Black Friday 2019 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Skrivet av Icte:

Nä de har knappast någon enorm trafik. Har blockerat queue-scriptena med adblocker och kunnat surfa runt där utan problem - har flutit på precis lika bra som innan Black Friday, även inatt. Det är någon typ av marknadsföring de valt att köra vidare med i år - en illusion om att trafiken är så enorm på hemsidan att de måste ha ett kösystem för att kunna hantera det.

Hur vet du att dom inte har högt tryck? Den stora massan av folk lär ju fastna på just kön och det kan ju vara därför du upplever resten av sidan som responsive?

Föregående år har både Webhallen, CDON och Elgiganten legat nere pga högt tryck under just black friday så det är väl inte jättekonstigt att dom måste sätta upp nån sorts blockering eller hitta på andra sorters optimeringar för att hindra sidorna från att sprängas av fyndsugna användare?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som beställt från Dustin igår som fått ordern skickad än? Bara registrerad för mig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Var god dröj. Du har plats 31984 i kön.

Som att sitta i telefonkö till svenska myndigheter och vårdcentraler.

Visst är det helt absurt

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Vill ni in på Elgiganten för att spana runt:
1) Chrome, tryck F12 för dev console
2) Surfa till elgiganten eller valfri sida
3) Högerklicka på valfri request och välj "block request url" för att enkelt få upp och enable på "request blocking"
4) tryck på + och lägg till: assets.queue-it.net
5) Surfa elgiganten.se igen

Funkar inte, får upp samma kö grejs men utan bilder bara ful text nu..

Permalänk
Medlem

Produkt: CORSAIR GAMING RGB HARPOON BACKLIT RGB LED
Länk: https://www.jwgamingstore.se/product/mus-corsair-gaming-rgb-h...
Kategori: Möss
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3991413
Pris: 239 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Blev snuvad på mållinjen inne på Inet igår några minuter efter midnatt.

Hade lagt in en Ryzen 7 3700X (50+ i lager), moderkort, minne och SSD och gick till kassan, skrev in uppgifter och tryckte köp... "Ryzen 7 3700X finns inte i lager längre"

Det gick fort.

Undrar om erbjudandet kommer tillbaka på "Cyber Måndag", tro?!

Vad va priset på Ryzen 7 3700X? Inte sett något erbjudande på den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av freethinker:

Vad ska du ha TVn till?

Dagligt användande, netflix, cmore, ps4. Barnen kollar mycket. Vi är inte kräsna.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av bektil:

Kollar själv efter ett par trådlösa. Kluven mellan arctis pro WL, astro gaming a50 och plantronic rig 800hd (brorsan har dessa och tycker de är asnajs). Astro har så skönt med laddningsstation, optimalt ju, sen pro WL med utbytbara batterier (tänker att de håller en lång jävla gamingsession åtminstonde) sist plantronic rig 800hd med sin kabelladdning. Frågan är då bara vilka som har bäst ljud (för gaming främst) osv.. Några tips? Vad fick dig att välja just actis pro WL?

Ja det där är jättesvårt val för de flesta headsets i den prisklassen är väl hyfsat jämnbra och det är tycke och smak som gäller. Har suttit nu ett par dagar och kikat igenom x antal headsets och velat (Arctis Pro, AT ath-g1w1, SS Arctis 9x, Beyerdynamic MMX 300 2)

Valde Arctis Pro för att jag har ett par två år gamla Arctis 7 som jag ändå gillar och har bra erfarenheter ifrån. Skönt med stabil trådlös anslutning som har bra range och att man kan dra in micken i själva hörlurskåpan. Ljudet är nog mer än ok för det jag ska använda det till (gaming och gammal brittisk rock ) på 10-40000 hz. Sen sitter headbandet bra för mig och kuddarna är behagliga, designen och helheten med Arctis-serien gillar jag dessutom. Sen så är det bara dessa av de jag kollat på som är prissänka så pass mycket idag så jag slog till.

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem
Skrivet av everchanger:

Hur vet du att dom inte har högt tryck? Den stora massan av folk lär ju fastna på just kön och det kan ju vara därför du upplever resten av sidan som responsive?

Föregående år har både Webhallen, CDON och Elgiganten legat nere pga högt tryck under just black friday så det är väl inte jättekonstigt att dom måste sätta upp nån sorts blockering eller hitta på andra sorters optimeringar för att hindra sidorna från att sprängas av fyndsugna användare?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej det vet jag ju såklart inte med säkerhet men det är denna känsla jag fick när jag testade systemet. Hade hemsidan Elgiganten.se öppna på flertal flikar i Firefox och Chrome på min desktop samt även på mobilen och jobb-mobilen (båda uppkopplade till separata 4G-nät) och noterade att kö-tiden varierade enormt, fastän jag klickade in mig på sidorna nästintill samtidigt på alla enheterna. T.ex. så låg kö-tiden på alla flikarna i Chrome på 1 timme, medan det varierade i Firefox - 1 timme på första fliken, 7 min på andra, 35 min på tredje. Kö-systemet fungerade inte, och tidigt innan midnatt rapporterade flera användare i denna tråd att de kunde blockera kö-systemet med en valfri adblocker.

Varför behövde inte Webhallen eller CDON sätta upp ett liknande system i år? Jag antar för att de valde att uppgradera sina servrar istället. Elgiganten hade f.ö. ett liknande kö-system förra året till kundvagnen men i år valde de även att köra med ett icke-fungerande kö-system till själva hemsidan.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av Lajnuss:

Vad va priset på Ryzen 7 3700X? Inte sett något erbjudande på den?

2999kr

Permalänk
Medlem

Vad fan (rent ut sagt) hände med Vega 64? Nu står det att kampanjen upphört kostar 4999kr istället.

https://www.proshop.se/Grafikkort/MSI-Radeon-RX-VEGA-64-AIR-B...

Suck

Permalänk

Är det någon som har sett någon bra rea på gamingstolar?

Permalänk
Medlem

Eftersom min trogna Samsung S7 har drabbats av ett tapp i golvet med sprickor i skärmen så blev det en ny mobil idag. Mot min egen övertygelse blev det en från Kina en Huawei P30 Pro med en löjligt bra kamera vad jag förstår. Mina kattbilder kommer förhoppningsvis bli vansinnigt mycket bättre i katttråden: Katttråden på Swqecklockers.

Blev ett inköp från NetonNet för de hade färgen jag villa ha: P30 Pro

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajnuss:

Vad va priset på Ryzen 7 3700X? Inte sett något erbjudande på den?

2999kr

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

@robber och @bektil

1. Se till att ha Adblock Plus installerat i Chrome ()
2. Klicka på ABP-ikonen högt upp till höger i Chrome-fönstret
3. Klicka på kugghjulet
4. Klicka på fliken avancerat
5. Skrolla längst ner
6. Under "min filterlista" fyll i elkjobnordic.queue-it.net och klicka på Lägg till
7. Klart.

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kallamamran:

@robber och @bektil

1. Se till att ha Adblock Plus installerat i Chrome ()
2. Klicka på ABP-ikonen högt upp till höger i Chrome-fönstret
3. Klicka på kugghjulet
4. Klicka på fliken avancerat
5. Skrolla längst ner
6. Under "min filterlista" fyll i elkjobnordic.queue-it.net och klicka på Lägg till
7. Klart.

Vad är det för vits att göra allt detta när man ändå inte kan köpa något från webbutiken?

Jag kan fan inte komma till min varukorg hur jag än gör

Permalänk
Skrivet av Wheezymoon:

Något bra pris på ett vettig mobil någonstans?

Budget?

Skrivet av TraXx:

Black Friday verkar vara en besvikelse för mig som hoppades på ett bra pris på ett vettigt 2070 Super eller 5700 XT.

Du missade superdealsen inatt men https://www.inet.se/produkt/5410356/gigabyte-radeon-rx-5700-x... är fortf bra deal.

Skrivet av VooDoo:

Ska bygga "spelburk" till dottern, vet inte om jag ska gå på en Ryzen 2600x eller Intel i9100f, skiljer ca 300kr mellan paketen (beroende på valt moderkort, där AMD blir dyrare).

Kommer troligen köras med ett 1060 6gb.

Ska spelas mest the sims, fortnite, etc.

2600x finns på "rean" men inte något superpris.

vette tusan vad jag ska gå på...

Ryzen utan tvekan. 6 extra trådar.

Skrivet av hajvan:

Söker en laptop, max 5k
Ska ej spelas på men vill ha så mkt minne/ssd som möjligt.
Gärna en trevlig skärm

Några tips?

Skickades från m.sweclockers.com

https://www.amazon.de/Lenovo-IdeaPad-Notebook-Radeon-Windows/...

IPS-skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av McDerpson:

Är det någon som har sett någon bra rea på gamingstolar?

Maxgaming har rea på DXracer. https://www.maxgaming.se/black-friday-stolar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Power har uppdaterat sina BF-erbjudanden verkar det som.
Bland annat:

LG 55" OLED 4K OLED55B9 - 11 990:-
https://www.power.se/tv-ljud-och-bild/tv/alla-tv/lg-55-oled-4...

