Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk

Hallå audiofiler.

Letar efter nya hörlurar eller ”headset”, beroende på vad man vill kalla det. Jag har inga problem med att ha en lös mikrofon på skrivbordet, så har vi det sagt. Trådlöst är oerhört viktigt, tanken är att dessa ska på när sambon lägger sig så att jag kan åtnjuta film, musik och gaming.

Kollar jag recensioner så har Steelseries Arctis 7 fått riktigt bra betyg men efter att ha labbat runt så tycker jag att det är skit. Den lågfrekventa basen upplevs plastig och sprakig, oerhört besvikelse även om basen varit något som anmärkts på. Mina Corsair hs50 (sladdvariant) sparkar skiten ur Arctisen, jag vet inte om jag har för höga krav på trådlöst..?

Vad får man hosta upp för att få en bra ljudupplevelse där basen gör sig påmind i både musik och film?

Visa signatur

1::3700+ San Diego@3.0GHzghz[300x10], Abit KN8-Ultra, 1024mb, X850XT @ PE. 01: 27190. 05: 6220.
2::XP 2500+ @ 3200+, Asus A7N8X-X, GeForce FX 5700 Ultra@ 605/1100, 512mb ddr. 01: 13550

Permalänk
Medlem

Frugan är ute efter ett par trådlösa, over ear, lurar som hon kan använda när hon springer ute/på löpbandet. Måste vara lite dunka-dunka i dom då hon kör peppmusik för att orka ge järnet.

Vore nice att hitta nåt till black friday.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Tipko:

Produkt: Tidal HiFi i 4 månader
Länk: https://offer.tidal.com/campaigns/5dc98f76e7618e0017843783/pr...
Kategori: Övrigt
Prisjakt: -
Pris: 18kr

Ok för alla som endast kör Spotify, Youtube etc. Passa på att testa Tidal nu. Det låter rätt bra liksom

Och glöm inte ställa in Bitperfect Wasapi om ni kör Windows.
https://inspiringheadphones.com/are-you-getting-the-best-out-...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Hade de inställningarna igår men min rme dac visar ändå 24/96?

Får försöka lista ut hur jag får den att köra 16/44

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Hade de inställningarna igår men min rme dac visar ändå 24/96?

Får försöka lista ut hur jag får den att köra 16/44

Gissar på att grund filerna är 24bit.
Eller så har du råkat slå på master eller en bugg. Appen för Android buggar ibland.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

För lurar då? Hörlursuttaget är på 90 Ohm

Ouch - automatisk dealbreaker direkt där!
En (kanske lite väl kinkig) tumregel som dyker upp är att hörlurarna bör vara typ 8 gånger högre i impedans för att frekvensgången inte ska påverkas... Och då kvalar ju egentligen inte ens 600 ohmslurar in!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag är ganska säker på att priset på dessa lurar har alltid varit 210$, så dagens 160$ verkar vara en genuin rea. Det blev ett köp.

https://drop.com/buy/massdrop-x-hifiman-he4xx-planar-headphon...

Har någon ett tips på wireless in-ear hörlurar i rea?

Visa signatur

| Ryzen 3800XT | Corsair LPX 32GB | B550 Aorus Elite v2 | GTX 970 | Samsung 970 Evo | CM Masterbox 520 | RM750x | Windows 7

| Ryzen 2700 | Corsair LPX 16GB | Prime B450-Plus | GT 1030 | Samsung 970 Evo | Kolink Observatory | RM750x | EndeavourOS

| JDS Labs Atom | Khadas Tone Board | Fostex TX-X00 & HIFIMAN HE4XX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Ouch - automatisk dealbreaker direkt där!
En (kanske lite väl kinkig) tumregel som dyker upp är att hörlurarna bör vara typ 8 gånger högre i impedans för att frekvensgången inte ska påverkas... Och då kvalar ju egentligen inte ens 600 ohmslurar in!

Finns sällan större lögner än "tumregler", och även världens bästa lur har helkrokig frekvensgång jämfört med tom en dålig hörlursförstärkare så det skall inte vara något problem alls, så länge man inte går under dessa 90 Ohm då avvikelserna kan bli så stora att dom är hörbara. Vanliga 32 Ohms lurar går bort i alla fall.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Trafomatic audio head one fungerar rätt bra. Kan experimentera med 30 100 och 300 ohm. Små skillnader och ofta ej hörbara iaf för 30 och 100 ohm med lågimpedanslurar.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av futhark14:

Jag är ganska säker på att priset på dessa lurar har alltid varit 210$, så dagens 160$ verkar vara en genuin rea. Det blev ett köp.

https://drop.com/buy/massdrop-x-hifiman-he4xx-planar-headphon...

Har någon ett tips på wireless in-ear hörlurar i rea?

Och från Drop EU så fraktfritt och ingen ingen moms/tull eller hur?

