Black Friday 2019 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem

Jag kopplade upp mig på Bahnhofs chatt och frågade snällt om dom kunde matcha Telias erbjudande på 500/500 299:- med 12 månaders bindningstid, och det gick bra

Visa signatur

CPU: Ryzen R9 7900x3d, CPU Cooler: Arctic Liquid Freezer iii 360 A-RGB, GPU: RX 7900 XT, MBoard: ASUS Prime x670-p, RAM: 32GB G.Skill Trident Z25 Neo RGB CL30 @ 6000Mhz, HD: Intel 660P 1TB M.2, Kingston NV2 500GB M.2, Monitor: LG OLED 55CX , Mouse: Asus ROG Strix Impact II, Case: ASUS ROG Strix Helios GX601, Keyboard: ASUS ROG Strix Flare RGB Gaming, PSU: In Win Commander 1500w, Headset: Turtle Beach Elite Pro 2

www.tradera.com/profile/feedback/2310698/mixansfaith

Permalänk
Medlem

Angående Bahnhof och olika abonnemang så blev jag erbjuden en prismatchning mot Telia, jag sitter på IP-Onlys nät. Dock så valde jag att köra på Viasats deal med TV+Bredband, detta var för bra för att avstå.

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

Jag står inför ett svårt val, och skulle uppskatta input!

ASUS GTX 1660 Ti (Dual) OC för 2800kr mot ett
ASUS GTX 1660 Super (Dual) OC Evo för 2600kr.

Läser på på specsen men blir inte riktigt klok. Super verkar ju snabbare enligt reviews jag läser men Ti verkar se bättre ut på pappret. Någon som kan klargöra eller ge rekommendationer?

1660 Ti (inet)

1660 Super (komplett)

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag sitter på Telias öppen fiber.. och från ovan av @Bjäjd så matchar de tydligen också på IP-Onlys nät.. så om man har någon av dessa två så kan de väl inte komma med en sån bortförklaring om att det beror på nätet man sitter på?

/M

Permalänk
Medlem

Är det möjligt att beställa fler än en vara (inte samma) åt gången på elgiganten?
Är det någon här som överhuvudtaget lyckats beställa någonting från elgiganten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av puck:

Är det någon här som överhuvudtaget lyckats beställa någonting från elgiganten?

Jadå, jag köpte en såndäringa Xbox hos Elgiganten igår natt.

Permalänk
Medlem

@puck: Jag lyckades göra ett köp nu precis efter ett gäng turer i kön. Hopplös lösning.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av puck:

Är det möjligt att beställa fler än en vara (inte samma) åt gången på elgiganten?
Är det någon här som överhuvudtaget lyckats beställa någonting från elgiganten?

Jag postade på en sida, ett sätt att komma förbi köerna på Elgiganten.

Vill du slippa kön på elgiganten.
lägg in 127.0.0.1 elkjobnordic.queue-it.net i i din hostfil.

1. Win 8 och 10 har host filen - c:\Windows\System32\Drivers\etc\hosts
2. Bara klistra in det i kör och öppna med notepad,
3. sedan lägger du in 127.0.0.1 elkjobnordic.queue-it.net i filen längst ner och sparar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wuezz:

Jag står inför ett svårt val, och skulle uppskatta input!

ASUS GTX 1660 Ti (Dual) OC för 2800kr mot ett
ASUS GTX 1660 Super (Dual) OC Evo för 2600kr.

Läser på på specsen men blir inte riktigt klok. Super verkar ju snabbare enligt reviews jag läser men Ti verkar se bättre ut på pappret. Någon som kan klargöra eller ge rekommendationer?

1660 Ti (inet)

1660 Super (komplett)

Tack på förhand!

Super har snabbare minne, Ti har fler Cudakärnor https://www.sweclockers.com/test/28446-nvidia-geforce-gtx-166... De är väldigt lika varandra i prestanda, så jag hade valt den med bästa kylaren

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spicebeast:

Jadå, jag köpte en såndäringa Xbox hos Elgiganten igår natt.

Skrivet av Waliant:

@puck: Jag lyckades göra ett köp nu precis efter ett gäng turer i kön. Hopplös lösning.

Jag vill köpa flera produkter men lär ju ta flera timmar att ta sig förbi alla köer när man blir utslängd hela tiden, särskilt om man måste dela upp allt i flera beställningar.

Kanske är lika bra att ta sig till någon fysisk butik imorgon istället eller vänta tills hysterin går ner lite. Det står ändå 100+ i lager på de sakerna jag vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tricitum:

Jag postade på en sida, ett sätt att komma förbi köerna på Elgiganten.

Vill du slippa kön på elgiganten.
lägg in 127.0.0.1 elkjobnordic.queue-it.net i i din hostfil.

1. Win 8 och 10 har host filen - c:\Windows\System32\Drivers\etc\hosts
2. Bara klistra in det i kör och öppna med notepad,
3. sedan lägger du in 127.0.0.1 elkjobnordic.queue-it.net i filen längst ner och sparar

Kan man komma till kassan och betala då? Det fungerade inte på någon annan av de lösningarna som gavs längre bak i tråden.

Permalänk

Gav det ett ytterligare försök med att få Bahnhof prismatchning gentemot Telia och denna gång gick det hem via chatten. Ska bli kontaktad av en handläggare inom de kommande dagarna!

Har Telia öppen fiber.

Permalänk
Medlem
Skrivet av puck:

Kan man komma till kassan och betala då? Det fungerade inte på någon annan av de lösningarna som gavs längre bak i tråden.

Detta funkade för en kompis iallafall, ena blockar "förkön" och den andra blockar "kassakön"

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Detta funkade för en kompis iallafall, ena blockar "förkön" och den andra blockar "kassakön"
http://puu.sh/EJLxq/c79632b630.png

Funkar inte, får error connection refused.

Webbplatsen kan inte nås
elkjobnordic.queue-it.net avvisade anslutningen.

Permalänk
Skrivet av lord_moggo:

Externa diskar från wd som innehåller riktigt fina wd red diskar fast med white label. Att köpa deras externa diskar kostar ungefär hälften av vad de interna wd red diskarna kostar, och allt man behöver göra är att ta ut dem vilket är rätt enkelt, jag har gjort det flera ggr. Nu råkar de dessutom vara ytterligare prissänkta. Förra veckan la jag ordern på amazon.de på onsdagen och hade dem på fredagen

https://www.amazon.de/dp/B07VXKF1L4/ref=twister_B07YJ9L2C6?_e...
Vs
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5144850

https://www.amazon.de/dp/B01LWVT81X?ref_=Oct_DLandingS_D_4097...
Vs
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4794747

Även utan Black Friday är det en bra deal

Detsamma går att göra med flera modeller från seagate men de har random diskar i av varierande modell och fabrikat och är inget jag skulle rekommendera då de generellt inte är lika bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack! Perfakt då jag behöver mer lagring

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem

Viasats bredband+TV erbjudande slår ju Telia med hästlängder skulle jag vilja säga.

500/500 + TV Mellan + Viasat Film för 399:- månaden i 12 månader. (Samsung Ultra HD box ingår)

Slog in min adress och jag kunde ha det tydligen.
Visste inte ens att jag kunde välja Viasat som fiberleverantör lol.

Har Telia öppen villa fiber (Ownit ISP idag)

Nu litar jag väl dock lite lite på Viasat som jag gör på Telia så jag kommer nog stanna kvar fast jag betalar samma nu utan tv och lägre hastighet lol.
Måste säga att jag är jävligt sugen dock, men något säger mig att det kommer bli strul med internet sen är man bunden (Samma anledning jag skippade Telia lol)

Är det någon som har haft eller har Viasat som fiber leverantör och hur är det i så fall?

Telia och Viasat är väl två av de företag som har sämst betyg för kundservice, strul med typ allt, fakturor, långa köer, nedtider osv. Det man får när man läser trustpilot osv

Permalänk
Medlem

Produkt: Ducky One 2 SF MX Red RGB
Länk: https://www.inet.se/produkt/6100782/ducky-one-2-sf-mx-red-rgb...
Kategori: Tangentbord
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5177559
Pris: 1190kr

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Viasats bredband+TV erbjudande slår ju Telia med hästlängder skulle jag vilja säga.

500/500 + TV Mellan + Viasat Film för 399:- månaden i 12 månader. (Samsung Ultra HD box ingår)

Slog in min adress och jag kunde ha det tydligen.
Visste inte ens att jag kunde välja Viasat som fiberleverantör lol.

Har Telia öppen villa fiber (Ownit ISP idag)

Nu litar jag väl dock lite lite på Viasat som jag gör på Telia så jag kommer nog stanna kvar fast jag betalar samma nu utan tv och lägre hastighet lol.
Måste säga att jag är jävligt sugen dock, men något säger mig att det kommer bli strul med internet sen är man bunden (Samma anledning jag skippade Telia lol)

Är det någon som har haft eller har Viasat som fiber leverantör och hur är det i så fall?

Viasat 500/500 för 99kr/månad i 12månader är ju sjukt ... Undra om Bahnhof vill matcha detta med Har redan fått dem att matcha mot Telias erbjudande igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

Viasat 500/500 för 99kr/månad i 12månader är ju sjukt ... Undra om Bahnhof vill matcha detta med Har redan fått dem att matcha mot Telias erbjudande igår.

Det går inte teckna enbart bredband dock.

Permalänk
Skrivet av -=Sh/\rK=-:

Tack! Perfakt då jag behöver mer lagring

Notera att de externa diskarna har 1? års kortare garanti och du antagligen voidar garantin i EU om de upptäcker att den varit urmonterad.

I USA har de infört en lag gällande right to repair som säger att du som konsument har rätt att göra rimliga försök att åtgärda ett fel, tex genom att ta ur hårddisken, och att deras garanti därför gäller oavsett.

Edit: Kör därför några tester på disken innan du monterar ur den så du upptäcker ev fraktskador och slipper den processen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

Viasat 500/500 för 99kr/månad i 12månader är ju sjukt ... Undra om Bahnhof vill matcha detta med Har redan fått dem att matcha mot Telias erbjudande igår.

Haha det vore kaxigt, de skulle skicka vidare dig till uppsägningsavdelningen direkt

/M

Permalänk
Medlem

@Bakwetu: Tack för bra video tips! Verkar ju som att EVO varianten har bättre kylare, blir nog en sån! Tack!

Permalänk
Medlem

Ni som fått telia att matcha Viasat erbjudandet, hade ni också gratis bredband via telia? Tänkte att det vore korkat av mig att hota med att säga upp mig själv när jag ändå har gratis bredband hahaha :), jag får ett erbjudande när jag loggar in på mitt telia, och det är 250/250 för 99kr/månaden

Permalänk
Medlem

Produkt: Gainward GeForce RTX 2070 TwinX
Länk: https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...
Kategori: Grafikkort
Prisjakt:
Pris: 4479kr

Permalänk
Medlem

Produkt: Philips E-line 275E1S
Länk: https://www.dustinhome.se/product/5011160172/e-line-275e1s
Kategori: Skärmar
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5239592
Pris: 1790kr

Något stämmer inte med prishistoriken, men ändå ett av de billigaste priserna någonsin på 27", 1440p, IPS, 75hz 🙂

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Det går inte teckna enbart bredband dock.

Shiieeeeet .. missade det helt

Permalänk
Skrivet av Hellmannn:

Någon som hittat någon rea på Ducky tangentbord?? Typ det ända jag har letat efter

Hade redan gett upp hoppet med tanke på alla tjuvstarter och veckolånga erbjudande, men tillslut plingade det i telefonen med notis för prisjustering.

Inet säljer nu Ducky One 2 SF med flera brytaralternativ till rabatterat pris, 1190kr.

https://www.inet.se/kampanj/5581/black-friday-moss-tangentbord-tillbehor

Permalänk
Medlem

Nädu, bojkottade Felgiganten nu, först kö till hemsidan sedan ny kö för att komma till varukorgen, usch va tarvligt

Blir Webhallen och osram led strip istället

Skickades från m.sweclockers.com

Språket för f*n...
Permalänk
Medlem
Skrivet av Wuezz:

Jag står inför ett svårt val, och skulle uppskatta input!

ASUS GTX 1660 Ti (Dual) OC för 2800kr mot ett
ASUS GTX 1660 Super (Dual) OC Evo för 2600kr.

Läser på på specsen men blir inte riktigt klok. Super verkar ju snabbare enligt reviews jag läser men Ti verkar se bättre ut på pappret. Någon som kan klargöra eller ge rekommendationer?

1660 Ti (inet)

1660 Super (komplett)

Tack på förhand!

Jag satt i samma val inatt. Jag valde till slut 1660 Ti. Det är något snabbare ~1-5% beroende på spel och vilka recensioner man går efter. Det känns som att jag hade suttit o grämt mig framöver annars när jag pillar i inställningar för att få bättre fps och tänkt att, hmm jag skulle nog lagt 200 kr extra, undrar om ti hade presterat bättre eller inte.
MEN köp INTE det som säljs på inet! Det har inte EVO fläktarna, utan sämre högljudda basic Asus fläktar.

Netonnet har black friday kampanj på 1660 ti med EVO fläktarna, köp detta istället:
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Nädu, bojkottade Felgiganten nu, först kö till hemsidan sedan ny kö för att komma till varukorgen, usch va tarvligt

Blir Webhallen och osram led strip istället

Skickades från m.sweclockers.com

vårda ditt språk 😨😨

Visa signatur

Chassi: Silverstone SG-13B | Moderkort: MSI B450I | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | CPU-kylare: Alphacool Eisbaer LT120 (fläktar utbytta till Corsair Premium ML120) | RAM: Crucial Ballistix 3600Mhz CL16 2x8GB | PSU: EVGA G3 1000W | GPU: AMD Radeon 5700 XT | Skärm: Dell U2515h | SSD: Corsair MP510 960GB | HDD: Seagate Firecuda 2TB (2,5")