Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem
Permalänk
Konsolgrävare

The Witcher 3 Complete Collection för 249 kr!

https://www.webhallen.com/se/product/302979-The-Witcher-3-Com...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

https://www.webhallen.com/se/campaign/8208-Black-Friday-2019-... hela sidan på webhallen.

Många spel för 249

Witcher, Paw, FF x/x2, FF 12 Zodiac, Saints Row tex.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av tyvar1:

Är det bara för mig priset är 599:-?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Är det bara för mig priset är 599:-?

Den var 249kr nyss, men nu står det att den är slut i webblagret. Så troligtvis hade de bara ett begränsat antal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Är det bara för mig priset är 599:-?

För mig är det likadant.

Ser 179kr på Xbox One dock.
https://www.webhallen.com/se/product/249867-The-Witcher-3-Gam...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

De hade 42 st i lager (witcher 3) när jag beställde, de tog slut väldigt fort.

Permalänk
Inaktiv

Jag kan instämma om att priset på 249kr stämde. Galet bra med tanke på lanseringen var för 1,5 månad sedan på Switch. Lite surt när man redan betalat 550kr hehe.

Håller koll på nya Pokémon och Luigi, 499kr är bra men vill gärna se lägre. Sen hoppas jag att någon butik vill sänka Lite också. Grey under 2000kt och jag slår nog till.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@anon5930: Vad tror vi om chanserna att se Luigi under 499? Känns mörkt!

Visa signatur

Saknar flådig PC för tillfället...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tyski:

@anders190: Vad tror vi om chanserna att se Luigi under 499? Känns mörkt!

Skulle vara om Power sänker priserna (de ska dra igång 20:00 på torsdag, oklart vad de kommer sänka på) eller om butikerna börjar ge roliga priser på fredag. Webhallens dagserbjudanden har varit intressanta i en del fall. Men överlag är jag lite tveksam nu idag.

Även om spelet skulle gå ner 50kr så är det ändå rätt små skillnader. Att Luigis Mansion 3 skulle dyka upp för 249kr på Webhallen finner jag osannolikt, såvida de inte vill locka med ett fåtal exemplar då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Skulle vara om Power sänker priserna (de ska dra igång 20:00 på torsdag, oklart vad de kommer sänka på) eller om butikerna börjar ge roliga priser på fredag. Webhallens dagserbjudanden har varit intressanta i en del fall. Men överlag är jag lite tveksam nu idag.

Även om spelet skulle gå ner 50kr så är det ändå rätt små skillnader. Att Luigis Mansion 3 skulle dyka upp för 249kr på Webhallen finner jag osannolikt, såvida de inte vill locka med ett fåtal exemplar då.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag känner lite samma.. priserna på spel till switch har ju ingen direkt sänkning över åren. Kanske klipper ett på cdon idag så jag får det innan helgen. har just nu en konsoll utan några spel haha

Visa signatur

Saknar flådig PC för tillfället...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyski:

Jag känner lite samma.. priserna på spel till switch har ju ingen direkt sänkning över åren. Kanske klipper ett på cdon idag så jag får det innan helgen. har just nu en konsoll utan några spel haha

Känns som att Nintendo använder lite samma pris-strategi som Apple gör. De sänker knappast priserna på deras konsoller förrän nästa generation har släppts etc.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tyski:

Jag känner lite samma.. priserna på spel till switch har ju ingen direkt sänkning över åren. Kanske klipper ett på cdon idag så jag får det innan helgen. har just nu en konsoll utan några spel haha

Oj! Men då är det nog en bra idé att få tag i något spel iallafall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Thornblom:

Känns som att Nintendo använder lite samma pris-strategi som Apple gör. De sänker knappast priserna på deras konsoller förrän nästa generation har släppts etc.

Jämför man med alla andra tillverkare ser vi ju samma sak. Dåligt med 2080 Ti under 10 000kr exempelvis.

Så länge det säljer kan man hålla priserna uppe. Nu haltar iofs Nvidiaexemplet lite då det dräller av kort under och prisjusteringar blir svårt. Men i princip.

Utländska priser hamnar någon hundring lägre vad jag sett, men sämre garantier istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jämför man med alla andra tillverkare ser vi ju samma sak. Dåligt med 2080 Ti under 10 000kr exempelvis.

Så länge det säljer kan man hålla priserna uppe. Nu haltar iofs Nvidiaexemplet lite då det dräller av kort under och prisjusteringar blir svårt. Men i princip.

Utländska priser hamnar någon hundring lägre vad jag sett, men sämre garantier istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, det är sant. Men hur ofta är det stora kampanjer på Switch-konsoller och spel?
Jag upplever det som att både valfri PS4/XBOX modell ingår in hyfsade kampanjer då och då, t.ex vid Black Friday. Igår såg jag t.ex en Xbox One S för 1299kr. Detta har jag aldrig upplevt med Nintendo. Men jag kanske bara har missat..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornblom:

Jo, det är sant. Men hur ofta är det stora kampanjer på Switch-konsoller och spel?
Jag upplever det som att både valfri PS4/XBOX modell ingår in hyfsade kampanjer då och då, t.ex vid Black Friday. Igår såg jag t.ex en Xbox One S för 1299kr. Detta har jag aldrig upplevt med Nintendo. Men jag kanske bara har missat..

