Black Friday 2019 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Exakt,

Personen som vill ha 2500 kr kan inte ha en verklighetsbild. Den kostade 2500kr som ny, och inte ens Sveriges återförsäljare tog betalt så mycket första dagen, utan sänkte ner det direkt ett par hundra, eftersom versionen med skivläsaren kostade lika mycket.

Tycker inte det är fel att kanske köpa sig ett ex för att sedan sälja vidare. Men köper man 3-4 ex för att göra affär, då förstör man bara för de som verkligen vill ha ett ex.

Precis!

Jag sålde som sagt mitt CDON Xbox vidare skrev att kvitto finns, ändå fanns det folk på fejjan som skrev finns på Elgiganten för 990:- så det finns snåla människor också när jag försöker vara schysst att sälja vidare till inköps pris +10:- .

Undrar om Xboxet sålt slut på mitt lokala Elgiganten.. vi var inte många igår vad jag såg sol plockade Xboxet... Fanns nog lätt över 50st.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian Li LanCool: PC-K62 Corsair HX: 750W Gigabyte: P55-DS3 Intel Core: i5 750 @ 2.67GHz Corsair XMS3: 4x2GB 1333MHz DHX XFX Radeon HD: 5870 "XXX" 1GB Creative SB: X-Fi Fatality XtremeGamer Western Digital: VelociRaptor, Caviar Green & Caviar Green

Korwish @ TS & NH

Permalänk
Medlem
Skrivet av puck:

Kan ni komma vidare till kassan då?

Det va en riktigt bra fråga, inget jag kan göra ser jag nu. Försökte lägga en produkt i kassan men det ville sig inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av criscris:

Vänta inte på Elgiganten. Installera Ad Blocker Chrome.
...Ridiculous.
Filter: elkjobnordic.queue-it.net/

Det finns ju andra butiker oxå. Jag hade spanat in en telefon som jag sett att de skulle ha kampanj på...satt och väntade till kl 22 igår och så kom detta trams med KÖ upp...22 min väntetid. Men Netonnet hade visst samma pris, så de fick sälja istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korwish:

Precis!

Jag sålde som sagt mitt CDON Xbox vidare skrev att kvitto finns, ändå fanns det folk på fejjan som skrev finns på Elgiganten för 990:- så det finns snåla människor också när jag försöker vara schysst att sälja vidare till inköps pris +10:- .

Undrar om Xboxet sålt slut på mitt lokala Elgiganten.. vi var inte många igår vad jag såg sol plockade Xboxet... Fanns nog lätt över 50st.

Skickades från m.sweclockers.com

Hahah känner igen det där sååååååå väl. Folk har verkligen mage att klaga och jämföra ens egna priser med vad en butik tar, en kedja som beställer hem tusentals kopior. De förväntar sig också att man prismatchar mot sveriges BILLIGASTE butik, och säljer det billigare dessutom.

Helt sjukt ändå vilken skev verklighetsuppfattning en del har.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Blev snuvad på mållinjen inne på Inet igår några minuter efter midnatt.

Hade lagt in en Ryzen 7 3700X (50+ i lager), moderkort, minne och SSD och gick till kassan, skrev in uppgifter och tryckte köp... "Ryzen 7 3700X finns inte i lager längre"

Det gick fort.

Undrar om erbjudandet kommer tillbaka på "Cyber Måndag", tro?!

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Hahah känner igen det där sååååååå väl. Folk har verkligen mage att klaga och jämföra ens egna priser med vad en butik tar, en kedja som beställer hem tusentals kopior. De förväntar sig också att man prismatchar mot sveriges BILLIGASTE butik, och säljer det billigare dessutom.

Helt sjukt ändå vilken skev verklighetsuppfattning en del har.

Varför skulle jag köpa en begagnad vara dyrare än vad jag kan köpa i butik? Även om varan är oanvänd. Det är mycket enklare att beställa från butiken direkt i det fallet.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk

Tanken är att uppgradera min processor samt mitt grafikkort, just nu sitter jag på en Ryzen 5 2600 samt ett GTX 1060 6gb. Mitt moderkort är ett Prime B450-Plus och minnet Corsair 8GB DDR4 2400MHz. Vad bör jag leta efter? Max 5000ish kronor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Varför skulle jag köpa en begagnad vara dyrare än vad jag kan köpa i butik? Även om varan är oanvänd. Det är mycket enklare att beställa från butiken direkt i det fallet.

Säg att varan är slutsåld överallt, då letar dom upp en random annons på blocket/tradera, och ber en prismtacha en mot vad butiken säljer den för, eller skulle ha sålt den för om varan fanns i lager. Har hänt mig tiotals gånger.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Produkt: XBOX ONE S 1 TB med två handkontroller
Länk: https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/xbox/xbox-...
Kategori: Spelkonsol
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4927521
Pris: 2190kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Säg att varan är slutsåld överallt, då letar dom upp en random annons på blocket/tradera, och ber en prismtacha en mot vad butiken säljer den för, eller skulle ha sålt den för om varan fanns i lager. Har hänt mig tiotals gånger.

Är detta jag och hasson menar
Man har en vara som är oöppnad, säljer den till inköpspris 1290:- när billigaste just nu ligger på 1699:- ändå ska folk klaga och säga att den fanns för 990:- för 10 timmar sen.. finns ingen som tvingar er att köpa varan man säljer ändå ska det klagas på pris!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian Li LanCool: PC-K62 Corsair HX: 750W Gigabyte: P55-DS3 Intel Core: i5 750 @ 2.67GHz Corsair XMS3: 4x2GB 1333MHz DHX XFX Radeon HD: 5870 "XXX" 1GB Creative SB: X-Fi Fatality XtremeGamer Western Digital: VelociRaptor, Caviar Green & Caviar Green

Korwish @ TS & NH

Permalänk
Medlem

Xbox one digital blabla lär komma tillbaka för runt tusenlappen någon gång nu under reorna ändå.
Verkar som en sådan vara alla kan sälja billigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fukcnugget:

Tanken är att uppgradera min processor samt mitt grafikkort, just nu sitter jag på en Ryzen 5 2600 samt ett GTX 1060 6gb. Mitt moderkort är ett Prime B450-Plus och minnet Corsair 8GB DDR4 2400MHz. Vad bör jag leta efter? Max 5000ish kronor.

Varför vill du uppgradera processorn? 2600 är ju ändå helt okej. Ser snarare din mängd RAM som något som skulle behövas utökas.

Permalänk
Medlem

Produkt: FriendsOfAdam Glutenfria produkter -30%
Länk: https://www.friendsofadam.se/
Kategori: Övrigt
Prisjakt:
Pris:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korwish:

Är detta jag och hasson menar
Man har en vara som är oöppnad, säljer den till inköpspris 1290:- när billigaste just nu ligger på 1699:- ändå ska folk klaga och säga att den fanns för 990:- för 10 timmar sen.. finns ingen som tvingar er att köpa varan man säljer ändå ska det klagas på pris!

Skickades från m.sweclockers.com

haha du är lite ivrig på att sälja den, sälj den om en vecka när black friday har svalnat lite.
Vill man tjäna max pengar så kan du sälja kontrollen för sig, spelen för sig och konsolen för sig.
Finns folk som redan har xbox kontroller till pc som gärna köper en konsoll billigare, eller folk som har konsol men behöver en extra kontroll. Eller favoriten minecraft som alla 8åringar önskar sig i julklapp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dibban:

Fick tag på ett par Arctis Pro WL från Elgiganten så jag är nöjd.

Kollar själv efter ett par trådlösa. Kluven mellan arctis pro WL, astro gaming a50 och plantronic rig 800hd (brorsan har dessa och tycker de är asnajs). Astro har så skönt med laddningsstation, optimalt ju, sen pro WL med utbytbara batterier (tänker att de håller en lång jävla gamingsession åtminstonde) sist plantronic rig 800hd med sin kabelladdning. Frågan är då bara vilka som har bäst ljud (för gaming främst) osv.. Några tips? Vad fick dig att välja just actis pro WL?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

haha du är lite ivrig på att sälja den, sälj den om en vecka när black friday har svalnat lite.
Vill man tjäna max pengar så kan du sälja kontrollen för sig, spelen för sig och konsolen för sig.
Finns folk som redan har xbox kontroller till pc som gärna köper en konsoll billigare, eller folk som har konsol men behöver en extra kontroll. Eller favoriten minecraft som alla 8åringar önskar sig i julklapp.

Hehe här har vi killen (tjejen?) med koll och ett gott öga för affärer!

