unRAID-tråden

Skrivet av issue:

förstår inte

om jag endast har en gpu i maskinen och den är tilldelad en VM, hur kan jag assigna tillbaka GPUn till unraid i ett felsökningssyfte ifall t.ex. nätverket inte fungerar.

Olika startvilkor som du väljer vid uppstarten.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av -=fredrik=-:

Mina vm:s havererar med en felkod som jag inte kommer ihåg vilken just nu. Har gett upp att försöka tills AMD fixat problemet.
Det går helt enkelt inte att passthrougha gpu:n för vm:n kommer inte starta.

Ok. Inget jag har upplevt. Kör passthrough på två st GPU och två st USB kort. Är det AMD GPU?

Skrivet av Asus_84:

Ok. Inget jag har upplevt. Kör passthrough på två st GPU och två st USB kort. Är det AMD GPU?

Vad kör du för bios då? Nej det är nvidia.
Det är ganska vida känt att passthrough funkar riktigt dåligt med ryzen -för tillfället-.

Skrivet av -=fredrik=-:

Vad kör du för bios då? Nej det är nvidia.
Det är ganska vida känt att passthrough funkar riktigt dåligt med ryzen -för tillfället-.

Ja du. Jag har kört tre olika bios men inte märkt någon skillnad. Uppdaterade senast 8/11

Skrivet av Asus_84:

Ja du. Jag har kört tre olika bios men inte märkt någon skillnad. Uppdaterade senast 8/11

Skönt att det funkar för dig då iaf, för väldigt många funkar det inte och det beror på buggiga agesa-versioner från AMD

Har ni tips på något bra chassi som tar 24 diskar? Tar gärna ett rackmonterat men vill att det ska ATX PSU samt fläktar som inte låter son jetplan (aka supermicro grejer).

Vill helst slippa modda så mycket som möjligt, har redan en fungerande 20 disks 140tb unraid server som jag vill flytta till en bättre låda, kör just nu en nanoxia låda och diskarna sitter lite för tajt tycker jag och vore kul att ha hotswap

Fanns några fina på servercase.co.uk för ett år sedan när jag letade.
Men i princip alla rackchassin för 24 diskar kommer ha ett obekvämt högt ljud. Det är en del värme som ska flyttas.

Skrivet av Opatagio:

Fanns några fina på servercase.co.uk för ett år sedan när jag letade.
Men i princip alla rackchassin för 24 diskar kommer ha ett obekvämt högt ljud. Det är en del värme som ska flyttas.

Nån i tråden som testat denna https://www.servercase.co.uk/shop/server-cases/rackmount/4u-c...

Om man ersätter alla fläktar med noctua varianter så borde det ju bli relativt tyst?