Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

ahh my bad. såg det nu. ser ut som en vanligt rea. dock hade jag, eller vi på SWEC tur med deras super rea som var igår

De kommer lägga till några på fredag skrev de på facebook iaf.
"Den stora majoriteten av alla erbjudanden släpps upp nu direkt, men vi har några fina erbjudanden som dyker upp fredag också - så håll koll!"

Permalänk
Medlem

Elgiganten hade ett asus rtx 2070 för 3968kr, det verkar ha tagits bort nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Är ju inte fredag än. sitt ner i båten broder

Fast nu är ju deras tjuvstart över..

Beställde ett till 5700xt. Asuskortet som kommer imorgon åker tillbaka till komplett. Gigabyte ska vara hästlängder bättre, dessutom billigare. 3200mhz ram var de billigast på nu också, 779kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad hände med Elgigantens erbjudande? Kan inte hitta det på hemsidan längre. Kanske var det för bra för att vara sant?

Visa signatur

Main Intel Core i9-9900k @ 5.0 GHz || Asus Rog Strix Z390-E || G.Skill TridentZ RGB 64GB @ 3200 MHz || Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC || Asus Rog Ryujin 360mm || M.2 Samsung 970 EVO 1TB || Corsair RM750x v2 || Fractal Design Define R6 TG Gunmetal || Ekwb Vardar RGB 120 mm x 6 st

Permalänk
Medlem
Skrivet av wilda:

Vad hände med Elgigantens erbjudande? Kan inte hitta det på hemsidan längre. Kanske var det för bra för att vara sant? https://i.gyazo.com/4a418a3085381c91b28ce58617a46633.png

Verkar så...gäller inte deras tillgångsgaranti på 3 dagar?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nivity:

Varför tog mod bort mitt inlägg om GTX 2080 SUPER kortet på Inet lol.
Där saknades bild på erbjudandet (tillagt nu), han nämnde inget om slutet vattenblock på kortet.

En varning kanske är bra då i köphetsen ifall någon faktiskt missat att läsa om artikeln?

Hoppas någon köper det då och märker det när de packar upp sitt nya kort
Mods lol

#1 Jag uppdaterade inlägget samtidigt som jag plockade bort ditt inlägg.
#2 Fyndtråden är endast till för fyndtips, vänligen respektera detta.
#3 Anmäl gärna eventuella felaktigheter så att vi moderatorer kan redigera eller lägga till viktig information.

Du är välkommen att pm:a mig om du har frågor eller synpunkter.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av milan979:

Verkar så...gäller inte deras tillgångsgaranti på 3 dagar?

Den känner jag inte till, men gäller det innan det är officiellt släppt? De kan ju alltid kalla detta för en "preliminär" rea och att det var ett misstag

Vad för kort/pris/butik har annars ett bra erbjudande på liknande prestanda? Det finns ju så många små produktskillnader att det är svårt att få en bra överblick mellan sidorna och i prisjakt.

*Edit*

Visa signatur

Main Intel Core i9-9900k @ 5.0 GHz || Asus Rog Strix Z390-E || G.Skill TridentZ RGB 64GB @ 3200 MHz || Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC || Asus Rog Ryujin 360mm || M.2 Samsung 970 EVO 1TB || Corsair RM750x v2 || Fractal Design Define R6 TG Gunmetal || Ekwb Vardar RGB 120 mm x 6 st

Permalänk
Medlem

Bedrövligt..
Den ända dealen på grafikkort som faktiskt såg lovande ut även fast det var skräp rog strix....Man kanske ska skita i rean och köra på ett red devil istället..
Slutar säkert bara med att man får ett trött nvidia kort med skräp micron ändåså

Köper aldrig ett strix kort efter mitt 1080 hade sånt coilwhine att grannarna började nästan ringa och klaga på nätterna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mahiko:

Bedrövligt..
Den ända dealen på grafikkort som faktiskt såg lovande ut även fast det var skräp rog strix....Man kanske ska skita i rean och köra på ett red devil istället..
Slutar säkert bara med att man får ett trött nvidia kort med skräp micron ändåså

Köper aldrig ett strix kort efter mitt 1080 hade sånt coilwhine att grannarna började nästan ringa och klaga på nätterna

Skickades från m.sweclockers.com

Gigabyte 5700 XT för 4699kr på Inet är väl rätt schysst ändå. Har fått väldigt bra betyg av både Hardware Unboxed och GN på Youtube. Slog till på en själv

https://www.inet.se/produkt/5410356/gigabyte-radeon-rx-5700-x...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

Gigabyte 5700 XT för 4699kr på Inet är väl rätt schysst ändå. Har fått väldigt bra betyg av både Hardware Unboxed och GN på Youtube. Slog till på en själv

https://www.inet.se/produkt/5410356/gigabyte-radeon-rx-5700-x...

Ye sant, dock ska jag betala 4700 (ish) för ett xt kort ger jag gärna 600 mer och får powercolors dock

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av upf:

Lenovodatorn på mediamarkt tycker jag är väldigt prisvärd för 8990. Dubbla mängden RAM & disk, dessutom RTX 2060.
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_lenovo-legion-t530-towe...

Tack för tips!

Nu har Inet denna för 8490kr:
Lenovo legion

Elgiganten kommer ha denna för 7990kr:
Lenovo legion

Svårt att välja. Är det stor skillnad mellan RTX 2060 och GTX 1660ti? Och mellan 8gb och 16gb ram?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ev1lHomer:

Tack för tips!

Nu har Inet denna för 8490kr:
Lenovo legion

Elgiganten kommer ha denna för 7990kr:
Lenovo legion

Svårt att välja. Är det stor skillnad mellan RTX 2060 och GTX 1660ti? Och mellan 8gb och 16gb ram?

Elgiganten Lenovon för 7990 kr har bara 8 GB RAM i singel-channel, det är som att köra en bil med hälften utav hjulen monterade.

2060 är ~17%+ snabbare än 1660 ti.

Edit@
Lenovon från Media Mark kostar dock bara ~6% mer än Lenovon ifrån inet.
Växer inte plånboken utav det faktumet kan du alltid trösta dig med att en svagare dator drar mindre ström & låter alltså mindre.

Mvh r3mpuh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av afarski:

Har någon tips på en bra deal på en datorskärm (eller två), som skall kunna drivas av ett 1080? IPS, 1440p och allt över 27” är mina krav. Har inte heller råd att lägga hur mycket som helst, så ju billigare desto bättre. Skärmarna skall användas mest för produktivitet.

https://www.inet.se/produkt/2214025/philips-276e8vjsb-4k-ips

Den där, om du kan leva med 4K och utan VESA-fäste.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonasstenstrom:

https://www.inet.se/produkt/2214025/philips-276e8vjsb-4k-ips

Den där, om du kan leva med 4K och utan VESA-fäste.

Skickades från m.sweclockers.com

Är ingen hardcore-gamer, men kan ibland bli så att jag spelar CSGO. Vet du om det är en katastrofal upplevelse på den skärmen?

Permalänk
Skrivet av r3mpuh:

Elgiganten Lenovon för 7990 kr har bara 8 GB RAM i singel-channel, det är som att köra en bil med hälften utav hjulen monterade.

2060 är ~17%+ snabbare än 1660 ti.

Edit@
Lenovon från Media Mark kostar dock bara ~6% mer än Lenovon ifrån inet.
Växer inte plånboken utav det faktumet kan du alltid trösta dig med att en svagare dator drar mindre ström & låter alltså mindre.

Mvh r3mpuh

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för det! Å andra sidan hjälper kanske en starkare dator till mer med uppvärmningen...

Ok - det verkar som att Mediamarkts alternativ ser bra ut. Har inte sett någon annan dator i denna prisklass upp till 9000kr som verkar bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ev1lHomer:

Tack för tips!

Nu har Inet denna för 8490kr:
Lenovo legion

Elgiganten kommer ha denna för 7990kr:
Lenovo legion

Svårt att välja. Är det stor skillnad mellan RTX 2060 och GTX 1660ti? Och mellan 8gb och 16gb ram?

Jag hade inte köpt en speldator med 8GB ram.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

@r_b89: du är väl medveten om att 5700xt klättrat en hel del i prestanda de senaste månaderna med bättre mjukvara?
Ligger väl mer runt ett 1080ti nu och då är det märkbart vassare än 2070..

Är nog ganska jämnt skägg i pris/prestanda mellan dom nu.

Jag vet, men även RTX korten har dragit iväg. 2060 super ligger efter 5700XT och 2070 super före, 2070 ligger mellan dom två. Alltså ganska nära ett 5700XT, men förmodligen lite efter.

Sen var mitt exempel på MSI's billigaste kylarlösning och 2070 STRIX för 4k är riktigt billigt, ett 4500kr 5700XT kanske slår det i pris/prestanda, men det är på bekostnad av en mycket sämre kylare. Tar du ett 5700XT Strix/Red Devil/Nitro+ så vinner 2070 kortet pris/prestanda om inte någon kör en brutalt bra BF kampanj. Det är sällan man kan få både bra pris/prestanda och en bra kylare på köpet, nu är det dock möjligt med 2070 kortet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ev1lHomer:

Tack för det! Å andra sidan hjälper kanske en starkare dator till mer med uppvärmningen...

