Hemförsäkring / Elektronik som gått sönder "av sig själv" / oklart vad som hänt

Permalänk
Medlem

Hemförsäkring / Elektronik som gått sönder "av sig själv" / oklart vad som hänt

Halloj! Jag vet inte om detta är rätt del av forumet om något passar bättre typ övrigt får mod gärna flytta det

Får ursäkta en lång tråd också

Jag har haft ett försäkringsärende där jag glömde ett par hörlurar på bussen, eller snarare att dom åkte ur fickan när jag reste på mig. Jag använder inte mina hörlurar jättemycket men som tur var märke jag ändå ganska snabbt att dom var borta och fick tyvärr inget napp hos SLs hittegods. Jag mailade till försäkringsbolaget och förklarade vad jag trodde hade hänt och bifogade inköpskvitto, inget konstigt med det tänkte jag. Fick svar på mitt mail dagen efter där de frågade mer specifikt vad som hade hänt och jag svarade bara ganska kort att jag tappat dom på bussen men att jag inte visste så mycket mer, jag fick utbetalning mot att jag skickade in kvitto på mina nya lurar och nöjde mig med det.

Men sen har det gnagt lite i bakhuvudet just detta gällande "händelsen" att det var så viktigt att det just hänt något. Så jag bestämde mig för att ringa till kundservice och fråga lite vad som egentligen gäller. Det svaret jag fick var att allriskförsäkringen jag har täcker eventuella olyckor/missöden/klanteri som jag nu råkat ställa till med MEN har något bara "självdött" t.ex. att man suttit och tittat på TV och den bara slocknar eller man spelar något på datorn och GPUn ballar ur och slutar fungera täcks alltså INTE av hemförsäkringen. Det gjorde mig mäktigt förvånad, jag trodde att alla mina prylar i hemmet var försäkrade mot att typer av skador, inte bara något jag orsakat själv.

Bestämde mig för att helt enkelt testa om det som kundservice sa faktiskt var fallet, så jag ringde upp försäkringsbolaget med en påhittad "skada". (Jag tänkte självklart inte gå så långt som till att kräva utbetalning för något som inte hänt)

Hursom såhär var upplägget:
Min processor har slutat fungera, det fungerade fint igår kväll. Jag har testat med en kompis processor som fungerar fint i mitt moderkort och jag har kunnat utesluta att det endast är processorn det är fel på. Jag har pratat med reparatör och de har sagt att de inte har möjlighet att laga processorer på något sätt utan den behöver i så fall bytas ut.

Jag förklarade min situation för handläggaren på skadeavdelningen och det svar jag fick var exakt det som jag hade förväntat mig.
"-Var det något speciellt du gjorde med datorn när den gick sönder?"
Jag svarade att jag spelade igår kväll och stängde sedan av datorn, när jag skulle starta den imorse så fungerade den inte. Jag har inte varit och pillat någonting eller gjort något speciellt som att flytta datorn.
"-I så fall låter det mer som ett ärende mot tillverkaren och inte ett försäkringsärende, din allrisk eller "drulle" gäller för situationer när du har råkat göra något, inte om det blivit något fel av sig själv"
Jag förklarade att garantitiden på 24 månader har gått ut och att processorn är ca 2.5 år gammal, och frågar ifall det verkligen är så att jag inte får någon ersättning om något gått sönder av sig själv genom ren otur? Men om jag istället är klantig och spiller kaffe över hela grejen så är det inga problem om dom är glada att ersätta?
"-Just precis så fungerar allriskförsäkringen" fick jag som svar.
Passade på att fråga om det även är samma sak om man inte vet vad som har hänt, t.ex. ett par hörlurar som försvunnit, de kan ha tappats, stulits, glömts bort. Men man kan inte säga vad och när. Då gäller samma princip eftersom det måste knytas till en specifik händelse och tidpunkt. Tackade för hjälpen och önskade handläggaren en trevlig dag.

Jag har den högsta premien man kan ha för just saker som nypris elektronik i några år och höga ersättningsbelopp ska ingå, pga att jag har just mycket teknik hemma. Men jag är ju varsam och så i hemmet och det som har gått sönder har vanligtvis gått sönder av tiden. Det kanske inte är värt något hela den där dyra försäkringen man betalar? Någon som har varit med om detta utlåtande i ett faktiskt ärende med försäkringsbolaget?

TL;DR
Försäkringsbolaget ersätter inte saker som gått sönder av tiden / ren otur. Det är krav på att någon faktiskt åverkan ska ha skett föremålet för att ersättning skall utbetalas.
Dubbelkollat med kundservice och ett låtsasärende som både bekräftade vad jag trodde. Någon som varit med om det?

Allt gott,

LeJoke

Mindre skönhetsfel :)
Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Låter rimligt att försäkringen funkar så tycker jag.

Slitage känns inte något man försäkrar sig mot.

Drulleförsäkring är om man dammsuger och råkar stöta emot TVn så den faller i golvet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Låter rimligt att försäkringen funkar så tycker jag.

Slitage känns inte något man försäkrar sig mot.

Drulleförsäkring är om man dammsuger och råkar stöta emot TVn så den faller i golvet.

Skickades från m.sweclockers.com

Det kan jag visserligen hålla med om gällande vanliga hemförsäkringen men om jag nu har en vara som går sönder efter 2 år pga att det var ett måndagsexemplar som inte visade sig förrän precis efter garantitiden så tycker väl jag att det är rimligt om man nu har försäkring nypris elektronik 3 år, att det borde gälla. Nu vet jag inte hur noga du läste men det gäller ju även när något försvinner och du inte vet när och vad anledningen var.

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeJoke:

Det kan jag visserligen hålla med om gällande vanliga hemförsäkringen men om jag nu har en vara som går sönder efter 2 år pga att det var ett måndagsexemplar som inte visade sig förrän precis efter garantitiden så tycker väl jag att det är rimligt om man nu har försäkring nypris elektronik 3 år, att det borde gälla. Nu vet jag inte hur noga du läste men det gäller ju även när något försvinner och du inte vet när och vad anledningen var.

I detta fall ska du använda dig av din allmänna reklamationsrätt som är 3 år

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

I detta fall ska du använda dig av din allmänna reklamationsrätt som är 3 år

Skickades från m.sweclockers.com

Ja smart, den hade jag inte ens tänkt på! Ibland är Sverige allt fint det. Men om vi drar det ännu ett steg längre då, produkten är 3.5 år och du har försäkring för nypris i 4år, t.ex. Folksam har ju detta.

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Det här är standard när det kommer till sakförsäkring. Ingen olycka? Ingen ersättning. Det är vad du har garanti och reklamationsrätt till

Permalänk
Hedersmedlem

Samma sak gäller tydligen för bilförsäkringar fick jag höra från en bekant förra året.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Det här är standard när det kommer till sakförsäkring. Ingen olycka? Ingen ersättning. Det är vad du har garanti och reklamationsrätt till

Ja det verkar ju som det, jag trodde inte det var standard bara. Nu har det ju visserligen inte hänt mig något så det är ju ingen fara, men om man tar hand om sina grejer så är ju en så pass dyr hemförsäkring i så fall helt onödig. Känns som det är dags att byta ned mig

Jag vill dock fortfarande påpeka att jag anser det konstigt när man inte vet vad som hänt, t.ex. om någon ficktjuv tagit min telefon. Inte vet ju jag om jag tappat den eller den blivit stulen, gäller det något man inte använder kontinuerligt heller som inte märks förrän några dagar senare är det ju i princip omöjligt att förklara när/var/hur saken försvann?

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Medlem

@LeJoke:
Allriskförsäkring (drulle) gäller vid en plötslig oförutsedd händelse och att man tappat bort/förlorat något kan räknas dit, även om man inte vet exakt när/hur det hände.

En TV som te.x dör av ålder är en förutsedd händelse och alltså inget som täcks av den.
Sedan det där med med nypris försäkring är mer en sak som går in om det te.x skulle brinna eller liknande i bostaden och dator, TV eller annan elektronik blir skadad/förstörd, så istället för att man får åldersavdrag får man full ersättning för dessa.

Sen om det är värt det för något som kanske aldrig kommer att hända eller inte är en helt annan femma.
Själva betalar jag typ 200:-/år för 3års nypris "garanti" så jag tycker helt klart det är värt det.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Samma sak gäller tydligen för bilförsäkringar fick jag höra från en bekant förra året.

Skickades från m.sweclockers.com

Det beror på vilket/n fel/skada man har på bilen. Gäller det maskinskada behöver skadan inte nödvändigtvis ha orsakats av en olycka, har du hel- eller halvförsäkring på din bil har du ett skydd för detta, beroende på hur långt bilen har gått samt hur gammal den är.

Skrivet av LeJoke:

Ja det verkar ju som det, jag trodde inte det var standard bara. Nu har det ju visserligen inte hänt mig något så det är ju ingen fara, men om man tar hand om sina grejer så är ju en så pass dyr hemförsäkring i så fall helt onödig. Känns som det är dags att byta ned mig

Jag vill dock fortfarande påpeka att jag anser det konstigt när man inte vet vad som hänt, t.ex. om någon ficktjuv tagit min telefon. Inte vet ju jag om jag tappat den eller den blivit stulen, gäller det något man inte använder kontinuerligt heller som inte märks förrän några dagar senare är det ju i princip omöjligt att förklara när/var/hur saken försvann?

Det kan tyckas konstigt, ja, men sådana är oftast reglerna... Tyvärr är det knepigt att som konsument få reda på exakt vad som gäller utan att läsa långa avtal och villkor, jag tycker att du gjorde rätt i att ta reda på det.

Permalänk
Medlem

Jag har hellre en kapitalbuffert än en massa dyra försäkringar. Man betalar sannolikt mer än vad man får ut om man inte är bedragare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

@LeJoke:
Allriskförsäkring (drulle) gäller vid en plötslig oförutsedd händelse och att man tappat bort/förlorat något kan räknas dit, även om man inte vet exakt när/hur det hände.

En TV som te.x dör av ålder är en förutsedd händelse och alltså inget som täcks av den.
Sedan det där med med nypris försäkring är mer en sak som går in om det te.x skulle brinna eller liknande i bostaden och dator, TV eller annan elektronik blir skadad/förstörd, så istället för att man får åldersavdrag får man full ersättning för dessa.

Sen om det är värt det för något som kanske aldrig kommer att hända eller inte är en helt annan femma.
Själva betalar jag typ 200:-/år för 3års nypris "garanti" så jag tycker helt klart det är värt det.

Jo men precis, det var exakt det jag tyckte också. Men när jag frågade i telefon om just den situationen, borta/stulet/oklart var bara svaret att de behöver vet vad som har hänt samt när det hänt. Vilket jag tyckte var väldigt konstigt.

Nja nyvärde elektronik är en del av allrisken och täcks upp till ett mindre försäkringsbelopp, 80k tror jag det är, iaf på Folksam som jag har. Inget som räcker till vid bränder direkt om alla min prylar skulle brinna upp. Nyvärde hemelektronik är ju som sagt ifall jag tappar datorn i golvet så får jag en ny likvärdig utan avdrag om den inte går att reparera, vilket jag tycker är fine. Men jag trodde ändå att jag var säker på självfelssidan i 4 år också

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Det kan tyckas konstigt, ja, men sådana är oftast reglerna... Tyvärr är det knepigt att som konsument få reda på exakt vad som gäller utan att läsa långa avtal och villkor, jag tycker att du gjorde rätt i att ta reda på det.

Juste det glömde jag säga också, det står inte specifikt någonstans i avtalet vad som gäller vid denna typ av fel. För de flesta situationer står det vad som är inkluderat och vad som inte ingår. För jag ströläste avtalet och det sa hon på kundtjänst också, det står tyvärr inte med någonstans. Visserligen behöver dom ju inte skriva med undantag i ett avtal men man kan ju bli lite vilseledd om man läser avtalet med vad som ingår, precis som jag bevisligen missuppfattat det

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt förvåningen, det framgår rätt tydligt i villkoren vad som gäller för dessa moment. Allriskmomenten är oftast rätt billiga också så det kan vara trevligt om man har sönder något när man möblerar om, flyttar eller liknande saker.

Permalänk
Medlem

Klassiker.

Det enda försäkringsbolag är bra på är att ta betalt.
Varje gång (dom få gånger) jag behövt nyttja en försäkring så har man antingen blivit ägd av självrisken eller åldersavdraget.

Permalänk
Medlem

Instämmer också med att slitage och tillverkningsfel aldrig är något som försäkringsbolag täcker, något som jag uppfattar som en självklarhet

Skrivet av BasseBaba:

Klassiker.

Det enda försäkringsbolag är bra på är att ta betalt.
Varje gång (dom få gånger) jag behövt nyttja en försäkring så har man antingen blivit ägd av självrisken eller åldersavdraget.

Beror ju på vad för typ av försäkring du har. Finns ju "Nyvärde på hemelektronik" och "Halverad självrisk" och så vidare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Instämmer också med att slitage och tillverkningsfel aldrig är något som försäkringsbolag täcker, något som jag uppfattar som en självklarhet

Beror ju på vad för typ av försäkring du har. Finns ju "Nyvärde på hemelektronik" och "Halverad självrisk" och så vidare.

Japp, och det är klausuler där med. Nu är detta Trgg Hansa, kanske är bättre hos andra?

Utökad hemelektronikförsäkring:
”Vi gör ett lägre åldersavdrag när vi värderar din stationära hemelektronik, till exempel tv och hemmabio.”

Väldigt convenient så har dom alltså exkluderat iPaden, hörlurarna, smartklockan, laptopen och mobilen dvs alla dom prylar där drulle är som störst, hur ofta flyttar man runt sin hembioreceiver?

Permalänk
Medlem

Jag kom på en bra sak med försäkringar. Man TROR att man är försäkrad och känner sig trygg...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Japp, och det är klausuler där med. Nu är detta Trgg Hansa, kanske är bättre hos andra?

Utökad hemelektronikförsäkring:
”Vi gör ett lägre åldersavdrag när vi värderar din stationära hemelektronik, till exempel tv och hemmabio.”

Väldigt convenient så har dom alltså exkluderat iPaden, hörlurarna, smartklockan, laptopen och mobilen dvs alla dom prylar där drulle är som störst, hur ofta flyttar man runt sin hembioreceiver?

Verkar lite tvetydigt där ja. Hos Folksam står det

"Nyvärde på hemelektronik
Vanligtvis sker en värdeminskning för hemelektronik allt eftersom tid går efter köpet. Med omfattningen Stor sker ingen värdeminskning alls om föremålet är yngre än fyra år gammalt (gäller om du köper ett nytt, likvärdigt föremål). Vid värderingen utgår vi från vad ett nytt, likvärdigt föremål kostar vid skadetillfället.

I begreppet hemelektronik räknar vi in apparater för ljud- och/eller bildåtergivning med undantag för kamera, mobiltelefon, GPS, musikinstrument och bärbar musikspelare."

Laptopen, Smartklockan och iPaden verkar vara med iaf

Skrivet av Irre:

Jag kom på en bra sak med försäkringar. Man TROR att man är försäkrad och känner sig trygg...

Skickades från m.sweclockers.com

Du tycker att slitage bör räknas som ett försäkringsärende?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

@LeJoke:
Därför man ska säga att man snubblat i trappen och tappat sakerna, dvs drulle. Om något går sönder utan att du gör något så ska man givetvis inte kräva något från försäkringsbolaget utan det är då ett garantiärende mot tillverkaren.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragwolf:

@LeJoke:
Därför man ska säga att man snubblat i trappen och tappat sakerna, dvs drulle. Om något går sönder utan att du gör något så ska man givetvis inte kräva något från försäkringsbolaget utan det är då ett garantiärende mot tillverkaren.

Jo visst så är det ju, men mitt hypotetiska scenario var ju då ett objekt utanför garanti/reklamationstid. Jag har ju inte något som faktiskt har gått sönder av sig själv, jag ville bara belysa något som för mig var helt nytt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Hmm håller med om att det kan kännas lite konstigt. Sedan kan jag förstå om dom vill att du utnyttjar reklamationsrätten (3 år) medans du kan så hamnar eventuell kostnad på tillverkaren istället för dom, men ja som jag sa, det känns lite baklänges.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeJoke:

Jo visst så är det ju, men mitt hypotetiska scenario var ju då ett objekt utanför garanti/reklamationstid. Jag har ju inte något som faktiskt har gått sönder av sig själv, jag ville bara belysa något som för mig var helt nytt!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag skulle vara nyfiken vad du får för respons om du använder dig av "drulletekniken"

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Lustigt nog kan man däremot få ersättning för vitvaror som dör av sig själva.

Min frys la ner efter runt 7 år, fick tillbaka ett par tusen från försäkringsbolaget.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Lustigt nog kan man däremot få ersättning för vitvaror som dör av sig själva.

Min frys la ner efter runt 7 år, fick tillbaka ett par tusen från försäkringsbolaget.

Det är inte produkten man får ersättning för, utan för förstörd mat.
Vilket man faktigst även kan få om det blir ett (oplanerat) strömavbrott och det varar så pass länge att mat blir förstörd.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Det är inte produkten man får ersättning för, utan för förstörd mat.
Vilket man faktigst även kan få om det blir ett (oplanerat) strömavbrott och det varar så pass länge att mat blir förstörd.

Det stämmer inte.
Jag fick för frysen, de ville ha in modelbeteckning osv.
I mitt fall upptäckte jag det i tid så hade ingen förstörd mat.

En polare har nyttjat det där med förstörd däremot, det kan vara ganska kinkigt med foton på allt och kvitton.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragwolf:

Jag skulle vara nyfiken vad du får för respons om du använder dig av "drulletekniken"

Då tror jag nog inte det skulle vara några problem Vilket känns lite trist att man i en sån situation hellre "råkar" tappa datorn i golvet och GPUn går sönder än att den självdog. Men men, det får man väl ta på sin moraliska hjärnhalva

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeJoke:

Jo visst så är det ju, men mitt hypotetiska scenario var ju då ett objekt utanför garanti/reklamationstid. Jag har ju inte något som faktiskt har gått sönder av sig själv, jag ville bara belysa något som för mig var helt nytt!

Skickades från m.sweclockers.com

Reklamationstiden är 3 år om inte jag har fel så du gav dom ett scenario där du var innanför.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakkie:

Reklamationstiden är 3 år om inte jag har fel så du gav dom ett scenario där du var innanför.

Så är det, jag har inte riktigt ork att ringa igen men jag har svårt att tro att det skulle vara någon skillnad. Dom var ganska tydliga med vad som gäller vid ”självdöd” oavsett tidsaspekt, och det var inte som att dom hänvisade mig till att reklamera varan heller i så fall

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeJoke:

Så är det, jag har inte riktigt ork att ringa igen men jag har svårt att tro att det skulle vara någon skillnad. Dom var ganska tydliga med vad som gäller vid ”självdöd” oavsett tidsaspekt, och det var inte som att dom hänvisade mig till att reklamera varan heller i så fall

Skickades från m.sweclockers.com

Nej det har du säkert rätt i Tänkte jag påpekar det bara så du inte biter tillbaks åt dom med kanonerna oladdade hehe

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |