Bästa hörluren för spel i bullrig miljö?

Permalänk
Medlem

Bästa hörluren för spel i bullrig miljö?

Hej på er!

Har blivit förpassad till vardagsrummet med min dator p.g.a. att det blivit lite många barn och lite för lite husköp.
Så när man lagt barnen och ska sätta sig vid datorn några timmar medans frugan tittar på tv så blir inlevelsen lite förstörd när titelspåret till Greys Anatomy brötar i bakgrunden.

Hur ska jag lösa detta enorma I-landsproblem på bästa sätt? Jag har hörlurar på mig idag, ett par G533. Upplever att dom inte stänger ute ljudet speciellt bra. Finns det några andra lurar som är optimala i sådana här förhållanden? Hade ett par G35 för många år sedan som jag tror var mycket bättre på att stänga ute omgivningen, men det kanske inte alls var så utan bara är inbillning.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

@Subzero299: Är ljudkvaliten viktig ?
Finns ju peltorkåpor med aux ingång

Permalänk
Hedersmedlem

Något i den här stilen bör ju vara idealt. Om det klarar av oväsendet från ett LAN/arena så ska det nog klara ditt vardagsrum

https://www.inet.se/produkt/6302184/plantronics-rig-commander...

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Peltorkåpor samt iems innanför?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Kört med bose qc35 med sladd. Mycket nöjd

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Har föregångaren till denna

Inte bara tyst utåt utan även innanför med sin brusreducering. Använder när jag är ute och flyger men lär funka lika galant mot ljud från familjemedlemmar

https://www.inet.se/produkt/6608632/sennheiser-momentum-wirel...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@oqvist: Jag tror nog också att detta hade kunnat bli en bra och billig lösning.
Peltors lite bättre hörselskydd heter OPTIME III och kostar runt 300 kr, brukar finnas på granngården.
Då får du ju även optionen att bara ha in ear lurarna så kan du ju höra lite vad som händer på greys anatomy och desperate housewives

Permalänk
Medlem

Oj, här trillade det in förslag. Peltor kanske inte känns helt optimalt. Rig Commander Pro hade absolut fungerat, men om jag lägger 5000 kr på hörlurar så har jag inte detta problemet sen ändå, så det är nog lite dumt.

Ser att två stycken skrivit att dom använder olika alternativ av brusreducerande lurar, kör ni dom trådat jämt då? Antar att det blir för mycket fördröjning via bluetooth om man kör en shooter t.ex.

@HenrikM @Trigger

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Bättre ljud än med brusreducerande lurar också.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Subzero299:

Oj, här trillade det in förslag. Peltor kanske inte känns helt optimalt. Rig Commander Pro hade absolut fungerat, men om jag lägger 5000 kr på hörlurar så har jag inte detta problemet sen ändå, så det är nog lite dumt.

Ser att två stycken skrivit att dom använder olika alternativ av brusreducerande lurar, kör ni dom trådat jämt då? Antar att det blir för mycket fördröjning via bluetooth om man kör en shooter t.ex.

@HenrikM @Trigger

Helt ärligt så går dom bara på trådlöst hos mig. Och att brusreduceringen skulle ställa till med oreda på ljudet är i teorin sant. MEN lovar dig att de är mer än dugliga till datorspel och mer där till.
För hifimys så kanske man ska kika på annat.

Ljudet må hända ha någon teoretisk fördröjning över blåtand.. det går inte att se/uppleva fördröjning på en vanlig film (lipsync). Har inte testat med en riktig shooter men har svårt att tro att det går att märka någon fördröjning.
Ska testa senare veckan när jag är på hemmaplan

Känslan när brusreduceringen slår på är helt enorm. Det blir tyyyyyyyst

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ether C Flow.
Var försiktig med B ordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Oj, här trillade det in förslag. Peltor kanske inte känns helt optimalt. Rig Commander Pro hade absolut fungerat, men om jag lägger 5000 kr på hörlurar så har jag inte detta problemet sen ändå, så det är nog lite dumt.

Ser att två stycken skrivit att dom använder olika alternativ av brusreducerande lurar, kör ni dom trådat jämt då? Antar att det blir för mycket fördröjning via bluetooth om man kör en shooter t.ex.

@HenrikM @Trigger

Upplever en viss fördröjning med blåtand då jag tittar på film. Men anledningen att jag kör trådat på datorn är att jag saknar BT på stationära.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

Helt ärligt så går dom bara på trådlöst hos mig. Och att brusreduceringen skulle ställa till med oreda på ljudet är i teorin sant. MEN lovar dig att de är mer än dugliga till datorspel och mer där till.
För hifimys så kanske man ska kika på annat.

Ljudet må hända ha någon teoretisk fördröjning över blåtand.. det går inte att se/uppleva fördröjning på en vanlig film (lipsync). Har inte testat med en riktig shooter men har svårt att tro att det går att märka någon fördröjning.
Ska testa senare veckan när jag är på hemmaplan

Känslan när brusreduceringen slår på är helt enorm. Det blir tyyyyyyyst

Skrivet av HenrikM:

Upplever en viss fördröjning med blåtand då jag tittar på film. Men anledningen att jag kör trådat på datorn är att jag saknar BT på stationära.

Då tror jag att jag slår till på ett par brusreducerande lurar om det dyker upp något grymt under veckan här. Tack för all hjälp.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Avstängd

Sonys lurar ska väl ha den bästa brusreduceringen just nu, och väldigt bra ljud. WH100XM3. Ligger dock på 3000-3500 så ganska saftigt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av snajk:

Sonys lurar ska väl ha den bästa brusreduceringen just nu, och väldigt bra ljud. WH100XM3. Ligger dock på 3000-3500 så ganska saftigt.

Värt att komma ihåg dock är att brusreducering inte är samma sak som att de blockerat ut röster helt. Surranden, brummanden och antra mer statiska ljud är dock brusreduceringen magisk mot!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Sonys lurar ska väl ha den bästa brusreduceringen just nu, och väldigt bra ljud. WH100XM3. Ligger dock på 3000-3500 så ganska saftigt.

Brusreduceringen är bra men ljudet är uselt

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oqvist:

Brusreduceringen är bra men ljudet är uselt

Jag håller inte med. I mina öron är ljudet på samma nivå som vanliga lurar i liknande prisklass, alltså riktigt bra. Se exempelvis https://www.ljudochbild.se/test/horlurar/5-trdlsa-brusreducer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Värt att komma ihåg dock är att brusreducering inte är samma sak som att de blockerat ut röster helt. Surranden, brummanden och antra mer statiska ljud är dock brusreduceringen magisk mot!

Håller inte med, mina bose qc35 blockar röster med samma dB reduction som övriga ljud. Använt mina i två år nu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ska åka in till min närmsta Elgiganten imorgon och se vilket pris som döljer sig här bakom.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

De låter anskrämligt men isolerar bra

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

@Subzero299: Tagga mig i svaret när du vet priset

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deerhall:

@Subzero299: Tagga mig i svaret när du vet priset

Ska försöka komma ihåg det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deerhall:

@Subzero299: Tagga mig i svaret när du vet priset

1990 verkar det bli.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

G35 var sjukt bra på att isolera ljud utifrån, det är inget du inbillade dig.

Har haft folk som står 1 meter ifrån mig och försökt säga någonting utan att jag hört ett pip från dem.

Hyper X Cloud Alpha är hyfsat bra på att stänga ut ljud och är ungefär lika stora, de brukar ligga på runt 600kr när de reas ut.

För mig personligen skulle Bose aldrig fungerar dels pga storlek och framförallt formen de skaver mot örat när jag testat.

Permalänk
Medlem

Om ni köper QC35. Uppdatera inte mjukvaran i lurarna till den senaste. Då försämras brusreduceringen.