Julpynta SweClockers 20-årslogotyp!

Permalänk
Melding Plague

Julpynta SweClockers 20-årslogotyp!

Vad är en jul utan dekorerad SweClockers-logotyp? Nej, juste! Pynta vår jubileumslogotyp, vinn ära, berömmelse och gamingskärm.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Åhh Julkänsla!
Ser framemot att se årets bidrag.
Lycka till alla PS-proffs!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Äntligen nästan jul! Det är alltid lika skoj att se alla bidrag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Ja, vad vore julen utan Sweclockers nya vinterskrud. Lycka till alla som deltar. Ser fram mot hur den ska se ut i år

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem
Citat:

...

  • Bidragen får inte vara animerade.

...

Ska jag tolka den nytillkomna regeln som att ni inte var roade av mitt bidrag förra året?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av johho:

Ska jag tolka den nytillkomna regeln som att ni inte var roade av mitt bidrag förra året?

Vi hade nog inte riktigt tänkt tanken att det skulle kunna komma animerade bidrag. Det känns lite störande när logotypen är föränderlig på det sättet, tycker jag.

Permalänk
Medlem

Nu kommer julkänslan mer på allvar! Ska bli kul att se bidragen som vanligt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Se över länken till tävlingsvillkoren. Verkar som att tryckfelsnisse varit framme?

Alltid lika mysigt när det blir jul på SweC!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av GLaDER:

Se över länken till tävlingsvillkoren. Verkar som att tryckfelsnisse varit framme?

Alltid lika mysigt när det blir jul på SweC!

Oj, nånting hände i alla fall! Skulle kunna svära på att de fullständiga tävlingsvillkoren låg där innan.

Nu är det i alla fall åtgärdat och jag har tillsatt en internutredning för att gå till botten med vem som ska lynchas.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Oj, nånting hände i alla fall! Skulle kunna svära på att de fullständiga tävlingsvillkoren låg där innan.

Nu är det i alla fall åtgärdat och jag har tillsatt en internutredning för att gå till botten med vem som ska lynchas.

Skönt att höra! Jag PMar kontouppgifter för bounty

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albert:

Vi hade nog inte riktigt tänkt tanken att det skulle kunna komma animerade bidrag. Det känns lite störande när logotypen är föränderlig på det sättet, tycker jag.

Hmm, jag anar en utmaning. Vad kan jag hitta på som skulle kunna innebära ny regel även nästa år?
Dags att lusläsa specifikationen för PNG.

Permalänk
Hedersmedlem

Bidraget har väldigt skarpa kanter. Tycker du inte att det ser lite konstigt ut när den placeras in i verkligheten? Tänk också på att man måste ladda upp bilder från arbetsprocessen. Se instruktionerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albert:

Bidraget har väldigt skarpa kanter. Tycker du inte att det ser lite konstigt ut när den placeras in i verkligheten? Tänk också på att man måste ladda upp bilder från arbetsprocessen. Se instruktionerna.

Kantigt är nya modet. Titta bara på Cybertruck Bilder från arbetsprocessen är lite för sent nu. Men lär inte ha haft någon chans vilket som. Bidragen som kommer i slutet brukar alltid vara bättre Men PSD-filen finns om så önskas.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Första året på ett tag som jag känner att jag faktiskt inte har tid att skapa ett bidrag, men lycka till alla andra

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
SpelClockers

ser fram emot årets bidrag! detta är höjdpunkten varje december tycker jag!

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Hedersmedlem

Hallå alla proffs på Photoshop (eller vad som nu används 2019), in med lite värdiga pimpade logos nu tack så att julen kan börja!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Überklass:

Hallå alla proffs på Photoshop (eller vad som nu används 2019), in med lite värdiga pimpade logos nu tack så att julen kan börja!

MItt kommer om 1-2 dagar. Många bollar i luften nu!

Permalänk
Inaktiv

Så där ja. Tycker det blev bra denna gången och allt gjort i 3D paint.

Har självklart bilder hur jag gick till väga!

Bakgrund gjort i paint, Valde lämplig färg bara. Julgranar lika så. Använde mig av "3D mask" i paint och gick runt bara. Därför ser de väldigt mjuka ut.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon186265:

Så där ja. Tycker det blev bra denna gången och allt gjort i 3D paint.

https://forumbilder.com/images/2019/12/03/skickas-in.png

Har självklart bilder hur jag gick till väga!

Tyvärr följer bidraget inte riktigt instruktionerna. Det har fel storlek och fel teckensnitt. Kanterna känns dessutom för skarpa. Bilderna från arbetsprocessen ska laddas upp tillsammans med bidraget.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Albert:

Tyvärr följer bidraget inte riktigt instruktionerna. Det har fel storlek och fel teckensnitt. Kanterna känns dessutom för skarpa. Bilderna från arbetsprocessen ska laddas upp tillsammans med bidraget.

Okej! Får se om jag hinner fixa detta.

Vad är det för teckensnitt förresten? (Förmodar att det är texten ni syftar på)

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av anon186265:

Okej! Får se om jag hinner fixa detta.

Vad är det för teckensnitt förresten? (Förmodar att det är texten ni syftar på)

Allt finns i instruktionerna till tävlingen! Både material och vad du behöver tänka på.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Här kommer ytterligare ett bidrag, ritad med en gammal Wacom intuos 3 i photoshop CC.
Givetvis är allt skapat från scratch (förutom användandet av den klassiska julbockens design som referens, ej avmålad).

Jag hoppas att Sweclockers grå färg inte har blivit för mörk? Om så är fallet ser jag till att ljusa upp den innan deadline.

Process:

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Urge:

Jag hoppas att Sweclockers grå färg inte har blivit för mörk? Om så är fallet ser jag till att ljusa upp den innan deadline.

Den är fortfarande grå, så den strider inte mot färgregeln. Man kan alltid diskutera om den mörka grå nyansen medför att logotypen inte smälter in tillräckligt väl. I en sådan bedömningsfråga vill jag inte lämna något förhandsbesked.

Det finns inget som hindrar att du lämnar in flera olika bidrag där den gråa nyansen är mer eller mindre mörk. Om du kompletterar med fler bidrag, underlättar det för oss om du skriver ett nytt inlägg i stället för att redigera det gamla.

Om det är möjligt, får du för övrigt gärna ladda upp några fler bilder från arbetsprocessen. Exempelvis vore det intressant med bilder som visar hur du skapat pepparkakshuset och släden med renar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Urge:

Här kommer ytterligare ett bidrag, ritad med en gammal Wacom intuos 3 i photoshop CC.
Givetvis är allt skapat från scratch (förutom användandet av den klassiska julbockens design som referens, ej avmålad).

Jag hoppas att Sweclockers grå färg inte har blivit för mörk? Om så är fallet ser jag till att ljusa upp den innan deadline.
https://i.imgur.com/GOjFBRd.png

https://i.imgur.com/riFFL3j.png

Process:
https://i.imgur.com/5V0ZVoY.jpg

Bättre än något från föregående år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albert:

Om det är möjligt, får du för övrigt gärna ladda upp några fler bilder från arbetsprocessen. Exempelvis vore det intressant med bilder som visar hur du skapat pepparkakshuset och släden med renar.

Självklart! Grottar mer än gärna ned mig i arbetsprocessen men vill inte framstå alltför mycket som en viktigpetter bara.
Bifogar även PSD-filen om så önskas

Permalänk
Avstängd

Sweclockers jullogo

Ok, här kommer ett förslag från mig.
Inte supernöjd, blev mer skissigt än jag tänkt mig mig men har inte tid med mer...

WIP bilder:

Permalänk
Medlem

@Exxovion: Bockar ödmjukast

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xPM:

Ok, här kommer ett förslag från mig.
Inte supernöjd, blev mer skissigt än jag tänkt mig mig men har inte tid med mer...

https://i.imgur.com/mj0OQLM.png

WIP bilder:

https://i.imgur.com/HPXunbD.png

https://i.imgur.com/6aCOBej.png

Bidraget har väldigt skarpa kanter. Fundera gärna över hur väl du tycker att det smälter in på webbplatsen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Albert:

Bidraget har väldigt skarpa kanter. Fundera gärna över hur väl du tycker att det smälter in på webbplatsen.

Vill inte skapa dålig stämning, men att Swec inkommer med feedback på bidragen som att det vore utkast från en reklambyrå känns sådär. Visst, tyckande och diskussion är väl en del av processen men sådant bör väl komma från forumet? Eller jag kanske tolkat din koppling till sajten fel?

Med det sagt, stort lycka till alla tävlande! Extremt hög nivå på ditt arbete @Urge