Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Inaktiv

@Komplett Hej! Jag bokade precis Red Dead Redemption 2 hos er men är lite konfunderad av vad ni säljer för version egentligen.

I beskrivningen för produkten så står det: "Steelbook, Exclusive World Map, Ultimate Edition Slipcover". Någonting som endast ingår med "Ultimate Edition". Jag fick dessutom välja utlämningsställe för försändelsen. Men enligt vad jag kan få fram på Rockstars hemsida så säljs PC versionen endast digitalt.

https://www.komplett.se/product/1141230/gaming/spel/spel-pc-m...

Kommer jag få en fysisk utgåva av Red Dead Redemption 2 "Ultimate Edition" från er? Har precis avbokat en order i annan butik med lägre pris men som endast sålde "Standard Edition", så vill bara vara säker på att detta är Ultimate.

Permalänk
Medlem

Hej jag har försökt och ta kontakt med er om en trasig dator min granne köpte av er i våras . Ni vill att han skall felsöka med ram minnen och kolla böjda pinns med en dator han köpte i våras som inte har flyttats på sen han köpte datorn . Är det alltid kunderna som skall göra erat jobb ? . Hur kan det vara så svårt att få skicka in en dator som är 5 månader gammal och helt död ? . Han vet inte ens hur ett ramminne ser ut hur skall jag se om det är böjda pinns utan att skruva isär datorn ? . Han skrev datorn på sitt telefon nr 0706549936 . Ni får gärna höra av er till honom hur han skickar in datorn . Men man kanske inte har någon garanti hos erat företag ? .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoblom:

Hej jag har försökt och ta kontakt med er om en trasig dator min granne köpte av er i våras . Ni vill att han skall felsöka med ram minnen och kolla böjda pinns med en dator han köpte i våras som inte har flyttats på sen han köpte datorn . Är det alltid kunderna som skall göra erat jobb ? . Hur kan det vara så svårt att få skicka in en dator som är 5 månader gammal och helt död ? . Han vet inte ens hur ett ramminne ser ut hur skall jag se om det är böjda pinns utan att skruva isär datorn ? . Han skrev datorn på sitt telefon nr xxxxxxxxxx . Ni får gärna höra av er till honom hur han skickar in datorn . Men man kanske inte har någon garanti hos erat företag ? .

Några synpunkter:
Har de sagt att personen måste kontrollera detta eller har de helt enkelt frågat om han kan göra det? Det är stor skillnad mellan de båda. Om det t.ex. endast är fel på ett ram-minne så kan man oftast få datorn att fungera genom att ta ut det ena samtidigt som man väntar på en ersättning. Nästan alla skulle tycka det är smidigare än att behöva emballera och frakta en stor dator som man sedan inte kan använda på 1-3 veckor. Dessutom är det busenkelt att kolla om det är fel på ram men man kan ju tycka att komplett gett instruktioner för det (om det inte gjorts).
Så jag förstår att de ber kunden om sådan simpel felsökning men om personen inte vill felsöka så ska komplett självklart ta emot datorn, men det tar som sagt tid och kan dessutom bli dyrt om det inte går på garantin.

Vad sa Komplett när personen berättade att han inte vill felsöka själv?

Jag vill vänligt men väldigtbestämt be dig redigera bort mobilnumret. Det kan jämställas med att skriva ner det på en toavägg, tyvärr.

Sådana här personliga ärenden bör tas direkt med deras support och inte på ett publikt forum. Här kan det ta veckor innan du får svar om du har otur. Jämför det med chat (på deras hemsida) eller telefon som tar en kvart eller trr beroende på kö. Eller email som tar en dag eller två.

Slutligen; jag har inget emot att folk stavar fel eller har konstig grammatik för jag vet själv att sådant är svårt men vissa skrivregler är väldigt enkla att komma ihåg och gör ett stort intryck på texten. T.ex. ska man under inga omständigheter göra ett mellanslag före ett skiljetecken (punk, komma, kolon, frågetecken etc.) och inte heller ska det vara punkt efter andra skiljetecken, t.ex. efter frågetecken som du gjort. (Om man tänker efter så ser man att det redan finns en punkt i ?, ! och
Jag vet att man framstår som en besserwisser med en pinne uppkörd någonstans när man rättar andra personers skrift men jag gör det i all välmening. Det jag anmärkte på är som sagt ganska enkelt och framförallt viktigt att komma ihåg.

Permalänk
Medlem

@komplett, Jag har köpt en TV av er och ett väggfäste, Nu var väggfästet slut på lagret och det kommer inte in på över en månad, Varför kan ni då inte skicka TVn ?
Man ska väl inte behöva vänta flera veckor bara för att en liten vara tagit slut på lagret.
Så svårt kan det väl inte vara och göra en delleverans.

Permalänk
Komplett.se

Påminner om att frågor om specifika ärenden ska tas direkt med kundtjänst. Vi har begränsade möjligheter att bevaka och besvara den här tråden, medan vår support är tillgänglig 8 timmar om dagen.

Skrivet av ottoblom:

Hej jag har försökt och ta kontakt med er om en trasig dator min granne köpte av er i våras .

Kunden har alltid möjlighet att skicka in produkten till oss på service såklart. Dock frågar vi alltid om kunden kan och vill utföra en enklare felsökning. Ofta vinner båda parter på detta - felet blir lättare att lokalisera och kan i vissa fall avhjälpas utan en retur. Ibland kan det också göra att man bara behöver skicka in en enskild komponent istället för hela datorn, vilket brukar snabba på servicetiden.

Skrivet av micke7406:

@komplett, Jag har köpt en TV av er och ett väggfäste, Nu var väggfästet slut på lagret och det kommer inte in på över en månad, Varför kan ni då inte skicka TVn ?
Man ska väl inte behöva vänta flera veckor bara för att en liten vara tagit slut på lagret.
Så svårt kan det väl inte vara och göra en delleverans.

Som tidigare nämnts är det bäst att du dirigerar dessa frågor till kundservice. Vi kan delleverera de flesta beställningar, med vissa undantag. Kontakta oss direkt för att undersöka möjligheterna för din order.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej.

Kommer ni få in och börja sälja Noctuas Chromax D15 inom en snar framtid?
Mvh

Permalänk

har komplett.se butik man kan betala i kontanter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av relevantia:

har komplett.se butik man kan betala i kontanter?

Det finns en pick-up point nere i Göteborg, men huruvida man kan betala med kontanter där eller ej kan jag tyvärr inte svara på. Annars är det online-handel med kort betalning alt. faktura som gäller.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Disector:

Hej.

Kommer ni få in och börja sälja Noctuas Chromax D15 inom en snar framtid?
Mvh

Det ser jag som väldigt sannolikt, även om jag inte har någon specifik information i dagsläget. Tar ditt önskemål vidare!

Skrivet av relevantia:

har komplett.se butik man kan betala i kontanter?

Nej, tyvärr inte. Vi har endast en onlinebutik. Du kan hämta ut beställda varor på vår Pick-up Point i Göteborg, men vi erbjuder ingen direktförsäljning över disk då vårt lager ligger i Norge.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Hur pass använda är demoprodukterna egentligen? Har de monterats i chassi för demonstration för att sedan bara stå eller kan man vänta sig ytterligare slitage?

Permalänk

Hej!

Hur lång tid brukar det ta att få retursedel för återköp? Jag förstår inte riktigt varför det tar sådan tid för något som borde vara automatiserat?

Permalänk
Medlem

Hej, hur ser er kundservice ut på kreditkorten? Jag la en fråga hos er för en månad sedan men har fortfarande inte fått svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Hej, hur ser er kundservice ut på kreditkorten? Jag la en fråga hos er för en månad sedan men har fortfarande inte fått svar.

Vad för slags kundservice är det du syftar på? Jag är bara nyfiken då jag i nuläget funderar på att göra en retur.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Hej, hur ser er kundservice ut på kreditkorten? Jag la en fråga hos er för en månad sedan men har fortfarande inte fått svar.

Inte så bra är svaret...

Jag ställde ett par allmänna frågor till dom och fick svar ganska många veckor efteråt. Någon annan gång ställde jag lite mer specifika frågor om sådant som behövde svar någorlunda snabbt och då kom svaret efter några dagar. Jag antar att de har olika prioriteringskorgar eller dyl.

Skrivet av Aeig:

Vad för slags kundservice är det du syftar på? Jag är bara nyfiken då jag i nuläget funderar på att göra en retur.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Han syftar (tror jag) på Kompletts kreditkort och jag skulle gissa att deras returavdelning är ganska frånskiljt från bankverksamheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Vad för slags kundservice är det du syftar på? Jag är bara nyfiken då jag i nuläget funderar på att göra en retur.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Trunk:

Inte så bra är svaret...

Jag ställde ett par allmänna frågor till dom och fick svar ganska många veckor efteråt. Någon annan gång ställde jag lite mer specifika frågor om sådant som behövde svar någorlunda snabbt och då kom svaret efter några dagar. Jag antar att de har olika prioriteringskorgar eller dyl.