Så här man bör göra egentligen, tänkte behålla dosan först. Men tänkte att så kan jag inte göra så la ut allt till inköpspriset ...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian Li LanCool: PC-K62 Corsair HX: 750W Gigabyte: P55-DS3 Intel Core: i5 750 @ 2.67GHz Corsair XMS3: 4x2GB 1333MHz DHX XFX Radeon HD: 5870 "XXX" 1GB Creative SB: X-Fi Fatality XtremeGamer Western Digital: VelociRaptor, Caviar Green & Caviar Green

Korwish @ TS & NH

Permalänk
Medlem

Produkt: MEDION ERAZER X57007
Länk: https://www.power.se/datorer-och-gaming/datorer-och-bildskarm...
Kategori: Stationär Dator
Prisjakt: Finns enbart på Power
Pris: 10.990kr

Sitter ett RTX 2080 i så även om det är en Ryzen 5 2600 processor måste det väl ändå ses som en rätt bra deal.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Söker en laptop, max 5k
Ska ej spelas på men vill ha så mkt minne/ssd som möjligt.
Gärna en trevlig skärm

Några tips?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk

You snooze you lose. Jag har varit med några Black Fridays-reor men ändå vilar jag på hanen för länge. Trodde det skulle vara lugnt med Xbox-konsolen.
Får väl bli en PS4:a istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korwish:

Hehe här har vi killen (tjejen?) med koll och ett gott öga för affärer!

Så här man bör göra egentligen, tänkte behålla dosan först. Men tänkte att så kan jag inte göra så la ut allt till inköpspriset ...

Skickades från m.sweclockers.com

Tex ny kontroll kostar 400kr billigast nu, säljer man den för 300kr så får köparen 25% rabatt plus att du tjänar pengar på det. Det blir alltså win-win för båda.

Det går fint att sälja konsol utan kontroll också även om det såklart är mindre attraktivt, sålde den äldsta varianten begagnat för någon månad sedan utan kontroll bara konsol, rätt slitet skick men jag skrev tydligt vilket skick osv den var i och lät folk buda (tradera), tror den gick för typ 6-700kr då.

(innan folk får moralisk panik, jag har inte köpt någon konsol i år på BF, ger bara lite tankar och reflektioner)

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

Söker en laptop, max 5k
Ska ej spelas på men vill ha så mkt minne/ssd som möjligt.
Gärna en trevlig skärm

Några tips?

Skickades från m.sweclockers.com

Beställde denna till styvmor inatt. https://www.inet.se/produkt/1963874/asus-vivobook-14-f412-ryz...
Verkar väldigt vettig

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fukcnugget:

Tanken är att uppgradera min processor samt mitt grafikkort, just nu sitter jag på en Ryzen 5 2600 samt ett GTX 1060 6gb. Mitt moderkort är ett Prime B450-Plus och minnet Corsair 8GB DDR4 2400MHz. Vad bör jag leta efter? Max 5000ish kronor.

ryzen 3600, ballistic 16gb 3000mhz ram ca 3000-3300kr
sen spara resten och köp ett grafikkort i 4k klassen senare

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet av LG SL7Y soundbar som reas ut nu?
Ser fin ut men finns inte så mycket recensioner.

https://cdon.se/hemelektronik/lg-sl7y-3-1-soundbar-p48547992

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av BenjiBE:

Också för 9800kr Asus RTX 2080 Ti Turbo

Ja jag såg detta.
Btw var det detta kort dom hade för 10700kr. Riktigt bra pris.Tog slut fort
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?q=Asus+GeForce+RTX+2080+T...

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Ska bygga "spelburk" till dottern, vet inte om jag ska gå på en Ryzen 2600x eller Intel i9100f, skiljer ca 300kr mellan paketen (beroende på valt moderkort, där AMD blir dyrare).

Kommer troligen köras med ett 1060 6gb.

Ska spelas mest the sims, fortnite, etc.

2600x finns på "rean" men inte något superpris.

vette tusan vad jag ska gå på...

Permalänk
Medlem

Går köpa ett 3-pack på Proshop för 579 (dvs 193kr/st) https://www.proshop.se/Smarta-Hem/Philips-Hue-Smart-Plug-3-pa...

De har för övrigt en hel del bra deals på just Hue.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segmonsson:

Beställde denna till styvmor inatt. https://www.inet.se/produkt/1963874/asus-vivobook-14-f412-ryz...
Verkar väldigt vettig

Den såg jag på webhallen för samma pris, lutar lite åt den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Q1=Q2+QE