Red Dead Redemption 2 får datum på Steam

Permalänk
Melding Plague

Red Dead Redemption 2 får datum på Steam

Den som vill handla västernäventyr i Steam-butiken får göra det när Red Dead Redemption 2 släpps den 5 december.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Måste man ha Rockstar-klienten också igång för att spela? Eller räcker det med bara Steam?

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Keeper of Traditions

Fortsätter vänta tills de lagat spelet, har ingen ork att betala för att få vara betatestare åt Rockstar.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av enbom:

Måste man ha Rockstar-klienten också igång för att spela? Eller räcker det med bara Steam?

Gissar på att det inte blir någon skillnad gentemot GTA V t.ex.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Kräver ett tredjepartskonto: Rockstar Games Social Club

https://store.steampowered.com/app/1174180/Red_Dead_Redemptio...

Permalänk
Medlem
Skrivet av enbom:

Måste man ha Rockstar-klienten också igång för att spela? Eller räcker det med bara Steam?

Skrivet av Galvanizer:

Gissar på att det inte blir någon skillnad gentemot GTA V t.ex.

Yes, man måste ha Rockstar Games Launcher och ett Rockstar Social Club konto.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Är spelet fortfarande lika trasigt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lagom till julhandeln!

Permalänk
Medlem

Man måste ju ändå ha Rockstar klienten... Ganska pointless att sitta och vänta på Steam release ärligt sagt

Permalänk
Medlem

Var väl inte helt oväntat, Valve kräver ju att spelet ska dyka upp 30 dagar efter release på annan plattform/tjänst (t.ex. Epic Store) om det ska få säljas på Steam.

Permalänk
Medlem

Amen va? Kräver det fortfarande rockstar launcher igång? Vad är det då för mening.. har väntat på ingenting 🙃

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wezzor:

Är spelet fortfarande lika trasigt?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hade stora problem i början, mus som försvann, CTD var 20:e min. Men senaste 20h i spelet har jag inte haft ett enda problem. Spelet har också flutit på förvånansvärt bra i 1440p och ett RX480. Speciellt med freesync då jag får runt 50fps med High.

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Amen va? Kräver det fortfarande rockstar launcher igång? Vad är det då för mening.. har väntat på ingenting 🙃

De implementerade ju detta i GTA V för ca. 2 månader sedan så det var väl inte oväntat att det blir likadant för RDR2

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton341:

Man måste ju ändå ha Rockstar klienten... Ganska pointless att sitta och vänta på Steam release ärligt sagt

Vad jag förstått startar man spelet i Steam vilket startar RSL bara för att köra igång själva spelet, RSL stängs sedan. Antar att det helt enkelt fungerar på samma sätt som med EGS?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wezzor:

Är spelet fortfarande lika trasigt?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har inte haft en enda krasch eller liknande sen jag började lira så för mig är det inte alls trasigt. Flyter på riktigt bra, kör med sweclockers inställningar som de la upp tidigare och ligger på 60fps 95% av tiden. Droppar resterande 5% ner till 50 fps... 8086K på 5,2Ghz, GTX 1080, 1440p skärm

Det enda störande är att jag måste starta launchern som admin men det är inget större problem.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Amen va? Kräver det fortfarande rockstar launcher igång? Vad är det då för mening.. har väntat på ingenting 🙃

Missade du att GTA V också krävde social club eller? Rockstar launcher är ju socialclub plus inbyggd butik i princip. Förstår inte hur det kan komma som en överaskning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

De implementerade ju detta i GTA V för ca. 2 månader sedan så det var väl inte oväntat att det blir likadant för RDR2

Aha ja! Har inte så koll 😅 kan lika gärna köpa spelet nu då

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Två spel samtidigt Halo och Read Dead 2, wow tack tomten.

En extra spelklient har aldrig stört mig, har funkat utmärkt att spela och inte påverkat spelet alls.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Kan det bli något priskrig mellan Epic Games och Valve tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Två spel samtidigt Halo och Read Dead 2, wow tack tomten.

En extra spelklient har aldrig stört mig, har funkat utmärkt att spela och inte påverkat spelet alls.

Isåfall är det ju bara ett spel då RdR2 redan funnits ute till PC ett tag nu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Jag har inte haft en enda krasch eller liknande sen jag började lira så för mig är det inte alls trasigt. Flyter på riktigt bra, kör med sweclockers inställningar som de la upp tidigare och ligger på 60fps 95% av tiden. Droppar resterande 5% ner till 50 fps... 8086K på 5,2Ghz, GTX 1080, 1440p skärm

Det enda störande är att jag måste starta launchern som admin men det är inget större problem.

Startar du som admin manuellt var gång istället för att ha gjort automatiskt?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JEEB:

Kan det bli något priskrig mellan Epic Games och Valve tro?

Så vitt jag vet styr inte Valve över priserna på Steam, utan det är utvecklaren/utgivaren, så det är i så fall upp till Rockstar.

Fast jag har för mig att det finns någon gammal regel i Steamavtalet om att om ett spel rabatteras på andra plattformar så måste det rabatteras på Steam också, så om Rockstar sänker hos Epic eller hos sig själva så måste de sänka hos Steam också i så fall. Kan mycket väl ha fel, eller så är det ändrat, för det var länge sedan jag läste om det.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton341:

Man måste ju ändå ha Rockstar klienten... Ganska pointless att sitta och vänta på Steam release ärligt sagt

Fast det är ganska skönt att ha spelen på så få plattformar som möjligt. Att behöva hålla på med nedladdningar, konton och annat tråkigt bara för att få spela 1-2 spel tycker jag är lite irriterande.

Skrivet av dlq84:

Missade du att GTA V också krävde social club eller? Rockstar launcher är ju socialclub plus inbyggd butik i princip. Förstår inte hur det kan komma som en överaskning.

Tro det eller ej, men det finns de tokbollar som inte spelar gta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Yes, man måste ha Rockstar Games Launcher och ett Rockstar Social Club konto.

Varför ens släppa det på Steam då, suck...

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk

Det blir köp på julrean. Nästa år

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Vad är det för mening i att köpa ett spel som spoilats sönder så hårt på nätet. Går inte att undkomma spoilers. Exklusiv release är fortfarande ett stort problem. Usch.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Vad är det för mening i att köpa ett spel som spoilats sönder så hårt på nätet. Går inte att undkomma spoilers. Exklusiv release är fortfarande ett stort problem. Usch.

Jodå, det går fint att undkomma spoilers. Jag har öäst flertalet trådar här och sett ett halvdussin tester/recensioner på YT. Vet inget som på nåt sätt spoilar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wezzor:

Är spelet fortfarande lika trasigt?

Skickades från m.sweclockers.com

Har det varit trasigt? På vilket sätt menar du då? Jag har inte märkt något konstigt och då har jag snart spelat klart det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Vad är det för mening i att köpa ett spel som spoilats sönder så hårt på nätet. Går inte att undkomma spoilers. Exklusiv release är fortfarande ett stort problem. Usch.

Tja... Varför ser folk Titanic trots att de vet vad som händer.

Men jag håller med föregående talare, jag har lyckats undvika spoilers trots att jag surfar runt en del. Jag fick veta en spoiler till första spelet för ett tag sedan men det är väl närmare tio år sedan det släpptes så något annat vore konstigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Vad är det för mening i att köpa ett spel som spoilats sönder så hårt på nätet. Går inte att undkomma spoilers.

Vilket märkligt resonemang!?
Finns inte många spel jag hade kunnat spela om jag behövt utesluta spel som någon annan spelat före mig och gjort reviews på/snackat om online osv