Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av antherz:

Tråkigt att man missade 3700x hos Inet... Tror ni dom har några i butik till det priset eller var det bara online?

Skickades från m.sweclockers.com

@Inet kanske vill utöka mängden till Cyber Monday

Visa signatur

ΛVOИ 2022
AMD Ryzen 7 3700X AMD Radeon RX 6900 XT
Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI Samsung 970 EVO Plus 1TB
Cooler Master NR200P MAX Corsair Vengeance 16GB 3200Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av antherz:

Tråkigt att man missade 3700x hos Inet... Tror ni dom har några i butik till det priset eller var det bara online?

Nej enbart on line då det stod så. De hade 150 stycken som sålde slut på 5 minuter, gick som smör smälter i solsken... Köpte själv det allra sista exemplaret!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

@Joakim Ågren: rackarns då! aja, plånboken är glad att slippa vara tom ett tag till iallafall
4790k:n får hänga med några månader till

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 Ash | Corsair SF750 | Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition
AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix B550-I Gaming | Alpenföhn Blackridge (NF-A12x15 Chromax)
Corsair Vengeance LPX 32gb @ 3600Mhz | MP600 Pro 2TB + 970 Evo Plus 1TB

Samsung Odyssey G7 27" | Razer Deathadder Elite | GMMK Pro Olivia / Ikki68 Dreamscape | Steelseries Arctis 3

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av miizoo:

Tanken slog mig när du skrev så...

Borde det Inte finnas en tråd för alla som tänker ångra sina köp?

Vi sparar på miljön med alla dessa returer , företagen slipper en tråkig kostnad när de redan vart sjyssta med kraftigt reducerade priser, men slutligen blir någon annan Swecare lycklig som tidigare missat dealen!?

Skickades från m.sweclockers.com

Vi har faktiskt en marknad för köp och sälj redan. Allt sådant görs där, inte här på forumet.

Jag har även tagit bort fler köpråd/efterlysningar härifrån, frågar man inte om du specifikt fynd som redan postats så skapar man en egen tråd om det istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Assman:

På riktigt, Elgiganten förtjänar att gå i konkurs.

Skickades från m.sweclockers.com

Är väl benägen att hålla med. Sådan jädra dynga, fy fan va de skötte detta dåligt. Får hoppas på bättre lycka nästa år.. LOL

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk
Medlem

@Ynnoj: Jag valde att inte köpa en laptop på EG till farsan, blev på Inet istället. Annars hade jag tänkt ta det där men att stå i kö orkar jag inte med.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Trots kösystemet har jag inte lyckats komma till kassan för att avsluta köpet. Väntat ca 20 min på deras "10 min kö" för att sedan bli utslängd med felkod efter att den där jävla jingeln spelades upp typ 4 ggr. Ska försöka en gång till men sen får det fan vara. Så bra priser har de inte. Hade varit intressant om de presenterade hur många som faktiskt var i kö eller om detta bara är en försiktighetsåtgärd för att deras servrar är undermåliga. Svårt att tro att det är så många fler som besöker Elgiganten än de andra stora aktörerna där allt verkar funka felfritt.

Edit: Hamnade på startsidan igen och min varukorg var tom. Snyggt där Elgiganten!

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

Tyvärr var det endast ett fåtal klipp i år. Ganska besviken överlag.

Visa signatur

ΛVOИ 2022
AMD Ryzen 7 3700X AMD Radeon RX 6900 XT
Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI Samsung 970 EVO Plus 1TB
Cooler Master NR200P MAX Corsair Vengeance 16GB 3200Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av EddAa:

Länkar det här också om någon missar det i den hektiska black Friday tråden:

Gjorde precis en uppgradering från 100/100 till 1000/1000mbit/s för 99kr i 6 månader !

https://i.imgur.com/U0r4tOd.png

Är det ett öppet nät du har?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Trots kösystemet har jag inte lyckats komma till kassan för att avsluta köpet. Väntat ca 20 min på deras "10 min kö" för att sedan bli utslängd med felkod efter att den där jävla jingeln spelades upp typ 4 ggr. Ska försöka en gång till men sen får det fan vara. Så bra priser har de inte. Hade varit intressant om de presenterade hur många som faktiskt var i kö eller om detta bara är en försiktighetsåtgärd för att deras servrar är undermåliga. Svårt att tro att det är så många fler som besöker Elgiganten än de andra stora aktörerna där allt verkar funka felfritt.

Edit: Hamnade på startsidan igen och min varukorg var tom. Snyggt där Elgiganten!