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Och från Drop EU så fraktfritt och ingen ingen moms/tull eller hur?

Bekräftningsmailet som jag fick anger shipping som free och tax som 0.00$, utöver det så har jag blivit av med endast 160$ så jag kan med viss säkerhet påstå det.

Visa signatur

| Ryzen 3800XT | Corsair LPX 32GB | B550 Aorus Elite v2 | GTX 970 | Samsung 970 Evo | CM Masterbox 520 | RM750x | Windows 7

| Ryzen 2700 | Corsair LPX 16GB | Prime B450-Plus | GT 1030 | Samsung 970 Evo | Kolink Observatory | RM750x | EndeavourOS

| JDS Labs Atom | Khadas Tone Board | Fostex TX-X00 & HIFIMAN HE4XX |

Permalänk
Medlem

Så jäkla bittert. Kinakabel levererad med 2 månaders leveranstid. Och han skickar fel kabel! Nu blir det gräva fram den andra länken och betala multum

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Finns sällan större lögner än "tumregler", och även världens bästa lur har helkrokig frekvensgång jämfört med tom en dålig hörlursförstärkare så det skall inte vara något problem alls, så länge man inte går under dessa 90 Ohm då avvikelserna kan bli så stora att dom är hörbara. Vanliga 32 Ohms lurar går bort i alla fall.

Nu hittade jag sidan jag letade efter:
http://nwavguy.blogspot.com/2011/02/headphone-amp-impedance.h...

Har du hörlurar med tillräckligt problematisk faskurva, så kommer en hög utgångsimpedans på förstärkaren betyda att frekvenskurvan på luren påverkas, om inte hörlurarna har en påtagligt högre impedans än utgångsimpedansen på stärkaren.

1/8 är en tumregel utifrån hur mycket fasen kan röra sig på vissa lite mer extrema lurar, och hur det slår på frekvenskurvan. Har man en hörlur som är en snällare jämnare last (som tex planar) så kan 1/8 vara overkill, men relativt många lurar har hyfsat ojämn fas...

Vet inte vad du menar med "32 ohms lurar går bort"... Nog finns det rätt trevliga lågimpedanslurar där ute!
(det låter som en lögnaktig tumregel )

Skrivet av oqvist:

Trafomatic audio head one fungerar rätt bra. Kan experimentera med 30 100 och 300 ohm. Små skillnader och ofta ej hörbara iaf för 30 och 100 ohm med lågimpedanslurar.

Intressant, men skulle varit intressant om den hade haft ett ca 0-1 ohms läge också... Tror man märker större skillnad där i hoppet mellan 0 till 30 på lågimpedanslurar.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Börjar bli jävligt less på min Korg DS-Dac 100M, gillar hur den låter, hur den ser ut och att den har digital volymkontroll. Men...Drivrutinerna är ett skämt. Allt som oftast så flippar den ur totalt så man måste avaktivera/aktivera den. Och drivarna bråkar med Foobar Wasapi. Har alltid varit såhär och Korg vägrar ju göra nåt åt det. Så jag får väl byta dac helt enkelt.

Behöver ha 3,5 ut med låg impedans samt line-out. Behöver inte vara speciellt fancy då jag inte hör skillnad ändå. Behöver endast driva lurar med låg impedans och hög känslighet. Allt annat har jag annan hörlursförstärkare till. Tips?

Permalänk

Inför rådande jul så funderar man på nya lurar. Vad kan man få för vettigt för runt 3000kr. Används mest för pendling och ljudbok. Skall främst användas till en S10+ med Tidal.
Trådad eller trådlöst är ej bestämt. Helst bra ljud. Bör vara bekväma och med hyfast stora kåpor så man får plats med öronen.

Permalänk
Medlem

Idag lärde jag mig att kennerton magni inte är magneplanar. Förklarar dynamiken den har kanske. Även om den är bättre än någon annan dynamisk lur jag lyssnat på.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Sugen på en asus zenfone 5z istället för es100. Fått bra betyg gällande ljudet. Ger bättre ljud utan bluetooth? Har väl inte samma effekt dock?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av oqvist:

Så jäkla bittert. Kinakabel levererad med 2 månaders leveranstid. Och han skickar fel kabel! Nu blir det gräva fram den andra länken och betala multum

Vilken sladd var det?
Skicka länk så man vet vilken säljare man ska undvika

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Vilken sladd var det?
Skicka länk så man vet vilken säljare man ska undvika

Får väl återkomma kanske hur vi löser det. Men att de var snigeltransport var väl inte hans fel han skickade den rätt snabbt men sen så vete gudarna vad de var för båt den hamna på

Här är en utmärkt recension av Kennerton Magni https://porta.fi/kennerton-magni-headphone-review-very-unusua...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Skulle behöva lite hjälp med dessa externa ljudkort, har verkligen noll koll på detta så vill egentligen bara veta vilken av dessa som är det bättre valet för både musik/gaming men mestadels musik.

https://www.inet.se/produkt/6301837/creative-sound-blasterx-g....
https://www.inet.se/produkt/6608458/rode-horlursforstarkare-a....
https://www.schiit-europe.com/index.php/producten/fulla-3-dac...
https://www.mobileztore.se/product.html/fiio-e10k-desktop-for...
https://www.mobileztore.se/product.html/fiio-k3?category_id=8

Så om det är någon med bra koll på ljudkort som kan hjälpa en vilsen själ hade det uppskattats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masterfudge:

Skulle behöva lite hjälp med dessa externa ljudkort, har verkligen noll koll på detta så vill egentligen bara veta vilken av dessa som är det bättre valet för både musik/gaming men mestadels musik.

https://www.inet.se/produkt/6301837/creative-sound-blasterx-g....
https://www.inet.se/produkt/6608458/rode-horlursforstarkare-a....
https://www.schiit-europe.com/index.php/producten/fulla-3-dac...
https://www.mobileztore.se/product.html/fiio-e10k-desktop-for...
https://www.mobileztore.se/product.html/fiio-k3?category_id=8

Så om det är någon med bra koll på ljudkort som kan hjälpa en vilsen själ hade det uppskattats.

K3 balanced > Fulla > E10K.
Fulla om du ska ha mic in eller kör single ended.

Dvs Fulla.

Permalänk

Jag provar lyckan i denna tråd och hoppas på att det leder någonvart.

Efter 6 års användning av Monster Cable's Turbine Pro Copper in ear-lurar, som jag har varit så jädra nöjd med, har de nu till slut givit med sig och jag söker en värdig ersättare. Jag lyssnar på stor variation av musik men mestadels house'isch, rock och metal. Det är ett par in ear jag är ute efter då jag aldrig känt att ett par over ear ger samma härliga närhet till ljudbilden (men jag har inte heller provat så många i denna kategori heller). Det började nu under "black week" med att jag siktade in mig på Sony's WF-1000XM3. Mest för att dessa har fått väldigt goda utlåtanden.

Det skall dock nämnas att det för mig inte är viktigt med vare sig noise canceling, call-funktion eller trådlöst. Men kommer det med på köpet får det gärna vara så. Men prio 1,2 och 3 ligger ligger absolut först och främst på ljudkvalitet. Så som vanligt när jag snöar in mig så börjar det spåra ur. Så nu kommer vi till frågan och ämnet i detta inlägg, hear me out.

Shure SE535 + Dragonfly Red (D/A omvandlare)!!??!!?!

Är detta en fantastisk idé, eller är de det sjukaste ni hört och bara pengar i sjön? Jag kommer främst och nästan endast använda dessa hörlurar för att lyssna på spotify i telefonen. Eller lämpar sig Sony-pluggarna "lika bra" (jag förstår att det bör vara skillnad) för detta ändamål?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Kan någon rekommendera ett headset som ska paras ihop med detta https://www.inet.se/produkt/6301837/creative-sound-blasterx-g.... Köpte detta på BF https://www.inet.se/produkt/6607957/audio-technica-ath-ag1x-c... och ljudet va inte dumt men de var verkligen inte bekväma så blir nog att skicka tillbaka. Budget upp till 3k.

Visa signatur

i7 8700k 4,8ghz , msi 1080ti gaming x , 16gb ram 3333mhz , lg34gk950f.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jurkelized:

Jag provar lyckan i denna tråd och hoppas på att det leder någonvart.

Efter 6 års användning av Monster Cable's Turbine Pro Copper in ear-lurar, som jag har varit så jädra nöjd med, har de nu till slut givit med sig och jag söker en värdig ersättare. Jag lyssnar på stor variation av musik men mestadels house'isch, rock och metal. Det är ett par in ear jag är ute efter då jag aldrig känt att ett par over ear ger samma härliga närhet till ljudbilden (men jag har inte heller provat så många i denna kategori heller). Det började nu under "black week" med att jag siktade in mig på Sony's WF-1000XM3. Mest för att dessa har fått väldigt goda utlåtanden.

Det skall dock nämnas att det för mig inte är viktigt med vare sig noise canceling, call-funktion eller trådlöst. Men kommer det med på köpet får det gärna vara så. Men prio 1,2 och 3 ligger ligger absolut först och främst på ljudkvalitet. Så som vanligt när jag snöar in mig så börjar det spåra ur. Så nu kommer vi till frågan och ämnet i detta inlägg, hear me out.

Shure SE535 + Dragonfly Red (D/A omvandlare)!!??!!?!

Är detta en fantastisk idé, eller är de det sjukaste ni hört och bara pengar i sjön? Jag kommer främst och nästan endast använda dessa hörlurar för att lyssna på spotify i telefonen. Eller lämpar sig Sony-pluggarna "lika bra" (jag förstår att det bör vara skillnad) för detta ändamål?

Tack på förhand.

Behöver du inte brusreducering så undvik! De låter skit i jämförelse med lurar utan brusreducering i lägre prisklasser! Finns inget prisvärde någonstans de fixar inte att behöva slåss mot sin egna brusreducering. Snacka om att ge lurarna handikapp.

Apropå iems har haft Yamaha EPH-100 i många år. Sinnessjukt mycket bättre än sony lurarna så du kan nog simma lugnt med Shure lurarna. Tänkte jag skulle va lite mindre inskränkt och skaffade ett par nuforce EDC 3. Levererar vad som lovades en mer neutral balanston. Blev bättre nu med Asus Zenfone 5Z men än har de inte ersatt EPH-100.

Komfortmässigt så är det väl jämt skägg. EPH-100 pluggar kan lätt börja skava lite efter någon timme men de gigantiska plupparna på EDC som är som Shures är bökiga att trä på sig och kabeln över örat gör sig påmind.

En sak som förbryllar mig med iems varför ska de ha 711 drivers i 1 nm format? EPH-100 kan leverera en helt annan bas kanske för att de kör en 2 mm driver eller något istället för EDC3s 3 mini drivers?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Nu slutade den här gången med just ett par Sony WF-1000XM3. Mest för att jag fick en fantastisk deal och kammade hem dem för 878:- på elgiganten. Men jag kommer nog för alltid att fortsätta sukta efter Shure535... Vem vet vart det slutar.

Permalänk
Medlem

Nu gjorde du fel Återlämna om du nu inte vet du ska på långflygningar eller något! Bra pris men gå för bra ljud istället!

Vill du testa overear så testa Kennerton Magni. Speciellt för rock och metal. Har aldrig ägt någon hörlur som vart i närheten av denna levererar här.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Nu har jag äntligen Hosa balanserade kablar till alla mina ljudinterface/mixer. Hade redan balanserat till monitorerna(vilket var nödvändigt för dom plockade verkligen upp dator-RF).

Vilken skillnad, bakgrunden blev helt knäpptyst även på maxvolym in/ut. Innan fanns alltid en brusmatta längst ner(då körde jag ändå semi-balanserat innan, vanliga HiFi-kablar var brusfest). Den är totalt borta. Balanserat is-the-shit.

Skaffade en dedikerad hörlursförstärkare, av ovan skäl(balanserat) gick i princip alla "HiFi" förstärkare bort. Blev en Presonus HP4 som har balanserat både in/ut. Det blev också ett rejält lyft, förutom att den är totalt knäpptyst i bakgrunden även på maxvolym så blev det helt klart mer pondus i ljudet med HD600. Inte så konstigt, ca 10 ggr högre uteffekt än hörlursuttaget i ljudinterfacet och 5 gånger högre än uttaget i mixern. Kan inte klaga någonstans, låter löjligt bra. Bättre än någon "HiFi Stereo" jag någonsin hört.

Har varit en sådan grej jag snålat på i det längsta, för det fungerar ju ändå men men

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Har du problem med jordning? Jag har inget brus ur mina ej balanserade förstärkare. Har också positiva erfarenheter men liksom dina förstärkare så får jag mer kräm ur de balanserade uttagen. Sen har mina rca-utgångar ur rörförstärkarn börjat balla ur. Minsta lilla de rubbas så får jag knappt någon volym. Samma ur bägge vete gudarna vad som hänt med den. XLR känns ju bra mycket mer robust iaf

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Har du problem med jordning? Jag har inget brus ur mina ej balanserade förstärkare. Har också positiva erfarenheter men liksom dina förstärkare så får jag mer kräm ur de balanserade uttagen. Sen har mina rca-utgångar ur rörförstärkarn börjat balla ur. Minsta lilla de rubbas så får jag knappt någon volym. Samma ur bägge vete gudarna vad som hänt med den. XLR känns ju bra mycket mer robust iaf

Inget problem med jordning, men flera kraftfulla datorer i samma rum som ljudutrustningen = usel RF-miljö. Men balanserat dödar som tur är det problemet fullständigt

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Har lyssnat ett par timmar nu på HP4 och måste säga att största skillnaden med Sennheiser HD600, förutom att det går att spela mycket högre och att alla störningar är borta, är basen.

Galen punch och djup i basen som jag aldrig har hört från HD600, nästan så att det känns fysiskt som att man har en sub stående bredvid sig som vibrerar hela rummet vid basattacker.

Basen har alltid varit det sämsta med HD600, inte så djup och lite luddig, men det stämmer inte nu. Bra köp!

edit. för att förtydliga, detta är alltså jämfört med hörlursuttag på vanliga ljudinterface och på en Yamaha-mixer.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||