Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av miizoo:

Beställde också en, 2 TB SSD för spel känns som en bra grund.

...

"2 TB" ...?
Disken är ju på 1 TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

"2 TB" ...?

Har 1 TB sedan tidigare. Kan ju vara bra att nämna, ja.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Johankish:

Erbjudandet på ASUS TUF GAMING X570-PLUS som finns på inet för sweclockers nu är en ganska bra deal va? 2490 kr sänkt till 1599 kr? https://i.imgur.com/5pWreb4.png

Skulle egentligen vänta med att köpa detta det morderkortet tills på fredag när de flesta BF deals kommer. Men det priset kändes för bra för att någon annan skulle komma i närheten så jag slog till! Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av miizoo:

2 GPW, blev nyfiken nu haha?

Skickades från m.sweclockers.com

Köpte en på Logitech store med rabatt för typ 700:-.
Den började dubbelklicka och fick en ny utskickad, sen släppte dom en firmware som skulle förbättra dubbel klick problem vilket även fungerade på den. Så efter det hade jag 2 fungerande GPW

Permalänk
Medlem

ASUS GeForce RTX 2080 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC -

SWECLOCKERS medlemserbjudande på inet. Logga in och verifiera er som medlem.

Ordinarie pris överallt 9999.
Medlemspris 7999

15 /50 kvar!! Skynda går åt som smör!!!!!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kingcool88:

Skulle egentligen vänta med att köpa detta det morderkortet tills på fredag när de flesta BF deals kommer. Men det priset kändes för bra för att någon annan skulle komma i närheten så jag slog till! Tack för tipset!

Förra året har jag för mig att rabatterna på Inets motsvarande rea var bättre än Black Friday-erbjudandena på samma produkter så troligen gjorde du ett bra val.

Jag spontanköpte en Logitech G Pro Wireless då jag varit lite nyfiken på den, dock inte varit så sugen att betala ordinarie pris för den.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Köpte en på Logitech store med rabatt för typ 700:-.
Den började dubbelklicka och fick en ny utskickad, sen släppte dom en firmware som skulle förbättra dubbel klick problem vilket även fungerade på den. Så efter det hade jag 2 fungerande GPW

Snyggt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av blunden:

Förra året har jag för mig att rabatterna på Inets motsvarande rea var bättre än Black Friday-erbjudandena på samma produkter så troligen gjorde du ett bra val.

Jag spontanköpte en Logitech G Pro Wireless då jag varit lite nyfiken på den, dock inte varit så sugen att betala ordinarie pris för den.

Låter bra
Nu ska jag bara vänta på ett bra pris på Ryzen 5 3600/x och bra ram-minne

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badmondy:

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar...

Intel® Core™ i7-9700 processor
Nvidia GeForce RTX 2070, 8 GB
16 GB RAM, 512 GB SSD

Detta tycker jag verkar väldigt bra, svårt att hitta likvärdigt för samma summa. Något jag missat?

https://www.komplett.se/product/1110070/datorer/komplett-pc/k...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Kingcool88:

Skulle egentligen vänta med att köpa detta det morderkortet tills på fredag när de flesta BF deals kommer. Men det priset kändes för bra för att någon annan skulle komma i närheten så jag slog till! Tack för tipset!

Haha det var faktiskt en fråga om det var en bra deal, är inte så kunnig. Men det såg ut som en bra deal så jag slog också till på ett! Kan ju alltid lämna tillbaka också!

Permalänk
Medlem

Hur ser jag Inets sweclockerserbjudanden? Är verifierad där

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrxh:

Hur ser jag Inets sweclockerserbjudanden? Är verifierad där

Skickades från m.sweclockers.com

https://www.inet.se/kampanj/4115/sweclockers-fraktfritt - där står det.
Bara 9 kvar!
Edit, 8 kvar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Ser ändå inte det priset

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kingcool88:

Låter bra
Nu ska jag bara vänta på ett bra pris på Ryzen 5 3600/x och bra ram-minne

Håll koll efter minnen på tyska Amazon. De sänker ofta saker kraftigt under kort tid.
Skapa en eller flera önskelistor och lägg till allt som är intressant där. Skaffa sedan Amazons mobilapp så tipsar den dig när priserna på varorna i dina listor sänks.

Frakten är fri om du handlar för över 39 euro, men tänk på att priset höjs med nästan exakt 5 procent om varan säljs av Amazon själva (tvingande EU-regler gör att företag som säljer mycket över gränserna måste ta ut mottagarlandets, alltså svensk, moms).

Välj slutligen bort Amazons egen (förvalda, förstås – du kan inaktivera den permanent) valutaomvandling eftersom den kostar dig nära 2 procent extra om du betalar med ett kort som har växlingsavgifter och 3–4 procent extra om du har ett kort utan avgifter vid utlandsköp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrxh:

Ser ändå inte det priset

Skickades från m.sweclockers.com

Då gör du fel. Samma email på båda ställena.
Jag ser det nu.
Det är denna länk som gäller: https://www.inet.se/produkt/5410633/asus-geforce-rtx-2080-sup...
7 kvar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Då gör du fel. Samma email på båda ställena.
Jag ser det nu.
7 kvar!

Har du länk till kortet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrxh:

Har du länk till kortet?

Skickades från m.sweclockers.com

Står i posten ovanför.
https://www.inet.se/produkt/5410633/asus-geforce-rtx-2080-sup...
5 kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Tack, funkade inte att söka. Finns alla erbjudanden samlade någonstans?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Defender:

Tipset på Sony 2019 55" KD55XG8505BAEP - LED / 4K UHD / HDR / Smart TV för 7990kr
Hur är HDR på den, nits & allt det där?
Nån som äger den och kan säga vad dem tycker, inga omdömen vad jag kan hitta.
Kommer användas till mestadels till Netflix, amazon, viaplay och digitalTV via Comhem, väldigt lite spelande, troligen inget alls.
Verkar vara ett bra pris

Jag har tittat på den tillräckligt för att känna att det är en reko TV för 7 990 kr. Har inte spenderat timmar framför den med massa olika TV-serier, men tillräckligt för att veta ungefär vad den presterar. Vettig prestanda för pengarna, verkar ha stöd för de saker du söker.

Skall du kika på alternativ gillar jag LG:s 8-serie, ex: LG 55SM8500PLA

Liknande spec, lite taskigare design, i mitt tycke något mjukare operativsystem.

Ligger inte budgeten spikad på 7 990 kr så är fjolårsmodellen av Sonys 9-serie rätt ok också, ex: Sony 55XF9005

VA-panel som är backlit med godkänd local dimming. Lite snäva betrakningsvinklar men det funkar la om inte vardagsrummet är jättespeciellt.

Sedan får jag väl säga som vanligt: spara pengar och köp en OLED om prestanda är viktigt. Allt handlar om hur mycket du använder TV:n och hur mycket det är värt för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrxh:

Tack, funkade inte att söka. Finns alla erbjudanden samlade någonstans?

Skickades från m.sweclockers.com

https://www.sweclockers.com/blackfriday - finns en flik högst upp, i desktopläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrxh:

Tack, funkade inte att söka. Finns alla erbjudanden samlade någonstans?

Skickades från m.sweclockers.com

Testa via denna länk:

https://www.inet.se/kampanj/5573/black-friday-swecxlusive

EDIT: Grafikkortet är nu slut, om det var det du var ute efter.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

Där var det slut på lagret, tvekade för länge på kortet och ASUS TUF GAMING X570-PLUS som grunden till en gamingdator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elkomannen:

Där var det slut på lagret, tvekade för länge på kortet och ASUS TUF GAMING X570-PLUS som grunden till en gamingdator

https://www.inet.se/produkt/1903125/asus-tuf-gaming-x570-plus...
1kvar.
Edit, nu är den borta.

Permalänk

Slut där med tyvärr, missade den med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elkomannen:

Slut där med tyvärr, missade den med

Erbjudandet är nu slut, men ordinarie har de fortfarande 50+ i lager.
Jag vet inte var du var och kollade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Håll koll efter minnen på tyska Amazon. De sänker ofta saker kraftigt under kort tid.
Skapa en eller flera önskelistor och lägg till allt som är intressant där. Skaffa sedan Amazons mobilapp så tipsar den dig när priserna på varorna i dina listor sänks.

Frakten är fri om du handlar för över 39 euro, men tänk på att priset höjs med nästan exakt 5 procent om varan säljs av Amazon själva (tvingande EU-regler gör att företag som säljer mycket över gränserna måste ta ut mottagarlandets, alltså svensk, moms).

Välj slutligen bort Amazons egen (förvalda, förstås – du kan inaktivera den permanent) valutaomvandling eftersom den kostar dig nära 2 procent extra om du betalar med ett kort som har växlingsavgifter och 3–4 procent extra om du har ett kort utan avgifter vid utlandsköp.

Håller med! Tvivlar på att det kommer några kraftigare rabatter på nya ryzen produkterna under black friday, då dem redan är väldigt prispressade. Fick min 3600 för ca 190 euro (2000 kr) med allt inräknat på amazon. Tyvärr blev resten av delarna försenade så fick skrota resten av ordern, annars har amazon varit bra i min upplevelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

ASUS GeForce RTX 2080 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC -

SWECLOCKERS medlemserbjudande på inet. Logga in och verifiera er som medlem.

Ordinarie pris överallt 9999.
Medlemspris 7999

15 /50 kvar!! Skynda går åt som smör!!!!!

Var för sent på rödbetan, Allt redan slutsålt utom en samsung disk

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Inaktiv

Var på jakt efter en nyare telefon. Tyvärr så missade man telefonen i kampanjen =(

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Entash:

Detta! Tvivlar på att det kommer några kraftigare rabatter på nya ryzen produkterna då dem redan är väldigt prispressade. Fick min 3600 för ca 190 euro (2000 kr) med allt inräknat på amazon. Tyvärr blev resten av delarna försenade så fick skrota resten av ordern, annars har amazon varit bra i min upplevelse.

Det kostar ju inget att hålla koll ...?

Samma sak gäller även brittiska Amazon så länge inte ”Boris Bed Hair” lyckas få ut Storbritannien ur EU.
Om Brexit blir verklighet blir det långsammare, dyrare och krångligare – framför allt om du måste skicka tillbaka något ...
Brittiska och tyska Amazon är omväxlande billigast på olika saker, så det kan löna sig att ha koll på båda.

Om du handlar från brittiska Amazon höjs det brittiska priset med ungefär 4 procent och du får dessutom betala frakt (de skippade tyvärr den fria frakten utanför Storbritannien för några år sedan).

Permalänk
Medlem

Nån annan som har beslutsångest över SSD:n?
"Behöver" egentligen inte 1 TB lagring, men det är ju knappast fel med mer...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.