Jag klippte min switch (2019) för 2990 i fredags, öppningserbjudande från en elgigantenbutik.. Går ju att hitta i sådana fall men annars känns det mer eller mindre omöjligt!

Visa signatur

Saknar flådig PC för tillfället...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Thornblom:

Jo, det är sant. Men hur ofta är det stora kampanjer på Switch-konsoller och spel?
Jag upplever det som att både valfri PS4/XBOX modell ingår in hyfsade kampanjer då och då, t.ex vid Black Friday. Igår såg jag t.ex en Xbox One S för 1299kr. Detta har jag aldrig upplevt med Nintendo. Men jag kanske bara har missat..

Marknaden är nog rätt mättad för de andra konsollerrna, själv undrar jag ibland vad som fortfarande driver försäljningen där.

Den nämnda Xbox One S är en gimpad modell utan optisk läsare. Den är i princip subventionerad då spel måste köpas/hyras via Microsofts butik. Dock är det ett enormt plus i kanten för den modellen är ju hur galet billig den är som spelplattform, den som köper den och tecknar Game Pass har mer spel än man hinner spela till småpengar. Årets fynd för den med right budget/många barn som vill spela.

Dock håller jag med dig, vill se mer kampanjer, både fysiskt och digitalt från Nintendo.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Nintendo Switch gaming konsol 2019 + Joy-Con 2736 kr litet slitet finns på Elgiganten i Trollhättan.
https://www.elgiganten.se/product/outlet/gaming-fyndvaror/768...

Permalänk
Medlem

@Tiamat: fan att man inte bor i trollhättan.. Väntar ivrigt på ett erbjudande inför black friday.

Permalänk
Medlem

Gillar man Tetris liknande spel finns Puyo Puyo Champions för 50kr i Eshop. Jag har ej spelat Puyo Puyo Tetris så vet ej hur stor skillnaden är. Men Champions är lite inriktat på esports, så finns ett bra online läge med Japaner som total krossar en. Men finns även singelplayer ifall man bara vill tävla mot sig själv 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3600X, PRIME B350-PLUS, 32GB DDR4 3200, Samsung EVO 860, Radeon RX 5700 AMD Reference, ViewSonic VA2719-2K https://xbox-series.se/

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Har äntligen fått en del coola saker från USA:

Kioskkortet är från USA:

Permalänk
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 | Moderkort: Asus Z97-A | Processor: Intel i7 4790k @ 4.0GHz | RAM: Crucial Ballistix Sport 2x4GB DDR3 1600mhz | Grafikkort: MSI GTX 970 Gaming 4GB | SSD: Crucial MX100 256GB | Nätagg: EVGA SuperNOVA 750 G2 | Kylning: CoolerMaster Hyper 212 Evo

Permalänk
Medlem

Switch Pro Controller för 53EUR på Amazon.de som har gratis frakt till Sverige. Svårslaget.

Visa signatur

[size="1"]XP2000+ | 512 DDR | A7V333 | PoV Ti-4200 | Seagate IV 40gb[/size]

Permalänk
Medlem
Skrivet av tard:

Switch Pro Controller för 53EUR på Amazon.de som har gratis frakt till Sverige. Svårslaget.

Ska jag betala i euro eller kr när jag handlar på amazon?:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Någon som sett black friday rea på Switch?

Lite-konsolen är billigare via Amazon.de än svenska butiker. Värt att köpa från Amazon?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0mppie:

Ska jag betala i euro eller kr när jag handlar på amazon?:)

Skickades från m.sweclockers.com

Betala alltid i €, ditt kortföretag har bättre kurs än Amazon

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Kommer Bergsala att ta hand om en Switch som är beställd från Amazon ifall problem skulle uppstå?
Funderar på https://www.amazon.de/gp/product/B081267MML/ref=ox_sc_act_title_1?smid=A3JWKAKR8XB7XF&psc=1 blir ca 3400 med tillbehör, ganska schysst deal.
Kan inte komma på några andra nackdelar att beställa förutom vid eventuellt problem.

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Kommer Bergsala att ta hand om en Switch som är beställd från Amazon ifall problem skulle uppstå?
Funderar på https://www.amazon.de/gp/product/B081267MML/ref=ox_sc_act_title_1?smid=A3JWKAKR8XB7XF&psc=1 blir ca 3400 med tillbehör, ganska schysst deal.
Kan inte komma på några andra nackdelar att beställa förutom vid eventuellt problem.

Eftersom vi är i EU så skall du vända dig till Amazon om du får problem för garanti eller reklamation.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Eftersom vi är i EU så skall du vända dig till Amazon om du får problem för garanti eller reklamation.

Absolut, det vet jag men det "kan" bli en jobbig historia med dyra kostnader och långa leveranstider då, lite därför min fråga angående Bergsala dök upp.
Har något i bakhuvudet om att dem löste samtliga joycon problem som uppstod, även om Switchen var köpt från annat land. Men jag kan säkert missminna mig här!

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090