Google Stadia får vännerinbjudan och nya gratisspel

Permalänk
Melding Plague

Google Stadia får vännerinbjudan och nya gratisspel

Stadia-användare kan nu bjuda in en vän till tre månaders Stadia Pro. Samtidigt expanderas gratisspelen i Pro-abonnemanget.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har jag någon vän här som har Pro tro?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Haha skön kalldusch för alla som pungat ut $$$ för dessa två spel första veckan

Permalänk
Medlem

Damage control eller snällhet?

"We know that some users have recently purchased these two games for their collection. Because of the proximity between the launch of the platform, and the announcement of these titles in Stadia Pro, we're happy to assist you if you'd like to request a refund if you have purchased either or both of these titles, even if it's outside of our normal policy."

https://community.stadia.com/t5/Stadia-Community-Announcement...

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenta42:

Damage control eller snällhet?

"We know that some users have recently purchased these two games for their collection. Because of the proximity between the launch of the platform, and the announcement of these titles in Stadia Pro, we're happy to assist you if you'd like to request a refund if you have purchased either or both of these titles, even if it's outside of our normal policy."

https://community.stadia.com/t5/Stadia-Community-Announcement...

Bra att dom gör så!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Kenta42: det är ju bra att de erbjuder alternativet. Men att de inte på något sätt visar i appen att spelen blir gratisspel nästa månad öppnar ju upp för huvudvärk för både kunder och Google själva. Mycket som är osmidigt med den här lanseringen tyvärr.

@BasseBaba o/ Jag är en av de som köpte Tomb Raider DE dagen innan det här meddelades 😑

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenta42:

Damage control eller snällhet?

"We know that some users have recently purchased these two games for their collection. Because of the proximity between the launch of the platform, and the announcement of these titles in Stadia Pro, we're happy to assist you if you'd like to request a refund if you have purchased either or both of these titles, even if it's outside of our normal policy."

https://community.stadia.com/t5/Stadia-Community-Announcement...

Bara så jäkla märkligt.
Man är "smarta nog" att lyckas utveckla tjänsten Stadia, men lyckas inte i förväg förstå att det är ett dåligt upplägg att redan 1 vecka efter launch annonsera att 2 spel blir gratis (för samltiga användare, eftersom Stadia Pro är det enda man kan ha för tillfället), eftersom detta klingar illa för dom som köpt på sig spelen?

Man undrar lite hur mycket otur folk har när dom tänker ibland....

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Bara så jäkla märkligt.
Man är "smarta nog" att lyckas utveckla tjänsten Stadia, men lyckas inte i förväg förstå att det är ett dåligt upplägg att redan 1 vecka efter launch annonsera att 2 spel blir gratis (för samltiga användare, eftersom Stadia Pro är det enda man kan ha för tillfället), eftersom detta klingar illa för dom som köpt på sig spelen?

Man undrar lite hur mycket otur folk har när dom tänker ibland....

Jag tror att de la till två spel i december som kompensation för den dåligt hanterade lanseringen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Jag tror att de la till två spel i december som kompensation för den dåligt hanterade lanseringen.

Skickades från m.sweclockers.com

Hajar.
Aja då hade dom väl kunnat erbjuda alternativa titlar för dom som redan köpt på sig grejorna. Men det verkar ju lösa sig med nån återbetalning nu.

Permalänk
Medlem

Vore kul att testa hur det fungerar innan man köper "skarpt" så om det är någon som kan tänka sig att skicka över en kod så hade det uppskattats

Visa signatur

: )

Permalänk
Medlem

Någon snäll själ här som vill ge mig en tidig julklapp iår tro?

Permalänk
Medlem

Snart äger man nästan 20% av alla spel på tjänsten.

Permalänk
Avstängd

De vet verkligen hur de lockar in kunder. Många som lär sukta efter Farming simulator.

Permalänk
Lego Master

Hrrm. *läser från ett förberett pergament med myndig stämma*
"Om någon har behov av att få en vän, look no further."

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Den där TV:n sitter monterad på tok för högt upp! Inte ergonomiskt.

Permalänk
Medlem

Ah kul speciellt för mig som aldrig har spelat nån av dom spelen som jag nu kan spela. Yippi!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Intel Core i7-13700K 3.4GHz | Asus Prime Z790-P | Corsair 64GB DDR5 3000Mhz | MSI RTX 3070 Ti Ventus 3X OC| Samsung 990 PRO 2TB SSD | Samsung 1TB | Fractal Design North | Asus 28" 4k PB287Q | b]Asus[/b] 27" 144Hz VG27A | Keychron K8 RGB Aluminium Gateron Brown Switch | Corsair Virtuoso | Windows 11 Pro 64bit

Server: Intel Xeon E-2388G CPU @ 3.20GHz | Supermicro X12STW-F | Hynix 128GB DDR4 ECC

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@BasseBaba @Kenta42 jag begärde återbetalning i förmiddags och spelet har redan försvunnit från mitt spelbibliotek. Återbetalningen har inte hunnit inkomma på mitt konto, men det verkar som att de är ganska snabba med att acceptera återbetalningar för decembers Pro-spel.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@BasseBaba @Kenta42 jag begärde återbetalning i förmiddags och spelet har redan försvunnit från mitt spelbibliotek. Återbetalningen har inte hunnit inkomma på mitt konto, men det verkar som att de är ganska snabba med att acceptera återbetalningar för decembers Pro-spel.

Det är väldigt bra! Dock har de väl inte så mycket att göra på supporten, med tanke på mängden sålda enheter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@H4tten: Noterar jag en lätt syrlig kommentar läst mellan raderna?

