Black Friday 2019 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem

Svårt att komma in? tryck in via sweclockers länk till t.ex. arctis 7 lurarna, tryck på stanna webbläsare så laddar sidan inte in kösystemet
fungerade för mig iallafall.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Går ner snabbt nu många som kollar igenom och hoppar ut säkert

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk

1 minut woohooo ::D

Permalänk
Medlem

Jag har fortfarande mer än en timme i väntetid på Elgiganten.

Permalänk
Medlem

Tragiskt system.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluberry:

Jag var inne efter 1 sekund, satt i kö sen kl 20:00. Hann lägga ett grafikkort i kassan och skriva in adress, precis när jag skulle klicka acceptera order så stod det att varan var slut. Sen utkastad ur elgiganten och en timmes kö. Hörs hej.

Vilket GPU var det? En av de med väldigt få i lager eller?

För mig så var den där 2060 för typ 2400 intressant, men palla med dessa kötider hah.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

När det kommer till Elgiganten så hamnar man först på en sidan där man sitter i kö för att komma till kön. När den första timern gått ut kommer man till kön, där jag just nu har ca 1h kötid.

Permalänk
Medlem

Vi har just nu många besökare men jobbar hårt med att få ner väntetiden. Vi skickar dig till elgiganten.se så snart det är din tur. Tack för att du väntar. Vid högt besökarantal på vår hemsida kan du hamna i flera köer innan du slutfört ditt köp.

Permalänk
Medlem

Tur att man åkte till elgiganten och stod i regnet en kvart för att sen få veta att det bara var ett fåtal varor som reades ut på "vip kvällen". Stod med ett PS4 i handen som ska reas ut men det var 4h för tidigt. Så jävla dålig stil.

Permalänk

Lifehack; Gå in på en länk till en produkt.. Tryck på varukorgen.. Du skickas till kö på 10 minuter. Din beräknade väntetid är: 9 minuter. Vet inte om det funkar att kolla på något men står att man har 10 minuter på sig att redigera och slutföra varukorgen 🤔😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Vilket GPU var det? En av de med väldigt få i lager eller?

För mig så var den där 2060 för typ 2400 intressant, men palla med dessa kötider hah.

Det var Asus 2070 OC med mindre än 5st. Allt annat som var lågt antal av var slut.

Permalänk

Mitt i allt elgiganten klagande kommer jag med en snabb fråga:

Ska köpa ny förstärkare till elgitarren, nån som minns om nån musikwebbshop (eller fysisk butik) hade black friday förra året?

Visa signatur

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpetsnaZ97:

Lifehack; Gå in på en länk till en produkt.. Tryck på varukorgen.. Du skickas till kö på 10 minuter. Din beräknade väntetid är: 9 minuter. Vet inte om det funkar att kolla på något men står att man har 10 minuter på sig att redigera och slutföra varukorgen 🤔😂

Skickades från m.sweclockers.com

Hade en flik uppe sen tidigare och tryckte köp på den. 6 minuter. Beat the system!

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Innan klockan slog 22:00 kom jag in på något sätt, kunde lägga OLED65C9 i kundvagn, skrev in betalningsuppgifter, när jag tröck på "beställ" skickar den mig till kön men den har dragit pengar, dock ingen orderbekräftelse, blir och försöka igen då..

Permalänk

Jag har aldrig handlat nåt på black friday eller stått i såna här köer, så jag fattar hart när ingenting av hur sånt här går till.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem

@raoul_duke: Ta gärna lite printscreens om du kommer in

Visa signatur

Intel Core i7 950, 3.06GHz | Asus P6T Deluxe V2 | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Samsung 850-Series EVO 500GB | Gigabyte GeForce GTX 1050 2GB | ASUS BW-16D1HT | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair HX 650W 80+ | Fractal Design Define R3, Svart

Permalänk

Har stått så här i 3 min nu: Det är din tur nu
Tack för tålamodet. Du skickas vidare så snart som möjligt