Han syftar (tror jag) på Kompletts kreditkort och jag skulle gissa att deras returavdelning är ganska frånskiljt från bankverksamheten.

Ja det är kreditkorts kundtjänsten, verkar usel vad jag har läst av andra.

Permalänk
Medlem

Livechat, gällde ett uppgraderingspaket, 1134123.
När man jämför separata komponenter, exakt likadana givetvis, skiljer det 300:-

" 14:21:30 - Du Artikel# 1134123
14:21:39 - Du Kostar 9129:-
14:22:03 - Du Lägger man sakerna separat så blir totalkostnaden 8829:-
14:22:23 - Du Rätt dyrt "uppgraderingspaket" och ser illa ut...
14:22:42 - Kundservice Perfekt, då kan du köpa dem separat ju "

Jag ville inte ha ett bättre pris men kanske hade hoppats på en förklaring hur det kan bli så,
istället får man ett drygt svar...

Permalänk

För sisådär några dagar sedan köpte jag ett uppgraderingspaket Ryzen 2700X med moderkort och minnen till det mycket attraktiva priset 3990kr.

Nu idag såg jag produkten utannonseras till "sänkt pris" trots att den nu är 900 kr dyrare än för bara några dagar sedan.
Borde det inte stå "höjt pris" i annonsen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har haft ett ärende hos er under några dagar nu gällande en julklapp och ett missförstånd.
Hade under dagen kontakt med er där ni som tidigare sagt att ni ska kolla upp hur det kan lösas.
Jag hade kontakt med er 2 ggr på ca 1 1/2 h via mailen, vilket får sägas är godkänt.

Men sedan sista raden kl 11:51 "Men eftersom du säger att den inte är visad så behöver du absolut inte testa, avvakta lite så återkommer jag när jag har fått ett svar utav inköp om hur din kod ska fungera "
Så har det varit dött.

Jag tänkte att jag provar er chatt för den ska ju vara öppen till kl 18:00,,, men det verkar ha stängt tidigare idag.

Så nu står jag här med koder till julklappar som jag inte vet om jag kan använda eftersom jag inte vet om de fungerar, jag vill heller inte se på koderna eftersom jag inte sett dem.
Jag vill ju heller inte köpa om dem om det är så att de fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rospigg:

Har haft ett ärende hos er under några dagar nu gällande en julklapp och ett missförstånd.
Hade under dagen kontakt med er där ni som tidigare sagt att ni ska kolla upp hur det kan lösas.
Jag hade kontakt med er 2 ggr på ca 1 1/2 h via mailen, vilket får sägas är godkänt.

Men sedan sista raden kl 11:51 "Men eftersom du säger att den inte är visad så behöver du absolut inte testa, avvakta lite så återkommer jag när jag har fått ett svar utav inköp om hur din kod ska fungera "
Så har det varit dött.

Jag tänkte att jag provar er chatt för den ska ju vara öppen till kl 18:00,,, men det verkar ha stängt tidigare idag.

Så nu står jag här med koder till julklappar som jag inte vet om jag kan använda eftersom jag inte vet om de fungerar, jag vill heller inte se på koderna eftersom jag inte sett dem.
Jag vill ju heller inte köpa om dem om det är så att de fungerar.

Allt löste sig till sist....

Permalänk
Medlem

Är det någon här som kunnat lägga en dålig recension på en produkt?

Försökt få upp min recension av Strix 5700XT på komplett.se ett tag nu utan resultat. Kommenterar saker som att kortet levereras ej ihop satt och att komplett i stort sett vägrar skicka ersättningsskruvar till kortet trots att man pratat med dem två gånger om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Är det någon här som kunnat lägga en dålig recension på en produkt?

Försökt få upp min recension av Strix 5700XT på komplett.se ett tag nu utan resultat. Kommenterar saker som att kortet levereras ej ihop satt och att komplett i stort sett vägrar skicka ersättningsskruvar till kortet trots att man pratat med dem två gånger om det.

Lade in min för mer än en månad sedan för att berätta om problemet och den har fortfarande inte ploppat upp ännu.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Skrivet av Mattias10:

Lade in min för mer än en månad sedan för att berätta om problemet och den har fortfarande inte ploppat upp ännu.

Nu vill man ju inte ha negativa kommentarer men det är ju inte Kompletts fel om kortet är felmonterat. Kan ju förstå att dom inte publicerar negativa saker om företaget i sig, typ kundservice mm

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Nu vill man ju inte ha negativa kommentarer men det är ju inte Kompletts fel om kortet är felmonterat. Kan ju förstå att dom inte publicerar negativa saker om företaget i sig, typ kundservice mm

Skickades från m.sweclockers.com

Nej självklart inte. Men det är dock Kompletts fel att dem inte lägger in min recension

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Skrivet av Mattias10:

Nej självklart inte. Men det är dock Kompletts fel att dem inte lägger in min recension

Jo. Det är ju det jag menar. Blir ju en negativ spiral att dom inte publicerar. Först var du bara arg på tillverkaren, sen blev du irriterad på Komplett. Komplett får ju negativt omdöme för att dom inte publicerar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Livechat, gällde ett uppgraderingspaket, 1134123.
När man jämför separata komponenter, exakt likadana givetvis, skiljer det 300:-

" 14:21:30 - Du Artikel# 1134123
14:21:39 - Du Kostar 9129:-
14:22:03 - Du Lägger man sakerna separat så blir totalkostnaden 8829:-
14:22:23 - Du Rätt dyrt "uppgraderingspaket" och ser illa ut...
14:22:42 - Kundservice Perfekt, då kan du köpa dem separat ju "

Jag ville inte ha ett bättre pris men kanske hade hoppats på en förklaring hur det kan bli så,
istället får man ett drygt svar...

Det där har jag påpekar vid ett flertal tillfällen gällande Komplett-paketen. Räknar man ihop ett paket i 15k-klassen eller dyrare i separata delar i Kompletts egen butik (som inte är nedsatt flera tusen) är det mer regel än undantag att man sparar flera tusen på att köpa det i delar (ofta 20-25%) även sedan man lagt på 700 spänn för montering. Jag tycker att det är bedrägeri att inte informera kunden om att monteringskostnaden på ett paket är t ex 4 000 kr.

Komplett har undvikit att svara varje gång.

Permalänk
Skrivet av Nils-Göte:

Det där har jag påpekar vid ett flertal tillfällen gällande Komplett-paketen. Räknar man ihop ett paket i 15k-klassen eller dyrare i separata delar i Kompletts egen butik (som inte är nedsatt flera tusen) är det mer regel än undantag att man sparar flera tusen på att köpa det i delar (ofta 20-25%) även sedan man lagt på 700 spänn för montering. Jag tycker att det är bedrägeri att inte informera kunden om att monteringskostnaden på ett paket är t ex 4 000 kr.

Komplett har undvikit att svara varje gång.

Håller med. Ibland har dom kampanj på delarna utan att sänka dom i paketet. Senast jag såg var Z390-F med en 9700K. Då gav man fullpris på CPU sen var mobo sänkt 80kr. Man gav typ 2200 men kollade man bara på mobo hade dom det under kampanj. 1790.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Komplett.se

Får beklaga bristen på aktivitet i den här tråden. Verkar som att jag itne fått några aviseringar på sistone.

Skrivet av Revoleddam:

Hur pass använda är demoprodukterna egentligen? Har de monterats i chassi för demonstration för att sedan bara stå eller kan man vänta sig ytterligare slitage?

Demoprodukterna är returnerade inom 60 dagars öppet köp. Vi kontrollerar dem noga och de ska vara mer eller mindre i nyskick. Repor går generellt bort, annat än väldigt ytliga sådana belägna på undersidan kanske. Eventuellt kan kartong eller del av förpackning saknas.

Skrivet av Solhatten:

Hej!

Hur lång tid brukar det ta att få retursedel för återköp? Jag förstår inte riktigt varför det tar sådan tid för något som borde vara automatiserat?

Det är automatiserat för allt utom hempaket. Hör gärna av dig på chatt eller telefon annars, så får du en fraktsedel direkt.

Skrivet av Baxtex:

Hej, hur ser er kundservice ut på kreditkorten? Jag la en fråga hos er för en månad sedan men har fortfarande inte fått svar.

Du tänker nog på Komplett Bank. Detta är ett helt separat bolag från Komplett.se. Vi delar varumärke, men har inte alls samma personal, rutiner eller styrning.

Skrivet av FattarNiInte:

För sisådär några dagar sedan köpte jag ett uppgraderingspaket Ryzen 2700X med moderkort och minnen till det mycket attraktiva priset 3990kr.

Nu idag såg jag produkten utannonseras till "sänkt pris" trots att den nu är 900 kr dyrare än för bara några dagar sedan.
Borde det inte stå "höjt pris" i annonsen?

Skickades från m.sweclockers.com

När det gäller uppgraderingspaket så ska såklart priset vara lägre än när man köpet de individuella komponenterna löst. Om någon av komponenterna läggs på rea kan det dock bli fel. Generellt försöker vi att bara ha med komponenter som inte är på rea i paketen, men ibland händer det att vi missar detta. Ta i så fall kontakt med kundtjänst så löser vi det, alternativt att du då köper delarna löst eftersom det är det vid tillfället billigaste alternativet.

Skrivet av employed:

Är det någon här som kunnat lägga en dålig recension på en produkt?

Försökt få upp min recension av Strix 5700XT på komplett.se ett tag nu utan resultat. Kommenterar saker som att kortet levereras ej ihop satt och att komplett i stort sett vägrar skicka ersättningsskruvar till kortet trots att man pratat med dem två gånger om det.

Vi har flera negativa produktrecensioner på sidan. Det är dock viktigt att omdömet behandlar just produkten och inte t.ex. kundservice, leverans, garantiärende eller liknande. Omdömet kommer då inte publiceras.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Komplett:

Vi har flera negativa produktrecensioner på sidan. Det är dock viktigt att omdömet behandlar just produkten och inte t.ex. kundservice, leverans, garantiärende eller liknande. Omdömet kommer då inte publiceras.

Det kanske vore bra om det vore tydligare i så fall.
Inte för att verka onödigt negativ, men när jag står i begrepp att köpa produkter brukar jag alltid börja med att försöka hitta sakligt kritiska synpunkter på produkten i fråga, främst vad beträffar byggkvalitet och hållbarhet över lång tid.

Översvallande positiva kommentarer från personer som i princip just packat upp produkten, eller bara använt den något år säger inte så mycket, men det är ju av naturliga skäl det de flesta gör när man nyligen köpt varan och känner sig glad och entusiastisk över att ha fått hem den.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Får beklaga bristen på aktivitet i den här tråden. Verkar som att jag itne fått några aviseringar på sistone.

Demoprodukterna är returnerade inom 60 dagars öppet köp. Vi kontrollerar dem noga och de ska vara mer eller mindre i nyskick. Repor går generellt bort, annat än väldigt ytliga sådana belägna på undersidan kanske. Eventuellt kan kartong eller del av förpackning saknas.

Det är automatiserat för allt utom hempaket. Hör gärna av dig på chatt eller telefon annars, så får du en fraktsedel direkt.

Du tänker nog på Komplett Bank. Detta är ett helt separat bolag från Komplett.se. Vi delar varumärke, men har inte alls samma personal, rutiner eller styrning.

När det gäller uppgraderingspaket så ska såklart priset vara lägre än när man köpet de individuella komponenterna löst. Om någon av komponenterna läggs på rea kan det dock bli fel. Generellt försöker vi att bara ha med komponenter som inte är på rea i paketen, men ibland händer det att vi missar detta. Ta i så fall kontakt med kundtjänst så löser vi det, alternativt att du då köper delarna löst eftersom det är det vid tillfället billigaste alternativet.

Vi har flera negativa produktrecensioner på sidan. Det är dock viktigt att omdömet behandlar just produkten och inte t.ex. kundservice, leverans, garantiärende eller liknande. Omdömet kommer då inte publiceras.

Så om jag skulle skriva ”Bra produkt, rekommenderas start”, sen ett stort plus för snabb leverans. Tas den oxå bort?

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Komplett.se

Här är våra villkor för produktrecensioner. Dessa finns i en pop-up om man går in på en produkt och klickar på recensioner:

Citat:

Rättningslinjer för produktrecensioner:

Vad ska en produktrecension innehålla?
Din egen erfarenhet med fokus på den aktuella produkten.

Vänligen inkludera ej:
Erfarenheter som inte är produktspecifika.
Erfarenheter av kontakt med support eller retur av den aktuella produkten.
Frågor om produkten eller frågor till andra som skrivit recensioner, detta är inget forum.
Länkar, priser, lagerstatus eller annan tidsberoende information.
Referenser till x konkurrenter.
Stötande eller ofint språk.

Recensioner kan inte läggas in av våra leverantörer.
Du måste ha köpt varan för att skriva en recension.
x förbehåller sig rätten att neka eller tabort recensioner som inte är i linje med ovanstående rättningslinjer.
x förbehåller sig rätten att publicera recensioner i våra nätbutiker i andra land, samt inom annonsering.
Information : Det är möjligt för oss på Komplett att kontakta dig gällande er produktrecension, då ert namn och e-post kommer att visas för oss.

Ovanståënde gäller oavsett om det är ett positivt eller negativt omdöme. För exempel på negativa omdömen är det bara att kolla på sidan, t.ex. här:
https://www.komplett.se/product/1120917/gaming/spelutrustning...
https://www.komplett.se/product/1012386/datorutrustning/bilds...
https://www.komplett.se/product/1135948/datorutrustning/bilds...

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram