SweClockers Meet & Geek i Stockholm den 6 december

Permalänk
Skäggig legend

ping @SunQ

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Bildexpert

Jag kommer!

Permalänk
Medlem

Det hade ju vart grymt kul men ska ju på julbord med jobbet då..

Permalänk
Medlem

Varför bokas sånt här in när jag jobbar?😭

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av JoXo:

Trevligt! tjing pax om det finns plats!

Skrivet av Dakkie:

Kommer gärna, skriv upp mig!

Skrivet av Nissling:

Jag kommer!

Välkomna!

Skrivet av XHI:

ping @SunQ

Skrivet av niagi:

Det hade ju vart grymt kul men ska ju på julbord med jobbet då..

Prioriteringar!

Skrivet av Hugashaka:

Varför bokas sånt här in när jag jobbar?😭

Skickades från m.sweclockers.com

Förlåt!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Eftersom @Mono missade förra tillfället med tre månader bjuder jag in dig till den 6 december! What say you?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Kul att bli pingad till detta event.
Kan inte lova något i dagsläget, har stört mycket att göra hela den veckan. Finns risk att det blir en sen kväll på jobbet.

Men när är senast jag måste bestämma? Vet mer på måndag/tisdag

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Åååh, jag vill med! Men jag kan inte Julbord med jobbet..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av SunQ:

Kul att bli pingad till detta event.
Kan inte lova något i dagsläget, har stört mycket att göra hela den veckan. Finns risk att det blir en sen kväll på jobbet.

Men när är senast jag måste bestämma? Vet mer på måndag/tisdag

Så länge det finns platser kvar är det lugnt om du återkommer! Men oavsett tycker jag vi klämmer in dig.

Skrivet av CynXen:

Åååh, jag vill med! Men jag kan inte Julbord med jobbet..

Skickades från m.sweclockers.com

Det var då själva fan vad folk ska på julbord. Skulle kunna tro vi går in i december månad.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Hade jag haft en stabilare inkomst än den jag har just nu så hade jag definitivt kommit! Nu vågar jag inte fråga frugan igen om hon kan sponsra.

Kanske är bäst nu när @Xyborg inte heller kommer

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Viktorph:

Hade jag haft en stabilare inkomst än den jag har just nu så hade jag definitivt kommit! Nu vågar jag inte fråga frugan igen om hon kan sponsra.

Kanske är bäst nu när @Xyborg inte heller kommer

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, vilken bromance vi fick till. Eller är det bara ett case av "gamla gubbar leka bäst"? Nästa gång får vi se till att sätta av tid och dyka upp båda två!

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Inaktiv

Fick ok av regeringen att joina. Så skriv upp mig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hell yeah!

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Moderator
Moderator

@Jacob Pong!

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av anon2110:

Fick ok av regeringen att joina. Så skriv upp mig

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Tempel:

Hell yeah!

Skrivet av Daemon:

Woho! Välkomna!!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Tycker ta mej fan att återväxten ska upp på agendan

Jag tjatar på mina döttrars pojkvänner att joina swec, vad gör ni andra?

Tjejerna känns mil långt borta att få med... men dom gillar nördar så hoppet lever

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Jacob: Haha ja, det blev lite fel förra gången.
Kan tyvärr inte denna gång...

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD, 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita
Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk

En plats till mig tack. Har inte lust att vara i Finland just den dagen.

Har misat alla möten hittills pga att jag haft haft lite svårt att komma til dem.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Mono:

@Jacob: Haha ja, det blev lite fel förra gången.
Kan tyvärr inte denna gång...

Attans! Tänkte det var värt att fråga i alla fall.

Skrivet av tormentor:

En plats till mig tack. Har inte lust att vara i Finland just den dagen.

Har misat alla möten hittills pga att jag haft haft lite svårt att komma til dem.

Just den 6 december låter Stockholm bättre än Finland. Välkommen!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Jag hade väldigt trevlig under 20:års firandet så jag kommer gärna på ett till event!

Visa signatur

{Streacom F12C} {Asus Rampage Formula IV} {Intel I7 4930K} {G.Skill Trident X 2400 Cl 10 4X4 GB} {Evga 970 ACX} {Corsair AX1200i} {Dark Rock TF} {1,2 TB SSD} {6 TB HDD }

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Haha, vilken bromance vi fick till. Eller är det bara ett case av "gamla gubbar leka bäst"? Nästa gång får vi se till att sätta av tid och dyka upp båda två!

Haha, absolut! Det tycker jag vi måste ordna upp! Det var nog en kombination av både bromance och oldmance då? Vi får skylla på att vi var jetlaggade efter den långa resan.

Permalänk

Klart man dyker upp! Sign me up!

Visa signatur

Jag kan hittas på 127.0.0.1

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Viktorph:

Haha, absolut! Det tycker jag vi måste ordna upp! Det var nog en kombination av både bromance och oldmance då? Vi får skylla på att vi var jetlaggade efter den långa resan.

Lägg av, @Xyborg är ju bara ett år äldre än mig. o.o

Skrivet av SchaaSchaa:

Jag hade väldigt trevlig under 20:års firandet så jag kommer gärna på ett till event!

Skrivet av Container:

Klart man dyker upp! Sign me up!

Varmt välkomna!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Lägg av, @Xyborg är ju bara ett år äldre än mig. o.o
Varmt välkomna!

Den där magiska 30-årsgränsen vet du. När den är fulländad eller riktigt nära, då är man en oldie.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Viktorph:

Den där magiska 30-årsgränsen vet du. När den är fulländad eller riktigt nära, då är man en oldie.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har ju precis fyllt 30! Det är bara ni som är gamla i sinnet, i synnerhet @Xyborg!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Ta chansen @Drasteroid du snackade om att du är sugen på anställning på Swec. Flertalet från redaktionen kommer vara med, ett utmärkt tillfälle att bli bekant med folk på redaktionen och öka chansen till jobb där.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Jag har ju precis fyllt 30! Det är bara ni som är gamla i sinnet, i synnerhet @Xyborg!

Tids nog kommer den till dig också, var så säker. Jag och @Xyborg är ju trots allt ett år äldre.

Det är ganska mysigt att bli kallad gubbe av sin tant för att man gillar dokumentärer, att gå och lägga sig samtidigt som kidsen vid 21.00 och att avnjuta en kopp kaffe och läsa dagstidningen. Jag är född i fel tidsepok får jag höra...

När jag var yngre (typ 30) så orkade jag också supa som er ungdomar. Nu skulle det krävas mer än alkohol för det. 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Jacob:

Jag har ju precis fyllt 30! Det är bara ni som är gamla i sinnet, i synnerhet @Xyborg!

Skrivet av Viktorph:

Tids nog kommer den till dig också, var så säker. Jag och @Xyborg är ju trots allt ett år äldre.

Det är ganska mysigt att bli kallad gubbe av sin tant för att man gillar dokumentärer, att gå och lägga sig samtidigt som kidsen vid 21.00 och att avnjuta en kopp kaffe och läsa dagstidningen. Jag är född i fel tidsepok får jag höra...

När jag var yngre (typ 30) så orkade jag också supa som er ungdomar. Nu skulle det krävas mer än alkohol för det. 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är precis likadan. Det är bara en tidsfråga för dig med Jacob, snart kommer du inte palla att vara ute och röja till 5 på morgonen heller Som tur är för mig är frugan en 28-årig "tant", så hon är likadan

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Jag anmäler mig till en av de kvarvarande platserna.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av SvanteP:

Jag anmäler mig till en av de kvarvarande platserna.

Varmt välkommen!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner