Phanteks lanserar Eclipse P400A – uppdaterad storsäljare med ny frontpanel

Permalänk
Medlem

Har gamla lådan, bra och snyggt chassi men luftflödet är dåligt.

Permalänk
Skrivet av Boggus:

Problemet främst med P400 chassit är att de har de har väldigt begränsat med ventilationshål i fronten vilket luften kan komma in igenom, där hjälper det inte att man sätter fler fläktar i fronten då lufttillförseln redan är strypt.

Jag har även en 280 mm radiator för min AIO kylning till processorn som sitter i fronten då chassit är för litet för att den ska monteras i taket. Även detta begränsar hur mycket luft som kan blåsas in via fronten.

Jag har fått göra som en del andra som kör P400 chassit med radiator att köra inblås genom fläktarna i taket samt fläkten på baksidan och sedan utblåst via fronten. Där är det rätt välkomnande att chassit kommer med dammfilter i taket. Jag har även kunnat skruva bort underdelen på fronten där dammfiltret sitter då detta inte längre är nödvändigt då det används som urblåst.

En överlag välfungerande lösning även om det känns "fel" att ha reverserat luftflöde.

Ganska så smart lösning ändå. Synd bara att den dära panelen som sitter i bak på modekortet ska sitta just rakt under varför inte göra ett modekort med panelen åt höger (tänk dig fronten mot dig) så man kan sätta in fler fläktar på baksidan eller sätta radiatorn längst bak likaså med gpun att kontakterna till skärmen går ut på höger sidan. Visst inte optimalt för en långt grafikkort. Då kunde man göra chassit lite mer som ett fyrkant så att ett långt grafikkort går in.. eller göra ett L format grafikkort med kontaktpanelen åt höger 😜(lite konstiga idér man har egentligen när man tänker efter). Siken rackarns katt du har. Det är ungefär som om katten säger nej den här ska inte vara på nu du ska leka med mig🤣🤣

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

[quote postid="18016576" userid="308377" name="Phanteks"]

Hej något ny info om möjligheten att kunna köpa fronten löst ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phanteks:

@Simon^L: Mer information kommer inom kort

Hej!

Finns det någon uppdatering på om fronten går att köpa separat?

Permalänk
Medlem

Frontpanelen går nu att köpa separat från svenska återförsäljare. Bland annat Inet fick in en leverans idag (den 27/11-19).