EDIT: Ett fel har uppstått!
Överföringsproblem hindrar dig från att gå vidare i systemet. Administratören har blivit informerad om problemet. Vänligen prova snart igen. Du är hjärtligt välkommen att besöka en av våra många butiker, eller ringa kundcentret på tlf. 0771-115 115

Permalänk
Medlem

Bara jag som har "Din beräknade väntetid är: mer än en timme" på Elgiganten? Verkar som ni andra fick mycket kortare väntetider.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejeh:

Innan klockan slog 22:00 kom jag in på något sätt, kunde lägga OLED65C9 i kundvagn, skrev in betalningsuppgifter, när jag tröck på "beställ" skickar den mig till kön men den har dragit pengar, dock ingen orderbekräftelse, blir och försöka igen då..

Ursäkta men den drog 19K och du vill försöka igen? xd

Permalänk
Medlem

är det bara min tid som står helt stilla på 6 min och 34 min? ibland går den upp och ibland ner en minut...

Visa signatur

ASUS B450 Prime Plus| Ryzen 7 3700X| ASUS GTX 1660 TI DUAL OC| HyperX Fury 3200MHz 32GB| Norctua NH-D15| Samsung 970 EVO PLUS M.2 SSD 1TB| EVGA Supernova G3 650w| Fractal Design Define C| ASUS PCE-AX3000 |

Permalänk
Skrivet av Onyx:

Bara jag som har "Din beräknade väntetid är: mer än en timme" på Elgiganten? Verkar som ni andra fick mycket kortare väntetider.

Jag har också såklart det meddelandet, då jag är amatör på sånt här Endast de mest inbitna med vassast armbågar får nog komma till.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem

Medan vi väntar på Elgiganten. Vad skall jag köpa för Kabinväska som är maxstor, bra utan att svara svindyr? Används ca 2 ggr/år.

Permalänk
Medlem

Produkt: ASUS Radeon RX 5700 XT TUF 3
Länk: https://www.komplett.se/product/1136114/datorutrustning/dator...
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5171799
Pris: 4399kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Ursäkta men den drog 19K och du vill försöka igen? xd

jepp...det ordnar sig säkerligen, bara att ringa deras kundtjänst sen o höra, ligger iaf inte ute med pengarna då jag tog på kreditkortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onyx:

Bara jag som har "Din beräknade väntetid är: mer än en timme" på Elgiganten? Verkar som ni andra fick mycket kortare väntetider.

jag har samma

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk

Jag har varit inne på elgigantens rea i timmar och köpt upp alla OLED’s så ni kan sluta köa nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onyx:

Bara jag som har "Din beräknade väntetid är: mer än en timme" på Elgiganten? Verkar som ni andra fick mycket kortare väntetider.

Nä det står samma för mig...

Hade varit intressant att veta hur många det är i kön totalt? 1 000? 10 000? Mer?!?

Visa signatur

Asus P6X58D-E || Intel Core i7-930 || Corsair H50 || 3x4GB Crucial Ballistix Elite 1866MHz CL9 || Sapphire R9 390 Nitro 8GB || Sandisk Extreme II 2x120GB RAID 0 || Antec P183, 4 st Chassifläktar || Antec True Power 650W || ASUS VG248QE

Permalänk

Hamnade också i Elgigantens underbara kö. Lämnade sidan, hoppas det hjälper nån här.

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk

Jag har "kommit in" 2 gånger men båda gångerna fått upp "tyvärr har ett fel uppstått som hindrar dig från att gå vidare i systemet. Var god försök igen eller ring kundservice"

EDIT: Nu kom jag in, la en vara i varukorgen och står åter igen i kö, denna gång 15 min

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sten sax påse:

Mitt i allt elgiganten klagande kommer jag med en snabb fråga:

Ska köpa ny förstärkare till elgitarren, nån som minns om nån musikwebbshop (eller fysisk butik) hade black friday förra året?

Finns det nåt annat än 4sound och musikbörsen nuförtiden? Kika på dom två iaf, inte omöjligt dom kör nån raid.