Japp. Patetiskt av dem. Fattar inte hur deras sida kan vara så belastad med så långa köer (som inte funkar) när de inte har *så* mycket bättre deals än någon annan. Har de så usla servrar jämfört mot andra aktörer börjar man ju undra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jungleboss:

Japp. Patetiskt av dem. Fattar inte hur deras sida kan vara så belastad med så långa köer (som inte funkar) när de inte har *så* mycket bättre deals än någon annan. Har de så usla servrar jämfört mot andra aktörer börjar man ju undra.

Tänkte kolla hemsidan igen eftersom den var såååå laggig igår, varför har de fortfarande typ 40 min kö?

Visa signatur

Main Intel Core i9-9900k @ 5.0 GHz || Asus Rog Strix Z390-E || G.Skill TridentZ RGB 64GB @ 3200 MHz || Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC || Asus Rog Ryujin 360mm || M.2 Samsung 970 EVO 1TB || Corsair RM750x v2 || Fractal Design Define R6 TG Gunmetal || Ekwb Vardar RGB 120 mm x 6 st

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

Ska man vänta med uppgradera om man har 1060 6gb?
Vad går beg 1080 för annars?

Skickades från m.sweclockers.com

Tja, hmmm ca 5000 verkar ett beggat 1080Ti gå på ungefär.

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av wilda:

Tänkte kolla hemsidan igen eftersom den var såååå laggig igår, varför har de fortfarande typ 40 min kö?

Det undrar jag med, riktigt märkligt. Har försökt komma in på Elgiganten . Se i snart 12 timmar utan resultat.

Hade jag haft Annonser på den skitsidan hade jag krävt återbetalning omedelbumms.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynnoj:

Det undrar jag med, riktigt märkligt. Har försökt komma in på Elgiganten . Se i snart 12 timmar utan resultat.

Hade jag haft Annonser på den skitsidan hade jag krävt återbetalning omedelbumms.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kommer in. Men när man gör ett klick på sidan sen för att lägga något i varukorgen eller dylig så hamnar man i en kö igen, varje enstaka gång, på minst 10 min (mer i verkligheten)
Och man blir även utkastad ur köerna då och då.
Totalt hopplöst
Nu kom jag till betalningen och matade in kort och gick vidare. Men längre kom jag inte. Nu sitter jag i kö igen.

Och det är inte ens några superdeals där inne så jag förstår egentligen inte varför jag utsätter mig för detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoku:

@Inet kanske vill utöka mängden till Cyber Monday

hoppas det, har letat skit mycket efter 3700x så missade jag inets...

Permalänk
Medlem

Suck.. var nära på att köpa Asus XG32VQR skärm från Proshop men ville sova på saken. Och nu i morse är den tillbaka till ordinarie pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Expertgissare

Har någon något tips på trevliga ram-stickor på bra pris nu, är ute efter 32GB med så bra prestanda till vettigt pris.
Läst mycket gott om Ballistix Sport LT Gray som kan klockas bra till 3600/16 men missade när komplett hade dessa till lite lägre pris...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Orkade inte med fElgiganten's online kösystem så gick till en fysiskt butik att köpa 1st xboxonesdigitall. (Var en tjej som köpte 4st! party woho!). Fick vänta 20minuter i kassa pga kunden hade något krångel med kassasystemet. Nice. Men hur som nu har jag 1st xbox:) Bara att installera Kodi och kör.

Permalänk
Medlem

Samsung galaxy 10 plus 128 GB bra för 395 kr i månaden?
Har Motorola One vision nu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

Orkade inte med fElgiganten's online kösystem så gick till en fysiskt butik att köpa 1st xboxonesdigitall. (Var en tjej som köpte 4st! party woho!). Fick vänta 20minuter i kassa pga kunden hade något krångel med kassasystemet. Nice. Men hur som nu har jag 1st xbox:) Bara att installera Kodi och kör.

Vad vare för Xbox? Den första eller? Som bara har 900x i upplösning? (Knappt hd/). Fick man med några spel? Vad kostade det? Fick man köpa fler än ett exemplar alltså.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynnoj:

Vad vare för Xbox? Den första eller? Som bara har 900x i upplösning? (Knappt hd/). Fick man med några spel? Vad kostade det? Fick man köpa fler än ett exemplar alltså.

Skickades från m.sweclockers.com

Xbox one s. Den utan bluray-läsare. Tror man fick med 2-3 spel.

Jag har noll intresse av konsol men så som den spammades i forumet var det svårt att missa under natten

Permalänk
Medlem

Var i Elgiganten på kungsgatan idag, sålde 2060 för 3k samt 2070 för 4k om nån är intresserad.

