Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Såg denna kommit upp på komplett idag https://www.komplett.se/product/1011746/datorutrustning/dator... hur pass prisvärd/uppgraderbar är den? Många verkar ju förespråka amd. Några nackdelar med dess komponenter?

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan byta ut allt i den, mer eller mindre. Dock så är det som vanligt med deras färdiga paket, bara 2666mhz ram och billigaste nätaggregatet och bara en 250gb m2 disk. Steget till bättre ram, nätaggregat och större m2 disk är ofta bara någon hundralapp bort. Men kan man leva med det, så är priset oftast svårslaget på deras kompletta system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Såg denna kommit upp på komplett idag https://www.komplett.se/product/1011746/datorutrustning/dator... hur pass prisvärd/uppgraderbar är den? Många verkar ju förespråka amd. Några nackdelar med dess komponenter?

Skickades från m.sweclockers.com

Vänta till Elgiganten Blackfriday

Fractal Design Define R6 USB-C Svart 1049 kr Komplett
Corsair Force Series MP510 960GB 1299 kr Komplett
Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000 MHz 749kr Webhallen
RTX 2070 Strix för 3970 kr
Corsair RM750X v2 777 kr
be quiet! Dark Rock Slim 399 kr
Intel Core i7-9700K 3989 kr Webhallen
ASUS ROG Strix Z390-F GAMING 1899 kr
ASUS moderkort och i7 9700K med Cashback gör Intel ett okej alternativ för ren speldator.

Totalt ca 14131 Kr dock är GPU sämre ca 15% men i övrigt är paket bättre eller lika bra med bättre Chassi, Nätaggregat, RAM, CPU kylare och SSD.

Edit Med ASUS Cashback så blir Komplett paket ca 14100 kr och mitt paket ca 13200 kr

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Angående musen på Maxgaming så kommer den troligtvis att bli annullerad då priset är felaktigt: #18169950
Köpte en Viewsonic-monitor på maxgaming (genom CDON) som de nekar att leverera, p.g.a felaktig prissättning. Detta trots att den var dyrare en exakt motsvarande modell hos Acer på en annan butik.

Uppdatering: Efter lite övertalning så fick jag köpa skärmen till avtalat pris. Jag blev nöjd och maxgaming ska ha creds för att de går att resonera med.

Jag har i alla fall fått leveransbekräftelse på musen så nog kommer de leverera den alltid!

Skrivet av Brainsplitter:

Kollar jag prisjakt är nästa aktör Power med priset 529:- så uppenbart prisfel är svårt att hävda.
Som @r_b89: säger får de inte häva köpet hur som helst.

Den som Power har är förra generationen denna är den som är så kallad remastered och kom ut nu i september. Det som skiljer är att RGB belysningen fått fler zoner och har lite snyggare övergångar på remastered versionen. Sensorn har uppgraderats till 16000 dpi istället för 12000 dpi och så ska det vara förbättringar vad gäller coatingen vid tumgreppet som ska vara mer hållbart. Katten har också förändrats lite, blivit mindre och svart på den nya. 449 Kr för remastered versionen verkar just nu vara lägst pris i världen! Inte ens i USA kan man få den för det priset!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Ni som har bra koll. Är detta en bra deal?
https://www.webhallen.com/se/product/303645-ASUS-GeForce-RTX-...
Eller ska man vänta på något bättre?

Edit: Dvs. är det ett bra kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ppr74:

Ni som har bra koll. Är detta en bra deal?
https://www.webhallen.com/se/product/303645-ASUS-GeForce-RTX-...
Eller ska man vänta på något bättre?

Edit: Dvs. är det ett bra kort?

https://www.komplett.se/product/1133864/datorutrustning/dator...
Lite billigare dock lite lägre klock men går nog och fixa själv via mjukvaran

Visa signatur

|MOBO:Asus Z170-Pro Gaming|PSU:EVGA SuperNOVA G2 750W|CASE: Fractal Design Define R5 |CPU:Intel Core i7-6700K|GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 |RAM: 8GB x 2 Corsair Vengeance LPX|HDD:Intel 535 series 480GB + SAMSUNG HD753LJ 750GB + WDC WD5000AAKS-00A7B0 500GB |COOLING:Noctua NH-D15 + 2x 140mm Front fans

Permalänk
Medlem

@Joakim Ågren: Ser det nu efter ditt svar, samma artikelnummer men ena slutar på "BK" och andra "GY". Riktigt lurigt de där...

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiddzoR:

https://www.komplett.se/product/1133864/datorutrustning/dator...
Lite billigare dock lite lägre klock men går nog och fixa själv via mjukvaran

Du kan ju inte jämföra ett 2070 super med ett 2070 och säga att det bara skiljer i klock.

2070 super bygger på TU104 och 2070 bygger på TU106. Vill man ha fullständig spec så finns det här: https://www.sweclockers.com/test/27800-nvidia-geforce-rtx-206...

@ppr74
2070 super för det priset är helt ok, dock så kör Elgiganten 2070 Strix OC för 4k vilket är ganska oslagbar pris/prestanda. Så det beror på vad du är ute efter, maximal prestanda för max 6k eller maximal prestanda per krona.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r_b89:

2070 super för det priset är helt ok, dock så kör Elgiganten 2070 Strix OC för 4k vilket är ganska oslagbar pris/prestanda. Så det beror på vad du är ute efter, maximal prestanda för max 6k eller maximal prestanda per krona.

Ja det var ett bra pris, men mindre än fem i lager :/
Jag har dock siktat in mig på ett super så det blev ett från Webhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ppr74:

Ja det var ett bra pris, men mindre än fem i lager :/
Jag har dock siktat in mig på ett super så det blev ett från Webhallen.

Tror dom kommer att få in fler dock, då 2060 för 2400kr är redan slut och det är inte sänkt än.

Permalänk

Vet ni om Elgiganten kommer ha Strix RTX 2060 i sina varuhus eller får man försöka snipa på nätet kl 22?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Någon som sett ett schyst mekaniskt trådlöst tangentbord?

Kan rekommendera Anne Pro 2 Gateron Red, finns även med Cherry MX red. Helt. Fantastiskt. Tangentbord!

Ersatte mitt Hyper X Alloy RGB, behövde lite mer yta på musmattan då jag kör med väldigt låg dpi.

Var tveksam först, men satan vad imponerad jag blev av byggkvaliten, feedbacken från knapparna framförallt från mellanslag- och entertangenterna, obeskrivligt len och jämn feedback jämfört med HyperX och Corsairs fladdrande lösning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Detta verkar borta redan? Rean startar väl på tors 19-?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av miizoo:

Detta verkar borta redan? Rean startar väl på tors 19-?

https://i.ibb.co/rGHKt7v/Screenshot-20191127-114435-com-android-chrome.jpg

Skickades från m.sweclockers.com

Rean online startar 22.00, i butik kl 19.

Antar de kommer ha ex när rean väl börjar.

Permalänk
Skrivet av miizoo:

Kan rekommendera Anne Pro 2 Gateron Red, finns även med Cherry MX red. Helt. Fantastiskt. Tangentbord!

Ersatte mitt Hyper X Alloy RGB, behövde lite mer yta på musmattan då jag kör med väldigt låg dpi.

Var tveksam först, men satan vad imponerad jag blev av byggkvaliten, feedbacken från knapparna framförallt från mellanslag- och entertangenterna, obeskrivligt len och jämn feedback jämfört med HyperX och Corsairs fladdrande lösning.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag köpte Hyper X Alloy RGB core i måndags och är sjukt nöjd, tyst och skönt tangentbord!

Permalänk
Medlem

Fattar inte att folk säger att sakerna tog slut direkt.
De fanns hur länge som helst i lager (för att vara få produkter med bra pris, och jämfört med tidigare år Inet kört BF Swec erbjudande)
Satt och velade länge och väl på produkter innan de var slutsålda.

Så om man fick mail 17.00, 17.15, 17.20 spelade ingen som helst roll ändå.
Och när posts gjorde på Swec fanns även allt i lager.

Permalänk
Medlem

Here we go again..

Ni får vara mer förberedda nästa år helt enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*
Saker som hör hemma här:
- frågor/diskussion kring fynd som postats i dagens fynd-tråden

Saker som inte hör hemma här:
- generella personliga åsikter om återförsäljare X, Y eller Z eller deras kampanjer
- efterlysningar
- köpråd som är bredare än "är den här varan bra till det här fyndpriset?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny_85:

Corsair Force MP510 SSD 960GB M.2 NVMe
1190:- på Webhallen

Billigast nånsin enligt Prisjakt

Edit: Pris åter på 1749

Gissningsvis så kom priset upp för tidigt, alternativt så gällde det bara ett visst antal exemplar...men själv misstänker jag att det priset kommer att dyka upp igen senare i veckan.

Permalänk
Medlem

@r_b89: du är väl medveten om att 5700xt klättrat en hel del i prestanda de senaste månaderna med bättre mjukvara?
Ligger väl mer runt ett 1080ti nu och då är det märkbart vassare än 2070..

Är nog ganska jämnt skägg i pris/prestanda mellan dom nu.

Permalänk
Skrivet av Anders9110:

Vänta till Elgiganten Blackfriday

Fractal Design Define R6 USB-C Svart 1049 kr Komplett
Corsair Force Series MP510 960GB 1299 kr Komplett
Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000 MHz 749kr Webhallen
RTX 2070 Strix för 3970 kr
Corsair RM750X v2 777 kr
be quiet! Dark Rock Slim 399 kr
Intel Core i7-9700K 3989 kr Webhallen
ASUS ROG Strix Z390-F GAMING 1899 kr
ASUS moderkort och i7 9700K med Cashback gör Intel ett okej alternativ för ren speldator.

Totalt ca 14131 Kr dock är GPU sämre ca 15% men i övrigt är paket bättre eller lika bra med bättre Chassi, Nätaggregat, RAM, CPU kylare och SSD.

Edit Med ASUS Cashback så blir Komplett paket ca 14100 kr och mitt paket ca 13200 kr

om jag skulle byta ut moderkortet till z390 e (för bla wifi) och i9 9900k fungerar kombinationen fortfarande bra och är uppgraderbar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

om jag skulle byta ut moderkortet till z390 e (för bla wifi) och i9 9900k fungerar kombinationen fortfarande bra och är uppgraderbar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visst skulle det funka men Strix Z390-F och Z390-E är i princip samma moderkort men Z390-E har Wifi/BT Z390-F har det inte prisskillnad är ganska brutal annars 1000 kr till Z390-F fördel du har nästan råd att köpa ASUS PCE-AX58BT för prisskillnad eftersom det är ett ATX moderkort så får du lätt plats med ett Wifi kort.

ASUS PCE-AX58BT
https://www.inet.se/produkt/5410386/asus-pce-ax58bt-ax3000

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

Inets rea är rätt värdelös :S

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

Inets rea är rätt värdelös :S

Är ju inte fredag än. sitt ner i båten broder

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Fattar inte att folk säger att sakerna tog slut direkt.
De fanns hur länge som helst i lager (för att vara få produkter med bra pris, och jämfört med tidigare år Inet kört BF Swec erbjudande)
Satt och velade länge och väl på produkter innan de var slutsålda.

Så om man fick mail 17.00, 17.15, 17.20 spelade ingen som helst roll ändå.
Och när posts gjorde på Swec fanns även allt i lager.

jag tror jag beställde mitt 2080 super från inets swec rea kl 20.00 eller något. satt och velade sen såg jag att det bara var 15 kvar. Det är ändå rätt lång tid med tanke på hur bra pris det var.

däremot försvann väl mobilerna på 1h eller något

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

@KlyfftPotatis:
fast dom har kört igång sin kampanj, dyker nog inte upp några superdeals

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan94:

HYPERX Cloud Flight - Wireless
649,- (Närmaste 1302,- på prisjakt)

Media Markt

Detta headset har varit ner ofta till 999,- men har aldrig varit ner i 649,- så riktigt bra pris för ett trådlöst gamingheadset.

Tack för tips! Detta var en av mina två varor jag håller utkik efter på Black Friday, få se nu om inte Roborock S5 kan slinka ner under 3500 också

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Varför tog mod bort mitt inlägg om GTX 2080 SUPER kortet på Inet lol.
Där saknades bild på erbjudandet (tillagt nu), han nämnde inget om slutet vattenblock på kortet.

En varning kanske är bra då i köphetsen ifall någon faktiskt missat att läsa om artikeln?

Hoppas någon köper det då och märker det när de packar upp sitt nya kort
Mods lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Varför tog mod bort mitt inlägg om GTX 2080 SUPER kortet på Inet lol.
Där saknas bild på erbjudandet, han nämnde inget om slutet vattenblock på kortet.

En varning kanske är bra då i köphetsen ifall någon faktiskt missat att läsa artikeln?

Hoppas någon köper det då och märker det när de packar upp sitt nya kort
Mods lol

Hej!

Tack för tipset! Jag köpte det efter några minuter googlande, men inte riktigt intresserad av att installera vattenkylning. Så jag kommer ta bort ordern.

Återigen tack!

Håller med, ditt tips är så viktigt så det borde ligga kvar.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Varför tog mod bort mitt inlägg om GTX 2080 SUPER kortet på Inet lol.
Där saknades bild på erbjudandet (tillagt nu), han nämnde inget om slutet vattenblock på kortet.

En varning kanske är bra då i köphetsen ifall någon faktiskt missat att läsa artikeln?

Hoppas någon köper det då och märker det när de packar upp sitt nya kort
Mods lol

Mod var snäll nog att redigera mitt inlägg nu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

c'est la baguette

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

@KlyfftPotatis:
fast dom har kört igång sin kampanj, dyker nog inte upp några superdeals

ahh my bad. såg det nu. ser ut som en vanligt rea. dock hade jag, eller vi på SWEC tur med deras super rea som var igår

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP