Prisjakt är helt förstörd?!

Skrivet av Trudgelmer:

Nya prisjakt är inte bara dålig för användare. Det kostar en rejäl slant för handlare att vara listade med logo & länk. De får betala mellan 2:45 - 4:95 kr per klick som länkar från prisjakt till butik. Vore intressant att veta hur många klick det går per inköp i genomsnitt.

Låter ju helt sjukt? Har du källa på det?
Ofta när man är inne på prisjakt klickar man ju in på t.ex. netonnet när man kollar en vara för att se recensioner, då folk brukar vara duktiga på att lägga upp omdöme där. Då genererar ju bara jag 20-30kr när jag letar efter en ny eltandborste liksom.

Skrivet av isbjoern:

Ofta när man är inne på prisjakt klickar man ju in på t.ex. netonnet när man kollar en vara för att se recensioner, då folk brukar vara duktiga på att lägga upp omdöme där. Då genererar ju bara jag 20-30kr när jag letar efter en ny eltandborste liksom.

Precis, det blir rejäla kostnader för de listade butikerna för klick som inte leder till köp.

Här kommer källan, varsågod!

https://www.prisjakt.nu/prislista/

@Trudgelmer: Haha vad fan. Vilken prissättning, är helt chockad. Tack för infon.

Skrivet av isbjoern:

Det låter ju verkligen helt sjukt. Brukar göra som du (att via prisjakt leta vidare recensioner på allehanda e-handlare). Måste väl dock finnas något "cap" (typ antal klick per ip-adress?)?

Skrivet av Trudgelmer:

Precis, det blir rejäla kostnader för de listade butikerna för klick som inte leder till köp.

Men vad i..... 11kr per klick för produkter inom linser och linsvätskor
Vilken tur för alla berörda företag att jag inte har något behov av dessa produkter, och för er konsumenter som har det. Då skulle de behöva höja priserna rejält

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av chrillol:

Det låter ju verkligen helt sjukt. Brukar göra som du (att via prisjakt leta vidare recensioner på allehanda e-handlare). Måste väl dock finnas något "cap" (typ antal klick per ip-adress?)?

Prisjakts egna utskick till företagen nämner inga begränsningar.
Utan endast att man betalar en fast kostnad för alla klick som leder från Prisjakt till webbutiken.

Senast redigerat 2019-11-19 16:33
Prisjakt...

Ja, håller absolut med. En tillbaka rullning behövs.

Det är väl tyvärr i sakens natur att tjänster försämras eftersom och sedan byts ut.. Deppigt, gillade verkligen prisjakt

Är det bara jag som har problem med att ladda bilder på prisjakt just nu?
Var 10:e uppdatering lyckas dock trolla fram c.a hälften av bilderna, men aldrig allt.

Skrivet av Fenrisulvfan:

Är det bara jag som har problem med att ladda bilder på prisjakt just nu?
Var 10:e uppdatering lyckas dock trolla fram c.a hälften av bilderna, men aldrig allt.

Buggar för mig också nu.

Skrivet av Trudgelmer:

Får nog sluta klicka på länkar nu då, känns ju som att för varje klick man gör så blir sakerna man är intresserad av bara dyrare och dyrare...

Skrivet av Defender:

Buggar för mig också nu.

Hittade felet, var nog för att jag laddade hem saker samtidigt, samt kollade på ett filmklipp. Det verkar som att Firefox prioriterar ner prisjakts bilder jämfört med filmklipp och nedladdningar.

Prisjakt är skitseg för mig iaf.

Skrivet av Defender:

Prisjakt är skitseg för mig iaf.

Samma problem här. Både webb och appen är slö.

Skickades från m.sweclockers.com

Någon mer som får notifieringar till mobilen (ios) runt 1 timme sent just nu? Hade hoppats slippa spamma f5 på 10 olika sidor under kvällen mer ser inte lovande ut nu. Missade nyss en bra deal på en 65" oled tv p.g.a detta :/