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Gäsp... Denna tjänsten kommer få kämpa i motvind i många år innan den kan konkurrera med steam om kunderna men fortsätter dom hålla liv i det + grafikkort fortsätter öka kraftigt + stöd för olika lägen som t.ex. lägre grafik högre fps och så.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Kommer det finnas ett mod community för spel genom stadia, eller det är helt vanilla som gäller 4-ever?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@HatMine: Noterar jag en lätt syrlig kommentar läst mellan raderna?

Haha både ja och nej skulle jag säga. Var nära på att köpa Stadia själv och kommer kanske investera i framtiden, så jag hoppas verkligen att supportens svarstider fortsätter vara korta. Men med tanke på hur det var ett tag med Steams support så kan jag tänka mig att det kan bli svårt om spelarantalet ökar kraftigt.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem

Laggar något oerhört, har 100/100 bredband 2 fiber. När jag testar på Speedtest eller bredbandsbolaget får jag 100+/100+ med en ping på 8 ungefär. Med ethernet kabel får jag samma fast något bättre ping.

Testar jag på projectstream.google.com/speedtest har jag endast 27 Mbits/s. Vad är det som är galet?

Inget annat är anslutet till internet, varken på datorn eller i hemmet.

Permalänk
Lego Master

@Badmondy:
Nånting är konstigt med den sidan. Jag får ut runt 245 Mbit av mina 250 på både Speedtest och Bredbandskollen, men Googles test ger mig runt 4-5 Mbit/s.
Nåt annat som är konstigt är att Bredbandskollen konsekvent vägrar ge mig högre än 10 Mbit upphastighet, trots att Speedtest visar korrekt ~245. Även Googles test ger runt 240 Mbit upp när jag övervakar throughput i routern.

EDIT:
Vänta nu, what in the actual ass?
När jag kör samma test i min mobil, på wifi hemma (samma router och ISP mot nätet som det fasta testet ovan) så får jag ut 222 Mbit till Stadia.

Jag har också testat i två fem olika browsers på datorn, samma resultat.
* Chrome
* Opera GX
* Edge Beta (Chromium)
* Edge
* Internet Explorer

Det ska noteras att inget annat ligger och drar bandbredd på datorn, eller i resten av nätverket. Och alla browsers ger mig utmärkta resultat i Speedtest. Vafan är det som händer? Hatar Google mig?

4G i mobilen (wifi avstängt) ger mig 87 Mbit till Stadia. Mobilen tethrad till datorn och delat internet via 4G ger 90,1 Mbit till Stadia.
Jag har alltså bättre anslutning till Stadia via mobilnätet, än mitt fasta fiber på 250 Mbit.

Here, there be monsters.

EDIT2:

En omstart av datorn senare har jag 185 Mbit mot Stadia i Chrome på datorn.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

@Shudnawz:

Helt snurrigt verkar det, får testa starta om datorn. Men känns väldigt skumt hela skiten :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

@Badmondy:
Nånting är konstigt med den sidan. Jag får ut runt 245 Mbit av mina 250 på både Speedtest och Bredbandskollen, men Googles test ger mig runt 4-5 Mbit/s.
Nåt annat som är konstigt är att Bredbandskollen konsekvent vägrar ge mig högre än 10 Mbit upphastighet, trots att Speedtest visar korrekt ~245. Även Googles test ger runt 240 Mbit upp när jag övervakar throughput i routern.

EDIT:
Vänta nu, what in the actual ass?
När jag kör samma test i min mobil, på wifi hemma (samma router och ISP mot nätet som det fasta testet ovan) så får jag ut 222 Mbit till Stadia.

Jag har också testat i två fem olika browsers på datorn, samma resultat.
* Chrome
* Opera GX
* Edge Beta (Chromium)
* Edge
* Internet Explorer

Det ska noteras att inget annat ligger och drar bandbredd på datorn, eller i resten av nätverket. Och alla browsers ger mig utmärkta resultat i Speedtest. Vafan är det som händer? Hatar Google mig?

4G i mobilen (wifi avstängt) ger mig 87 Mbit till Stadia. Mobilen tethrad till datorn och delat internet via 4G ger 90,1 Mbit till Stadia.
Jag har alltså bättre anslutning till Stadia via mobilnätet, än mitt fasta fiber på 250 Mbit.

Here, there be monsters.

EDIT2:

En omstart av datorn senare har jag 185 Mbit mot Stadia i Chrome på datorn.

Testade starta om "Anslutningen är bra.
Utifrån din aktuella nedladdningshastighet på 18.024 Mbit/s bör du kunna spela i HD på Stadia, men du kanske inte får 4K-upplösning. Återgå till Google Store."

Detta är ju helt sinnes hur kan det vara så?

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Badmondy: det kan vara värt att kontakta din internetleverantör, beskriva problemet och att du försöker använda den med Stadia. De kanske inte vet exakt vad som orsakar det, men kanske vet de något. Värt att testa!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

@loevet:

Efter mer testande, funkar det när jag använder begränsad kvalitet upp till 720p. Eftersom jag får cirka 1/5 av hastigheten av 100. Kommer det göra skillnad om jag uppgraderar till 500/500. Då lär ju nedladdningen till google ligga på 100mb iallfall.

Permalänk
Medlem

@loevet:

https://projectstream.google.com/speedtest

Vad får du för resultat här?, som jag förstår det sitter du på 500/500 Telia.

Permalänk
Medlem

@Badmondy: jag gjorde en test på sidan för att jag var nyfiken, har ingen stadia men är sugen på att testa den när basic kommer!

"Anslutningen är mycket bra.
Utifrån din aktuella nedladdningshastighet på 110.545 Mbit/s bör du kunna spela på Stadia i hög kvalitet"