Ok - det verkar som att Mediamarkts alternativ ser bra ut. Har inte sett någon annan dator i denna prisklass upp till 9000kr som verkar bättre.

Precis, både MediaMarkts & Inets dator ovan är de prisvärdaste färdigbyggda dumburkarna i <10k prisklassen för tillfället. Varav MM's 2060 dumburk för 9k ger högre fps/kr än Inets 1660ti 8,5k dito.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av afarski:

Är ingen hardcore-gamer, men kan ibland bli så att jag spelar CSGO. Vet du om det är en katastrofal upplevelse på den skärmen?

Säkerligen ingen större hit att spela CSGO på den skärmen. Jag kommer nog slå till på en. Kommer dock behålla min gamla skärm för spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Varför blir sällan bra erbjudande på Apple-produkter? Någon som vet? Säljer butikerna de utan problem för "fulla" priser?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Varför blir sällan bra erbjudande på Apple-produkter? Någon som vet? Säljer butikerna de utan problem för "fulla" priser?

Pretty much it. Folk köper enheterna för fullpris oavsett och skulle de sälja på rea blir andrahandsvärdet sänkt och då blir det inte lika exklusivt osv osv skulle jag tänka mig.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

@Sh4d0wfi3nd: största problemet är att Apple inte ger så stora marginaler till sina återförsäljare. Samma med Nintendo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Varför blir sällan bra erbjudande på Apple-produkter? Någon som vet? Säljer butikerna de utan problem för "fulla" priser?

Vad jag har hört så är det även Apple som styr vad som får rabatteras och hur mycket. :/

Permalänk

Är det bara jag som inte hittar GTX 2070 kortet på Elgiganten som var sänkt till ~3900 längre?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johankish:

Är det bara jag som inte hittar GTX 2070 kortet på Elgiganten som var sänkt till ~3900 längre?

Skickades från m.sweclockers.com

Borta, och ett par andra produkter.
Antar folk tror att de ska köpa det nu sen utnytta deras egna prisgaranti (som inte de har längre verkar det som)

Lite dumt utav elgiganten att missa detta, att man kunde köpa alla produkter innan bara sådär.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trackmaster:

Vad jag har hört så är det även Apple som styr vad som får rabatteras och hur mycket. :/

Det är helt enkelt så att när man går till MM/EG/NON och liknande är priserna redan pressade från rekommenderat apple pris och apple ger normalt sett inget stöd för kampanjer som BF och därför går man från extremt dålig marginal till obefintlig och då blir det inte mer än ett par hundringar i REA.

Permalänk
Skrivet av r3mpuh:

Precis, både MediaMarkts & Inets dator ovan är de prisvärdaste färdigbyggda dumburkarna i <10k prisklassen för tillfället. Varav MM's 2060 dumburk för 9k ger högre fps/kr än Inets 1660ti 8,5k dito.

Skickades från m.sweclockers.com

Så - nu är ordern lagd hos Mediamarkt

Enda tveksamheten ljudnivån och om MMs öppet köp tillåter att man öppnar och provar datorn.

Permalänk
Medlem

Tror ni på allvar att man tjänar pengar på BF?

Permalänk
Medlem
Skrivet av beardedpear:

Tror ni på allvar att man tjänar pengar på BF?

Man tjänar aldrig några pengar på att handla något. Man kan nog spara några kronor dock om man redan tänkt köpa produkten till fullpris sedan tidigare

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Inaktiv

HiFiKlubben startar sin BF snart. Många intressanta erbjudanden bla många kablar.

Enkelriktad HDMI --> https://www.hifiklubben.se/kablar/hdmi-kabel/audioquest-forest-hdmi-kabel/
sägs vara ett måste om man kör OLED eller QLED

Enkelriktad nätverkskabel --> https://www.hifiklubben.se/kablar/digitalkabel/audioquest-pearl-ethernet-digitalkabel/ ett måste vid streaming

störningsfilter för USB-porten --> https://www.hifiklubben.se/stereo/da-omvandlare/audioquest-jitterbug-filter/ rekommenderas till allt USB-ljud

Strömsladd till datorn --> https://www.hifiklubben.se/kablar/Stromkablar/audioquest-hurricane-high-current-stromkabel/ Minskar störningar och ett måste vid högkvalitetstittande/lyssnande

Svåra val att göra inför kvällen!