Black Friday 2019 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av guldgossen:

Telenor skickar till vissa telefoner med ett par hörlurar som de kallar "Harman Kardon Fly Anc", som de anger till det säkert överdrivna värdet 3 490 kr.

Jag lyckas inte hitta hörlurarna - för att skapa mig en bild av vad de går för och vilket verkligt värde de har - någonstans. Inte hos Prisjakt, ingenstans. Haha, hemliga hörlurar.

Är det någon här som kan ge information om hörlurarna, eller länk till information?

Skickades från m.sweclockers.com

Dessa?

https://kauppa.telia.fi/kauppa/laitteet/tuote/Harman-Kardon-F...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

@Onyx: Stavas FELgiganten hihi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leimone:

@stingrey: Du kommer inte till kassan om du gör det.

Man får göra den först för att öht komma in på sidan och slippa 1h kön för det.
Sen gör man sitt köp och när den klagar på att man inte kommer till kassan plockar man bort blocken.

Permalänk

22.57 så slog det över från "över en timme" till 59 minuter nu på Elgiganten :')

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem
Skrivet av guldgossen:

Telenor skickar till vissa telefoner med ett par hörlurar som de kallar "Harman Kardon Fly Anc", som de anger till det säkert överdrivna värdet 3 490 kr.

Jag lyckas inte hitta hörlurarna - för att skapa mig en bild av vad de går för och vilket verkligt värde de har - någonstans. Inte hos Prisjakt, ingenstans. Haha, hemliga hörlurar.

Är det någon här som kan ge information om hörlurarna, eller länk till information?

Skickades från m.sweclockers.com

Harman Kardon är ju ett erkänt ljud-märke, och ANC står väl för Active Noise Control (dvs brusreducering). Men vet inte mer än så tyvärr.. =/

Permalänk
Inaktiv

Drog hem lurarna Arctis Pro som planerat 👍

Permalänk
Skrivet av TheMuffinMan:

Är inte den här datorn konstigt billig med tanke på att det är ett 2080 i?
https://www.power.se/datorer-och-gaming/datorer-och-bildskarm...

Tänkte likadant... Verkar vara ett nystartat/okänt företag, inga recensioner på datorn, ingen info om PSU och MOBO osv.

Visa signatur

Intel Core i5-4670K 3,4 GHz | gigabyte ga-z97x-gaming 3 | HyperX Fury 120GB | Seagate Desktop 500GB | Asus GeForce GTX 1060 DualOC 6GB| Corsair 8GB (2x4GB) VENGEANCE | Noctua NH-U12P SE2 | XFX Core Edition 650W | NZXT H440 |ASUS 24" MG248Q |

Permalänk

Tack! Ja. Men jag kan inte finska, och skulle vilja hitta info från en "vanlig" återförsäljare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kortleken:

@Onyx: Stavas FELgiganten hihi

Jag gillar verkligen namnet KÖgiganten som några nämnde innan, de har en gigantisk kö!

Permalänk
Medlem

Produkt: Steelseries Apex Pro TKL
Länk: https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/apex-pro-tkl-tang...
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5150781
Kategori: Tangentbord
Pris: 1490kr

Permalänk
Skrivet av anon193054:

Drog hem lurarna Arctis Pro som planerat 👍

Det gjorde jag med för 30 min sedan

Permalänk
Medlem

Tog mig in på kögiganten efter tips i tråden.

Hade tänkt mig en C9 65", men ser att "Kommer in i lager 2019-12-18".

Jag är inte jättesugen på att låna ut pengar till dem i minst 3 veckor utan ränta...

Permalänk
Medlem

För er som vill fönstershoppa på elgigantens sida så går det alldeles utmärkt att göra, som nån skrev tidigare, att trycka stop, precis innan sidan redirectar en till kösidan, så får man vänta några sekunder och sedan klicka sig vidare till blackfriday sektionen.

Har en annan flik där jag fortfarande står i kö "Din beräknade väntetid är: mer än en timme" stått i den kön i 50min redan.

en liten screenshot på grafikkorten

https://imgur.com/a/crYBNJz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kalleb:

Tog mig in på kögiganten efter tips i tråden.

Hade tänkt mig en C9 65", men ser att "Kommer in i lager 2019-12-18".

Jag är inte jättesugen på att låna ut pengar till dem i minst 3 veckor utan ränta...

faktura

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Megaviking:

Tänkte likadant... Verkar vara ett nystartat/okänt företag, inga recensioner på datorn, ingen info om PSU och MOBO osv.