JABRA ELITE 65T - 1090:-
https://www.power.se/tv-ljud-och-bild/horlurar-och-headset/al...

Permalänk
Skrivet av Lajnuss:

Vad va priset på Ryzen 7 3700X? Inte sett något erbjudande på den?

2999:- på Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

osch, det sög att missa den för det priset. har redan RAM+MB som jag knippte från inet innan i veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kallamamran:

@robber och @bektil

1. Se till att ha Adblock Plus installerat i Chrome ()
2. Klicka på ABP-ikonen högt upp till höger i Chrome-fönstret
3. Klicka på kugghjulet
4. Klicka på fliken avancerat
5. Skrolla längst ner
6. Under "min filterlista" fyll i elkjobnordic.queue-it.net och klicka på Lägg till
7. Klart.

Funkar att surfa runt och kolla allt, men till kundvagnen är det fortfarande kö..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TraXx:

Black Friday verkar vara en besvikelse för mig som hoppades på ett bra pris på ett vettigt 2070 Super eller 5700 XT.

vad anser du e ett bra pris på 5700xt? gigabyte varianten var/är? på 4.7k sen va d några andra runt 4.2-4.3?

Permalänk
Medlem

Produkt: Samsung SSD 860 QVO 4TB (MZ-76Q4T0BW)
Länk: https://www.amazon.de/dp/B07KSJDDZY?language=en_GB
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4997197
Pris: 3885kr

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dibban:

Ja det där är jättesvårt val för de flesta headsets i den prisklassen är väl hyfsat jämnbra och det är tycke och smak som gäller. Har suttit nu ett par dagar och kikat igenom x antal headsets och velat (Arctis Pro, AT ath-g1w1, SS Arctis 9x, Beyerdynamic MMX 300 2)

Valde Arctis Pro för att jag har ett par två år gamla Arctis 7 som jag ändå gillar och har bra erfarenheter ifrån. Skönt med stabil trådlös anslutning som har bra range och att man kan dra in micken i själva hörlurskåpan. Ljudet är nog mer än ok för det jag ska använda det till (gaming och gammal brittisk rock ) på 10-40000 hz. Sen sitter headbandet bra för mig och kuddarna är behagliga, designen och helheten med Arctis-serien gillar jag dessutom. Sen så är det bara dessa av de jag kollat på som är prissänka så pass mycket idag så jag slog till.

Du vet inget par som har en laddningstation/trådlös laddning så som ax50 har? De sänktes med 800 typ men inga lika saftigt som wl pro sänkningen

Permalänk
Medlem

Företag som skapa artificiella löjliga falska köer på internet till sin webbutik, det företaget kommer inte få en krona av mig. Bojkott.

De vill inte ha er som kunder, då lägger jag hellre pengar hos konkurrenter. Även om det mot förmodan skulle bli till ett högre pris.

KöGiganten kan sluta löjla sig. Ni som tror att köerna är skapade för att 10 miljoner svenskar går in på kögigantens hemsida och risk för att deras it och serversystem inte klarar av det får tänka en gång till. Detta gör dem endast för att göra det så svårt som möjligt att handla till bra priser. Ingen annan anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_moggo:

https://www.amazon.de/dp/B07VXKF1L4/ref=twister_B07YJ9L2C6?_e...

https://www.amazon.de/dp/B01LWVT81X?ref_=Oct_DLandingS_D_4097...

WD RED white label bör det sitta i dessa. Har själv tagit ur hårddisken ur ett par sådana för att använda internt. Runt halva priset att köpa externt jämfört med externt och nu ytterligare lite nedsänkta.

Är det lätt att öppna eller måste man slita sönder chassit för att få ut disken?

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Lyckades inte genomföra mitt köp på Elgiganten. Kom inte in till kundvagnen efteråt .
56 minuter total väntetid.

Visa signatur

GA-Z97P-D3 | i5-4690K | 8Gb DDR3 | Gigabyte GTX 1050Ti | Samsung 850EVO 250Gb
Kylare: CPU: CM TX3 EVO3 | PSU: Silver Power SP-S460FL (Passiv)
Lur: OnePlus Nord | NAS: Synology 211j + Ett antal Hemmabygge

Permalänk
Medlem

Produkt: OnePlus 7T
Länk: https://www.proshop.se/Mobile/OnePlus-7T-128GB8GB-Frosted-Sil...
Kategori: Mobiltelefoner
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5203859
Pris: 6290 kr

Skickades från m.sweclockers.com