Black Friday 2019 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem

Det gick från att handla om "Black Friday" till "Kögiganten". Allt är som det ska

Permalänk
Medlem
Skrivet av No0Vad:

Gällande Elgiganten, blockerar man skript från queue-it.net kommer man in på sidan.
Har ej provat lägga i varukorg eller annat

Japp, använde nyss Umatrix.

Dock hittar jag inte 2060 för 2400kr längre eller såg jag fel tidigare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Så kul. Vad hade folk väntat sig? Vad skulle gå annorlunda mot tidigare år?

Det fanns ju ändå bara begränsat antal varor. Stod väl 100+ på xboxen, vad menas med det? Max 199? Fan, säg att dom har 10000 i lager, det sitter väl ändå ungefär 1 mille Svensson och är köpsugna...

Så även om dom istället för ett kösystem hade skalat upp sina servrar så att alla hade kommit till kassan samtidigt, hade det handlat om sekunder som avgör vilka som fick igenom ordern eller ej ändå... så då hade folk varit sura på det istället.

Det är ju det här jag har tjatat om hela veckan, systemet där man chocksänker ett fåtal produkter är ju idiotiskt då det bara skapar frustration och besvikelse hos dom flesta spekulanterna.
Det vore ju bättre att bygga en BF-rea på ett koncept där man faktiskt har produkter att sälja kunderna?

Ja. Då var det nästan roligare förr när sidan gick ner sig helt till och från och folk till slut gav upp framåt 02:00 och man till sist lyckades knipa en 5TB WD extern för en tusenlapp efter många F5-tryckningar

Visa signatur

Intel Core i7 950, 3.06GHz | Asus P6T Deluxe V2 | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Samsung 850-Series EVO 500GB | Gigabyte GeForce GTX 1050 2GB | ASUS BW-16D1HT | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair HX 650W 80+ | Fractal Design Define R3, Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Wow, Netonnet hade 3290kr för https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingskarm/aoc-cq32g1/100... i ...11 minuter? Hann precis plocka ner en katt från knäet så var den uppe på 3999kr igen. Prisjakt tror ännu den kostar 3290kr.

För mig är den nere på 3192

Visa signatur

Intel Core I7 6700 , Gtx 1060 6Gb , ASUS Z170I PRO GAMING, Corsair 16GB DDR4 2133MHz

Permalänk
Medlem

Är denna mest prisvärda TV´n?
Samsung 65" Q90R 4K UHD QLED Smart-TV QE65Q90RAT (2019) 19990Kr billigast på prisjakt är 36000Kr? eller har jag missat något?
https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/22886/samsung-65...
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5061161

Permalänk
Medlem

Va fasen. Jag ställde mig i kö direkt via mail från email från elgiganten. Tänkte "woo" äntligen någon fördel med att vara medlem.

Jag: Får väntetid "mer än en timme"
Polare1 (ej medlem) kommer in 10 minuter senare: Får 17 minuters väntetid
Polare2 (ej medlem) kommer in 30 sekunder innan 22.00: Får 7 minuters väntetid
Grr...

Polare2 har nu köpt en xbox s för 990 kr
Jag har 43 min väntetid...

Permalänk
Medlem

@Orman: Angående just 3600x så har jag för min just Dustin hade ett erbjudande för 1-2 veckor sen där dom sålde ut 3600x för 2295:- tror jag de var och nu när de är Black Friday så är den 100:- dyrare.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BasseBaba:

Så kul. Vad hade folk väntat sig? Vad skulle gå annorlunda mot tidigare år?

Det fanns ju ändå bara begränsat antal varor. Stod väl 100+ på xboxen, vad menas med det? Max 199? Fan, säg att dom har 10000 i lager, det sitter väl ändå ungefär 1 mille Svensson och är köpsugna...

Så även om dom istället för ett kösystem hade skalat upp sina servrar så att alla hade kommit till kassan samtidigt, hade det handlat om sekunder som avgör vilka som fick igenom ordern eller ej ändå... så då hade folk varit sura på det istället.

Det är ju det här jag har tjatat om hela veckan, systemet där man chocksänker ett fåtal produkter är ju idiotiskt då det bara skapar frustration och besvikelse hos dom flesta spekulanterna.
Det vore ju bättre att bygga en BF-rea på ett koncept där man faktiskt har produkter att sälja kunderna?

Det är ändå bortglömt till mellandagsrean.

Permalänk
Skrivet av SpetsnaZ97:

Lifehack; Gå in på en länk till en produkt.. Tryck på varukorgen.. Du skickas till kö på 10 minuter. Din beräknade väntetid är: 9 minuter. Vet inte om det funkar att kolla på något men står att man har 10 minuter på sig att redigera och slutföra varukorgen 🤔😂

Skickades från m.sweclockers.com

Funkar inte, blir vanlig kö när man trycker nånstans haha.

Efter man kommit till kassan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Wow, Netonnet hade 3290kr för https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingskarm/aoc-cq32g1/100... i ...11 minuter? Hann precis plocka ner en katt från knäet så var den uppe på 3999kr igen. Prisjakt tror ännu den kostar 3290kr.

Netonnet börjar ju 00:01, så priset kommer nog tillbaka efter midnatt.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Satt i kö. Kom in. La i varukorg. Tryckte på "köp". Utslängd. 2 gånger har jag hunnit med detta. LOL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Wow, Netonnet hade 3290kr för https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingskarm/aoc-cq32g1/100... i ...11 minuter? Hann precis plocka ner en katt från knäet så var den uppe på 3999kr igen. Prisjakt tror ännu den kostar 3290kr.

De kan vara priser inför BF.
De ska börja sin 00.01.

Även PG279Q står som 6000:- prisjakt men 6750 på netonnet.se osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jooffee:

För mig är den nere på 3192

?? Den tillfälliga rabatten jag såg matchar iaf prisjakt..?

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Ser inget på Thomann men Gear4music har. Har beställt därifrån en gång, funkade bra.

Dem hade tyvärr ingen speciell förstärkare, men tack ändå! Hittade dessa ifall nån är sugen iaf!

Produkt: AKG-K240 Studio
Länk: https://www.gear4music.se/sv/Inspelning-and-datorer/AKG-K240-...
Kategori: Hörlurar
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=18234
Pris: 387kr

Skrivet av bgylf:

Aha, så långt efter var jag.. Hoppas du hittar nåt!

Tack tack!

Visa signatur

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL

Permalänk

fick igenom ett köp på rift s för ca 4600:- (vet att oculus säljer det för ca 4300)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Det är ändå bortglömt till mellandagsrean.

Sen kommer minnena tillbaka black friday 2020.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fanns kanske 2-3 grafikkort inne på våran Elgiganten i Örebro, försvann på 2 minuter. Köpte ingenting. Och nu denna kö när man ska jobba imorrn. Urk.

Permalänk
Medlem

blocka redirect så kommer man inte typ och kan snoka runt lite jobbigt, du lär inte kunna köpa något så tror jag.

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem

uBlock är väl det enklaste (ni måste klicka i att ni är Avancerad användare bland inställningar)

Efter ni hamnat i kön, blockera queue-it.net genom att trycka på det röda.

Besök sen elgiganten igen

Permalänk

Blöh! Jag ska av ren princip bojkotta kögiganten dagen till ära. Tredje kön jag hamnar i nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasstenstrom:

Blöh! Jag ska av ren princip bojkotta kögiganten dagen till ära. Tredje kön jag hamnar i nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är bara på min första om det är någon tröst.

Permalänk
Medlem

Elgiganten har verkligen ordnat det bra med undermålig teknik som inte klarar anstormningen så måste ha larviga köer. Över en timmes väntetid är fan ett skämt!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av No0Vad:

Gällande Elgiganten, blockerar man skript från queue-it.net kommer man in på sidan.
Har ej provat lägga i varukorg eller annat

Provade det, men gick inte att lägga till något i varukorgen då, för varukorgen skickar en vidare till ännu en queue-it-sida..,

Skrivet av Elgiganten:

Tack för att du väntar
Just nu är det många som slutför sina köp. Så snart det är din tur kommer du att skickas tillbaka till Elgiganten.se. Du har då 10 minuter på dig att slutföra ditt köp innan du skickas tillbaka i kö. PS: Varor(na) är inte reserverade till dig, kom ihåg att dubbekolla kundvagnen innan du slutför köpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HolyDuFF:

Är ni helt säkra på detta?

Jag snackade med Xbox support angående detta fast frågade om 5 månader för 30 kr för "Xbox Live Gold" finns även att köpa för 10 kr för 1 månad. De sa att om jag köper 1 månad "Xbox Game Pass för PC (Beta)" för 10 kr, 1 månad "Xbox Live Gold" för 10 kr och sen 3 månader "Xbox Game Pass Ultimate" för 10 kr så blir det bara 3 månader "Xbox Game Pass Ultimate" för 30 kr.

Så i ditt förslag så skulle det alltså bli 3 månader "Xbox Game Pass Ultimate" för 20 kr. Sen sa de även att om jag t.ex köper 1 år "Xbox Live Gold" för 649 kr och sen 3 månader "Xbox Game Pass Ultimate" för 10 kr så blir det 1 år "Xbox Game Pass Ultimate" för 659 kr och inte 15 månader.

Så det verkar som att du får 3 månader om du inte har sparat upp mer än det. I så fall får du den mängden du sparat fast om de adderar "Xbox Game Pass för PC (Beta)" med "Xbox Live Gold" vet jag inte. Sen sa de även nått om att det är gratis att uppgradera när du har tid sparat. Så de kanske är gratis att gå "Xbox Game Pass Ultimate" när du redan har köpt "Xbox Game Pass för PC (Beta)" eller "Xbox Live Gold".

Produkt: Xbox Live Gold 1 månad
Länk: https://www.microsoft.com/sv-se/p/xbox-live-gold/CFQ7TTC0K5DJ...
Kategori: Spel
Prisjakt: -
Pris: 10 kr

Hej. Jag köpte betan den 2 november och sedan ultimate 15 november. Jag har betalat 20 kr och fick mitt konto uppgraderat till Ultimate. Jag har mitt konto fram till 2 mars 2020 om jag inte betalar mer.

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte hittade något? Tycker det var en kass rea.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk

Produkt: Lenovo Legion Y540 Core i5 8GB RTX 2060 512GB SSD 144Hz 15.6"
Länk: https://www.dustinhome.se/product/5011147482/legion-y540
Kategori: Datorer
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5189365
Pris: 10 990 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Provade det, men gick inte att lägga till något i varukorgen då, för varukorgen skickar en vidare till ännu en queue-it-sida..,

Ah, så klart. Tack för du testa.
Var väl för bra för att vara sant.

Permalänk
Skrivet av Onyx:

Jag är bara på min första om det är någon tröst.

Det värsta är att jag under väntetiden börjat inse att jag egentligen inte behöver något därifrån. Kanske bästa fyndet jag någonsin gjort!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasstenstrom:

Det värsta är att jag under väntetiden börjat inse att jag egentligen inte behöver något därifrån. Kanske bästa fyndet jag någonsin gjort!

Skickades från m.sweclockers.com

Ett stort misstag av Elgiganten, de ska ju göra att man vill köpa något inte tvärtom.

Permalänk
Avstängd

@nino: Kanske kommer mer på fredag?