. Gränssnittet har moderniserats och ser riktigt trevligt ut jämfört med Nvidias uråldriga kontrollpanel. Det krävs dessutom ingen registrering för att ta del av automatiska uppdateringar, till skillnad från Nvidia. Det finns fortfarande mer att göra såklart, tycker dock AMD ska kreddas för att de faktiskt har insett vikten av mjukvara. "Mer regel än undantag" kanske stämde 2009, men inte 2019.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svenpa:

Angående grafikkort, vad hade ni föreslagit om jag idag sitter på ett GTX 980, 16gb ram, 6700k i7, och tänker skaffa Valve Index för VR?

Värt att hugga bara ett grafikkort typ 5700XT eller 2070? Vettigare att bygga nytt kanske?

Om du inte verkligen behöver grejer nu, vänta tills nästa år när 5600/5800 kanske släpps och nV kontrar, alternativt avdammar nåt gammalt igen. Annars, har du väl bara 5700 XT att välja på, för RTX är bortkastade pengar. 3600/3700 för CPU, vet inte om du orkar vänta på Ryzen nästa.

Permalänk
Medlem

Måste säga att varmkorven på Biltema idag satt fint i magen. Bästa Black Friday fyndet under dagen helt klart! 3 härliga korvar för 10 kr är bara för bra för att vara sant! De hade saffransbullar till efterrätt också, satt fint de med!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Måste säga att varmkorven på Biltema idag satt fint i magen. Bästa Black Friday fyndet under dagen helt klart! 3 härliga korvar för 10 kr är bara för bra för att vara sant! De hade saffransbullar till efterrätt också, satt fint de med!

Veckans fynd!

Permalänk
Medlem

Produkt: SanDisk Extreme Pro USB 3.1 128 GB
Länk: https://www.amazon.de/gp/product/B01MU8TZRV/
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4123672
Pris: 360kr

Priset är efter man klickar i vouchern och frakten ingår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaprisen:

Ryzen 2600x finns hos webbhallen för 1490kr. Riktigt prisvärt i min mening. Webbhallen säljer även ryzen 2700 för 1790kr, vilket är en jäkligt bra deal för 8 kärnor och 16 trådar. De har även ett ASUS ROG STRIX B450-F för 1149kr (moderkort) samt 16gb corsair vengeance 3000mhz för 749kr.

Ifall du kör på 2600x med det moderkortet och den ramen blir priset 3388kr. Vilket intelpaket var det du övervägde? Har faktiskt svårt att tro att det blir mer prisvärt...

https://www.webhallen.com/se/product/284731-AMD-Ryzen-5-2600X
https://www.webhallen.com/se/product/284730-AMD-Ryzen-7-2700
https://www.webhallen.com/se/product/288870-ASUS-ROG-STRIX-B4...
https://www.webhallen.com/se/product/225255-Corsair-Vengeance...

Skrivet av SuperFlugan:

Budget?

Du missade superdealsen inatt men https://www.inet.se/produkt/5410356/gigabyte-radeon-rx-5700-x... är fortf bra deal.

Ryzen utan tvekan. 6 extra trådar.

https://www.amazon.de/Lenovo-IdeaPad-Notebook-Radeon-Windows/...

IPS-skärm

Ja kanske kan vara värt med den. Dock så såg jag nu att jag nog kan få tag på en Intel 9400f för samma pris som 2600x dvs 1490kr. Ångest!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Jag ringde som sagt, efter att jag knappat in mitt personnummer och väntat i 1 min så fick jag ett automatiskt svar från dom. Tror inte det var ett sammanträffande dock.
Jag svarade snabbt
https://i.imgur.com/uahp79K.png

Märkligt. Jag har Bahnhof och jag kontaktade Bahnhof och frågade om just detta, och fick ett nej direkt.

Visa signatur

Kim
I | i9 9900KS | Auros Master | RTX2080 | Kingston 3200 MHz |