Permalänk
Medlem

Nån som vet om Call of duty följer med detta kortet?
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

För er i stockholm som var besvikna på att det inte fanns några RTX 2070 för under 4K så finns det typ sex stycken var på elgiganten på kungsgatan för 3999kr
Ett Gainward RTX 2070 samt ett par MSI 2060 för 2999kr kvar

Bilderna är från igår men dom finns kvar samt mitt 2070 som jag precis köpte.

https://imgur.com/a/MP0IjAG

Det står inget på websidan och affären är fullpakad med dom fanns var

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D - SWECBF22 | Corsair HX1500i – SWECBF22 | ASUS TUF GAMING X570-PLUS - SWECBF19 | Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Samsung 970 EVO Plus | Kingston NV1 2TB NVMe - SWECBF21 | Samsung 870 QVO 4TB SWECBF22 | Arctic Kylpasta MX-4 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av RazorKrist:

För er i stockholm som var besvikna på att det inte fanns några RTX 2070 för under 4K så finns det typ sex stycken var på elgiganten på kungsgatan för 3999kr
Ett Gainward RTX 2070 samt ett par MSI 2060 för 2999kr kvar

Bilderna är från igår men dom finns kvar samt mitt 2070 som jag precis köpte.

https://imgur.com/a/MP0IjAG

Det står inget på websidan och affären är fullpakad med dom fanns var

Det var samma gainward som såldes i Lund på invigningen förra fredagen för 3999:-
sålde de dom för det priset igen till dig? Prislapparna säger ju något annat.

Permalänk
Skrivet av BostonGurkan:

Trots kösystemet har jag inte lyckats komma till kassan för att avsluta köpet. Väntat ca 20 min på deras "10 min kö" för att sedan bli utslängd med felkod efter att den där jävla jingeln spelades upp typ 4 ggr. Ska försöka en gång till men sen får det fan vara. Så bra priser har de inte. Hade varit intressant om de presenterade hur många som faktiskt var i kö eller om detta bara är en försiktighetsåtgärd för att deras servrar är undermåliga. Svårt att tro att det är så många fler som besöker Elgiganten än de andra stora aktörerna där allt verkar funka felfritt.

Edit: Hamnade på startsidan igen och min varukorg var tom. Snyggt där Elgiganten!

Samma här, kö 57 min för att komma in igår, väljer vara att köpa, kö 30 min för att betala, POFF utkastad och kö för att komma in igen.

Permalänk
Skrivet av pacc:

Det var samma gainward som såldes i Lund på invigningen förra fredagen för 3999:-
sålde de dom för det priset igen till dig? Prislapparna säger ju något annat.

Dom sålde det till mej för 3999kr. På webben står det ingenting med på dom stora lapparna i affären stod det 3999kr så jag tog ett
OBS. bilder på korten togs IGÅR på dan förre black friday rean. Men det fanns ett par av varje kvar.
La också upp mitt kvitto som bevis

https://imgur.com/a/MP0IjAG

Skickades från m.sweclockers.com

Dubbel mening
Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D - SWECBF22 | Corsair HX1500i – SWECBF22 | ASUS TUF GAMING X570-PLUS - SWECBF19 | Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Samsung 970 EVO Plus | Kingston NV1 2TB NVMe - SWECBF21 | Samsung 870 QVO 4TB SWECBF22 | Arctic Kylpasta MX-4 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kallamamran:

Tja, hmmm ca 5000 verkar ett beggat 1080Ti gå på ungefär.

Hade inte köpt ett beg 1080/1080ti.

Du får samma prestanda med t.ex https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5169565 för samma pengar, men nytt med garanti. Ett begagnat kort är alltid en risk, du vet aldrig vad du får. Ofta speglar det sig i priset, tyvärr inte när det kommer till 1080ti.

1080ti börjar bli gammalt nu. Du kan säkert också hitta 2070s/2080/2080s från 6k och uppåt men då får du också mer prestanda och ett kort som hanterar RTX ok om man vill använda det.

Permalänk
Medlem

Är på jakt efter en smart tv 40" till farsan men hittar inget vettigt som klarar habs budget, helst under 3000 men strax under 4000 kan nog gå. Skulle helst vilja ha möjlighet att köra telenors atreamin app på den om det går. Någon som swtt något som kan pass?

Mvh Arvid

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Chattade med Bahnhof för att säga upp mitt bredband. Tänkte ta Telias erbjudande om 500/500 för 299. Bahnhof ville matcha deras erbjudande men de var tvungna att ta det över telefon då det är någon annan avdelning som fixar sådant.
Finns det någon anledning att välja Telia istället för Bahnhof?

Skickades från m.sweclockers.com