Tror power ligger i danmark, pappa beställde en skärm därifrån förra BF, snabb leverans och inga konstigheter

Visa signatur

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL

Permalänk
Medlem

@anon193054: försöker med beställa dom. Men kommer inte in, när det var min tur blev jag utkastad. Men fanns kvar just nu då.. hoppas dom finns sen med 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av EddAa:

Lyckades precis få en beställning på ett ASUS 2080 oc och ett corsair 750w psu , trodde jag ALDRIG med 45 min kötid !

Någon mer som fick tag i ett 2080 innan dem tog slut?

Jag tryckte också hem en RM750X PSU, bra pris på 777:- ju.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megaviking:

Tänkte likadant... Verkar vara ett nystartat/okänt företag, inga recensioner på datorn, ingen info om PSU och MOBO osv.

Hahaha, verkar vara ett datormärke som LIDL äger. I princip LIDL i alla fall, LIDL i Tyskland splittrades till ALDI samt LIDL år 1960. Medion tillhör ALDI.

Har inget emot LIDL, men vad i helvete....

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

Köpte en 6TB extern 3.5" disk från Amazon.de (https://www.amazon.de/gp/product/B07C7V494X/ref=ppx_od_dt_b_a...) för under tusenlappen inklusive frakt så över 400 Kr billigare än Inet dealen på samma disk(tänker rippa ut den för att montera inuti min nya dator). Köpte även tidigare en Roccat Kone AIMO remastered gaming mus från Maxgaming för 498 Kr inklusive frakt vilket var 50% rabatt. Det är min shopping hittills och var de delar jag letade efter till mitt kommande bygge. Finns inte så mycket som lockar annars i år. Det dominerande intrycket är att BF blivit helkorrumperat. Inte mycket kvar av den ursprungliga traditionen nu när de kör flera dagar och tjuvstartar skiten. Dessutom tycker jag inte dealsen är bättre än de jag kunnat hitta under sommaren tidigare i år. Som vanligt blir vi konsumenter blåsta på konfekten, samma visa varje år!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk

Haha låg ett Xbox i kassan när man väl om in hur nu det gick till men tänkte surfa runt för se lite vad de har men då åkte man ut och fick över en timme i kön trots det var 9 min när man öppnade ny browser 22.45.. Tack FELgiganten

Kommit halvägs i kön på den browser som öppnades 22.02 otroligt att det fortfarande är över 1 timme kvar....

Permalänk
Skrivet av Megaviking:

Tänkte likadant... Verkar vara ett nystartat/okänt företag, inga recensioner på datorn, ingen info om PSU och MOBO osv.

Power är ju välkänt men själva datorn och tillverkaren har jag aldrig hört talas om.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

ingetnåttattköpaochturärväldet. Godnatt!

Permalänk
Medlem

Några andra affärer som kmr släppa erbjudanden vid midnatt? Eller bara Elgiganten kvar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack för Elgigant-länkarna! Jag kom in nästan med en gång och roffade åt mig en såndäringa Xbox. Inte haft en spelkonsoll sen Wii så det här ska bli sköj!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alrik:

@dix_xib: försöker med beställa dom. Men kommer inte in, när det var min tur blev jag utkastad. Men fanns kvar just nu då.. hoppas dom finns sen med 😅

Blev också utkastad när jag la dem i kundvagnen, men gick tillbaka och sen hamnade i kö för att få betala 😂 Gotta love 2019.

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på bra in-ear bluetooth lurar?. Inte true wireless utan med kabeln som går runt nacken?. För ca 500kr +/- 100Kr

Permalänk
Medlem

@Ooink: Proshop och Netonnet tror jag. Kanske finns fler!

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Skrivet av Ooink:

Några andra affärer som kmr släppa erbjudanden vid midnatt? Eller bara Elgiganten kvar?

Skickades från m.sweclockers.com

Proshop, netonnet och till viss del cdon

Permalänk
Medlem
Skrivet av kortleken:

Haha låg ett Xbox i kassan när man väl om in hur nu det gick till men tänkte surfa runt för se lite vad de har men då åkte man ut och fick över en timme i kön trots det var 9 min när man öppnade ny browser 22.45.. Tack FELgiganten

Ja de jobbar verkligen hårt idag för att leva upp till det epitetet Felgiganten! En meme som blivit verklighet haha

Sämsta systemet jag varit med om.... Vafan tänkte de? Måste vara Peter Dalle som kom på idén utan att konsultera geniet Claes Månsson först!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megaviking:

Tänkte likadant... Verkar vara ett nystartat/okänt företag, inga recensioner på datorn, ingen info om PSU och MOBO osv.

Medion är tyskt, har för mig att Media-saturn (de äger Mediamarkt) är delägare om inte 100% ägare eller något sånt.. men Medion är skit.

/M